Het Grote Babyvragentopic deel 2

24-01-2018 13:36 3005 berichten
Deeltje 2 van het grote babyvragentopic!

Heb je, krijg je, ken je (of ben je) een baby? Slaapproblemen? Spuitluiers? Speenleed? Stoom afblazen?

Hier ben je aan het juiste adres. Er weet altijd wel iemand raad. Wees welkom en veel plezier :cheers:

Afbeelding
anoniem_210122 wijzigde dit bericht op 24-01-2018 13:51
1.10% gewijzigd
Marloes85 schreef:
25-01-2018 10:05
Hoe gaat dat trouwens met een baby in de bios? Zo lang stil zitten is toch nog niks aan voor hun?
Nee, dacht ik ook! Nou is meneer heel rustig voor 16 maanden dus ik dacht we proberen het en kijken hoelang hij het volhoudt. Verwachtte 30-60 min. Maar nee, meneer ging lekker zitten, (mijn!) bak popcorn naast zich en lekker zitten. Halverwege de film kroop hij lekker op schoot maar lekker swingen met de muziek en juichen als er gejuicht werd in de film.


(Niet quoten aub)
anoniem_182272 wijzigde dit bericht op 25-01-2018 18:48
4.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
tvp :)
Marloes85 schreef:
25-01-2018 10:24
@lux, hoeveel dagen ben je thuis met zoontje? Hier gaat ze ook 3 dagen naar de opvang dus daar heeft ze ook al veel activiteiten.
Ik werk 4-5 dagen, maar heb een beetje een gek rooster dus ben soms ook ineens een maand vrij, heb gemiddeld zo’n 16 weken per jaar vakantie. Dus het gaat vooral om die perioden.
Herfstblaadje89 schreef:
25-01-2018 10:27
Over tv: wij hebben er geen, maar merk wel dat hij enorm aangetrokken wordt door wat voor beeldscherm dan ook. Best lastig als ik snel even wat op wil zoeken op internet. Telefoon vindt hij ook machtig interessant, en moet toegeven dat ik misschien iets te vaak even snel aan het appen ben. Neem me steeds voor dat minder te doen...

Activiteiten: eigenlijk alleen boodschappen doen en soms een rondje wandelen. Een baby van 8 maanden vermaakt zich toch nog wel met alles? Kan me niet voorstellen dat kinderboerderij of dierentuin echt een meerwaarde voor hem heeft als hij zich nu al een kwartier kan vermaken met een snoertje ofzo. Ga wel binnenkort met hem babyzwemmen. En straks voor het eerst met de trein met hem om naar een vriendin in een andere stad te gaan (we hebben geen auto). Hebben jullie dat al eens gedaan?
Oh zoon vindt het geweldig, die kraait en praat en lacht naar dieren. Ook thuis met de katten. Kan 20 kilo speelgoed op de grond gooien, maar de katten zijn the best toys. Helaas voor hem zijn ze als de dood voor hem en gelukkig voor mij voorlopig nog sneller ;)

Maar er is echt NIETS dat zoon zo leuk vindt als een dier. Zelfs iPhones (hier ook een bekende obsessie) verbleken er subiet bij. Vorige week 3 kwartier voor een kooi parkietjes gestaan, hij raakte niet uitgekeken en zodra ik ons omdraaide ging hij huilen :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Sorry, ik weet niet meer wie het vroeg maar D. gaat ook rond 19.00 uur slapen. Ik heb er geen probleem mee hoor dat de tv aan staat als vriend thuis is :) hij geeft D. ook genoeg aandacht dus voor mij geen probleem.

Wat grappig Lux, dat jouw zoon dieren zo leuk vind! Hoop dat die van ons dat ook zo gaat vinden :) hij vind de vissen in het aquarium in ieder geval wel interessant en kijkt daar graag naar!
Maartje2016 schreef:
25-01-2018 08:58
Soms kunnen ze dingen die ze wel konden even tijdelijk niet, omdat ze het te druk in dat koppie hebben met andere nieuwe dingen leren. Hij gaat het vanzelf weer doen, waarschijnlijk met iets nieuws erbij.
Dit had dochter ook met zwaaien. Dat deed ze in één keer een poosje niet meer. Nu gelukkig wel weer! Ze heeft me vanochtend achter het raam uitgezwaaid toen ik naar mijn werk vertrok!' :love:
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuke foto, blabla! Dat zie ik die van mij nog niet zo doen (behalve als die ziek is, maar om dan met hem in de bios te gaan zitten...).
Tv: staat regelmatig aan. Soms kijkt dochter, soms niet.

Activiteiten: shoppen, boodschappen doen, lunchen/ borrelen/ uiteten, samen spelen met haar speelgoed, papa helpen in de garage, knutselen met mama.
Eigenlijk hebben we niet echt speciale activiteiten. Ze wil overal bij zijn wat wij doen, dus betrekken we haar met alles. Daarbij amuseert ze zichzelf ook prima.
Ze kan rustig 1 tot 2 uur alleen in haar box of op de vloer spelen.
Ook uiteten gaat prima.

Kinderboerderij vond ze totaal niet interessant. Andere mensen/ kindjes dan weer wel. En uiteraard alles met lampjes, geluiden en kleurtjes.
Wat een knapperd blablamana! Ik denk dat het voor een kind van 8mnd weinig uitmaakt wat je gaat doen idd maar denk wel dat het fijn is voor alle kinderen regelmatig naar buiten te gaan. Elsa vind beesten idd ook heel interessant, ze zit thuis ook graag voor het raam en wordt dan helemaal blij als er een hond voorbij komt lopen.
Alle reacties Link kopieren
Eendjes voeren is hier een topactiviteit! Zorg er alleen voor dat je brood niet te oud is, puk weet hier toch al snel 1,5 boterham voor zichzelf weg te snaaien ( :yes: , want aan tafel wil die niet eten, maar langs de sloot dus wel).

Wij zijn toen die leerde lopen trouwens wel eens een paar keer naar de ikea geweest met zijn loopwagentje, alleen maar met als doel dat die dan meters kon maken en je niet om de 6 meter dat karretjes moest omdraaien :$ (als het regende buiten, anders maakte die maar meters op straat).
Maartje2016 schreef:
25-01-2018 13:27
Eendjes voeren is hier een topactiviteit! Zorg er alleen voor dat je brood niet te oud is, puk weet hier toch al snel 1,5 boterham voor zichzelf weg te snaaien ( :yes: , want aan tafel wil die niet eten, maar langs de sloot dus wel).
Een beetje off-topic, maar het is heel slecht voor de eendjes om ze brood te voeren.
https://www.vogelbescherming.nl/actueel ... el-of-niet

Je kunt ze wel andere dingen voeren en er is zelfs speciaal eendenvoer te koop, maar voer ze alsjeblieft geen brood meer.
Alle reacties Link kopieren
fiona2012 schreef:
25-01-2018 14:34
Een beetje off-topic, maar het is heel slecht voor de eendjes om ze brood te voeren.
https://www.vogelbescherming.nl/actueel ... el-of-niet

Je kunt ze wel andere dingen voeren en er is zelfs speciaal eendenvoer te koop, maar voer ze alsjeblieft geen brood meer.
Gelezen, er staat ook in dat je niet teveel brood mag geven en een sneetje best mag, dus dan denk ik dat die twee sneetjes die wij ze hier geven niet gelijk staan aan een heel brood, verdeeld over 10 eenden en 2 meeuwen...

En daarbij voer ik eigenlijk mijn dreumes en heb ik geen idee hoe hij tegenover eendenvoer staat, ik heb liever dat die zich eerst een keer op mensenvoer richt.
Maartje2016 schreef:
25-01-2018 14:43
En daarbij voer ik eigenlijk mijn dreumes en heb ik geen idee hoe hij tegenover eendenvoer staat, ik heb liever dat die zich eerst een keer op mensenvoer richt.
:HA:
Alle reacties Link kopieren
Wat doen jullie veel! Ik speel 's ochtends een half uur buiten (in de zomermaanden veel meer), op vrijdag gaan we naar de supermarkt en verder doen we het huishouden en lezen we boekjes en spelen ze zelf. Wel 3 dagen kdv. Daar wordt geknutseld, buiten gespeeld, gedanst, liedjes gezongen, in de grote schuur gespeeld, bij de dieren gekeken, gebakfietst, naar de kinderboerderij, in het maisveld, in de boomgaard, lammetjes voeren... Genoeg vermaak zodat ik mooi kan compenseren met zelf spelen.

Tv kijken doen we met de kinderen erbij niet, alleen formule 1 wel maar dat is niet leuk genoeg. 's Ochtends in bed kijken we 15 à 20 minuten naar Nijntje, kikker, juf Roos of Ludovic op de tablet.
In de ochtend doen we niet zo heel veel. Fles op bed, nog even luieren en dan naar beneden samen ontbijten. 's Ochtends speelt ze wat in de box of scharrelt ze door de woonkamer. Na haar slaapje lunchen we en daarna probeer ik altijd wel even weg te gaan; boodschapje, op visite gaan, zwemmen, dorp in, wandelen, enz.

Tv kijken: overdag niet, heb meestal radio aan. Na het avond eten staat de tv wel even aan, maar dan gaat ze toch al vrij snel naar bed. Bij de gastouder kijkt ze wel eens een aflevering teletubbies ofzo. Ik wil er niet te streng mee zijn, als ze ouder wordt ontkomt ze er niet aan om naar schermpjes te kijken, wij hopen haar alleen mee te geven dit met de mate te doen.

Pffff, nu ga ik eerst mijn oordoppen maar eens op zoeken, want mevrouw gilt/krijst sinds twee dagen en al helemaal als ze dr zin niet krijgt. Nou ik zou er hoofdpijn van krijgen of in ieder geval doof van worden. Herkenbaar?
Alle reacties Link kopieren
Tv staat hier bijna nooit aan. Dochter vindt wel m'n telefoon mega interessant. Maar ik kwam erachter laatst dat ze vooral het hoesje heel leuk vindt. Dus die had ik er voor haar afgehaald. Kon zij spelen met het hoesje en ik kon even een appje sturen. :P

Activiteiten beperken zich nog tot samen "kletsen" en liedjes zingen (ik zing, zij lacht), zelf spelen in de box of op het speelkleed (rollen van rug naar zij is het helemaal en soms per ongeluk op haar buik), boodschappen doen, lange wandeling maken. Ik kijk al uit naar het moment dat we samen kunnen knutselen en bakken. Hopelijk vindt ze dat dan ook leuk. :P

Ze kijkt alleen op youtube naar een filmpje als ik haar nagels knip. En soms zet ik m'n telefooncamera op selfiestand (spiegel anno 2018 :D)

Dochter is bijna 5 maanden. :)
Alle reacties Link kopieren
Ik doe vrijwel niks met dreumes aan activiteiten. Ik heb een peuter en weet niet hoe ik zou moeten zwemmen of peutergymmen met twee jongens tegelijk.
Als ik naar de speeltuin ga blijft jongste in de wagen want hij eet elk steentje op wat hij tegen komt en ik kan er niet alert bij blijven omdat ik op oudste moet letten.
Kinderboerderij vindt jongste niet bijzonder. Oudste ook amper trouwens.

Dus wij blijven veel thuis, maken een wandelingetje, doen een klein boodschapje of gaan eens naar opa of oma. Dat is het wel.
Gelukkig drie dagen kdv waar wel veel gedaan wordt.
:'( wanneer worden ze wat handiger in dat staan? Zoon trekt zich elke 3 seconden op maar valt ook nog regelmatig en probeert ook stapjes te zetten en da’s helemaal een wiebelig gebeuren en mama staat doodsangsten uit O_O

Overal zijn scherpe punten en harde objecten waar hij op zou kunnen vallen. Hellup!
anoniem_210122 wijzigde dit bericht op 25-01-2018 20:20
0.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vanaf wanneer sliepen jullie baby's ongeveer 12 uur aan een stuk? D. valt rond 19.00 uur in slaap bij ons in de woonkamer. Rond 21.30 maken wij hem wakker, krijgt hij een schone luier en zijn slaapzak aan en dan nog de laatste fles en daarna naar bed. Of hij wordt zelf wakker en anders maak ik hem om 6.30 wakker (op werkdagen) als ik thuis ben laat ik hem slapen tot hij wakker word.
Eigenlijk staat dat wakker maken voor de laatste fles mij een beetje tegen, maar ik zie het ook niet zo zitten om hem midden in de nacht nog een fles te moeten geven...

Hoe hebben jullie het gedaan?
Overigens gaan we morgenavond hem om 19.00 met slaapzak en al in bed leggen en zien we wel hoe de nacht loopt, maar ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Eh, niet. Vooralsnog :P nu 9 maanden, maar het komt vast ooit.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer geven jullie een zetpil? Dochter heeft vannacht vanaf 5 tot 8 gehuild met tussendoor een hazenslaapje. Uiteindelijk van 8 tot half 12 geslapen op mij. Daarna was ze vrolijk en haar temperatuur 37,4 (normaal 37,2). Net had ze 38,4. Ik heb nog niet echt kunnen ontdekken of ze ergens pijn heeft. Ze drinkt nu ook gewoon haar flesje leeg. Maar toch twijfel ik, wel of geen zitpil?
Alle reacties Link kopieren
@lux
Het wordt beter, heus. Hoe weetis ik niet meer eigenlijk. Maar ineens had ze door dat ze zich ook zachtjes kon laten zakken. Daarvoor liet ze zich gewoon naar achter vallen.

@zetpil
Ik ben daar vrij makkelijk in. Bij 38+ krijgt ze hem al. Als ze ongemak laat zien doe ik ook niet moeilijk(andere zaken als honger,luier, enz. uitgesloten)

Hier stond ze vanmiddag ineens los. Wiebelig en kort, maar het begin is er
Aardbei-banaan schreef:
25-01-2018 18:49
Vanaf wanneer sliepen jullie baby's ongeveer 12 uur aan een stuk? D. valt rond 19.00 uur in slaap bij ons in de woonkamer. Rond 21.30 maken wij hem wakker, krijgt hij een schone luier en zijn slaapzak aan en dan nog de laatste fles en daarna naar bed. Of hij wordt zelf wakker en anders maak ik hem om 6.30 wakker (op werkdagen) als ik thuis ben laat ik hem slapen tot hij wakker word.
Eigenlijk staat dat wakker maken voor de laatste fles mij een beetje tegen, maar ik zie het ook niet zo zitten om hem midden in de nacht nog een fles te moeten geven...

Hoe hebben jullie het gedaan?
Overigens gaan we morgenavond hem om 19.00 met slaapzak en al in bed leggen en zien we wel hoe de nacht loopt, maar ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Wij zijn op een gegeven moment gewoon gestopt met haar wakker maken voor een laatste fles en binnen een week sliep ze door. Gewoon proberen dus en niet na de eerste dag opgeven, want misschien duurt het even voor hij gewend is.
Lux, ze worden vanzelf handiger met staan, maar hier duurde dat wel even. Ik vond het ook eng, ze viel vaak heel hard op haar achterhoofd.

Knotje, ik geef zelden een zetpil, alleen als ze echt pijn lijkt te hebben. De verhoging/koorts is ook ergens goed voor denk ik maar altijd (tenzij het echt hele hoge koorts is natuurlijk).
Alle reacties Link kopieren
@doorslapen
We maakten dochter niet meer wakker toen we merkten dat het steeds moeilijker ging. Ze gaf gewoon echt zelf aan geen zin meer te hebben.
Ging eigenlijk gelijk goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven