Het Grote Babyvragentopic deel 3

13-05-2018 09:23 2998 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel je vragen en deel je ervaringen, iedereen is welkom in alweer het derde deel van het babytopic!

Of je nu nog moet bevallen of al een of meerdere babies in huis hebt, iedereen is welkom om gezellig met ons mee te praten over luiers, hapjes, slapen en andere mijlpalen!
Qua vakanties ook eens met Lux. uiteuindelijk maakt het voor kind niet uit waar de vakantie gevierd wordt, zolang hij/zij maar bij papa en mama is.
Scheelt dat wij geen grote wereldreizigers zijn en dolgelukkig worden van luxe campings in Frankrijk en Italie.

Al denk ik wel dat e.e.a. afhankelijk is van je kind. Mijn neefje vindt de auto vreselijk, ook ziek tijdens de autorit. Een lange autorit richting Z-Frankrijk is een stap te ver ( ook al overnachten ze halverwege) voor mijn zwager en schoonzus, dus voor hen is Zuid-Duitsland of Belgie nu de max.

Zelf zie ik vliegen met een jong kind absoluut niet zitten, dus doen we dat ook niet. Maar zelf hoef ik ook niet te vliegen voor vakanties, ik word gewoon heel erg gelukkig van vakanties in Europa. Als dat niet zo zou zijn, had ik al heel anders gekeken naar vliegen.

Verre vakanties komen misschien ooit, maar ik heb niet de drang om per se verre landen te ontdekken. Man idem. Komt het, dan is het leuk, zo niet geen man overboord :-). Zolang de wintersport maar door blijft gaan en we in de zomer de zon op kunnen zoeken ;-)

@ Mataranka/Lux, heel herkenbaar, ik kijk ook echt uit naar de dreumes/peutertijd. Ik merk dat ik dochterlief ( bijna 8 maanden) nu al zoveel leuker vind dan de maanden hiervoor. Het wordt per maand leuker vind ik zelf.
Wij hebben wel recent een apart spaarpotje aangemaakt om met de kinderen naar Nieuw-Zeeland te gaan. We willen daar beide ons ouderschapsverlof van zoon voor gebruiken, dan kun je inzetten tot zijn 8e. We willen dan rond nov-dec-jan 2-3 maanden die kant op gaan. Man geeft les in het basisonderwijs, dus een ontheffing van de leerplicht voor beide kinderen zou geen probleem moeten zijn. Omdat vier tickets en het verblijf daar voor een langere periode een flink bedrag gaat kosten, sparen we daar nu alvast apart voor.

Tot die tijd zie ik ons niet snel hele verre reizen maken. We hebben beide wel verre reizen gemaakt en we willen de kinderen ook wel wat van de wereld laten zien, maar liever op een moment dat ze er zelf ook wat van mee krijgen. Voorlopig zal het wel wat Europa blijven. Ook prima wat ons betreft :thumbsup:
@vakanties: wij gjngen toch al nooit naar het zuiden op vakantie, dus voor de zon hoeven we het niet te laten. Daarbij hebben we geen autofans, we zijn nu onderweg naar een spontaan weekendje weg en blijkbaar is de grens nu toch al opgerekt naar 5 kwartier, maar daar haal je zuid-frankrijk ook niet mee zonder drama... :facepalm:

Bij ons duurt een vakantie meestal ook niet langer dan een week, ik heb zelf weinig geduld voor lange verre reizen :proud:
Mataranka: wat leuk! Wij zijn ook aan t sparen voor 3 maanden Azië/Australië over een jaar of 4/5. Zelfde verhaal met leerplicht hier! Kijk er nu al zo naar uit! Maar eerst Zuid Europa maar eens overleven. Morgen al :D
Leuk om alle vakantieplannen te lezen! Wij zijn een midweek naar Landal geweest (ook Land van Bartje, erg leuk!). En in september gaan we een week naar Frankrijk (Normandië). We zitten daar dan in een stacaravan. Man wilde heel graag met de auto op vakantie. Hij vindt vliegen zelf al zo niet leuk en zag het met dochter (dan net 1) helemaal niet zitten. Als het weer dit jaar heel erg tegenvalt, gaan we volgend jaar wel vliegen naar een zonzekere bestemming :P
Voor de mensen die op lange autovakantie gaan: http://reiswieghuren.nl.

Dan kun je je baby (tot 70 cm) ook veilig liggend vervoeren eb dus langer doorrijden :)!
Maartje2016 schreef:
18-05-2018 12:06
@vakanties: wij gjngen toch al nooit naar het zuiden op vakantie, dus voor de zon hoeven we het niet te laten. Daarbij hebben we geen autofans, we zijn nu onderweg naar een spontaan weekendje weg en blijkbaar is de grens nu toch al opgerekt naar 5 kwartier, maar daar haal je zuid-frankrijk ook niet mee zonder drama... :facepalm:

Bij ons duurt een vakantie meestal ook niet langer dan een week, ik heb zelf weinig geduld voor lange verre reizen :proud:
Nee precies, je geeft zelf al niks om de zon, dat is het vooral denk ik ;)

Wij zijn vorige zomer in NL gebleven omdat zoon nog zo klein was en ik vond het echt vreselijk. Het heeft de hele week geregend en was ijskoud. Middenin augustus. Gelukkig was het huis opzich van alle gemakken voorzien, maar een ontspannen vakantiegevoel kreeg ik er nou niet bepaald van. Sterker nog, achteraf was ik liever thuis gebleven, want had net zo goed vanuit m’n eigen huis een paar tripjes kunnen maken en dan had ik gewoon alle gemakken van m’n eigen stek gehad (Netflix bijvoorbeeld :P ).

Dat doen we dus niet nog eens.
En wat betreft vliegen met een ukje; we gaan het zien van de zomer :) ben benieuwd. Moet denk ik maar wat Nijntje klaarzetten op de laptop om hem bezig te houden :P
Chantilly21_1 schreef:
18-05-2018 11:40
@ Mataranka/Lux, heel herkenbaar, ik kijk ook echt uit naar de dreumes/peutertijd. Ik merk dat ik dochterlief ( bijna 8 maanden) nu al zoveel leuker vind dan de maanden hiervoor. Het wordt per maand leuker vind ik zelf.
Ik vond de eerste maanden al erg leuk, maar nu 4,5 maand later vind ik zoon inderdaad nóg leuker. Zo bijzonder. Ik heb mensen wel eens horen zeggen dat ze de eerste 3 maanden liever overslaan bij een volgende, dat begreep ik niet zo toen ik er zelf middenin zat. Maar nu denk ik; ja, nu zoon een paar maanden ouder is, is het al zoveel makkelijker en leuker en snap ik wel een beetje wat ze bedoelen. Het is zo zoeken die eerste maanden en je moet je baby echt leren kennen.

@vakantie: wij nemen baby volgende maand mee naar Azië, naar een voor ons bekend land. Niet voor een vakantie, maar lang verblijf, dus dat is wel anders. Maar de reis erheen en de eerste week komt op hetzelfde neer. Over het vliegen maak ik me nu niet druk, het is een nachtvlucht en hij krijgt een bassinet, dus heb de hoop dat hij lekker gaat slapen. Nadeel vind ik wel het tijdsverschil, waardoor zijn ritme sowieso in de war gaat. Voor een gewone vakantie zou ik daarom ook niet naar een verre bestemming gegaan zijn, maar een vliegvakantie in Europa had ik dan wel aangedurfd. Ik vind zon en zee wel heel fijn op vakantie! :)
Ik vind Italië bijv geweldig.. Maar ik heb n wagenzieke kleuter, denk ik..(vaak misselijk en soms spugen in de auto) En n dreumes die na 1,5u echt wel begint te miepen.. Dus verder dan de ardennen zijn wij nog niet gekomen ;-)
Vliegen is voor ons weer n optie zodra jongste af te leiden is door filmpjes op een tablet oid ;-) (dat laat haar nu koud, totaal)
Ohja ik was ook zo wagenziek vroeger, echt niet leuk. Ging pas over toen ik m’n rijbewijs haalde. Ik rij nu nl bijna altijd, dan heb ik er geen last van ;)

En dan kocht m’n moeder van die gore primatourtjes wat geen f*ck hielp. Nee dat ga ik zoon niet aan doen als hij heel erg wagenziek is. Dan gaan we lekker met ‘t vliegtuig :)
Hahaha ik rijd ook t liefst altijd zelf..maar
Ik heb een first-world-problem.. We zijn verhuisd naar een huis met twee verdiepingen, dus ik loop nu opeens elke dag ontelbaar vaak de trap op en af met baby á 10 kilo. Dat is weliswaar heel goed voor de lijn, maar ik ben toch benieuwd hoe anderen dat doen? Tweede commode op de begane grond? Of een andere verschoon-mogelijkheid? Of ben ik gewoon een zeurpiet en lijkt het nu zo vaak omdat dochter diarree heeft..? :-?
Ik verschoon altijd boven.. Had eerst nog n poosje een extra verschoningskussen beneden, deed ik t op tafel.. Maar even naar boven vond ik net zo makkelijk.
Nog ff, dan klauteren ze zelf de trap op ;-)
Ga je naar boven om te verschonen? Wij hebben een extra aankleedkussen, pakje billendoekjes en wat luiers beneden liggen om die reden. Vind het overdag ideaal zo. In het begin had ik eigenlijk gewoon de halve commode beneden liggen :$
Ik loop soms naar boven om te verschonen maar soms pak ik dat matje wat in de luiertas zit, leg daar een hydrofiele doek op en verschoon dan op de bank of tafel. Mja mijne weegt (schat ik) nog maar de helft van die van jou Dudette haha
Tralalalala
Ja, het is nogal een stevige meid.. Maar ook heel beweeglijk, dus zomaar even verschonen op een matje gaat niet werken. Mijn schoonzus heeft beneden een tweede commode maar eigenlijk vind ik dat geen gezicht in de woonkamer..

Ach, het zal wel wennen. En ze zal inderdaad wel leren de trap op te klimmen ergens in de komende maanden :) Op dit moment hebben we nog een tijdelijke bouwtrap dus dat vind ik niks (geen trapleuning én open én splinterig hout...). Nu ik dit schrijf bedenk ik me dat het traplopen dus ook voor mij nog wel aangenamer zal worden met een echte trap!
Ik loop wel vaak met zoon op de arm op en neer maar verschonen doe ik gewoon voor hij naar bed gaat. Poepluier of ff snel voor we gaan doe ik vaak wel op de bank.

Dan laat ik hem ff in z’n blote billetjes spelen. Alleen soms ben ik dan te laat en hebben we een ongelukje :whistle:
Hier nog een kleintje, maar wij hebben het aankleedkussen vaak beneden liggen met billendoekjes enz. Wij slapen met dochter samen op de tweede verdieping, en daar voor de nacht een reisverschoonmatje met hydrofiel erop. Dat doe ik gewoon op bed. Commode staat in haar eigen kamertje op de eerste verdieping, maar daar komen we tot nu toe nauwelijks, alleen na douchen of badderen.
Mataranka schreef:
18-05-2018 11:55
Wij hebben wel recent een apart spaarpotje aangemaakt om met de kinderen naar Nieuw-Zeeland te gaan.
Oh wat gaaf! Ben jaloers :-)
Ik ben toen ik 21 was vier maanden in Nieuw-Zeeland geweest en wil heel graag nog eens terug. Het is zo'n ontzettend mooi en divers land!
Bedankt voor de reacties, ga hem dan lekker lopend met de fiets brengen! Dat is een stuk praktischer :)

@ verschonen:Als ik geen zin hem om naar boven te lopen, of als we bijna de deur uit moeten ofzo gebruik ik gewoon de luiertas (die beneden staat) en verschoon ik hem op de bank. Hij ligt daar eigenlijk rustiger dan op de commode waar hij constant wil draaien om van alles te pakken (als ik zorg dat er niks op de bank ligt dan).

Wij sparen ook om over een tijdje een grote reis te kunnen maken. Zelf zou ik het liefst naar Amerika of Canada willen als zoon wat ouder is, maar de beste vriend van m’n man gaat terug naar z’n thuisland Australië, dus het zou zomaar kunnen dat we die kant opgaan. Schoonmoeder bood zich al aan om een paar weken op te passen, Uhm alsof ik m’n ventje een paar weken wil/kan missen ;)

Verder blij om te lezen dat jullie nachten ook niet altijd goed zijn. Hier na 6,5 maand vaak nog een nachtvoeding en van mijn zwangerschapsyoga groepje is zoonlief blijkbaar de enige die niet doorslaapt. En stomme ik voel me dan weer onzeker. Ze waren ook verbaasd dat ik geen strak slaap/Voedingsschema heb. Man moest even op me inpraten dat we het gewoon prima doen en flexibiliteit ook gewoon fijn is |-)
Budgy mijn zoon van 6.5 maanden heeft nog maar 1x doorgeslapen. Vannacht mocht ik er gewoon 3x uit
Hier hebben we tot een maand of 6, beneden een aankleedkussen gehad, ( boven natuurlijk ook) met luiers, doekjes etc voor het grijpen. Vond ik makkelijker dan telkens naar boven te lopen.

Nu ga ik met haar naar boven ( net nu ze poepexplosies heeft ;-) ). Mijn moeder verschoont bij ons thuis nog wel beneden, dus het kussen + uitrusting staat voor haar klaar in de voorraadkast.

Hier hadden we weer een nacht zoals vanouds. Om 19.00 in bed gelegd en om 07.10 hoorden we haar voor het eerst. Gisteren een paracetamol gegeven, omdat ze erg huilerig en onrustig was in de avond. Oh en ze heeft voor het eerst in een badring gezeten, wat een feest! Spetteren was nog nooit zo leuk :-p.
anoniem_271473 wijzigde dit bericht op 19-05-2018 07:46
2.01% gewijzigd
Wij verschonen ook altijd alleen boven. Ja das zo'n 40x meer traplopen dan voordat baby er was, maar ik denk er niet eens zo bij na.
Als ik zie hoe snel er een vlekje op de aankleedkussenhoes gemaakt is, vind ik verschonen op tafel, bank, of vloerkleed echt ranzig. Die verschoonmatjes uit de luiertas vind ik ook altijd nét wat aan de kleine kant. Ik leg er altijd nog half zo'n katoenen doek op.
Zoo ik ben zeer tevreden over de nacht :D zoon om 22.45 laatste fles en toen pas om half 4 weer! En net pas weer om 7.40!

Doorslapen zie ik hier ook nog niet zo snel gebeuren eigenlijk dus budgy geen zorgen hoor!
Tralalalala

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven