Het Grote Babyvragentopic deel 3
zondag 13 mei 2018 om 09:23
donderdag 17 mei 2018 om 12:06
Ow wat is dit herkenbaar! Ik had van tevoren zoiets van: ik vind dat ik het aan baby verplicht ben om het iig te proberen, maar ik zal laagdrempelig stoppen. Naja, misschien juist omdat ik 0 verwachtingen had, liep het vrij easy en dat doet het nog steeds.@ borstvoeding, ik had me dus voorbereid op dat het een grote ellende was, maar ik ben dus 1 van die vrouwen waarbij het perfect is verlopen, geen kloofje, nooit een pijntje gehad. daarom vind ik het ook zo lastig om te bepalen wanneer te stoppen, het gaat zo gemakkelijk maar soms ben ik het gelurk aan mijn lichaam gewoon zat. En nu heb ik gisteren dus contact gehad met mijn nieuwe baan en het over kolfruimte gehad, zou me dan weer schuldig voelen als ik daarvoor toch zou zijn gestopt
En toch ben ik er helemaal klaar mee. Zeker ook omdat wij van tevoren heel erg hadden afgesproken het 50/50 te doen. Had er nooit over nagedacht dat door de bv dochter automatisch veel meer op mij gericht zou zijn, zeker in de nachten.
En ik ben eigenlijk een soort van jaloers op alle moeders die zomaar voor de fles kozen en zich daar niet eens schuldig over voelen. Want ik kon dat dus niet en vind het nog steeds wel een ding om nu af te bouwen.
Maar goed, vooralsnog gaat dat ook niet erg top, want dochter waardeert de flesjes kunstvoeding niet echt, kreeg er net 60cc in en heb haar daarna dus nog maar weer aangelegd. En hier baal ik dus eigenlijk ook weer van, dat we niet makkelijk voedingen kunnen gaan vervangen, zoals overal beschreven staat..
Naja, al met al denk ik idd dat ik er gewoon maar blij en trots op mag zijn dat ik het ruim 5 maanden gedaan heb. En bij een volgende zien we wel weer.
@ vakantie: wij zijn gewoon op wintersport geweest, dochter was toen 10 weken, maar m'n ouders waren mee, dus dat was prima te doen.
En nu gaan we volgende maand 3 weken naar Zuid-Frankrijk, in een mobilhome op een camping, lijkt me ook goed te doen.
donderdag 17 mei 2018 om 12:51
@vakantie: wij spelen sinds de kinderen er zijn altijd huisje-op-locatie in een bungalowpark. Voorwaarden: een peuterbad en binnenspeeltuin. Buitenlandreizen komen wel weer als de kinderen wat ouder zijn. In Nederland is ook nog genoeg te zien, en ik vind het voor de kinderen nog geen meerwaarde hebben om langer dan 2uur in de auto te zitten.
donderdag 17 mei 2018 om 12:58
Dit is zo herkenbaar! Het loopt al sinds het begin eigenlijk prima, geen kloofjes, ontstekingen etc. Althans niks wat niet met een beetje crème snel te verhelpen is. En kolven op m'n werk gaat ook goed, terwijl ik vooraf de hele tijd heb gezegd dat ik dat écht niet ging doen. En nu zou ik me echt schuldig voelen over stoppen. Maar die nachten....pff.lasvegas84 schreef: ↑17-05-2018 12:06Ow wat is dit herkenbaar! Ik had van tevoren zoiets van: ik vind dat ik het aan baby verplicht ben om het iig te proberen, maar ik zal laagdrempelig stoppen. Naja, misschien juist omdat ik 0 verwachtingen had, liep het vrij easy en dat doet het nog steeds.
En toch ben ik er helemaal klaar mee. Zeker ook omdat wij van tevoren heel erg hadden afgesproken het 50/50 te doen. Had er nooit over nagedacht dat door de bv dochter automatisch veel meer op mij gericht zou zijn, zeker in de nachten.
En ik ben eigenlijk een soort van jaloers op alle moeders die zomaar voor de fles kozen en zich daar niet eens schuldig over voelen. Want ik kon dat dus niet en vind het nog steeds wel een ding om nu af te bouwen.
donderdag 17 mei 2018 om 13:01
Nouja, wat maartje zegt dus.. Al zijn we met oudste bijv ook n keer op lanzarote geweest (eigen huis met zwembad in de tuin, oudste gewoon naar bed, wij daar lanterfanten) maar toen was ze al 3.
Vorig jaar naar de ardennen en dat was lang zat in de auto voor mijn baby en kleuter.. Dit jaar zijn we net eem week in Nederland geweest.. Op n park.. Oudste heeft genoten en hoe stom ook, wij dus ook. Dit doen we ws in de herfstvakantie weer
Vorig jaar naar de ardennen en dat was lang zat in de auto voor mijn baby en kleuter.. Dit jaar zijn we net eem week in Nederland geweest.. Op n park.. Oudste heeft genoten en hoe stom ook, wij dus ook. Dit doen we ws in de herfstvakantie weer
donderdag 17 mei 2018 om 13:05
Voor de nachten vind ik het juist fantastisch, daarom wil ik nog niet stoppen. Dat samen slapen, borst er in en er verder geen erg in hebben. Wel blij dat ik nu ben gestopt met kolven. met 9.5 maand kan ze wel 2 voedingen minder van mij krijgen.borboletas schreef: ↑17-05-2018 12:58Dit is zo herkenbaar! Het loopt al sinds het begin eigenlijk prima, geen kloofjes, ontstekingen etc. Althans niks wat niet met een beetje crème snel te verhelpen is. En kolven op m'n werk gaat ook goed, terwijl ik vooraf de hele tijd heb gezegd dat ik dat écht niet ging doen. En nu zou ik me echt schuldig voelen over stoppen. Maar die nachten....pff.
donderdag 17 mei 2018 om 13:10
Wij zijn hier eerst in de nacht gestopt, een beetje in de hoop dat de voedingen minder zouden worden als hij mama er niet meer bij kreeg, maar alleen zijn vader met een fles. Dat is trouwens maar deels gelukt, op dit moment is Puk alweer 20mnd en man gaat er nog steeds geregeld gewapend met fles uit.
Bij Pukkelien zien we wel hoe het loopt, voorlopig slaapt ze bijna beter dan dr broer, dus slaap ik ook bijna beter dan mijn man
donderdag 17 mei 2018 om 13:19
Hoe oud is de jouwe ook alweer, Borboletas?
Iig al heel fijn dat het herkenbaar is, je hebt toch vaak het gevoel dat er alleen maar happy borstvoeders zijn die het ook heel erg voor zichzelf doen zeg maar.
@ Rosings: jij bent alleen met dochter ook toch? In dat geval snap ik het helemaal, want ik vind het heus ook iets knussigs hebben als ik met dochter in bed lig en ze na een voeding zo weer in slaap valt aan de borst. Alleen wil ik ook gewoon weer met man in bed liggen en hadden we nou dus juist bedacht dat we de zorg gingen verdelen en ik dus ook gewoon een keer een hele nacht kon doorslapen. Of beter nog, ze een keer uit logeren kon, nou dat durf ik nu echt nog niet aan..
Iig al heel fijn dat het herkenbaar is, je hebt toch vaak het gevoel dat er alleen maar happy borstvoeders zijn die het ook heel erg voor zichzelf doen zeg maar.
@ Rosings: jij bent alleen met dochter ook toch? In dat geval snap ik het helemaal, want ik vind het heus ook iets knussigs hebben als ik met dochter in bed lig en ze na een voeding zo weer in slaap valt aan de borst. Alleen wil ik ook gewoon weer met man in bed liggen en hadden we nou dus juist bedacht dat we de zorg gingen verdelen en ik dus ook gewoon een keer een hele nacht kon doorslapen. Of beter nog, ze een keer uit logeren kon, nou dat durf ik nu echt nog niet aan..
donderdag 17 mei 2018 om 13:20
Uit logeren en nachtvoedingen delen is lastig met borstvoeding inderdaad, zelfs als je kolft want dan word je met ploftieten wakker,...lasvegas84 schreef: ↑17-05-2018 13:19Hoe oud is de jouwe ook alweer, Borboletas?
donderdag 17 mei 2018 om 13:45
@ vakantie, het liefst ga ik in november naar een beetje mooi weer. Normaal zijn wij van het primitief kamperen en bergtochten maken maar dat zie ik met uk niet helemaal zitten. Paar jaar geleden zijn we met eliza was here weg geweest, dat beviel ook goed hadden we een luxe berghut en auto tot onze beschikking. Ik weet niet hoe het vliegen zal gaan maar dat weet je pas als he het uitprobeerd, tot nu toe gaat alles zo makkelijk met hem.. nou het is nog lang geen november dus ik heb nog even..
donderdag 17 mei 2018 om 19:02
De eerste keer met hoofd op de salontafel vallen is er ook.... Ik moet me heel erg inhouden om haar er niet steeds weg te pakken. Maar ze wil zo graag gaan staan en stapjes doen... vallen hoort bij leren toch?
En een vraagje: ze heeft nu 2 ondertanden die voor 50 procent door zijn, en 2 boventandjes waar de randjes van door zijn: die knarst ze af en toe op elkaar. Is dat normaal/ok?
En een vraagje: ze heeft nu 2 ondertanden die voor 50 procent door zijn, en 2 boventandjes waar de randjes van door zijn: die knarst ze af en toe op elkaar. Is dat normaal/ok?
donderdag 17 mei 2018 om 19:15
@vallen: hoe moeilijk het ook is, je kan het het beste vergelijken met het verhaspelen van woorden bij het leren praten (spaghetti-pasgetti bijv). Al klopt het dat je van het verhaspelen van woorden geen blauwe plekken krijgt...
@knarsen: heel normaal. Hier begon Puk op een gegeven moment zelfs te knarsen als een soort van aankondiging van nieuwe tanden/kiezen
@knarsen: heel normaal. Hier begon Puk op een gegeven moment zelfs te knarsen als een soort van aankondiging van nieuwe tanden/kiezen
donderdag 17 mei 2018 om 20:20
Oeioeioei, ik kan het echt niet bijhouden hoor...
@tandenknarsen: doet die van mij ook.. Vind t een naar geluid, maar kan het moeilijk verbieden
Weet idd ook niet of t kwaad kan, maar goed, deze tanden worden nog gewisseld
@borstvoeden: ging hier heel goed, maar ik was 1 hormoonbom en niet heul gezellig. Dus toen jankend besloten na 3 maand af te bouwen, tot 4.5 maand s nachts kunnen geven. Want dat was toch wel verrekte makkelijk
@vakantie: niet kamperen wat we normaal doen, maar ergens een huisje met tuin/appartement met balkon/stacaravan oid. Moeten nog even kijken waarheen, gok Oostenrijk/Slovenië/Kroatië.
Enne wil toch nog even melden dat ik altijd heel blij wordt van de heerlijk nuchtere teksten van lux en maartje
Dochter is deze week uit zichzelf gaan zitten en heeft zichzelf op getrokken tot staan!! Weg kleine baby....
@tandenknarsen: doet die van mij ook.. Vind t een naar geluid, maar kan het moeilijk verbieden
@borstvoeden: ging hier heel goed, maar ik was 1 hormoonbom en niet heul gezellig. Dus toen jankend besloten na 3 maand af te bouwen, tot 4.5 maand s nachts kunnen geven. Want dat was toch wel verrekte makkelijk
@vakantie: niet kamperen wat we normaal doen, maar ergens een huisje met tuin/appartement met balkon/stacaravan oid. Moeten nog even kijken waarheen, gok Oostenrijk/Slovenië/Kroatië.
Enne wil toch nog even melden dat ik altijd heel blij wordt van de heerlijk nuchtere teksten van lux en maartje
Dochter is deze week uit zichzelf gaan zitten en heeft zichzelf op getrokken tot staan!! Weg kleine baby....
Make it one day
donderdag 17 mei 2018 om 20:43
Hoi!
Heb weer eens een vraagje.. dochter is bijna jarig (ja echt, nu al)! Ze krijgt nu 3 flessen a 200 ml per dag. Ochtend, middag na biterham en avond voor ze gaat slapen. Ze speelt met de middagfles en doet er ook lang over, maar drinkt hem nog wel leeg.
Wanneer zijn jullie over gegaan op gewone melk? Of moet ze dan dreumesmelk? Of opvolgmelk nr 4? (Ze is vrij stevig, dus ze heeft het niet nodig om aan t komen ofzo)
Ik kan hier heel moeilijk over doen
@ voeding: borstvoeding hier is nooit op gang gekomen, 8 dagen gekolfd voor t leven, maar er kwam niets. Ik was heel teleurgesteld, maar achteraf heeft dit een enorme stempel op kraamtijd gedrukt, terwijl kind niets tekort komt. Komt er ooit een 2e, ga ik het denk ik niet meer proberen.
@ vakantie: wij gingen super enthousiast met de auto naar buitenland. Kind was volkedig uitgeput, heeft hele reis geen oog dichtgedaan, dus ik ben met kind terug gevlogen, man reed weer naar huis. Wij doen voortaan fly &drive
@ tandenknarsen: doet ze ook, heel hard soms. Schijnt normaal te zijn. Ik vind t vervelender dat ze steeds haar vinger achter in haar keel steekt en dan moet kokhalzen, soms zelfs overgeven. We hebben genegeerd, handje steeds weggetrokken en bieden nu maar steeds speen aan. Geen idee wat er zo leuk aan is, maar ze vind het zelf hilarisch
Heb weer eens een vraagje.. dochter is bijna jarig (ja echt, nu al)! Ze krijgt nu 3 flessen a 200 ml per dag. Ochtend, middag na biterham en avond voor ze gaat slapen. Ze speelt met de middagfles en doet er ook lang over, maar drinkt hem nog wel leeg.
Wanneer zijn jullie over gegaan op gewone melk? Of moet ze dan dreumesmelk? Of opvolgmelk nr 4? (Ze is vrij stevig, dus ze heeft het niet nodig om aan t komen ofzo)
Ik kan hier heel moeilijk over doen
@ voeding: borstvoeding hier is nooit op gang gekomen, 8 dagen gekolfd voor t leven, maar er kwam niets. Ik was heel teleurgesteld, maar achteraf heeft dit een enorme stempel op kraamtijd gedrukt, terwijl kind niets tekort komt. Komt er ooit een 2e, ga ik het denk ik niet meer proberen.
@ vakantie: wij gingen super enthousiast met de auto naar buitenland. Kind was volkedig uitgeput, heeft hele reis geen oog dichtgedaan, dus ik ben met kind terug gevlogen, man reed weer naar huis. Wij doen voortaan fly &drive
@ tandenknarsen: doet ze ook, heel hard soms. Schijnt normaal te zijn. Ik vind t vervelender dat ze steeds haar vinger achter in haar keel steekt en dan moet kokhalzen, soms zelfs overgeven. We hebben genegeerd, handje steeds weggetrokken en bieden nu maar steeds speen aan. Geen idee wat er zo leuk aan is, maar ze vind het zelf hilarisch
donderdag 17 mei 2018 om 20:55
Oh ja hassebassie, dat deed dochter hier paar weken terug ook!! Gewoon die volle hand naar binnen tot kokhalzen/kotsen aan toe of idd een vinger achter in de keel... En zelf lachen.. En na paar dagen was het weer over
Enne over je vraag over melk, ik heb werkelijk geen idee....
Hier bij gastouder vaak 3 flessen, thuis maar 2 (van 150cc, niet zon grote drinker). Ze krijgt af en toe slokje melk van mij.
Maar ik maak tzt denk ik het pak op en dan dreumesmelk voor die 2 flessen of als ze halfvolle melk lust, dan dat...
Dus ben ook wel benieuwd hoe die overgang gaat?
Enne over je vraag over melk, ik heb werkelijk geen idee....
Hier bij gastouder vaak 3 flessen, thuis maar 2 (van 150cc, niet zon grote drinker). Ze krijgt af en toe slokje melk van mij.
Maar ik maak tzt denk ik het pak op en dan dreumesmelk voor die 2 flessen of als ze halfvolle melk lust, dan dat...
Dus ben ook wel benieuwd hoe die overgang gaat?
Make it one day
donderdag 17 mei 2018 om 21:16
@vallen, dat is de enige manier om het te leren denk ik. Toen uk net op zijn buik ging spelen liet hij zijn hoofdje keihard op de grond vallen -> huilen. Na 20x leerde hij zijn hoofd heel zachtjes neer te leggen
@vakantie, wij gaan dit jaarvoor de all-in (maar dat doen wij ongeveer 1/3 vakanties, ook al pre-baby). Koken en afwassen op vakantie vertik ik en op zo'n resort kun je alle kanten op maar ook gewoon op het resort blijven als je even geen zin hebt in alle kanten op. En makkelijker apart eten of op de kamer eten als kind een off-day heeft. Volgend jaar weer ver hopelijk!
@borstvoeding. Ik ben redelijk pro-bv maar kan heel goed begrijpen dat sommige vrouwen er geen zin (meer) in hebben. Onze start was vreselijk, en de transitie naar werk (gelukkig wel pas gaan werken toen uk 6mnd was) viel me ook tegen. Kolven op werk kreeg ik alle ruimte voor maar veroorzaakte toch veel stress. Afgebouwd van 3x naar 1x kolven en dat is prima. Vriezermelk bijna op, dus langzaam over op kv. Hopelijk kan ik buiten kantoortijden bv blijven geven. Ik moet toch echt wel slikken bij de gdachte aan stoppen. Vooral ook omdat uk er zo va geniet. Maar hij gaat ook steeds beter slapen dus we gaan het zien. Ik vind bv een combi van vreselijk zwaar en zalig. Ik dacht door verhalen van anderen dat je het óf vreselijk vindt óf geweldig. Nou. Ik vind het allebei. Ik had vooral gewild dat de voorlichting en begeleiding beter was.
@vakantie, wij gaan dit jaarvoor de all-in (maar dat doen wij ongeveer 1/3 vakanties, ook al pre-baby). Koken en afwassen op vakantie vertik ik en op zo'n resort kun je alle kanten op maar ook gewoon op het resort blijven als je even geen zin hebt in alle kanten op. En makkelijker apart eten of op de kamer eten als kind een off-day heeft. Volgend jaar weer ver hopelijk!
@borstvoeding. Ik ben redelijk pro-bv maar kan heel goed begrijpen dat sommige vrouwen er geen zin (meer) in hebben. Onze start was vreselijk, en de transitie naar werk (gelukkig wel pas gaan werken toen uk 6mnd was) viel me ook tegen. Kolven op werk kreeg ik alle ruimte voor maar veroorzaakte toch veel stress. Afgebouwd van 3x naar 1x kolven en dat is prima. Vriezermelk bijna op, dus langzaam over op kv. Hopelijk kan ik buiten kantoortijden bv blijven geven. Ik moet toch echt wel slikken bij de gdachte aan stoppen. Vooral ook omdat uk er zo va geniet. Maar hij gaat ook steeds beter slapen dus we gaan het zien. Ik vind bv een combi van vreselijk zwaar en zalig. Ik dacht door verhalen van anderen dat je het óf vreselijk vindt óf geweldig. Nou. Ik vind het allebei. Ik had vooral gewild dat de voorlichting en begeleiding beter was.
donderdag 17 mei 2018 om 21:17
Bij de KLM wel. Bij andere maatschappijen zou ik de voorwaarden goed door lezen.aardbeitje8 schreef: ↑16-05-2018 11:35Deel 3 alweer!![]()
Hoe werkt dat met baby en vliegtuigreis?
Mag je de maxicosi en wandelwagen gewoon meenemen? Moet je daar extra voor betalen?
donderdag 17 mei 2018 om 21:20
Ik zie allemaal leuke vakantie plannen voorbij komen, dat zijn leuke vooruitzichten
wij gaan over 3 weken naar Portugal met het vliegtuig, ben benieuwd hoe zoon het gaat doen in het vliegtuig. We hebben een appartementje dus als zoon slaapt kunen wij gewoon aanrommelen.
Zoon doet gelukkig niets aan tandenknarsen, brrr, zo'n vervelend geluid. Ik kan ook geen advies over de overgang maar normale melk geven, ben zelf nog net zo ver.
Wij hebben voortgangsgesprek op KDV gehad. Was super positief en alles herkenbaar hoe zoon thuis ook is. Vind het zo fijn te horen dat ze daar ook zo gek op hem zijn en hem zo'n sociaal en lief mannetje vinden
Zoon doet gelukkig niets aan tandenknarsen, brrr, zo'n vervelend geluid. Ik kan ook geen advies over de overgang maar normale melk geven, ben zelf nog net zo ver.
Wij hebben voortgangsgesprek op KDV gehad. Was super positief en alles herkenbaar hoe zoon thuis ook is. Vind het zo fijn te horen dat ze daar ook zo gek op hem zijn en hem zo'n sociaal en lief mannetje vinden
donderdag 17 mei 2018 om 21:23
https://www.klm.com/travel/bq_nl/prepar ... /index.htm
Volgens mij wel, al staat het er niet duidelijk tussen. Heb met mijn eerste wel meerdere keren gewoon een poedertoren meegenomen. Tweede krijgt borstvoeding. Veel makkelijker (en makkelijk is de toverwoord om een beetje relaxed te reizen met kleintjes voor ons dan in elk geval...)
donderdag 17 mei 2018 om 21:24
@borstvoeden: ik heb nog steeds straaltjes melk die ik uit mijn borst kan schieten terwijl ik gestopt ben met bv/kolven in de kraamweek. Dochter is bijna 6 maanden!
@vakantie: wij gaan een paar dagen naar zeeland in een caravan. Ik haat kamperen, maar doe het voor vriend en kindjes want die schijnen dat toch o zo leuk te vinden. Pff, blijf liever thuis...
Verder geen dure vakantie ivm veehuizing. Wel een midweek CP of Landal in de herfstvakantie denk ik.
@vakantie: wij gaan een paar dagen naar zeeland in een caravan. Ik haat kamperen, maar doe het voor vriend en kindjes want die schijnen dat toch o zo leuk te vinden. Pff, blijf liever thuis...
Verder geen dure vakantie ivm veehuizing. Wel een midweek CP of Landal in de herfstvakantie denk ik.
donderdag 17 mei 2018 om 21:41
Dankjewel voor de link, ga er eens naar kijken.Oscha_ schreef: ↑17-05-2018 21:23https://www.klm.com/travel/bq_nl/prepar ... /index.htm
Volgens mij wel, al staat het er niet duidelijk tussen. Heb met mijn eerste wel meerdere keren gewoon een poedertoren meegenomen. Tweede krijgt borstvoeding. Veel makkelijker (en makkelijk is de toverwoord om een beetje relaxed te reizen met kleintjes voor ons dan in elk geval...)
donderdag 17 mei 2018 om 22:36