Het Grote Babyvragentopic deel 3

13-05-2018 09:23 2998 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel je vragen en deel je ervaringen, iedereen is welkom in alweer het derde deel van het babytopic!

Of je nu nog moet bevallen of al een of meerdere babies in huis hebt, iedereen is welkom om gezellig met ons mee te praten over luiers, hapjes, slapen en andere mijlpalen!
Jaaaaa die eerste dagen, 't is de hel.

Ik denk dat we gewoon realistisch moeten worden als moeders: borstvoeding is een manier om je kind te voeden. Flesvoeding is een manier om je kind te voeden. Het HOEFT ook helemaal niet per se een geweldige ervaring te zijn. Kind moet gewoon eten, punt. Liefst op een niet al te pijnlijke en moeizame manier ook nog, dat is helemaal mooi meegenomen. Hou gewoon op met die sprookjes verkopen.

Wacht maar tot je kind ijsjes gaat eten, da's pas een gelukzalig moment :)
En mensen die wel heel gelukzalig voeden gun ik dat van harte hoor, maar realiseer je dat dat niet voor iedereen haalbaar is, dus als een moeder het zwaar heeft, zeg dan niet dat het mooie gedeelte nog komt. Tenminste, ik denk dat ik na bijna 13 maanden voeden wel mag zeggen dat 't hier iig niet meer gaat komen :P
Puk hier lust nog steeds geen ijs :proud:

Een milkshake wel, maar ijs absoluut niet (en dat scheelt heel veel plakvingers :biggrin: )
Maartje2016 schreef:
16-05-2018 21:48
Puk hier lust nog steeds geen ijs :proud:

Een milkshake wel, maar ijs absoluut niet (en dat scheelt heel veel plakvingers :biggrin: )
Puk is gek :hihi:

Hier is het een beetje genant inmiddels. Zodra zoon een ijsje in het vizier heeft, zoals laatst een ijsje van een totaal vreemde op het terras, dan stapt hij er doelgericht op af, gaat aan diegenes stoel staan, doet zijn mondje wagenwijd open en zegt 'a-a-a-a-a-a' (zijn manier van 'hap' zeggen). En ik loop dan door zo van: die is niet van mij hoor, hoe kom je erbij? :whistle:
lux. schreef:
16-05-2018 21:47
En mensen die wel heel gelukzalig voeden gun ik dat van harte hoor, maar realiseer je dat dat niet voor iedereen haalbaar is, dus als een moeder het zwaar heeft, zeg dan niet dat het mooie gedeelte nog komt. Tenminste, ik denk dat ik na bijna 13 maanden voeden wel mag zeggen dat 't hier iig niet meer gaat komen :P
Ik ben uiteindelijk gestopt omdat Puk ging begrijpen hoe zijn tanden gingen werken.
Met 5mnd had hij zijn eerste tanden, met 8mnd beet hij voor het eerst en vanaf dat moment trok mijn linkertepel zich bijna van angst terug als Puk aangaf dat hij honger had :-$
Twee weken heeft dat geintje nog geduurd, toen hadden we er alledrie genoeg van. Gek genoeg beet hij dan helemaal niet in rechts :bonk:
lux. schreef:
16-05-2018 21:51
Puk is gek :hihi:

Hier is het een beetje genant inmiddels. Zodra zoon een ijsje in het vizier heeft, zoals laatst een ijsje van een totaal vreemde op het terras, dan stapt hij er doelgericht op af, gaat aan diegenes stoel staan, doet zijn mondje wagenwijd open en zegt 'a-a-a-a-a-a' (zijn manier van 'hap' zeggen). En ik loop dan door zo van: die is niet van mij hoor, hoe kom je erbij? :whistle:
En dan noem je die van mij gek? :rofl:
Ik kan geen ijsje meer eten zonder te moeten delen!

En bij de ijssalon zag ik altijd ouders die hun krijsende kind voorsleepten omdat het vandaag géén ijs mocht. Daar kijk ik niet echt naar uit..

I’ve created a monster o_o
Maartje2016 schreef:
16-05-2018 21:53
Ja die van mij heeft ook wel 'n tikje van de molen gehad.
Maartje2016 schreef:
16-05-2018 21:53
Ja die van mij heeft ook wel 'n tikje van de molen gehad.
Vandaag hoorde ik van iemand wiens kind koffiemelk kreeg: ook suiker en vettig. Nog een manier van voeden dus :uh?:

@Rosings: Wat tof! Gaat dat goed bij jullie? Wij tasten nog wat af, maar het verloopt eigenlijk precies zoals gehoopt! Gewoon zoals het was.

@ijsjes: ik herken dat van mijn nichtje. En dan het hele gezicht onder en nidt snel genoeg likken zodat het lekt en dan likt mama en is t nichtje boos. Stiekem heb ik daar wel zin in :mrgreen:.
Sorrry heel de dag druk en kan jullie niet bijhouden haha!

Dudette gefeliciteerd! Ik herken je gevoel een beetje haha, dochter was 3 maanden toen ik een positieve test in handen had, pleurde ook zowat van men stoel en eerste dagen moestvhetvecht landen, ik laat je wel weten hoe de eerste maanden verlopen, nog 9 weken te gaan.

Lux even serieus wat ben je toch een heerlijk nuchter mens! Geniet van jou post en je helpt relativeren!

Suikerwafel spannend zeg, hoe mooi dat jullie dan allebei een keer zwanger zijn en bevallen.

Heb gelezen maar moet echt gaan slapen want mevrouw vond vanacht 2 keer gillen om een fles wel leuk dus ik moet ff snel men ogen dicht doen!
Oh dames bedankt voor de fijne lieve woorden over borstvoeding / flesvoeding. Doet goed dat te lezen!
Ik hoor inderdaad vaker in mijn omgeving dat moeders te lang naar hun zin zijn doorgegaan met bv. Jammer is dat dan als het zo allesoverheersend is...
Ik heb doordat ik op dag 2 de keuze maakte niet door te gaan met proberen een super fijne kraamweek gehad ondanks de diagnose bij mijn vriend waar ook vrij veel bij kwam kijken. En natuurlijk door een super geweldige kraamverzorgster en hulp van de naaste familie!

Ons manneke gaat steeds meer hazeslaapjes doen. Is wakkerder en alerter. Gezellig hoor maar de momenten waarop ik dan m'n handen vrij heb om iets nuttigs te doen moet ik dan goed uitzoeken haha!
Vandaag is hij 6 weken :heart:
Tralalalala
Haha Lux :biggrin: zie het al helemaal voor me op het terras!
Hier is zoon ook gek op ijs, hij krijgt wel eens een hapje van een waterijsje maar word zo boos als het op is terwijl hij nog meer wil!

Suikerwafel & Rosings: wat leuk een vriend als donor. Lijkt me ook heel bijzonder! Zien jullie ook gelijkenissen met de donor?
Naaste familie van mij heeft een eicel gedineerd aan een vriendin en dat kindje lijkt ook echt op mijn familielid, dat is af en toe ook zo gek om te zien.

Hier vanochtend een keer mogen 'uitslapen' van zoon. Om 7.30 werd ik wakker van hem, heerlijk! Om 1 en 5 uur er een keer uitgeweest omdat hij zijn speen niet kon vinden maar verder heerlijk geslapen.
Op onze planning vandaag staat de kinderboerderij.
Oh Aarbei-Banaant dat is echt uitslapen!
Hier in de nacht vaak tussen 2 en half 4 een keer een voeding en dan tussen half 6 en 7 ergens.
Dus dan is 7uur best uitslapen bij ons maar dat is alweer een paar dagen geleden dat dat is gebeurd haha.

Wij hebben vandaag een wandeling op de planning met een vriendin en misschien vanavond even naar mijn ouders maar dat weet ik nog niet zeker.
Verder beetje ditjes en datjes is huis als manneke slaapt.
Tralalalala
@Suikerwafel en Rosings: Het lijkt me heel bijzonder, een vriend als donor. Wat fijn dat die mogelijkheid er voor jullie beiden was!

Zo goed als gister nacht was, zo slecht ging die van vannacht. Uk besloot om 1:00 dat ze eten wilde en dat het daarna tijd was om wakker te blijven tot 3:00 ofzo... En als ze nou stil wakker was geweest had ik daar geen enkel probleem mee gehad. Na gisteren hoopte ik stiekem op meerdere nachten waarbij ik wat langer aan een stuk kon slapen, maar helaas... Niet te veel verwachten blijft soms toch nog een dingetje.

Maar als goede nieuws gister avond helemaal geen krampjes! Ze heeft in de avond heerlijk liggen slapen in mijn armen :love:
Bij nader inzien, zou ze daarom zo hebben liggen spoken vannacht?
Gisteren met dochterlief gezwommen en nu heeft ze overal rode uitslag.. Hele rompje zit eronder en ook haar armpjes en ruggetje zitten onder de rode vlekken. Het lijkt haar ook te jeuken.

Vanaf maandag al behoorlijke dunne ontlasting en gisteravond wilde ze hooguit 3 slokjes uit haar papfles. In de avond wat verhoging, overdag neemt dat weer af.

Mijn moeder past vandaag gelukkig op, dus die let goed op. Mocht het vanmiddag niet beter gaan met drinken/rode vlekken, dan denk ik dat we toch maar even een afspraak maken bij de huisarts. Voel me altijd zo'n overbezorgde moeder, ik wil ook overal een verklaring voor lijkt het. Is dat een beetje herkenbaar of ben ik echt zo'n moeke aan het worden? ;-)
@Chantilly beter een keer te vaak bellen dan een keer te weinig als je je zorgen maakt! Gelukkig is je moeder er bij vandaag.

@Maisnon erg he, denk je eindelijk een beetje ritme te pakken te hebben gaan ze weer liggen spoken op andere tijden, komt me erg bekend voor haha 8-)
Tralalalala
Voelde voor mij ook als uitslapen hoor! Zoon is meestal tussen 5.30 en 6.00 wakker dus dit was echt even fijn!

Ik zou het ook even in de gaten houden chantilly, vooral als ze er last/jeuk van lijkt te hebben kun je beter een keer teveel naar de HA gaan.

Maisnon, denk je eindelijk iets van een ritme te hebben gevonden, veranderd alles weer ;) is geen peil op te trekken die baby's
Sliep mijn baby heerlijk vannacht, heeft mijn man me de hele nacht wakker gehouden :-? , hij had koorts en rilde zo hard dat het bed schudde.. gelukkig gaat het al beter met hem.

@ borstvoeding, ik had me dus voorbereid op dat het een grote ellende was, maar ik ben dus 1 van die vrouwen waarbij het perfect is verlopen, geen kloofje, nooit een pijntje gehad. daarom vind ik het ook zo lastig om te bepalen wanneer te stoppen, het gaat zo gemakkelijk maar soms ben ik het gelurk aan mijn lichaam gewoon zat. En nu heb ik gisteren dus contact gehad met mijn nieuwe baan en het over kolfruimte gehad, zou me dan weer schuldig voelen als ik daarvoor toch zou zijn gestopt :-$

@vakantie door mans ziekte willen we de vakantie uitstellen tot november, uk is dan 8 maanden, we zitten te twijfelen tussen all inclusive of een huisje Normaal gaan we graag camperen, we hebben nog nooit all inclusive gedaan, ik heb geen idee of dat leuk gaan vinden maar het leek me wel handig met een baby. Ik zag dat club med soms ook een babyclub heeft, dan zijn er oa babyvoeding, oppas en babyspullen aanwezig. Wat hebben jullie gedaan net jullie baby, hebben jullie tips?
Jeetje, ik hou het bijna niet bij met lezen! Misschien toch die voeding van 23.00 weer invoeren, dan kom ik tenminste aan het forum toe :-D.

@Ballys, Vakantie in november... Ik zou voor een huisje gaan! Alleen van het idee van all inclusive krijg ik al vlekken... En als jullie van kamperen houden, dan ligt een huisje huren wat meer in die lijn, denk ik. Ga je naar een warm land? Of maakt jullie dat niet zoveel uit. Ik ben Oostenrijk fan, dus zie het wel voor me, lekker in een knus huisje, onderaan een berg. En dan dik ingepakt gaan wandelen :hyper:.

@borstvoeding: ik voed zelf al veel langer dan ik me had voorgenomen, met name omdat de eerste maanden dus niet leuk waren door mezelf (geen kloven of andere ongemakken gehad). Ben er eigenlijk nog steeds niet klaar mee, maar ik merk dat ik de productie niet op pijl kan houden met vier voedingen per dag. Ik had weer eens een poging gewaagd om niet te kolven op dagen dat Meesje thuis is, en zodra ik weer moest kolven ivm crèche, bleek het een dorre toestand te zijn. Zit dus nu alweer een paar dagen op 's ochtends nakolven, dan drie keer volledig kolven, avondvoeding en dan om 22.00 alsnog kolven. Dan haal ik net iets meer dan twee voedingen uit het kolven. :frusty:
Wij doen bijna hetzelfde als altijd met baby; citytripje gedaan met airbnb, keertje naar de bergen. Alleen we zijn niet gaan skiën en nog niet ver weg geweest. Van de zomer vliegen en daar een huisje ipv rondtrekken op de bonnefooi zoals we normaal doen, maar dat komt vooral omdat ik pas eind september vrij kan krijgen en nog een beetje zon wil ;)

Ik vind een huisje wel fijn met een baby/dreumes, hotelkamer niet zo. Of je moet een suite hebben met een slaapkamer- en woonkamerdeel. Maar ik vind het wel fijn als ik ‘s avonds niet muisstil in het donker hoef te zitten omdat kind moet slapen, OF in de hotelbar met de babyfoon. Vind het fijn om gewoon lekker een filmpje te kunnen kijken, buiten te kunnen zitten of wat gezelligheid op te zoeken, net waar ik zin in heb. Wat dat betreft vind ik appartementencomplexen dus wel ideaal momenteel. Als hij oud genoeg is dat hij het wel tot een uurtje of 21-22 trekt is dat niet meer zo nodig, maar hier is het dan brullen geblazen.

@krul: ik denk dat ik meer spijt had gehad als ik toen was gestopt hoor, dan was het altijd zo’n teleurstelling geweest denk ik, omdat ik me er enorm op had verheugd voor de bevalling. Het leek me zo bijzonder. Ik had mezelf een jaar bv ten doel gesteld en als ik eenmaal iets in m’n hoofd heb... met wat ik nu weet had ik nooit die verwachtingen gehad en van tevoren al zo’n doel gesteld. Ni weet ik gewoon zeker dat ik niet ‘te vroeg’ heb opgegeven. Ik hou gewoon niet echt van bv geven.

En als een tweede ook fles weigert ga ik gewoon een week op vakantie en laat man thuis met baby denk ik. Dan drinkt ie vast wel tegen dat ik thuiskom. :bye:

@ballys: herkenbaar hoor, ik was dat gelurk ook helemaal zat. Maar nu met 1-2x per dag heb ik dat niet meer, voelt m’n lichaam weer gewoon van mij. Dus misschien is dat wat voor je als je nog niet helemaal wil stoppen?
@vakantie; wij vertrekken zaterdag voor de eerste ronde, eerst een stad en appartement met keuken (wel zo handig met melk) en daarna hotel waar alles is geregeld vanwege bruiloft.

In de zomer gaan we naar Parijs (of net iets erbuiten) in een appartement en na 4 dagen trekken we door naar het zuiden. Een heel schattige gite met zwembad en veel gras! Grote buitenruimte was echt een pre voor ons. Kan Baby lekker chillen op een kleed in het gras, zetten we er een babybadje naast en kunnen wij ook lekker buiten zitten als de baby slaapt!
Huisje ligt een beetje afgelegen ivm gehuil van ons meisje ;)!

@kolven; dat klinkt echt heel goed lux. Misschien dat ik dat wel ga doen vanaf het nieuwe schooljaar om die 9mnd rond te maken. Hier ook geen kloven etc. Wel jeuktepels af eb toe.
Ik ga dinsdag naar het land waar ik 10 jaar heb gewoond. Ipv bij 3 verschillende vrienden op de bank, logeren we bij 1 vriendin en ipv alle dagen volproppen met sociale dingen doen we het iets rustiger aan :)

Ik kan niet wachten om haar voor te stellen aan iedereen
Hier vertrekken we over een maandje naar Italie, twee weken luxe kamperen in een sta-caravan ;-) Eerste week in Toscane, 2e week in de Dolomieten. Lekker eten, wat wandelen en vooral relaxen met z'n drieeen. Kan me er zo op verheugen!
Zelf doenwe ook altijd luxe-kamperen, dus we houden dat gewoon in stand! Eigen plek met keuken, toilet, douche vind ik erg belangrijk en daar is een sta-caravan uitermate geschikt voor.

Toen ze 5 maanden was, zijn we ook richting de Dolomieten gereden en dat ging eigenlijk prima. Wintersport met de hele familie.

Heb er zoveel zin in, even lekker met z'n drieen op vakantie! En in september gaan we heerlijk burgerlijk naar Landal in Vaals, vlak na haar verjaardag.
anoniem_271473 wijzigde dit bericht op 17-05-2018 11:28
15.27% gewijzigd
Wij hebben eigenlijk altijd wel n huis of appartement.. Met een zwembad (in t buitenland) of jacuzzi (daar waar t niet zo warm is)
Al heb ik zelf héle leuke herinneringen aan het kamperen toen ik zelf kind was.. Dus mss dat we dat nog wel gaam doen als ook jongste iets ouder is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven