Het Grote Babyvragentopic deel 4

07-11-2018 07:42 2609 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel je vragen en deel je ervaringen, iedereen is welkom in alweer het vierde deel van het babytopic!

Of je nu nog moet bevallen of al een of meerdere babies in huis hebt, iedereen is welkom om met ons mee te praten over luiers, slapen, hapjes, stapjes en andere mijlpalen!
Alle reacties Link kopieren
Ah beterschap Fiona en baby!

Vaccinaties waren hier ook drama. Bij vaccinatie 2 hadden we allebei daarna een snotneus, gevolg slecht slapen etc. De derde ging eigenlijk wel goed.

Hey Julia, ik geef borstvoeding en het was of borst leeg of een boertje en wat Teckel zegt reflux, verborgen hier, dus niet spugen maar melk weer herkauwen. Vaak ruikt de baby uit de mond wat zurig. Boeren ging hier ook altijd heel moeizaam. Veel trappen gelopen met haar over mijn schouder toen ze kleiner was, dat hielp wel. Nu ze wat groter is en met de siroop die ze krijgt boert ze uit zichzelf.
Ik heb geen verstand van flesvoeding maar kan dat ook aan de speen liggen?
Alle reacties Link kopieren
Goed om te weten dat fv ook lang kan duren dus. Oudste kreeg vanaf 3/4 maanden ook fv en toen ging dat wel een stuk sneller, dus ik heb in mn hoofd zitten dat fv snel gaat :)
Alle reacties Link kopieren
Hier flesvoeding, wel borstvoeding geprobeerd bij beide kids, maar lukte helaas niet. Ondanks dat de jongste reflux had was ik echt niet een uur tot 1,5 uur bezig met de fles hoor. Zeker s' nachts niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook snelle drinkers. Borstvoeding hier maar met 15 minuten ben ik echt wel klaar.

Baby heeft al ruime week 2 looporen dus vandaag maar bij huisarts geweest en nu aan antibiotica. Huisarts zei dat darmen flink van leg kunnen raken met ontzettend vieze luiers. Iemand ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
Zoon was een trage drinker, maar was ook deels zuigbehoefte. Dochter is een snelle drinker, maar accepteert wel een speen.

Geen ervaring met antibiotica Due.

Dochter heeft vannacht en vandaag echt enorme buikkrampen. Echt heel zielig, ze heeft zo'n pijn. Het is óf van banaan óf van aardappel. Ik hoop dat ze haar ontlasting zo kwijt kan, zodat ze vannacht hopelijk weer kan slapen. Ze is ook zo moe. En wij ook..
Alle reacties Link kopieren
maud85 schreef:
25-11-2019 17:37
Zoon was een trage drinker, maar was ook deels zuigbehoefte. Dochter is een snelle drinker, maar accepteert wel een speen.

Geen ervaring met antibiotica Due.

Dochter heeft vannacht en vandaag echt enorme buikkrampen. Echt heel zielig, ze heeft zo'n pijn. Het is óf van banaan óf van aardappel. Ik hoop dat ze haar ontlasting zo kwijt kan, zodat ze vannacht hopelijk weer kan slapen. Ze is ook zo moe. En wij ook..
Hier werkt voetjes masseren of beentjes van enkel naar heup masseren.
Alle reacties Link kopieren
Due, jazeker. Tip die ik ooit kreeg is om er dan probiotica bij te geven, bijv Probactiol Mini. Antibiotica doden namelijk ook veel goede darmbacterien, dus goed om wat extra zorg te geven. Wel fijn dat er nu wat aan gedaan wordt, zo zielig die oortjes!

Ook ik was 1-1,5 uur bezig per borstvoeding. Toen we overgingen op de (gekolfde) fles was het ineens in 20 minuten klaar. Dochter blij en minder moe, ik ook blij. Ook reflux hier, maar indikken helpt goed. Gelukkig pakt ze sinds een maand ook goed de speen dus daarmee wordt zuigbehoefte vervuld.

Hier volgende week wennen op de opvang. Vind het maar spannend allemaal. We doen het zo goed thuis, dat ik het lastig vind om los te laten en vertrouwen te hebben dat ze daar echt wel gaat slapen en er goed op haar wordt gelet. Maar weer wat meer tijd voor mezelf en wat volwassen gesprekken zijn ook fijn... dubbel zeg. Nog maar even kroelen. Hoef begin januari gelukkig pas weer te beginnen...
Alle reacties Link kopieren
-meandyou- schreef:
25-11-2019 21:21
Hier volgende week wennen op de opvang. Vind het maar spannend allemaal. We doen het zo goed thuis, dat ik het lastig vind om los te laten en vertrouwen te hebben dat ze daar echt wel gaat slapen en er goed op haar wordt gelet. Maar weer wat meer tijd voor mezelf en wat volwassen gesprekken zijn ook fijn... dubbel zeg. Nog maar even kroelen. Hoef begin januari gelukkig pas weer te beginnen...
Zo herkenbaar dit! Ik vond dat loslaten ook erg lastig, beide keren. Maar bij mij waren het ook echt hormonen. Ik heb zelfs een tijdje gedacht dat ik helemaal thuis wilde blijven. Dat kan ik me nu echt niet meer voorstellen. Ik hou van m'n werk en heb de afwisseling ook echt nodig. Dus komt goed hoor :hug:. Heb je opvang kunnen vinden waar je een goed gevoel bij hebt? Dat scheelt echt enorm vind ik.
Due, mijn peuter heeft een keer oorontsteking gehad en antibiotica ervoor. Geen gekke luiers gelukkig. Maar misschien komt dat dus wel omdat hij al geen baby meer was.

Wennen op de opvang, spannend! Gelukkig heb je nog even verlof, meandyou.

Maud, kramp is zo naar. Hopelijk gaat het snel beter.
Alle reacties Link kopieren
-meandyou- schreef:
25-11-2019 21:21
Due, jazeker. Tip die ik ooit kreeg is om er dan probiotica bij te geven, bijv Probactiol Mini. Antibiotica doden namelijk ook veel goede darmbacterien, dus goed om wat extra zorg te geven. Wel fijn dat er nu wat aan gedaan wordt, zo zielig die oortjes!
Thanks. Had ik inderdaad ook gehoord dus toen straks meteen besteld.
Alle reacties Link kopieren
Sneeuwball, ja misschien geef ik de fles wel te vroeg.
'S nachts als ze wakker word heeft ze hem wel sneller op, en dan huilt ze ook echt.
Mijn dochter wil ook een sipje voor in het slaapvallen, mee stoppen dus!

Nushy, tip van cb was ook halverwege boeren en luier verschonen, maar dat werkt hier nog niet super.

Principessa3, oh daar ga ik me eens in verdiepen.

Maud85, ik had ook idee dat het af en toe meer zuigbehoefte is. Maar speen wil ze niet, heb 4 verschillende soorten.
Alle reacties Link kopieren
Julia, ook hier liggen wel 100 spenen in de la. Alleen de Bibs werkt goed... En dat hoor ik wel vaker. Heb je die al geprobeerd?

Dank voor jullie lieve tips over het kdv. Komt ook wel goed, en wat moet het ook weer heerlijk zijn om even zelf wat dingen te kunnen doen. Luxe!

Vraagje: hoe gaan jullie om met regeldagen? Dochter is nu ruim 3 maanden en heeft vandaag ineens een extra voeding, 90+3. Ze moest zo huilen. Alle andere flessen gaan tot nu toe ook leeg, dus ze heeft echt honger. Is ook wel bekend volgens mij, dat ze rond de drie maanden weer gaan 'regelen'. Maar betekent een keer een extra voeding ook meteen de flessen omhoog?

Schema is nu 7:00 180+6, 11:00 150+5, 14:00 150+5, 16:30 120+4 en 18:30 180+6. Hier slaapt ze al een aantal weken de klok mee rond en dit ging prima, maar nu weet ik het even niet. De flessen van 11:00 en 14:00 ophogen? Maar dan gaan we wel heel snel richting de liter. Vooral haar slaapje tussen 12-14 gaat niet meer zo goed, volgens mij omdat ze dus gewoon trek heeft. Wat denken jullie?
Alle reacties Link kopieren
Kijken naar een liter schijnt achterhaald te zijn en alleen in Nederland voor te komen. Ik zou op verzoek voeden dus geven waar zij om vraagt of dit nu meer of minder is dan een liter.
Zoon is ook grote eter en zit sinds kort pas op 3 flessen (regelmatig zijn dit er nog 4)
Ik ben bij dochter ook niet zo bezig geweest met die liter grens. Gaf gewoon waar ze om vroeg. Sommige dagen/weken was dat ietsje meer dan een liter. Een poos lang 5x 180 dus een liter per dag. Ook heeft ze lang willen drinken om in slaap te kunnen vallen. Ik gaf daar gewoon aan toe. Inmiddels leg ik haar in bed met haar speen als ze moe is binnen 5 a 10 min slaapt ze dan vrijwel altijd.
Samenvatting: gewoon je baby volgen, niet te moeilijk doen, doen wat werkt.

Bij zoon was ik altijd ah stressen om niks eiglk. Ik laat het nu los en heb een hele relaxte baby.
Alle reacties Link kopieren
Sorry voor de radiostilte, we hebben hier nog steeds een zieke baby die niet drinkt en veel waterdiarreeluiers heeft. Als het vandaag nog zo gaat bel ik de huisarts.

Ik volg de litergrens ook niet. Inmiddels drinkt ze (voordat ze ziek werd) 4x210+7, dus 960ml per dag. Maar ze heeft ook een tijd 5x210+7 gedronken. Ze liet dan soms wel iets staan, maar kwam meestal wel boven die liter.

Teckeltje, wat jij zegt herken ik wel. Bij de oudste was ik erg aan het stressen en had ik hele schema's over wat ze per dag binnenkreeg. Nu ben ik veel relaxter. Maar deze baby is evengoed veel minder relaxt/blij dan de eerste helaas.
fiona2018 schreef:
27-11-2019 09:36
Sorry voor de radiostilte, we hebben hier nog steeds een zieke baby die niet drinkt en veel waterdiarreeluiers heeft. Als het vandaag nog zo gaat bel ik de huisarts.

Ik volg de litergrens ook niet. Inmiddels drinkt ze (voordat ze ziek werd) 4x210+7, dus 960ml per dag. Maar ze heeft ook een tijd 5x210+7 gedronken. Ze liet dan soms wel iets staan, maar kwam meestal wel boven die liter.

Teckeltje, wat jij zegt herken ik wel. Bij de oudste was ik erg aan het stressen en had ik hele schema's over wat ze per dag binnenkreeg. Nu ben ik veel relaxter. Maar deze baby is evengoed veel minder relaxt/blij dan de eerste helaas.
Wat rot dat baby zo ziek is. Hoe ging het vandaag?
Beterschap Fiona, zo sneu als ze ziek zijn.
Alle reacties Link kopieren
's Ochtends denken we steeds dat het beter gaat, dan is ze vrolijk en drinkt ze haar fles goed. Maar vanaf dan gaat het bergafwaarts. De fles van 11.00 dronk ze 130ml, om 16.00 60ml en om 19.00 90ml. Ze heeft geen koorts, zit steeds rond de 36,5 en haar armen en benen voelen ijskoud aan. Ze heeft diarree (maar vandaag maar 2 luiers) en spuugt veel. Het kwakkelt gewoon.

Elke keer wil ik 's middags toch even de huisarts bellen om te overleggen, maar die zijn dan al dicht. Morgenochtend ga ik direct bellen voor overleg want het zit me niet helemaal lekker. Het lijkt alsof het drinken haar veel pijn doet, na een paar minuten begint ze echt te huilen en wil ze niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Groot gelijk dat je even gaat bellen! Beterschap!

Hier een best goede dag. Was alleen met beide kids. Dag begon niet goed: baby kwam voor voeding om 4.30 maar daarna was het veel huilen door krampjes waardoor dochter wakker werd. Veel te vroeg natuurlijk maar die ging mooi niet meer slapen.

Lekker rustig aan gedaan vandaag ;)
fiona2018 schreef:
27-11-2019 19:19
's Ochtends denken we steeds dat het beter gaat, dan is ze vrolijk en drinkt ze haar fles goed. Maar vanaf dan gaat het bergafwaarts. De fles van 11.00 dronk ze 130ml, om 16.00 60ml en om 19.00 90ml. Ze heeft geen koorts, zit steeds rond de 36,5 en haar armen en benen voelen ijskoud aan. Ze heeft diarree (maar vandaag maar 2 luiers) en spuugt veel. Het kwakkelt gewoon.

Elke keer wil ik 's middags toch even de huisarts bellen om te overleggen, maar die zijn dan al dicht. Morgenochtend ga ik direct bellen voor overleg want het zit me niet helemaal lekker. Het lijkt alsof het drinken haar veel pijn doet, na een paar minuten begint ze echt te huilen en wil ze niet meer.
Arm ding. Bellen hoor morgen :hug:
Alle reacties Link kopieren
Fiona; hoe is het met jou en je dochter? Beterschap :hug: .

Baby is veel wakker de laatste nachten. En dan ook echt klaarwakker. Hartstikke vrolijk is ze dan, maar niet echt van plan om verder te slapen. Ze belandt dan vaak tussen ons in en ergens in de nacht wordt ook zoon meestal wakker. Man gaat dan bij hem liggen. Hoewel ik dat niet erg vind en juist wel knus om samen met de kinderen te slapen, maak ik me soms wel zorgen of dat wel goed is voor onze relatie. Het is al best lastig om momenten met elkaar te vinden en als we de nachten dan ook nog opgesplitst of met een kind tussen ons in door brengen.. We zijn ook wat kortaf naar elkaar de laatste tijd en dat vind ik jammer.
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk was het fijn om even te overleggen Fiona!

En Maud, heel herkenbaar. Hier heb ik dat met de gesprekken... die waren vroeger een stuk diverser. Nu vooral over slaapjes, CC’s en poepluiers. Wat hier helpt zijn twee vaste kroelmomenten op een dag (ochtend en avond). Ookal is het twee minuten in de keuken, knuffel elkaar even.

Slaapt de baby dan wel weer verder?
Alle reacties Link kopieren
Wat zwaar Maud, ik herinner me die periode van mijn oudste nog. Slaapt ze wel verder als ze bij jullie ligt? Het is inderdaad belangrijk om tijd voor elkaar te blijven maken, zeker met jonge kinderen. Ik merk het hier ook hoor, we snauwen veel meer als we moe zijn.

Ik ben vandaag met de baby bij de huisarts geweest. Hij denkt aan een virus omdat peuter en ik ook ziek zijn geweest. De diarree is ook al een stuk minder dus dat gaat de goede kant op. Wat betreft het niet drinken denkt hij aan reflux. Ze spuugt namelijk ook erg veel en is een hele onrustige baby. We hebben nu voor 10 dagen Nexium gekregen, kijken of dat iets doet. Heeft iemand ervaring met Nexium en na hoeveel tijd zou je verbetering moeten zien?
Wat fijn dat je zo'n doortastende huisarts hebt. Ik moest bij je verhaal ook heel erg aan reflux denken. Herken het van dochter. Geen ervaring met Nexium. Weet van fb pagina over reflux dat ze er wel eerst flinke buikpijn van kunnen krijgen. Met een week moet je wel effect hebben maar advies is dacht ik minimaal 2 weken te proberen. Dan zijn ze er zeker aan gewend. Sterkte.

Maud, heel herkenbaar. Ik loop ook al weken/maanden op m'n tandvlees. Dochter is meerdere nachten per week uren achtereen wakker. Niet huilen ofzo. Maar wel wakker. En ik dus ook. In haar eigen bed is het krijsen
Bij ons in bed wel rustig maar wakker. Man slaapt gewoon door en ik lig er wakker van. Omdat man nu nachtdienst heeft de hele week sta ik er alleen voor. Merk dat dat z'n tol begint te eisen.
Alle reacties Link kopieren
Hier is de quality time ook ver te zoeken meestal met 2 kinderen in ons bed. Donderdagavond is wel echt onze avond.

Baby is weer redelijk opgeknapt en nu begint peuter :-(. Vanochtend was het spugen maar verder nergens last van dus gewoon naar kdv waar hij door mijn moeder om 3 is opgehaald. En toen spuugde hij net na avondeten weer alles eruit :-(.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven