Het Grote Babyvragentopic deel 4

07-11-2018 07:42 2609 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel je vragen en deel je ervaringen, iedereen is welkom in alweer het vierde deel van het babytopic!

Of je nu nog moet bevallen of al een of meerdere babies in huis hebt, iedereen is welkom om met ons mee te praten over luiers, slapen, hapjes, stapjes en andere mijlpalen!
Alle reacties Link kopieren
Sterkte en beterschap voor alle zieken! Hier zijn baby en peuter ook allebei ziek, ze hebben de hand- voet- en mondziekte. Vooral de baby is er erg ziek van en heeft ook koorts.

Wij hebben de Hema Stretch Bamboo rompers en ik ben daar zo'n fan van dat er niets anders meer inkomt hier. De baby heeft het altijd erg koud, dus ze draagt nu rompers met lange mouwen. Maar ik heb van mijn oudste nog hele stapels met korte mouwen liggen. Due, heb jij geen rompers meer van de oudste die je kunt gebruiken?
Alle reacties Link kopieren
fiona2018 schreef:
12-12-2019 10:05
Due, heb jij geen rompers meer van de oudste die je kunt gebruiken?
Nee, die maat had hij zo veel gedragen dat ze lelijk waren geworden en ik ze gedoneerd heb voor Gambia.
Alle reacties Link kopieren
Principessa3 schreef:
12-12-2019 10:05
Oja zelf een vraagje. Ze is nu wel een beetje uit al die wikkel handdoeken gegroeid. Hoe doen jullie dat? Een badjasje kopen?
Ik droog af met grote hydrofiel en kleed hem dan aan. Nooit badjas gebruikt bij peuter.
Alle reacties Link kopieren
Due-scimmie schreef:
12-12-2019 10:27
Ik droog af met grote hydrofiel en kleed hem dan aan. Nooit badjas gebruikt bij peuter.
Dit! Dat doe ik bij mijn driejarige peuter ook nog steeds.
Beterschap voor de zieke kindjes en ouders!

Afdrogen ook grote hydrofiel. Heb wel badjassen maar die gebruik ik alleen in het zwembad en op de camping.

Onze baby haat sinds enkele weken om in bad te gaan. Herkenbaar en tips?
Alle reacties Link kopieren
Hier ook zo fan van de Hema stretch... en van Petit bateau. Kost wat, maar blijven zo mooi en passen bij haar smalle lange lijfje.

Helaas hier al een weekje lappenmand. Geen koorts en vrolijk, maar drinken gaat voor geen meter (lees: met moeite 500cc per dag), veel hoesten en veel jammeren soms. Moeilijk hoor, het maakt me zo onzeker ookal maakt ze geen zieke of suffe indruk. Lees ook op veel plekken dat een ‘drinkdip’ rond 4 maanden niet raar is, maar toch. HA gebeld en als het morgen niet verandert doen ze toch een oren/neus/longencheck. Maar verder gewoon uitzieken... stom zeg. Hoelang duren dit soort virusjes, in jullie ervaring?

Teckel: douchen een optie? Badje met schuim maken? Een nieuw speeltje?
Alle reacties Link kopieren
Teckeltje88 schreef:
12-12-2019 13:28
.

Onze baby haat sinds enkele weken om in bad te gaan. Herkenbaar en tips?
Douchen ook? Wij douchen eigenlijk al vanaf begin samen. Al zit hij nu soms in grote emmer te spetteren.
En ligt of zit ze in bad?
Alle reacties Link kopieren
Wil je vast niet horen meandyou maar bij peuter duurde dat op en af zijn hele eerste winter. Baby gaat ook hard die kant op inclusief 1 oorontsteking en 4 looporen de afgelopen weken.
Due-scimmie schreef:
12-12-2019 15:09
Douchen ook? Wij douchen eigenlijk al vanaf begin samen. Al zit hij nu soms in grote emmer te spetteren.
En ligt of zit ze in bad?
Douchen vind ze wel fijn maar dan moet ik of man ook helemaal nat.
Ze zit in zo'n badstoeltje in het grote bad samen met haar broer. Ze kan nog niet zelf in een emmer oid zitten.
Due-scimmie schreef:
12-12-2019 15:11
Wil je vast niet horen meandyou maar bij peuter duurde dat op en af zijn hele eerste winter. Baby gaat ook hard die kant op inclusief 1 oorontsteking en 4 looporen de afgelopen weken.
Ja dit idd... Het hoort erbij...
Alle reacties Link kopieren
Hier ook HEMA rompers, zonder mouw. Vind ik handiger met aankleden en ze is geen koukleum .

En afdroger ook hier met grote hydrofiele doeken. Inwikkelen na het douchen/badderen en ze is al zowat droog, super fijn! De badcapes zijn hier een tijdje terug ongebruikt naar zolder gegaan.

Wij hebben deze Teckel:

https://www.prenatal.nl/bad-en-verzorgi ... te#start=1

Ik vind het wel handig. Verder geen ervaring met baby's die niet in bad willen. Wij hebben echte waterratjes.

Baby gaat om handen en knieën zitten, ziet er zo schattig uit! Tijgeren gaat nog altijd alleen achteruit, maar misschien gaat ze wel meteen door naar kruipen. Ze lijkt wel wat gefrustreerd, maar misschien ook de naweeën van het ziek zijn.

Sterkte voor alle zieke kindjes en mama's. Tis wel echt het seizoen hoor. Beterschap!
Alle reacties Link kopieren
Teckeltje88 schreef:
12-12-2019 15:27
Douchen vind ze wel fijn maar dan moet ik of man ook helemaal nat.
Ze zit in zo'n badstoeltje in het grote bad samen met haar broer. Ze kan nog niet zelf in een emmer oid zitten.
Onze emmer is zodanig kleinedat hij zeg maar klem zit dus niet om kan vallen. Iets groter dan tummytub.

Ow wij douchen altijd samen. Ofja man doucht met allebei en ik droog ze af en kleed ze aan meestal.
Alle reacties Link kopieren
Ik had al zo’n voorgevoel... mijn man en ik hebben vroeger ook allebei veel kno-problemen gehad. We zien wel. Het klinkt zieliger dan dat ze is in ieder geval. Heb haar eerder opgehaald van de opvang vandaag. Daar had ze tussen 8-15 amper gedronken. Gelukkig nu thuis net weer een hele fles.

Due en Teckel: zijn er huistuin en keukentips die bij jullie helpen in zo’n geval?
Alle reacties Link kopieren
Wij stomen voor het slapen onder de douche. Veel meet eigenlijk niet. Owja je hebt ook zo'n neusspray in grote fles wat meer een spoeling is maar ben even naam kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat baby van het een naar het ander. Hoge koorts, oorontsteking, 5/6e ziekte, waterpokken, hoeste de longen uit zijn lijfje, nu gaat het net weer ietsjes beter.

@teckeltje, helaas geen tips, zoon vind in bad gaan heerlijk.
Physiomer baby bedoel jij, due.

Als neusje echt heel erg verstopt is en drinken zo moeilijk gaat kun je vragen om een Neusspray met beetje xylometazoline (is er speciaal voor baby's). Dan gaat 't neusje open en kan ze beter drinken (en slapen).
Verder niet echt huis tuin en keuken tips. Uitzitten, sorry
Alle reacties Link kopieren
Meandyou, die virussen kunnen lang duren hoor. Dochter was twee weken geleden nog flink ziek met diarree en niet drinken. Toen kregen we Nexium en ging het eindelijk wat beter een paar dagen en nu heeft ze dus hand- voet- en mondziekte. Peuter hoest al sinds de herfstvakantie is afgelopen, dus nu al een week of zes.

Teckeltje, onze baby houdt ook niet van badderen, al vanaf de geboorte. We hebben het kleine badje nu maar weggedaan, daar paste ze eigenlijk toch al niet meer in. Nu gaat ze met één van ons mee onder de douche. Vanwege haar droge huid is dat max. 1x per week. Je zegt dat je dan helemaal nat wordt, maar je kan haar toch meenemen als je zelf moet douchen?

Maud, ik vond dat zo schattig toen mijn oudste dat ging doen, dat op handen en knieën zitten! En dan heen en weer wiegen met dat kontje :love:
Ja handjes en knietjes is zo lief. Dochter doet dat hier ook veel maar is toch gaan tijgeren.

Douchen :ik douche altijd 's avonds voor ik naar bed ga of 's ochtends voor ik ga werken. Naja ik vind het vooral gewoon onhandig. Ik kan me natuurlijk prima uitkleden als zij gaat douchen en dan samen maar goed heb ook een peuter die dan mee wil en ben veel Alleen. Dus ja...
Alle reacties Link kopieren
Op die tijdstippen kan ik me inderdaad voorstellen dat het niet handig is om dan te douchen met een baby. Omdat baby hier sowieso max. 1x per week doucht, doen we dat op een vrije ochtend waarop mijn man en ik allebei thuis zijn. Man doucht, geeft halverwege de baby aan mij en doucht verder terwijl ik haar afdroog. Of andersom.
Beterschap voor de zieken. Mannetje hier lijkt ook niet helemaal lekker. Kreeg m niet getroost vanmiddag. Nou echt dat heb ik nooit met hem. Echt zielig. Hij heeft de 4 maanden prikjes gehad misschien was dat t. Hij is nu 68 cm en 8,5 kilo.

Drogen doen we hier ook met een grote hydrofiel, ook bij peuter.

Hier alleen HEMA rompers. Alleen hebben sommige zo'n strak stukje aan het einde van de mouw. Ons mannetje is niet echt een lichtgewicht dus dat is onhandig. Hebben die van h&m dat niet?
Alle reacties Link kopieren
Principessa3 schreef:
12-12-2019 09:54
Hi meisjes,

We zijn op controle geweest en ze is nu 7600 gram en 71,5 cm. Ze wordt de 22e 7 maanden.
Wij ook gisteren op controle geweest, dochter was afgelopen weekend 7 maanden. Ze woog 6,5 kilo en 68 cm. Netjes volgens de lijn en al bijna 3x zoveel als bij de geboorte :-) .
Haha oh jeetje ik ben echt benieuwd hoe groot ons zoontje wordt. Hij is gewoon even groot als jouw dochter Maud en hij is pas 4 maanden 🙈😂.
Alle reacties Link kopieren
Wij moeten maandag weer heen, ze is dan 6 maanden. Drie weken geleden was ze 7,5 kilo, maar ze is sinds die tijd eigenlijk alleen maar ziek geweest dus ik denk niet dat ze veel is aangekomen.
Alle reacties Link kopieren
Naniene schreef:
13-12-2019 14:13
Haha oh jeetje ik ben echt benieuwd hoe groot ons zoontje wordt. Hij is gewoon even groot als jouw dochter Maud en hij is pas 4 maanden 🙈😂.
Haha ja maar dochter is ook wel heel klein he. Ze zit op de -2 lijn qua gewicht. Lengte wel bijna gemiddeld deze keer, maar kan een groeispurt zijn.
maud85 schreef:
13-12-2019 14:31
Haha ja maar dochter is ook wel heel klein he. Ze zit op de -2 lijn qua gewicht. Lengte wel bijna gemiddeld deze keer, maar kan een groeispurt zijn.
Haha ja zoon is hier ook wel groot hoor die zit op +2. Ook met z'n gewicht trouwens. Onze dochter is ook niet echt klein maar een stuk slanker. Ze hebben het niet van een vreemde, ik ben zelf bijna 180 en man bijna 2 meter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven