Het Grote Babyvragentopic deel 4

07-11-2018 07:42 2609 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel je vragen en deel je ervaringen, iedereen is welkom in alweer het vierde deel van het babytopic!

Of je nu nog moet bevallen of al een of meerdere babies in huis hebt, iedereen is welkom om met ons mee te praten over luiers, slapen, hapjes, stapjes en andere mijlpalen!
Alle reacties Link kopieren
Ja ik las t in het andere topic Yellow, zo sneu! Dan voel je je echt machteloos :(. Pink geven doet dan ook pijn denk ik? Anders zou je dat nog kunnen proberen. Is ze inmiddels al wat rustiger?

Wij hadden met 3 weken ook zo'n regeldag trouwens, of eigenlijk regeldagen. Echt non-stop willen drinken was dat.

Verkouden denk ik omdat het klinkt of z'n neusje verstopt is, en ik zie ook wat snot in z'n neusje zitten af en toe. Soms hoest hij ook (paar keer per dag) en hij niest.
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
22-01-2019 13:55
Wordt ze wel rustig als ze bij jou is? Dan zou ik lekker met haar in bed gaan liggen en hopen dat ze in je armen in slaap valt.

Heb je een draagdoek- of zak? Dan kan je proberen of het helpt dat ze daarin 'zit'. Dan is ze ook bij je, maar dan wiegt ze ook nog een beetje heen en weer tijdens het lopen.

Hoe oud is ze nu?
- Als ze overstuur is van de pijn, zou ik met de HA overleggen of een zetpil kan helpen (onder de 3mnd mag je die alleen na overleg geven).
- Ze kan ook overstuur van oververmoeidheid zijn. Die kleintjes weten dan van vermoeidheid niet meer hoe ze in slaap moeten vallen. Dan zou ik voor wiegen gaan (en stiekem toch af en toe een troosttiet erin).
Wel rustiger bij mij dan als ik haar wegleg idd. Draagdoek heb ik!! Ik krijg m alleen nog niet goed zelf om dus daar ga ik even op oefenen!

Ik denk dat het een combinatie is van pijn en oververmoeid. Ze heeft pijn, drinkt slecht, houdt daardoor honger en huilt dus veel, maar daardoor is ze heel lang wakker dat ze denk ik ook oververmoeid raakt wat dus niet helpt. Ik probeer nu iig dat ze wat minder prikkels heeft overdag en lekker veel bij me is al... En medicatie starten zometeen!
Alle reacties Link kopieren
Ach Yellow, wat sneu zo'n kleintje met pijn!
Wat Maartje zegt zijn goede tips, de draagzak lost bij ons nog steeds veel problemen op! Dochter wil in slechte doen nog steeds alleen maar tegen ons aan wiegen.
Rond drie weken begonnen bij ons ook de krampjes volop. Je zou, krampjes of niet, ook nog zo'n warm pittenzakje kunnen proberen. Sommige kinderen vinden die warmte erg fijn, en misschien helpt het ook om in slaap te vallen!

Bruscetta, ik wist wel dat dochter het wat benauwd had. Ze was verkouden, je hoorde haar piepen met ademhalen. Bij de dokter kregen we toen een puffer maar die hielp niet voldoende. Ze bleef benauwd. Ze had ook intrekkingen onder haar ribben en neusvleugelde een beetje. Uiteindelijk naar ziekenhuis gegaan en daar is de saturatie gemeten. Ze is toen verneveld en uit voorzorg een nachtje opgenomen omdat de verneveling niet voldoende deed. Dochter was al een maand of zes, maar bij zulke kleintjes zijn ze wat alerter, omdat benauwdheid ze soms te veel energie kan kosten. En jouw dochter is nog veel jonger toch?
Bottom line: als je het niet vertrouwd, neem contact op met een arts. Zij zien heel veel kindjes en vinden het niet gek dat je belt. Ze kunnen je echt vertellen of je zorgen terecht zijn of dat je het los kan laten. In beide gevallen goed om te weten lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Toen jongste zoveel pijn had (verborgen reflux) hielp hier eigenlijk alleen de draagzak en mijn pink in haar mond...
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik ga jullie verlaten. Dochter is bijna 1 nu. Over drie maanden kom ik hier weer een beetje terug om mee te lezen en ander tot in het dreumestopic :cheer: !
Alle reacties Link kopieren
Iemand nog een luiertip?
Zoonlief zit in maat 2 (ruim 5,5 kg), maar vooral ‘s nachts is hij soms na 5 uurtjes al nat tot op zn romper. Hij ligt gewoon op zn rug dus geen druk op de voorkant. We gebruiken pampers premium protection. Toch voor de nacht al een maat groter doen?
Alle reacties Link kopieren
Doorlekken was hier een grotere maat luier én een grotere maat romper, zodat de luier lekker kan uitzetten
Alle reacties Link kopieren
Roos7 schreef:
28-01-2019 16:05
Iemand nog een luiertip?
Zoonlief zit in maat 2 (ruim 5,5 kg), maar vooral ‘s nachts is hij soms na 5 uurtjes al nat tot op zn romper. Hij ligt gewoon op zn rug dus geen druk op de voorkant. We gebruiken pampers premium protection. Toch voor de nacht al een maat groter doen?
Dochter slaapt vaak 12 uur aan een stuk. Soms gaat 't met een gewone luier goed (de 'oude' kruidvat luiers).. Maar af en toe wel ook klamme romper en slaapzak, dus overgestapt naar pampers 3+. Tot nu toe altijd succesvol.
Hebben ze maat 2 ook in de +variant? Dat weet ik dus niet, maar als dat is, adviseer ik je die eens te proberen.
Alle reacties Link kopieren
Roos7 schreef:
28-01-2019 16:05
Iemand nog een luiertip?
Zoonlief zit in maat 2 (ruim 5,5 kg), maar vooral ‘s nachts is hij soms na 5 uurtjes al nat tot op zn romper. Hij ligt gewoon op zn rug dus geen druk op de voorkant. We gebruiken pampers premium protection. Toch voor de nacht al een maat groter doen?
Met een grotere maat was dat hier opgelost.
Alle reacties Link kopieren
Laten jullie kindjes zich troosten door anderen dan jijzelf? Mijn baby dus niet en ik weet niet hoe dat over 2 weken op de kinderopvang zal gaan. Ook door vader laat ze zich niet troosten. Bij mij huilt ze vrijwel nooit en als ze huilt maak ik oogcontact, zeg paar keer 'ruuuuustig maar' en ze is stil. Bij vader blijft ze huilen en huilen, totdat ik kom en dan is ze binnen paar seconden stil. Laatst bleef ze twee uurtjes bij mijn ouders. Ze kregen haar niet stil. Ik werd zelfs gebeld om toch maar eerder terug te komen van middagje shoppen. Ook hier weer, ik kom binnen, kijk haar aan en ze is stil. Lacht en is vrolijk, een totaal ander kind. Mijn ouders en haar vader proberen van alles. Rondlopen, speentje, wipstoel. Maar ze wordt dan alleen roder, woester en er vloeien nog meer tranen. Op de opvang komt het vast op den duur goed, maar voel me wel naar bij de gedachte dat ze daar misschien niet te troosten zal zijn.
Alle reacties Link kopieren
Suiker, dag! :hello: Tot snel in het dreumestopic!

Victoria, hoe oud is ze ook al weer? Hoe vaak laat je dochter bij een ander? Is ze het wel gewend, of doe je het niet omdat ze zo moeilijk te troosten is? Dochter is hier ook niet altijd makkelijk te troosten.
Op het kdv ging het vanaf het begin heel goed. Ze zijn daar natuurlijk heel ervaren, dus hebben hopelijk een hoop trucjes die ze kunnen proberen. Maar de kans is wel aanwezig dat ze even moet wennen en het wat moeilijk heeft in het begin. Maar over het algemeen zijn de leidsters heel lief en hebben ze een hoop geduld met zo'n kleintje dat het moeilijk heeft. En als die van jou op die van mij lijkt kijkt ze vanaf moment 1 niet meer naar je om.

Nat: grotere maat luiers en rompers. Hoor ook mensen over het randje naar binnen vouwen. Is hier nooit nodig geweest, maar valt te proberen?
Alle reacties Link kopieren
Maisnon3, ze is nu 5 maanden en ze is eigenlijk altijd alleen bij mij (vanwege borstvoeding en weigering van flesje).
Alle reacties Link kopieren
Dag suikerwafel!


@luiers hier eigenlijk nooit problemen gehad met te natte luiers. Eerst had ik de baby dry, nu gewoon jumbo voor dag en nacht. Die red het net zo goed de nacht door ( hier dan géén garantie voor andere natuurlijk) dan de pampers.

@Victoria, lastig zeg. Ik zou zeggen gewoon blijven proberen.
En inderdaad wat Maisnon zegt, op kdv weten de leidsters van alles om je kleine te helpen dus daar komt het vast goed al zal dat niet meteen zijn...


@Hier.... zoon zit aan zn 1e antibiotica kuur...
Afgelopen vrijdag ineens plots hoge koorts. Zakte niet met zetpil en hij was een zielig hoopje mens. Ik vertrouwde het niet dus savonds nog naar huisartsen post geweest. Die constateerde een rode keel, virus, moet vanzelf beter worden met een dag of 3.
Afgelopen dagen eigenlijk telkens in de middag weer oplopende temp dus vanmorgen naar eigen ha geweest.
Die vind vooral de koorts lang aan houden en gooit het op een bacterie en dus keelontsteking. Oren zagen ook rood dus een kuur.

Hopelijk gaat hem dat snel helpen...
Tralalalala
Beterschap met je zoontje krullen-bol. Hier ook een zielige baby met net 40 graden koorts gemeten. Ik hoop dat het snel wat zakt.
Alle reacties Link kopieren
Geef je iets voor de koorts morgenstond?
Tralalalala
Ja, net toch maar paracetamol gegeven en hij lijkt nu iets minder warm aan te voelen. Wat kan je je dan toch snel zorgen maken om zo'n kleintje he? Gelukkig hangt hij veel aan de borst, dus krijgt hij iig genoeg vocht binnen.
Alle reacties Link kopieren
Oh Krul, wat sneu voor dat ventje. Hoop dat hij snel weer opknapt!
Morgenstond, ook beterschap!

Victoria, ik denk dat ik toch zou blijven proberen om haar met regelmaat (kort) bij iemand anders kan blijven. Ik kan me voorstellen dat je haar lekker bij je gehouden hebt omdat het met voeden ook niet gaat bij een ander. Maar met het kdv in het vooruitzicht is het misschien goed om bij vertrouwde personen toch te oefenen? Al is het maar kort een boodschapje doen. Is er iets dat ze altijd leuk vindt, en dat de oppas dan met haar zou kunnen doen? Wandelen bv?
Doe er vooral mee wat voor jou goed voelt hoor, maar ik denk dat ik liever eerst zou oefenen bij iemand die ik goed ken dan bij een 'vreemde' (leidster van kdv).

Hier is dochter echt heel veel aan het ontdekken. Ze kan zich nu optrekken tot op haar knieën, en de wereld is opeens een stuk groter geworden. Ze kan nu helaas ook bij de dingen op de tafel :bonk: En ze trekt zich soms op aan dingen die dat niet kunnen hebben of ze verliest haar evenwicht, dus de eerste paar keer flink op haar hoofd vallen hebben we nu ook gehad...
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
16-01-2019 13:49
Volgens Maxicosi zelf kan je de mc maar gebruiken tot 13kg, of 75cm. Bij zoon viel het toen duidelijk op dat hij niet meer lekker zat, zijn schouders zaten al wat klem. Bij dochter begint dat ook te komen, maar omdat de opvolgstoel pas vanaf 9kg is, zit zij voorlopig nog wel even klem in de mc.

Die 75cm staat trouwens op de website en in de gebruiksaanwijzing. Op al die mooie promo-borden in de winkels staat 80cm.
Het heeft even geduurd, maar ik was net even op autostoeltjes zoektocht, maar op de website van maxicosi staat nu iets anders:

Wij adviseren om je kindje zolang mogelijk in het baby-autostoeltje achterwaarts te blijven vervoeren omdat dit het veiligste is. Wanneer de bovenkant van het hoofdje over de rand van de kuip van het baby-autostoeltje uitkomt, dien je over te stappen naar het volgende autostoeltje. De lengte van de beentjes speelt daarbij geen enkele rol. Het is zeer onverstandig een kind te vroeg in een groter, voorwaarts gericht, autostoeltje te plaatsen. De nek en het hoofd van een baby zijn relatief zwaar. Maxi-Cosi adviseert om tot 4 jaar achterwaarts te vervoeren.

Ze hebben het dus niet (meer) over gewicht of totale lengte. Dochter steekt al een hele tijd uit met haar benen, maar niet met haar hoofd. Dus zolang ze het nog ok vindt houden we het nog maar even zo dan...
Alle reacties Link kopieren
Nou inderdaad wat een zorgen.
Ik kan echt zeggen dat het gewoon pijn doet in mn hart zo zielig en ziek als dat zoon was afgelopen dagen!
Deze zorgen en dat verdriet heb ik nog niet eerder gevoeld.
Klinkt dramatisch en ik weet, hij wordt echt wel beter maar ik zou alles liever van hem overnemen!
Langzaam lijkt hij beetje beter te worden, en de koorts blijft weg tot nu toe.


Wij hebben afgelopen weekend een vervolg autostoel gekocht.
Maar wat een zoektocht was dat zeg! Vooral vanwege dat tot 15 maand achteruit vervoeren en autostoelen vanaf 9 maanden die dan bijna allemaal alleen voorwaarts te plaatsen zijn.
Zo vreemd.
Uiteindelijk 2e hands voor een mooi prijsje een zo goed als nieuwe Maxi cosi AxissFix kunnen kopen.
En zoon zit er prinsheerlijk in haha!
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
Maisnon3 schreef:
29-01-2019 21:54
Het heeft even geduurd, maar ik was net even op autostoeltjes zoektocht, maar op de website van maxicosi staat nu iets anders:

Wij adviseren om je kindje zolang mogelijk in het baby-autostoeltje achterwaarts te blijven vervoeren omdat dit het veiligste is. Wanneer de bovenkant van het hoofdje over de rand van de kuip van het baby-autostoeltje uitkomt, dien je over te stappen naar het volgende autostoeltje. De lengte van de beentjes speelt daarbij geen enkele rol. Het is zeer onverstandig een kind te vroeg in een groter, voorwaarts gericht, autostoeltje te plaatsen. De nek en het hoofd van een baby zijn relatief zwaar. Maxi-Cosi adviseert om tot 4 jaar achterwaarts te vervoeren.

Ze hebben het dus niet (meer) over gewicht of totale lengte. Dochter steekt al een hele tijd uit met haar benen, maar niet met haar hoofd. Dus zolang ze het nog ok vindt houden we het nog maar even zo dan...
Maar de vervolgstoelen kan je ook gewoon achterwaarts zetten, die van ons in elk geval wel (2way fix). Dan zitten ze alleen achteruit ipv dat ze liggen zoals in de maxicosi.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik in dit topic las van die max 75 cm hebben wij ook besloten om een nieuwe stoel te halen. Qua kilo's paste het nog wel (11 kilo), maar zoon zat echt krap en begon al meteen te mopperen zodra we hem in de maxi cosi zetten. Omdat wij ook dat 2wayfix ding in de auto hebben zijn we de 2way pearl gaan halen, die kan dus ook achterwaarts in auto, en hij moppert totaal niet meer maar zit nu vrolijk om zich heen te kijken en valt op langere ritten zelfs in slaap :)
Wel even wennen dat het een 'vaste' stoel is en we hem dus op de arm naar binnen en buiten van en naar de auto moeten brengen

@ luiertip, hier ook altijd eerder overstappen naar grotere maat dan de kilos op pak aangeven en pampers baby dry voor de nacht. Tot maat 2 hadden we ook altijd pampers premium protection, en s'nachts lekte zoon altijd door (rug/zij ligger). Vanaf maat 3 de baby dry in de nacht en gelukkig nooit meer doorlekken! Overdag de kruidvat luiers, was een beetje bang dat de 'vernieuwde' luiers niet meer goed zouden zijn maar tot nu toe tevreden, hebben hem ook een keer in de nacht gebruikt en zoon bleef gewoon droog.

@Suiker, tot in het dreumes topic! Wat gaat het toch snel he!

@krul, wat kan dat toch verdrietig zijn he als ze dagenlang zo ziek zijn en pijn hebben :hug: wel goed om te horen dat er beterschap in zicht is

@maisnon, mooi om te zien he dat wanneer ze weer wat meer kunnen als zichzelf optrekken hun wereldje inderdaad groter wordt zoals je mooi zegt! Het wordt wel elke keer meer opletten haha wat ze in hun vingertjes krijgen haha, hier ook! Zoon hier kan nog niet kruipen maar wel vooruit schuiven op zijn billetjes. Ook begint ie zich op te trekken aan de box en lage tafel dus het zal niet meer zo lang duren voor wij ook dingen moeten gaan opbergen.
Alle reacties Link kopieren
Tijdje geleden dat ik nog meegeschreven heb (nu ik weer aan het werk ben, is het beetje zoeken naar tijd daarvoor), wel af en toe meegelezen

@ Victoria: wou even reageren omdat wat je schrijft herkenbaar is, dochter is nu 8,5 maand en vanaf 5,5 maand naar de opvang gegaan, en ik maakte me daar ook zorgen over omdat het niet gemakkelijk was om haar bij iemand anders te laten (meer huilen, moeilijk van flesje drinken,...). Bij mijn vriend lukte het wel als hij haar in de draagzak droeg en veel met haar bezig was, maar hij zei ook dat het een ander kind was als ik er niet was, en op de opvang hebben ze natuurlijk meerdere kinderen. Maar bij ons is het echt goed meegevallen :-) Heb het wel rustig opgebouwd: er veel met haar geweest op de wendagen, en dan begonnen met een uurtje weg te gaan. De eerste week dat ze ging was ik nog thuis en heb ik gevraagd om me te bellen als ze veel zou huilen, maar dat is niet nodig geweest, ze was er snel op haar gemak, dronk en sliep er goed. Een maand later of zo heeft ze wel een week gehad waarin ze minder goed dronk en meer huilde, maar ook toen is het hen met veel geduld gelukt om haar weer te laten drinken. Hopelijk valt het bij jullie ook goed mee!

En veel beterschap voor de zieke kindjes, ik vind dat ook telkens erg zielig :-(
krullen-bol schreef:
30-01-2019 19:19
Nou inderdaad wat een zorgen.
Ik kan echt zeggen dat het gewoon pijn doet in mn hart zo zielig en ziek als dat zoon was afgelopen dagen!
Deze zorgen en dat verdriet heb ik nog niet eerder gevoeld.
Klinkt dramatisch en ik weet, hij wordt echt wel beter maar ik zou alles liever van hem overnemen!
Langzaam lijkt hij beetje beter te worden, en de koorts blijft weg tot nu toe.


Wij hebben afgelopen weekend een vervolg autostoel gekocht.
Maar wat een zoektocht was dat zeg! Vooral vanwege dat tot 15 maand achteruit vervoeren en autostoelen vanaf 9 maanden die dan bijna allemaal alleen voorwaarts te plaatsen zijn.
Zo vreemd.
Uiteindelijk 2e hands voor een mooi prijsje een zo goed als nieuwe Maxi cosi AxissFix kunnen kopen.
En zoon zit er prinsheerlijk in haha!
Hoe is het nu met je zoontje? Die van mij is koortsvrij, maar is me toch een partij mopperig. Zouden dat de naweeën zijn van het ziek zijn? Ik vind het maar vermoeiend ;-)
Alle reacties Link kopieren
Morgenstond, zou best kunnen hoor. Mijn moeder zei altijd: als je er praatjes krijgt een chagrijnig bent, dan wordt je er beter. En als ik kijk naar hoe ik me voel na een tijd flink ziek te zijn geweest, dat doet ook niet veel goeds voor mijn humeur. Moe, slap en gefrustreerd daardoor ;-)
Zucht, ik kom er niet uit. Dochter is ruim zeven maanden en het consultatiebureau heeft bij de vorige check met zes maanden aangegeven dat we binnenkort af konden gaan bouwen met een fles. Maar welke fles?

Dit is ons huidige schema, iemand die hier wat licht op kan schijnen?

07.00 uur: fles (180+6) + fruithapje
Slaapje
10.00 uur: fles (180+6)
Slaapje
13.00: fles (180+6) + 1 boterham
Slaapje
17.00: papfles (180+6+pap) + avondeten
Nachtslaap (ze slaapt door vanaf 18.30 tot 07.00 uur)

En iemand misschien wat tips voor tussendoortjes (en wanneer deze te geven. Doe je dat gewoon ergens halverwege de periode dat ze wakker zijn tussen de slaapjes door?)?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven