Het Gouden Ei

18-07-2009 10:23 2957 berichten
Alle reacties Link kopieren
hier verder, zonder hubs, beebs, klusserij of wat dan ook!

1 oktober mega-tribune

Naam Sinds DatumBijz.Zwarte lotto

Mexx25Okt.0830/07/09L.M.

Ik30Dec.0813/09/09Ze is er!!

Duvel26Nov.0814/09/09Verse Baby!!!

Maya23Sept.0816/09/09oh boy, a baby boy!party, yaya, beck, rain en speecLeonor34Sept.08

17/09/09husk en momo strijken de eer op.

Charlotte24Nov.0816/10/09aftellen naar 37 wkn3:j - 6:m

Justdeb25Okt.0819/10/0925/9 VK + groei echo5:j - 4:m Murron31Aug.0822/10/09oud nieuws!

Fanatic28Nov.0816/11/098/10 VK8:j - 1:m

Husky28Dec.0814/11/0929/9 VK 8:j - 1:m

party29Jul.0724/11/092/10 VKgeslacht al bekend!

Riz26Okt.0815/12/09flow-echo was goed!!zusje voor lois!

Thee26Sep.0812/01/108/10 vkmakkelijk gokken

Yaya28Dec.0802/02/10

well done char, hus, GW, beck, speec, duuv, marriss!

GW32Jan.0916/02/1028/9 controle, 5/10 20 wk echochar, hus en speec winnen de pot!

Becky30Dec.0828/04/1016/10 nekplooi, 26/10 VK

2:j - 7:m

Mariss27Nov.081 okt

Momo31Sept.081 okt

Rainbow30Nov.081 okt 9 okt gyn

Erine25Dec.08

Mulan33Nov.08

Kath32Jan.091 okt

Specu30Nov.084 okt Annika29Jan.0910 okt

Poll31Nov.0814 okt28/9 uitslag onderzoek

Jompel colour scheme copyrighted by DJ Momo. Patent pending.

Stukje geschiedenis:

Deel 1

Deel 2

Deel 3
volgens mij hebben duvel en annika beid een nieuwe avatar, ik dacht al meteen he wat doet die vreemdeling hier...

speec en momo, ik moet toegeven dat ik julie temp curve niet meer zo goed heb bijgehouden.... dus momo, pleur dat omgekeerde ECG hier maar even neer!

Speec, fijn dat de terugvlucht nu allemaal geregeld is! Hoeveel eerder komt hij nu terug?

Erine, gisteren weer heerlijk 10 km geroeid, was nog mooi weer en dan is het heerlijk om in je bootje op het water te zitten. Moet binnenkort wel iets aan mijn instellingen gaan veranderen want buik zit wel al iets in de weg. Ik heb ook zo'n dagboek voor tijdens de zwangerschap van mijn zus gekregen. Daarbij kan ik iedere maand aangeven hoe groot mijn buikomvang is. En hij is 4 hele cm groter dan 1 maand geleden! (en dat is 's ochtends gemeten, 's avonds is het zeker weten nog meer). Dus ik vind dat ik al best een buikje krijg, zeg nu zefl, 4 cm....

Poll, ik hoop dat de gyn je wat meer heeft kunnen vertellen qua kansen etc.
Ik bedoelde idd de moose van Annika, maar die van Duvel is idd ook nieuw (en leuk)!

Wow, 4 cm, I'm impressed

curve tot nu toe: 36.4, 35.9, 36.5, 36.4

Ben nog steeds ongesteld, dus het koudefront heeft geen betekenis hoor Erine!

Ben benieuwd wat de gynaecoloog je kan vertellen, Poll!
Hahaha jaa nu zie ik de nieuwe van Annika ook pas Speec, dacht hetzelfde als jou Gw.

Hahaha dat is best aardig Gw 4cm. Lekker lijkt me dat roeien. Wij zijn al jaren erover aan het denken om te emigreren, verschillende landen zijn de revue al gepasseerd en nu willen we nogmaals eens gaan kijken naar Duitsland. Jij nog goeie tips?

Ooh sorry speec, dat heeft dan inderdaad niet veel betekenis!

Hoe was het bij de gyn Poll?

Ga eens boodschapjes halen....
Poll, ben je wat wijzer geworden van de gyn?
De gyn kon mij niet veel meer vertellen dan de echoscopiste gisteren. Wel schrok ze ervan dat zij me pas over twee weken weer een echo wilde geven. De gyn vond dat voor ons veel te lang duren. Dus nu mogen we de 19de voor de tweede echo.

Blij mee!

Verder positief nieuws: de uitslagen van alle bloedtesten waren goed. Nu alleen nog wachten op de chromosomenuitslag eind september.

En nog iets waar ik blij mee ben: zij wil graag (voorlopig) mijn vaste gyn worden. Ze kwam er zelf mee dat het wel fijner is om zo vaak mogelijk hetzelfde gezicht te zien. Is niet gebruikelijk in een academisch ziekenhuis, dus onverwacht prettig.

Nu net weer een klein beetje bruinig bij het afvegen, verder niks. We wachten af (dat kan ik wel als onderschrift nemen...)
Waarom wil je emigreren erine? En zou je dan net over de grens in duitsland willen gaan wonen of iets verder weg?

Ik vind over het algemeen weinig verschil tussen Nl en dld. Sommige dingen zijn duurder (verzekeringen) andere iets goedkoper (huizen, wegenbelasting).

Als ik mocht kiezen zou ik wel ergens anders wonen dan waar ik nu woon, maar voor ons is dit een compromis, niet te ver weg van Nl zodat manlief daar wel gewoon kan blijven werken.

Sauerland had me wel leuk geleken, of meer zuidelijk vlak bij de franse grens (woont zwager ook). Maar ach, aan de andere kant heeft het ook voordelen waar we nu wonen, mijn ouders wonen nu ook maar op 1,5 uur rijden. Dat zou veel meer worden als we naar beieren zouden verhuizen.

Maar goed, ik weet niet wat je nog wilt weten, vraag maar zou ik zeggen.
Poll, wat fijn dat je nu volgende week al mag! Is nog lang om af te moeten wachten maar natuurlijk wel veel beter dan pas de 28e!
nou poll. wel prettig, nog een weekje, en dan alweer een kijkje in je buik!
Overigens heeft ze me een tabel laten zien waarin aangegeven wordt wat de kansen zijn dat een volgende zwangerschap wel goed afloopt. Voor een vrouw van 30 jaar, die zonder aanwijsbare reden 3 miskramen heeft gehad is dat 80%. Na 4 miskramen is dat 75% en na 5 miskramen 71%. Dat geeft de burger moed.
dsa nog best positief inderdaad!!
poll dat klinkt wel als een hele aardige gyneacoloog die tenminste een beetje snapt hoe je je voelt! fijn dat je volgende week al weer mag, ook al duurt een week dan nog heel erg lang.
die 80% vind ik ook nog best goed klinken, ik dacht dat ik wel eens had gelezen dat je 10% kans op een miskraam hebt. Dan zou het bij een vrouw zonder miskraam in de voorgeschiedenis 90% zijn. Dan wijkt dit er niet eens zo veel van af.

Nou ja, niet dat dat voor jou relevant is, het gaat deze keer gewoon goed komen!
Oh Poll, ook al ben je niet veel wijzer geworden, het klinkt toch wel positief. Die gyn heeft in ieder geval het beste met je voor, dus dat is wel heel fijn. En die percentages geven de burger inderdaad moed! Het blijft spannend natuurlijk. Ik duim nog steeds!
Zo, ben weer bijgelezen. Poll het blijft dus nog even onzeker allemaal, maar fijn dat je een begripvolle gyn hebt getroffen! Tijdens het lezen vond ik zelf ook al dat twee weken wachten op een nieuwe echo veel te lang is! Ik had mijn eerste echo met zeven weken en toen was er een kloppend hartje te zien, dus ik neem aan dat als je volgende week een echo krijgt je er ook al veel wijzer van wordt.

Mulan, dat klinkt ook hoopvol! Speec, fijn dat je man bijna weer thuis is! Trouwens, lief dat Mariss vanaf d'r vakantieadres ook zo meeleeft. En dat Moompje het trouw doorgeeft!
Mulan: ik had idd ook zo'n rare cyclus deze keer. Vorige was 32 dagen en deze 24! Misschien zit er iets in de lucht??? Nee, bij jou is het gewoon de innestelling, daar duim ik voor!

Poll: Dit klinkt zeker best positief. Fijn dat je deze gyn gewoon kunt houden. Zeker nu ze je zo goed begrijpt. Ik blijf duimen meis.
Poll het klinkt in ieder geval wat hoopvoller als gisteren. En ik kan me voorstellen dat het fijn is om iedere keer dezelfde te hebben. Hoef je niet alles meerdere keren uit te leggen etc.

mannen!! Vandaag het behang laten zien aan man lief. Wat zegt ie! Ik vind er geen moer an. Ja staat leuk bij oma in de gang!

GASDFJSKDJASDKAIFJSDKSDFSKDNS<D

Heb nu een burgelijk winnie de pooh behang. Maar bruin heb ik dan weer wel! Compromie van beiden zeg maar.

Hij vond het zo schattig. MIET!

zo ff afgereageerd en nu gewoon zeggen dat ik het helemaal niet erg vind. (vind het ook wel leuk, maar die andere vond ik leuker) Maar ja ach compromien moet je sluiten in het leven.

Wat lees ik Erine, ga je emigreren? Of denk je er aan? Doe dan wel een zonnig land dan kunnen we nog eens bij je langs komen met al de ladies
He wat jammer yaya, vond het echt heel mooi behang. Krijgen we nog een foto van de nieuwe keuze op de hyves te zien?
ja maar die heb ik nog niet gw. Zodra ik die heb komt ie er op
Update: we hebben een huis gekocht! Pfieuw, dat was spannend zeg! Maar de verkoper is accoord gegaan met ons bod (mooi onder de vraagprijs) en nu kan de papierwinkel in gang gezet worden. We zijn helemaal blij en hyper!

Komende tijd dus drukte alom, met lijstjes maken en prioriteiten stellen etc. Spannend blijft het dus nog wel even!

Tja en dat bloedverlies (de hele dag hier en daar wat bruin), we zien het wel! Nu liggen de prioriteiten in elk geval even ergens anders dus dat is een mooie afleiding!

Tips en trucs bij het verhuizen/inrichten/lijstjes maken is van harte welkom

Polleke: het blijft afwachten dus. Wel fijn dat je nu een vaste gyn krijgt!

Annika: ik heb geen idee of het innesteling zal zijn. Kan voor hetzelfde geld ook wel een korte cyclus zijn, heb dat een keer eerder gehad.
wow mulan, feli!
Ah yaya, da's jammer. Ik vond het zulk geinig behang! Maarja, behang is het nou niet echt waard om ruzie over te gaan maken...

Mulan, gefeliciteerd! Wanneer kun je erin? Linkje op hyves? Wat is het voor iets? Oud, nieuw, tussenwoning, vrijstaand? Moet er nog veel geklust worden?
Mulan! gefeliciteerd , leuk hoor. Dan kan bij jou het klussen ook beginnen. Of hoef je er weinig aan te doen?

Heb je al foto's of staat ie op een site waar we het kunnen bekijken?
Zet de link van funda wel even op Hyves!

Eind september, begin oktober de overdracht, als alles goed is. En dan maar schilderen en een nieuwe keuken en de houten vloer schuren en lakken. Maar dan hebben we een prachtig twee onder 1 kap huis met een boel ruimte en een mooie tuin! We zijn helemaal hyper!
Gevonden op het internet (behang) zal m ff op hyves zetten. Dan haal ik die andere er gelijk af
Kan het me voorstellen, mulan! Ik had dat vorig jaar ook toen wij ons huis hadden gekocht. Je doet het ook niet elke week he?

Ik kijk zo even op hyves!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven