Het Gouden Ei
zaterdag 18 juli 2009 om 10:23
hier verder, zonder hubs, beebs, klusserij of wat dan ook!
1 oktober mega-tribune
Naam Sinds DatumBijz.Zwarte lotto
Mexx25Okt.0830/07/09L.M.
Ik30Dec.0813/09/09Ze is er!!
Duvel26Nov.0814/09/09Verse Baby!!!
Maya23Sept.0816/09/09oh boy, a baby boy!party, yaya, beck, rain en speecLeonor34Sept.08
17/09/09husk en momo strijken de eer op.
Charlotte24Nov.0816/10/09aftellen naar 37 wkn3:j - 6:m
Justdeb25Okt.0819/10/0925/9 VK + groei echo5:j - 4:m Murron31Aug.0822/10/09oud nieuws!
Fanatic28Nov.0816/11/098/10 VK8:j - 1:m
Husky28Dec.0814/11/0929/9 VK 8:j - 1:m
party29Jul.0724/11/092/10 VKgeslacht al bekend!
Riz26Okt.0815/12/09flow-echo was goed!!zusje voor lois!
Thee26Sep.0812/01/108/10 vkmakkelijk gokken
Yaya28Dec.0802/02/10
well done char, hus, GW, beck, speec, duuv, marriss!
GW32Jan.0916/02/1028/9 controle, 5/10 20 wk echochar, hus en speec winnen de pot!
Becky30Dec.0828/04/1016/10 nekplooi, 26/10 VK
2:j - 7:m
Mariss27Nov.081 okt
Momo31Sept.081 okt
Rainbow30Nov.081 okt 9 okt gyn
Erine25Dec.08
Mulan33Nov.08
Kath32Jan.091 okt
Specu30Nov.084 okt Annika29Jan.0910 okt
Poll31Nov.0814 okt28/9 uitslag onderzoek
Jompel colour scheme copyrighted by DJ Momo. Patent pending.
Stukje geschiedenis:
Deel 1
Deel 2
Deel 3
1 oktober mega-tribune
Naam Sinds DatumBijz.Zwarte lotto
Mexx25Okt.0830/07/09L.M.
Ik30Dec.0813/09/09Ze is er!!
Duvel26Nov.0814/09/09Verse Baby!!!
Maya23Sept.0816/09/09oh boy, a baby boy!party, yaya, beck, rain en speecLeonor34Sept.08
17/09/09husk en momo strijken de eer op.
Charlotte24Nov.0816/10/09aftellen naar 37 wkn3:j - 6:m
Justdeb25Okt.0819/10/0925/9 VK + groei echo5:j - 4:m Murron31Aug.0822/10/09oud nieuws!
Fanatic28Nov.0816/11/098/10 VK8:j - 1:m
Husky28Dec.0814/11/0929/9 VK 8:j - 1:m
party29Jul.0724/11/092/10 VKgeslacht al bekend!
Riz26Okt.0815/12/09flow-echo was goed!!zusje voor lois!
Thee26Sep.0812/01/108/10 vkmakkelijk gokken
Yaya28Dec.0802/02/10
well done char, hus, GW, beck, speec, duuv, marriss!
GW32Jan.0916/02/1028/9 controle, 5/10 20 wk echochar, hus en speec winnen de pot!
Becky30Dec.0828/04/1016/10 nekplooi, 26/10 VK
2:j - 7:m
Mariss27Nov.081 okt
Momo31Sept.081 okt
Rainbow30Nov.081 okt 9 okt gyn
Erine25Dec.08
Mulan33Nov.08
Kath32Jan.091 okt
Specu30Nov.084 okt Annika29Jan.0910 okt
Poll31Nov.0814 okt28/9 uitslag onderzoek
Jompel colour scheme copyrighted by DJ Momo. Patent pending.
Stukje geschiedenis:
Deel 1
Deel 2
Deel 3

woensdag 5 augustus 2009 om 09:34
Momo, biedingen zijn ook niet bindend (ook niet voor de koper!) dus ik heb nu ook biedingen op 3 dingen lopen. Als ik binnenkort niet overboden word (zit nu wel ong. aan mijn max. biedprijs) dan ga ik ze wel bellen/mailen om te vragen of ze het voor die prijs willen verkopen.
Ik heb het trouwens qua werk echt even gehad, heb het gevoel dat mijn baas zijn frustratie over mijn zwangerschap op mij los laat. Is echt iedere ochtend gezeik. En ik huil normaal gesproken nooit snel, maar ik weet niet of het door de zwangerschap komt of niet, maar vanochtend trok ik het dus niet meer, janken. De rest van mijn collega's is gelukkig wel lief, maar ik vind mijn chef echt een hork. Denk soms echt stik er maar in, ik ga nu naar huis. Nou goed, ik zal er nu verder niet over uitwijden..... mss later meer op hyves.
Ik heb het trouwens qua werk echt even gehad, heb het gevoel dat mijn baas zijn frustratie over mijn zwangerschap op mij los laat. Is echt iedere ochtend gezeik. En ik huil normaal gesproken nooit snel, maar ik weet niet of het door de zwangerschap komt of niet, maar vanochtend trok ik het dus niet meer, janken. De rest van mijn collega's is gelukkig wel lief, maar ik vind mijn chef echt een hork. Denk soms echt stik er maar in, ik ga nu naar huis. Nou goed, ik zal er nu verder niet over uitwijden..... mss later meer op hyves.
woensdag 5 augustus 2009 om 09:39
GW, wat irritant he, van die horken. weet iedereen nu al van je zwangerschap?
tempen ging weer goed vanmorgen. of althans, in mijn halfslaap reik ik automatisch naar de thermometer, maar als ik hem dan aanzet, hoor ik het piepje amper, laat staan als ie klaar is met meten (dan slaap ik alweer half). dus 1ste keer net een fractie te vroeg eruitgehaald, 36.2 weer. nog een keer maar gemeten, toen was het 36.1.
tempen ging weer goed vanmorgen. of althans, in mijn halfslaap reik ik automatisch naar de thermometer, maar als ik hem dan aanzet, hoor ik het piepje amper, laat staan als ie klaar is met meten (dan slaap ik alweer half). dus 1ste keer net een fractie te vroeg eruitgehaald, 36.2 weer. nog een keer maar gemeten, toen was het 36.1.

woensdag 5 augustus 2009 om 09:45
Momo, de meeste weten het nu, ik doe er in ieder geval niet meer geheimzinnig over. Ben vandaag ook precies 12 weken!
Ik heb het alleen nog niet officieel gezegd (bij personeelszaken) omdat ik dan dus geen diensten meer mag draaien en ik het voor mijn collega's graag nog ott eind augustus diensten wil meedraaien.
Ik baal er gewoon van dat ik na een ontspante vakantie of na een dagje vrij meteen weer in stress-modus schiet door het werk. Lijkt me ook niet echt gezond. Nou ja, nog maar 5 maanden....
Ik heb het alleen nog niet officieel gezegd (bij personeelszaken) omdat ik dan dus geen diensten meer mag draaien en ik het voor mijn collega's graag nog ott eind augustus diensten wil meedraaien.
Ik baal er gewoon van dat ik na een ontspante vakantie of na een dagje vrij meteen weer in stress-modus schiet door het werk. Lijkt me ook niet echt gezond. Nou ja, nog maar 5 maanden....
woensdag 5 augustus 2009 om 10:19

woensdag 5 augustus 2009 om 10:31
wow Gw, 12 weken alweer....dat gaat inderdaad snel zeg!!!
Voor jou misschien niet, maar ik vind de zwangerschappen van anderen altijd heel snel gaan. Ik ben pas 21 weken...dat klinkt dan weer helemaal niet ver.
Speec, ik duim voor je hoor!!!! Heel hard!
Mijn babykamer kostte 495 euro....met bedje, kast en commode, nieuw!
Was bij budgetpark, en dat is van babypark, maar dan de oude collectie en liet dat nou net het kamertje zijn wat ik wilde bestellen bij Babypark voor 995 euri! Die ging er toevallig uit en was dus ineens 500 euro goedkoper!
Toen mocht ik van mezelf die achterlijk dure Bloom Fresco kinderstoel erbij kopen
330 euro, dus alsnog winst zeg maar.
Alles was trouwens weer goed bij de gyn...kleine groeit heel hard....mn baarmoeder zit al voorbij mn navel.
Moet nu de 13de weer en dan heb ik de 25ste mn eerste groei echo met flow bepaling....dan gaan ze kijken of alles nog goed doorbloed is bij me. ben benieuwd! Die krijg ik elke 4 weken en als ik wil vaker...
Pff het is warm he? niet te houden! Heb gisteravond een groot zwembad gekocht van 3 bij 2, die ga ik zo maar s opzetten en vullen,,,heerlijk!
Voor jou misschien niet, maar ik vind de zwangerschappen van anderen altijd heel snel gaan. Ik ben pas 21 weken...dat klinkt dan weer helemaal niet ver.
Speec, ik duim voor je hoor!!!! Heel hard!
Mijn babykamer kostte 495 euro....met bedje, kast en commode, nieuw!
Was bij budgetpark, en dat is van babypark, maar dan de oude collectie en liet dat nou net het kamertje zijn wat ik wilde bestellen bij Babypark voor 995 euri! Die ging er toevallig uit en was dus ineens 500 euro goedkoper!
Toen mocht ik van mezelf die achterlijk dure Bloom Fresco kinderstoel erbij kopen

Alles was trouwens weer goed bij de gyn...kleine groeit heel hard....mn baarmoeder zit al voorbij mn navel.
Moet nu de 13de weer en dan heb ik de 25ste mn eerste groei echo met flow bepaling....dan gaan ze kijken of alles nog goed doorbloed is bij me. ben benieuwd! Die krijg ik elke 4 weken en als ik wil vaker...
Pff het is warm he? niet te houden! Heb gisteravond een groot zwembad gekocht van 3 bij 2, die ga ik zo maar s opzetten en vullen,,,heerlijk!

woensdag 5 augustus 2009 om 13:30

woensdag 5 augustus 2009 om 15:35
Momo, standaard verlof is geloof ik 16 weken, net als in Nederland. Maar daarna zou ik betaald ouderschapsverlof kunnen nemen, dit kan maximaal 3 jaar (met garantie dat je na terugkeer je eigenbaan weer terug krijgt) en dan krijg je 70% van je laatste loon, met een bepaald maximum (ik geloof dat ik dan iets van 50% zou krijgen.... maar goed, voor niets doen is dat natuurlijk best lekker). Ik was eerst echt niet van plan dat op te gaan nemen, maar moet zeggen dat ik daar de laatste tijd wel steeds meer over nadenk. Met dit soort horkerige gedrag heb ik het echt gehad. Vanmiddag ook weer met de bespreking, en het valt niet alleen mij op (want ik ga dan ook eerst nog denken dat het me inbeeld ofzo), kollega maakte er ook al een opmerking over dat ze het zo raar vond. Nou ja, mss ga ik straks toch wel 'maar' 4 dagen werken. Ik weet dat mijn baas daar een grote hekel aan heeft, maar hij moet het wel toestaan, dus alleen daarom zou ik het al bijna doen. Nou ja, manlief kan wegens zijn nieuwe baan wss eerst niet minder werken, dus dat zou ook wel een argument zijn dat ik dan minder zou gaan werken.
Ach, ik heb nog even tijd om er over na te denken en dit soort beslissingen kan ik beter nemen als ik niet zo gefrustreerd ben.
Ik had dat trouwens ook altijd, bij alle andere zwangeren dacht ik ook steeds, goh, dat gaat snel. Alleen bijmezelf vind ik het ook traag gaan.
Ach, ik heb nog even tijd om er over na te denken en dit soort beslissingen kan ik beter nemen als ik niet zo gefrustreerd ben.
Ik had dat trouwens ook altijd, bij alle andere zwangeren dacht ik ook steeds, goh, dat gaat snel. Alleen bijmezelf vind ik het ook traag gaan.

woensdag 5 augustus 2009 om 21:45

woensdag 5 augustus 2009 om 21:52
Oh Moom....een flow echo is een speciale echo waarmee ze gaan kijken hoe mn bloedsomloop in de placenta is...weet ook niet precies hoe of wat maar ze kunnen dan via een bepaald contrast zien of alle vaten nog doorstromen enz..duurt een half uur, dus heb weer ff quality time met de kleine dan, eigenlijk een soort 20 weken echo maar dan op bloedsomloop en groei...en dat elke 4 weken sowieso. als er reden is het vaker te doen, dan vaker...bv als ik zelf heel ongerust ben of ze achterblijft in groei of wat dan ook.

woensdag 5 augustus 2009 om 22:00
Ik moet nog bekennen dat ik vandaag nog even snel weer met de echo gekeken heb, vanwege alle stress op werk en dat ils verhaal maakte ik me toch een beetje zorgen. Maar hij bewogg nog vrolijk, dus het zal nog wel goed zitten. Merk dat ik een beetje aan het aftellen ben voor maandag.
Riz, doen ze dat met Doppler? Wel fijn dat ze je zo goed in de gaten houden!
Riz, doen ze dat met Doppler? Wel fijn dat ze je zo goed in de gaten houden!
woensdag 5 augustus 2009 om 22:05
Hihi, wel gaaf dat je gewoon zelf even kan spieken! Ik duim voor je hoor, voor maandag! (jij ook voor mij? Alhoewel ik steeds meer twijfel of het nog nodig is. Ben zo bang voor de teleurstelling. Voel overal weer pijntjes...)
Ben vandaag naar de stad geweest en heb een rokje, een jurkje, een spijkerbroek en een paar schoenen gekocht! Hahaha, daar had ik dus ECHT even zin in. Bovendien was het overal opruiming, dus toen kon ik eigenlijk niks laten liggen.
Riz, ik moet zeggen dat ik respect heb voor je hoor. Je lijkt (voor zover je dat vanaf het scherm kunt bepalen) zo relaxed met je zwangerschap om te gaan. Echt knap!
En ik vind dat al jullie zwangerschappen supersnel gaan (en dat mijn eigen zwanger worden superlang duurt....)
Ben vandaag naar de stad geweest en heb een rokje, een jurkje, een spijkerbroek en een paar schoenen gekocht! Hahaha, daar had ik dus ECHT even zin in. Bovendien was het overal opruiming, dus toen kon ik eigenlijk niks laten liggen.
Riz, ik moet zeggen dat ik respect heb voor je hoor. Je lijkt (voor zover je dat vanaf het scherm kunt bepalen) zo relaxed met je zwangerschap om te gaan. Echt knap!
En ik vind dat al jullie zwangerschappen supersnel gaan (en dat mijn eigen zwanger worden superlang duurt....)

woensdag 5 augustus 2009 om 22:12
hihi specu, natuurlijk duim ik voor je! Hoop echt dat je je man in Guate kunt gaan bellen/sms-en met goed nieuws!
Hier vandaag ook mijn esprit bestelling binnen gekregen, denk dat ik alles hou, op 1 jurkje wat te groot is (mijn maat hadden ze ook niet meer, maar ik dacht mss gaat het toch wel maar is nu echt zo'n model soepjurk) en mijn LP van IJsland is ook al gekomen dus ik heb mezelf ook lekker verwend!
Hier vandaag ook mijn esprit bestelling binnen gekregen, denk dat ik alles hou, op 1 jurkje wat te groot is (mijn maat hadden ze ook niet meer, maar ik dacht mss gaat het toch wel maar is nu echt zo'n model soepjurk) en mijn LP van IJsland is ook al gekomen dus ik heb mezelf ook lekker verwend!
woensdag 5 augustus 2009 om 22:42
@ Riz; wat specu zegt, zat ik net te denken. Hoe doe je dat?
@ GW; ik probeer blij te zijn met elke dag dat het goed gaat. Soms voelt het *ranzig stukje* wat nattig in mijn onderbroek en dan moet ik echt meteen naar de wc om te checken of het geen bloed is. Tot nu toe niet gelukkig, dus ik hou goede moed. Vanaf vandaag nog twee weken, lijkt zo lang als je moet wachten.
Mijn buik is trouwens wel wat opgezet, hadden jullie dat ook? Heb af en toe het idee dat ik ontplof. Verder geen dingen die wijzen op een zwangerschap. Niet misselijk, geen gespannen borsten. Maar goed, dat hoeft ook niet altijd natuurlijk.
@Specu; ik duim voor je!
Hoe voelen de net ongestelden zich? Niet al te best waarschijnlijk, dus dikke knuffel.
@ GW; ik probeer blij te zijn met elke dag dat het goed gaat. Soms voelt het *ranzig stukje* wat nattig in mijn onderbroek en dan moet ik echt meteen naar de wc om te checken of het geen bloed is. Tot nu toe niet gelukkig, dus ik hou goede moed. Vanaf vandaag nog twee weken, lijkt zo lang als je moet wachten.
Mijn buik is trouwens wel wat opgezet, hadden jullie dat ook? Heb af en toe het idee dat ik ontplof. Verder geen dingen die wijzen op een zwangerschap. Niet misselijk, geen gespannen borsten. Maar goed, dat hoeft ook niet altijd natuurlijk.
@Specu; ik duim voor je!
Hoe voelen de net ongestelden zich? Niet al te best waarschijnlijk, dus dikke knuffel.
woensdag 5 augustus 2009 om 23:05
Zat net toevalig op de site en zag deze GW: http://shop.hm.com/nl/sho ... pt=DAM_MAM_KLA&shoptype=S
woensdag 5 augustus 2009 om 23:15
Husky: nog last van je trap incident??
Hoe vond je snowpatrol Gw? Duim heel hard voor je, nog een weekje aftellen! Nog wat leuks gevonden op mp?? Stomme baas zeg, kom hier .
Vind t ook wel zielig voor Ils hoor, gun je toch niemand.
Gelukkig gaat t iets beter met je rug/nek Moom. Knap dat je trouw aan het tempen bent.
Jaja Rain tuurlijk gaan we positief piessen, is er een andere optie dan ??
Dikke voor jou speec, tuurlijk moest je gaan shoppen. Hoelang is je man ook weer weg?
Haha ja vind jullie zwangerschappen eigenlijk ook heeel snel gaan, en dat zwanger worden tja!!
Nog een snelle zwaai naar Kath, wens je een hele fijne vakantie, en neem maar een aziaatje mee….
Gesprek nog gehad Yaya?
Sjee Poll wat zullen die twee weken lang duren voor je, , blijf duimen!
Wat fijn dat alles goed gaat Riz! Wij hebben ook een zwembad, heb je een noppenfolie erbij? Warmt ie sneller op en dat is heeel fijn!
Laatste twee dagen veel geverfd, ben kapot nu, gister ook nog gaan hardlopen. Was al een tijdje niet meer geweest en heb nu echt spierpijn. Bah. Ontopic heb ik eigenlijk niks zinnigs te melden….
Hoe vond je snowpatrol Gw? Duim heel hard voor je, nog een weekje aftellen! Nog wat leuks gevonden op mp?? Stomme baas zeg, kom hier .
Vind t ook wel zielig voor Ils hoor, gun je toch niemand.
Gelukkig gaat t iets beter met je rug/nek Moom. Knap dat je trouw aan het tempen bent.
Jaja Rain tuurlijk gaan we positief piessen, is er een andere optie dan ??
Dikke voor jou speec, tuurlijk moest je gaan shoppen. Hoelang is je man ook weer weg?
Haha ja vind jullie zwangerschappen eigenlijk ook heeel snel gaan, en dat zwanger worden tja!!
Nog een snelle zwaai naar Kath, wens je een hele fijne vakantie, en neem maar een aziaatje mee….
Gesprek nog gehad Yaya?
Sjee Poll wat zullen die twee weken lang duren voor je, , blijf duimen!
Wat fijn dat alles goed gaat Riz! Wij hebben ook een zwembad, heb je een noppenfolie erbij? Warmt ie sneller op en dat is heeel fijn!
Laatste twee dagen veel geverfd, ben kapot nu, gister ook nog gaan hardlopen. Was al een tijdje niet meer geweest en heb nu echt spierpijn. Bah. Ontopic heb ik eigenlijk niks zinnigs te melden….
donderdag 6 augustus 2009 om 01:12
Zo het is niet zo heel druk geweest vandaag hier!
Het gesprek inderdaad gehad Erine. Ik heb mijn voorstel ingediend en gezegd dat ik vanaf 14 september helemaal geen nachtdiensten meer draai.
Ik heb wat diensten verschoven zodat ik wat meer rust heb. Mijn chef gaat nu kijken of dat mogelijk is.
(zo niet dan toch, want dan draai ik er vanaf morgen geen 1 meer)
Ff afwachten dus. Ik hoor het van het weekend. Maar ook mijn chef vond het rooster niet normaal
Het gesprek inderdaad gehad Erine. Ik heb mijn voorstel ingediend en gezegd dat ik vanaf 14 september helemaal geen nachtdiensten meer draai.
Ik heb wat diensten verschoven zodat ik wat meer rust heb. Mijn chef gaat nu kijken of dat mogelijk is.
(zo niet dan toch, want dan draai ik er vanaf morgen geen 1 meer)
Ff afwachten dus. Ik hoor het van het weekend. Maar ook mijn chef vond het rooster niet normaal
donderdag 6 augustus 2009 om 08:49
tering, het is nu al niet te harden op kantoor.. gatverdamme. sinds we verhuisd zijn zitten we veel meer op de zonkant. en hoewel het een open office is, dus geen muren, merk je dat echt wel! ik smelt!
overigens, geestig, hoewel het in de slaapkamer ook veel warmer is, ben ikzelf kouder. vanmorgen 36.1
overigens, geestig, hoewel het in de slaapkamer ook veel warmer is, ben ikzelf kouder. vanmorgen 36.1