Het Grote Babyvragentopic deel 4

07-11-2018 07:42 2609 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel je vragen en deel je ervaringen, iedereen is welkom in alweer het vierde deel van het babytopic!

Of je nu nog moet bevallen of al een of meerdere babies in huis hebt, iedereen is welkom om met ons mee te praten over luiers, slapen, hapjes, stapjes en andere mijlpalen!
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwe mama’s en baby’s! Gefeliciteerd, zo leuk!

Hier gister eerste ronde prikken. En dus ook eerste nacht zonder onze PowerPacco. Het ging redelijk - van 19-5 geslapen, toen alles onder de poep en veel huilen. Vandaag hangerig, maar nu slaapt ze weer. Hopelijk een goede nacht. Ik had zelf migraine vandaag, en pfoe wat pittig om dan met slaaptekort alleen voor een kleine te moeten zorgen voor wie niks gewoon even goed is. Ga geloof ik maar lekker naar bed zo. En dit hebben we maar mooi weer gehad - fijn ook dat ze blijkbaar wel kan slapen zonder Pacco, al was ze veel wakker.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees hier ook mee! Hier een baby zoon van 11 dagen. Tot nu toe doet hij het goed, slaapt veel, is makkelijk te troosten. Ben benieuwd wanneer dit omslaat. Heb meer moeite met peuter van net 2. Slapen en eten zijn de afgelopen dagen drama en volop driftbuien. Hoop zo dat dit snel voorbij is.
Alle reacties Link kopieren
Baby hier van bijna 4 weken, slaapt het liefst op ons of in het babynestje (valt wel in slaap in de maxicosi en soms de kinderwagen). In de cosleeper slaapt ze hooguit 10 minuten en begint dan te huilen, tenzij ik haar in het babynestje in de cosleeper leg, dan kan ze als ik geluk heb ‘s nachts 4 uur achter elkaar slapen.
Ik weet dat het babynestje niet bedoeld is om de nacht in door te brengen maar ik weet ook niet hoe het anders moet.
Iemand een idee?
Alle reacties Link kopieren
Gebruik je al een slaapzak of inbakerzak? Geeft misschien dezelfde geborgenheid als baby nestje, alleen dan veilig.
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwe mama's en baby's!

Lastig Nushy, misselijkheid wat Due zegt? Mijn zoontje vond de puckababy (anderen kunnen uiteraard ook prima) heel fijn om in te slapen.

Zoontje heeft eindelijk weer eens doorgeslapen tot 6 uur. (Was telkens 4.30) de 2 nachten ervoor kon ik hem om 4.30 na even wiegen en knuffelen wel wegleggen, waarnaar hij tot 6 uur sliep. Nu dus zonder wiegen en knuffelen, yeah!
Heb nu het laatste pak melk nr 2 gekocht, gaat echt snel! Alweer richting de 10 maanden.
Gisteren bij neefje geweest die nu 1 week oud is, wat zijn ze dan toch weer klein en wat is die van mij dan een reus haha.
Fijn snowgirl, doorslapen tot 6!

Mijn vriend begint volgende week weer met werken, nu doen we de nacht gedeeld. Maar dan zal ik hem alleen doen ;(

Wij hebben ook een inbakerzak voor baby met slapen. Dat geeft hem rust en geborgenheid. En slaat zichzelf niet wakker. Zou inderdaad zoiets proberen nushy.
Alle reacties Link kopieren
Ze slaapt al in de puckababy piep maar het ligt denk ik inderdaad aan het gebrek aan geborgenheid. Heb de cosleeper “gehalveerd” in de breedte door er een zijligkussen in te leggen met een t shirt van mij eromheen en een kruik aan de kant van haar rug en daar heeft ze ongeveer 2 uur mee kunnen slapen. Na deze voeding wil ze helaas niet slapen, zo nog maar een poging wagen.
Dank in ieder geval :)
Nushy schreef:
22-11-2019 23:28
Baby hier van bijna 4 weken, slaapt het liefst op ons of in het babynestje (valt wel in slaap in de maxicosi en soms de kinderwagen). In de cosleeper slaapt ze hooguit 10 minuten en begint dan te huilen, tenzij ik haar in het babynestje in de cosleeper leg, dan kan ze als ik geluk heb ‘s nachts 4 uur achter elkaar slapen.
Ik weet dat het babynestje niet bedoeld is om de nacht in door te brengen maar ik weet ook niet hoe het anders moet.
Iemand een idee?
Je moet dit wel willen maar toen onze baby zo klein was en ik nog bv lag ze tot wij naar gingen bij ons beneden, meestal op onze borst, soms in het nestje. Dan als ze diep genoeg sliep konden we haar rond 23h in de Co sleeper leggen. Dan sliep ze daar tot de eerste voeding van 2/3u en daarna voedde ik haar liggend en sliep ze bij mij verder. Vanaf dat ze 3/4 maanden is doet ze zo goed als alles in d'r eigen bed.
Alle reacties Link kopieren
Nushy, wat hier hielp waren twee kruiken in dekentjes gerold (als dat te warm is kun je ze ook vullen met lauw water, of bijv maar 1 warmmaken. En die dan tegen haar lijfje aan, iedere kant een. Zo was haar hoofdje wel vrij, maar had ze vanaf haar schoudertjes toch het geborgen gevoel. Tip van de kraam was om de kruiken altijd met de dop naar beneden te leggen en bovenop het dekentje.

Misschien helpt dat? Hopelijk was de rest vd nacht een beetje Ok!
Alle reacties Link kopieren
Rest van de nacht is goed gegaan :) ze heeft 4 slaapjes in de cosleeper gedaan. Hopelijk lukt dit de komende dagen ook.
Op ons slapen durf ik niet goed, mede omdat ik geen borstvoeding geef (lukte helaas niet) en ik daardoor waarschijnlijk dieper slaap.
Alle reacties Link kopieren
Hi meisjes, en welkom nieuwe mama’s!

Ons meisje sliep in een wiegje naast ons bed. Ook heel onrustig en met de puckababy een stuk beter. Natuurlijk was het mei juni dus een stuk warmer dan nu. Ik heb nu in haar ledikant mijn zwangerschapskussen rondom gelegd en ze slaapt hier door ook een stuk beter. Geen koude lucht, het ledikantje staat namelijk naast ons bed. En geen centrale verwarming hier.

Deze week zijn twee vriendinnen uit NL langs geweest en die hebben me goed geholpen en tips gegeven. Baby slaapt nu weer 4 uur s en dan 3 uur nachts en wil overdag eindelijk weer slapen :cheer:
Nog steeds geen tandjes en ze wrijft nog aan haar oortjes.. hoop dat ze echt snel komen.

En sinds vrijdag is ze 6 maanden!! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Welkom Sneeuwball, Pavo, Budgy en Nushy! Gefeliciteerd met jullie baby's :heart:!

Principessa, wat fijn dat het slapen beter gaat!

Fiona; hoe gaat het met dochter? Is ze weer wat rustiger?

We hebben hier ook even een dipje met slapen overdag. Hopelijk pikt ze het snel weer op. Ze leidt er opzich niet echt onder, maar heeft wel een korter lontje als haar broer met haar wil spelen (lees: lomp doet).
Het eten heeft ze wel echt helemaal door. Wat een verschil ineens!

Ik wacht met smart op de uitverkoop, want haar kleertjes worden te klein.
Alle reacties Link kopieren
Sorry even een egopost, ik zal morgen even verder reageren. Dochter heeft donderdag haar vaccinatie gehad en is/lijkt nu ziek. Ze heeft geen koorts maar wil niet drinken, spuugt veel terug en slaapt veel/is onrustig en huilerig. Wanneer zouden jullie de huisarts bellen? Normaal drinkt ze 900-1000ml per dag, nu (gisteren en vandaag) met heel veel moeite max 400ml. En dan geeft/spuugt ze nog veel terug ook. Ze plast wel, maar weinig.
Alle reacties Link kopieren
Ahh wat rot Fiona! Heeft ze deze klachten al sinds donderdag? Ik zou morgenochtend even bellen naar de HA voor overleg. Bij mijn cb zeiden ze dat ze max. 48 uur last kunnen hebben van de vaccinatie en als ze daarna ziek zijn, ligt het aan iets anders. Dat zeiden ze trouwens bij de vaccinatie bij 3 maanden, weet niet of dan voor allemaal geldt (behalve de BMR dan).
fiona2018 schreef:
24-11-2019 21:07
Sorry even een egopost, ik zal morgen even verder reageren. Dochter heeft donderdag haar vaccinatie gehad en is/lijkt nu ziek. Ze heeft geen koorts maar wil niet drinken, spuugt veel terug en slaapt veel/is onrustig en huilerig. Wanneer zouden jullie de huisarts bellen? Normaal drinkt ze 900-1000ml per dag, nu (gisteren en vandaag) met heel veel moeite max 400ml. En dan geeft/spuugt ze nog veel terug ook. Ze plast wel, maar weinig.
Helaas heb ik hier wel veel ervaring mee. Zo lang ze plast is het prima, maar als je bezorgd bent is haar laten checken door ha nooit verkeerd natuurlijk. Daar zijn ze voor.
Alle reacties Link kopieren
Wat Teckeltje zegt, zolang ze plassen, niet apathisch voor zich uitkijken is 400cc eigenlijk prima.
Oudste is 2x opgenomen met uitdrogingsverschijnselen en je merkt echt snel het verschil. Geen plasluiers, geen tranen bij het huilen en hij wilde echt alleen maar slapen (terwijl hij echt super actief is, ook als hij ziek is)
Hij dronk niet, spuugde en had diaree. Moet meestal echt veel gebeuren voor ze uitdrogen.

Maar als je ongerust bent of het niet vertrouwd, gewoon even contact opnemen!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties, dat is ook wat ik dacht. Maar op Thuisarts las ik dat je moet bellen als een kind minder dan de helft drinkt. Ze heeft vanochtend haar fles weer leeggedronken gelukkig.

Ik denk inderdaad niet dat het door de vaccinatie komt maar dat ze iets heeft opgelopen door de verminderde weerstand. Ik ben vannacht ook flink ziek geworden :sick:
Ugh beterschap Fiona!
Ach beterschap fiona voor jou en baby!

Hier is het vannacht goed gegaan. Toen wij naar bed gingen om 21u heb ik baby even laten huilen (tegen principes in, maar soms willen babys zichzelf in slaap huilen)
Dus ik snel plassen en tandenpoetsen, en ja hoor, in die tijd sliep baby.
Gelukkig is peuter er niet wakker van geworden. En toen kwam baby om half 1 en 5 uur, dus mag echt niet klagen!

Na een nacht dat baby alleen maar op mij wilde slapen, is zo'n nacht heel fijn.

Net peuter naar de opvang gebracht, vriend aan het werk voor het eerst, dus heb het rijk alleen met baby!
Alle reacties Link kopieren
Beterschap Fiona.

Zie best tegen vaccinaties op, je hoort toch vaak dat ze er ziel van worden. Gelukkig hoef ze volgende maand pas de eerste.

Ze wil niet altijd fles in 1x leeg drinken. Drinkt ze niet meer en haal je fles weg dan begint ze soms na 1 minuut weer te huilen. Soms doet ze wel uur over een fles, speen wil ze niet.
Iemand hier ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
Julia65 schreef:
25-11-2019 11:14
Beterschap Fiona.

Zie best tegen vaccinaties op, je hoort toch vaak dat ze er ziel van worden. Gelukkig hoef ze volgende maand pas de eerste.

Ze wil niet altijd fles in 1x leeg drinken. Drinkt ze niet meer en haal je fles weg dan begint ze soms na 1 minuut weer te huilen. Soms doet ze wel uur over een fles, speen wil ze niet.
Iemand hier ervaring mee?
Hier is het dan vaak een vastzittende boer. Ze begint dan ook tijdens de fles te huilen.
Alle reacties Link kopieren
Beterschap Fiona!!

Geniet ervan sneeuwbal :)

Julia oudste zoon sliep juist heel goed op de 1e vaccinaties, het kan dus ook meevallen.

Geen ervaring met lang over de fles doen. Ik geef bv, maar hier ben ik daar ook zo een uur of 1,5 mee zoet. Waardoor ik twijfel of ik niet over moet gaan op fv als man straks aan het werk is. Hoop dat de voedingen snel wat sneller gaan... maar hoop dat ik het tijdens mn verlof gewoon volhou.
Hoe vaak geef je fles Julia? Drinkt ze vaker een beetje?

Mijn baby wil graag een sipje melk voor het in slaap vallen. Daar ben ik sinds gister mee gestopt, en nu drinkt hij vaker heel zijn fles op.
En heeft ze echt trek als ze een uur er over doet?
Ik ben ook al gauw een half uur bezig hoor met de fles, en daarna ook nog met rechtop houden voor de boer. Laat hem daarna nog lekker rechtop tegen me aan zitten voor een eventuele extra boer.

Budgy: met flesvoeden ben ik dus in totaal ook vaak wel een uur tot 1,5u kwijt.

Bij peuter gaf ik in het begin wel borstvoeding, en heb het idee dat ik even lang kwijt ben aan voeden als nu met baby.
Alle reacties Link kopieren
Beterschap Fiona!

Ik ben hier in totaal ongeveer een uur bezig met de fles. Ze krijgt 90+3 en ik laat haar als er nog ongeveer 70cc in de fles zit boeren (ze drinkt altijd gulzig en hapt veel lucht mee, ook als ze weinig honger heeft), bij 50cc boeren en schone luier (luier voor de fles werkt hier niet omdat ze als ze komt van diepe slaap binnen 5 minuten naar hysterisch huilen van de honger gaat), bij 30cc weer boeren en vaak laat ze 10-20cc staan. Als ik haar niet zo vaak laat boeren begint ze op een gegeven moment te huilen tijdens het drinken en ben ik soms een half uur bezig om de vastzittende boer er dan uit te krijgen.
Ik heb 2 weken borstvoeding gegeven maar dochter dronk niet goed aan de borst (hapte niet goed aan en zoog niet goed leeg) in combinatie met weinig productie dus daar kan ik niet zo veel over zeggen wat normaal is qua tijden.
Julia65 schreef:
25-11-2019 11:14
Beterschap Fiona.

Zie best tegen vaccinaties op, je hoort toch vaak dat ze er ziel van worden. Gelukkig hoef ze volgende maand pas de eerste.

Ze wil niet altijd fles in 1x leeg drinken. Drinkt ze niet meer en haal je fles weg dan begint ze soms na 1 minuut weer te huilen. Soms doet ze wel uur over een fles, speen wil ze niet.
Iemand hier ervaring mee?
Ja wel ervaring mee. Bij ons was dat reflux.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven