Het Grote Babyvragentopic deel 4

07-11-2018 07:42 2609 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel je vragen en deel je ervaringen, iedereen is welkom in alweer het vierde deel van het babytopic!

Of je nu nog moet bevallen of al een of meerdere babies in huis hebt, iedereen is welkom om met ons mee te praten over luiers, slapen, hapjes, stapjes en andere mijlpalen!
Alle reacties Link kopieren
Heftig hoor Fiona!

Sterkte ook voor alle zieke kindjes. Hier twee snotverkouden meisjes in huis.. Groene snot, hoestbuien die minutenlang aanhouden. Peuter ben ik wel gewend, maar baby blijf ik heel vervelend vinden. Vind het zo zielig voor dat kleine meisje..

Ze slaapt wel goed gelukkig de laatste tijd en peuter slaat haar middagslaap over bij de opvang, maar thuis gelukkig nog niet..

Ik kan uitkijken naar het moment dat ze echt in beweging gaat komen, tijgeren, kruipen, zitten etc. Ze probeert nu wel te rollen, sneller dan haar oudere zus wat dat betreft, maar toch ;-)
Moet zeggen dat de tijd voor mijn gevoel nu met een tweede wel veel sneller gaat dan bij de eerste.

En ik vind het nu prima te overzien, baby van 4,5 maanden, peuter van 2 jaar en 3 maanden. Die eerste 3 maanden moest ik echt even schakelen en nu hebben we echt vaste patronen.
chantilly21_2 wijzigde dit bericht op 16-12-2019 06:51
0.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoe was je dag vandaag Fiona? Heb je vanmiddag nog even bij kunnen slapen?

Chantilly, zielig dat baby verkouden is. Heb je zo’n uitzuig ding voor het snot?

Sneeuwbal, fijn dat je met 5 weken al meer ritme krijgt.

Meandyou, beterschap! Vandaag een betere dag?

Maud, hoe was het zwemmen met peuter?

Principessa, wat goed dat baby zich al optrekt, je zult wel trots zijn.

Due scimmie, volgens mij is de lengte inderdaad niet betrouwbaar te meten bij die kleintjes.

Teckeltje, fijn dat baby wel samen in bad wilde

Hier een drama weekend. Enorm veel krampen, bijna de hele dag door, echt heel sneu. Baby slaapt overdag nu alleen nog maar in de draagzak en ‘s nachts 1-2 slaapjes in de cosleeper. Krijg haar echt niet weggelegd overdag. Nu is ze ook echt met haar beentjes aan het trekken.
Ik dacht dat nutrilon omneo misschien zou helpen dus ik heb net een fles gegeven met 1 schep omneo en 2 scheppen gewone nutrilon (met 100cc water)... helaas kreeg ze tijdens het drinken al kramp en spuugde ze daarna een grote golf over man heen toen hij haar liet boeren. Ze heeft ook maar 50-60cc gedronken. Hopelijk is het een kwestie van wennen en wordt het beter, dit is haast niet te doen, zo zielig als ze constant overstuur is...
Alle reacties Link kopieren
Nushy, dat klinkt stom zeg! Hier drinkt ze (op advies LK) ook Omneo. Bevalt heel goed, nooit krampjes. Ik heb enorm goede ervaring met het geven van probiotica tegen krampen, misschien is dat iets? Zijn paar druppels die je in flesje doet. En ik hoor dat veel mensen ook baat hebben bij de DR Browns fles tegen krampen, gebruik je die al?

Hier gaat het matig. Meisje is wel weer vrolijker en drinkt beter, maar blijft zo vreselijk hoesten. Vooral snachts een crime, het houdt ons alledrie wakker. Inmiddels snotter ik vrolijk mee. Hoop dat dat hoesten snel minder wordt... vanmiddag even naar HA voor KNOcheck. Ze drinkt nu al een week minder dan de helft en snottert een end weg. Eigenlijk zouden we morgen nog een weekje op vakantie gaan in eigen land (huisje familie) maar op deze manier zie ik het niet echt zitten...
Zwaar hoor die nachten. Ik geloof dat we niet mogen klagen want met een speen slaapt ons zoontje vaak wel verder. Maar doorslapen, verre van zeg maar. En als t baby niet is dan wel peuter. Ik ben blij dat we straks even vakantie hebben.

Sterkte voor de zieken. Ik ben ook aan de beurt na man. Hopelijk de kindjes niet.

Oh ik snap t wel Fiona ik heb dat ook wel een beetje. Pfieuw alweer 4 maanden, maar echt ik kan niet wachten tot we weer wat meer kunnen ondernemen enzo. Maar ik vind t wel echt minder zwaar dan ik t bij dochter vond.

Fijn sneeuwbal, die eerste weken zijn pittig ja.

Hier ook echt geen derde haha. Ik vind t mooi zo.
Alle reacties Link kopieren
@ meandyou: probiotica heb ik nog niet geprobeerd, welke gebruikte je? Dr Browns flessen gebruiken we inderdaad al.
Hoe was het bij de kno arts?

De afgelopen 24 uur gaat het gelukkig beter, nu net wel weer kramp maar overdag ging het goed, alleen wel wat meer spugen dan normaal. Ze heeft zelfs overdag 2 slaapjes in het ledikant gedaan voor het eerst. Vanaf de volgende fles (over 1,5 uur ongeveer) doen we 2 scheppen omneo met 1 schep standaard.
Ben benieuwd, vanaf morgenavond zitten we op volledige omneo.
Alle reacties Link kopieren
Wij gebruiken probiotica van Vitals
Alle reacties Link kopieren
Nou mijn vriend snurkt zo hard en nog steeds keelpijn dat ik maar even een berichtje schrijf..

Haha! Als ik het zo lees ben ik toch niet raar dat voor mij het eerste jaar snel mag gaan. Beetje klaar met die borstvoeding. Ik zit nog steeds op 8 voedingen! Sinds dat ze keelpijn in oktober heeft gehad er op blijven hangen..kunstvoeding is gewoon duur hier in Italië en ik werk niet dus ik probeer het nog even vol te houden. Moet zeggen dat er wel een af is door vaste voedsel.

Het was hier even spannend grote kans dat ik zwanger was van nummer twee. Toch ongesteld geworden :P. Ik wil pas weer na 12 maanden zwanger worden, 7 maanden toch wat vroeg..

Wat vervelend Nushy. Hier waren de krampjes na 3 maanden voorbij, maar ik begin nu pas in een ritme te komen..

Dat snotteren Chantilly en Meandyou is naar en zielig. Ik heb hier ook een uitzuigding en dat helpt echt. Kun je op de stofzuiger aansluiten, maar ik heb een Dyson dus doet het met de mond. Ze vindt het niet leuk maar is daarna wel blij.

Oh en ze had ineens overdag bijna 3 uur geslapen! Meteen weer eens een hartige taart gebakken en tiramisù gemaakt :biggrin:.
Krampen: zo naar zijn die! Hoe oud is je baby? Ze zeggen meestal dat het na 6 weken minder wordt.
Mijn 1e zoon had ook zoveel kramp, je doet er helemaal niets aan.
Probiotica hielp wel iets. Ik had ook dr. Browns flessen. Nu heb ik difrax, is ook tegen kramp en mijn baby nu heeft ze vrijwel niet. Valt misschien te proberen?
Ik merk ook dat baby eerder kramp heeft als hij moe is, en je wordt moe van kramp. Dus dan zit je snel in een verkeerde circel.
Fijn dat slapen al iets beter gaat!

Principessa, klinkt goed! Heerlijk he, weer even tijd om lekker uitgebreid te koken/dingen voor jezelf doen.
8 voedingen lijken me best heel zwaar nog, succes!

En fijn dat je (nog) niet zwanger bent haha. 12 maanden adviseren ze ook geloof ik, voor herstel van je lichaam.
Ik ben blij dat zoons 3 jaar verschil hebben, peuter snapt en kan al veel zelf en dat is wel heel fijn met een baby.

Ik ga straks de babytijd wel missen hoor, ik vind het wel leuk. Maar vind het ook fijn dat hij wat groter wordt, ik kreeg deze week mn eerste echte lach :heart:
En al die 1e dingen meemaken, vind ik zo mooi.
Alleen die nachten/geen ritme ga ik niet missen.

Hier ook echt geen 3e! Wilde we al niet, maar we merken ook weer hoe ons leven op de kop staat met baby erbij. Fijn idee dat dat voor het laatst is (en nooit meer hoef te bevallen :P)
Alle reacties Link kopieren
Hie komt ook geen kindje meer bij. Man vindt het genoeg.

Wij halen met 9 maanden ook wel 6-8 voedingen als ik thuis ben. Maar voeden duurt maar 10 minuten per keer. Ik vind het fijn.

Ik vind het beetje dubbel. Baby gaat zo rap dat het al behoorlijk baby af is maar daardoor wordt interactie met peuter ook leuker. En vind de twee jaar leeftijdsverschil momenteel wel pittig.
Wat maakt dat je het leeftijdsverschil nu pittig vind due?
Ik ben oprecht benieuwd. Wie weet krijg ik dat ook nog wel hoor.
Alle reacties Link kopieren
Hé, leuk, post! Zo voelt het altijd als iedereen weer even update.

@ Nushy - fijn dat het beter gaat. Dat is ook echt het devies: uitzitten. Maar sneu is het. Wij gebruiken Probactiol Mini 5,7ml. Dat blijven we doen tot in de eeuwigheid. Vriend heeft een darmziekte en zich dus goed vooraf verdiept in het opbouwen van een goede darmflora. Een ander zal het onzin vinden, maar kwaad kan het volgens mij sowieso niet.

@ Principessa - respect! Ik was na drie maanden he-le-maal klaar met dat 'gelurk'. Dochter dronk ook lang en niet effectief, vermoeiend voor ons beiden. En des te knapper dat je tussen alle voedingen door nog bijna een nieuw baby'tje gemaakt hebt... :-o. Ik moet ècht niet denken aan een tweede, ooit. Maarja, dat schijnt vanzelf weer te komen.

@ Fiona, gaat het iets beter? Had erg met je te doen van de week.

Hier gaat het redelijk. Dochter heeft weer honger, dat is fijn, maar drinkt nog maar weinig. Het zit haar duidelijk nog niet lekker en het hoesten is niet over. Huisarts kon uiteraard niks vinden (en wilde ook geen neusspray voorschrijven <6 maanden). Maar door het slechte drinken zijn we ook weer aan het nachtvoeden, en ik vind het maar slopend. Zeker nu ik mijzelf zo beroerd voel. En ze is weer niet naar het kdv - wil echt dat ze weer wat meer voeding binnenhoudt. Verder is ze over het algemeen mega vrolijk, dat dan weer wel.

En het ziek zijn (en slechte slapen) leek me een mooi moment om eens bij een van de slaapjes de pacco uit te doen en de slaapzak aan. Het gaat redelijk... Maar zodra ze een arm boven de dekens heeft getoverd is het spelen en brabbelen. Heb wel eens gelezen dat je de armen ook kunt vastmaken aan het lijfje met een goede veiligheidsspeld. Als soort van overgang. Is dat wat?
Alle reacties Link kopieren
Haha meandyou ! Nou 2 van de 10 keer krijgen we de kans, dan begint er een te huilen. Alsof ze het weet! :biggrin:

Mijn voedingen duren gelukkig maar zo’n 8 minuten. Soms s’nachts iets langer omdat ze half slaapt. Ik vind het ook niet vervelend maar is meer dat ik eens iets langer wil slapen :)

Wat hier helpt met slapen is de armen van slaapzak niet om slaan. Dan zijn ze te lang en kan ze niet spelen. Dan gaat het beter. Maar hier rolt ze gewoon door het hele bed heen :rofl: . Ik moet haar gewoon een paar keer terugleggen en daarna slaapt ze.
Alle reacties Link kopieren
sneeuwball schreef:
17-12-2019 07:31
Wat maakt dat je het leeftijdsverschil nu pittig vind due?
Ik ben oprecht benieuwd. Wie weet krijg ik dat ook nog wel hoor.
Omdat baby alles wil wat peuter vast heeft en peuter dat natuurlijk niet altijd wil. Het is constant politieagent spelen nu.
Alle reacties Link kopieren
Principessa3 schreef:
17-12-2019 11:53

Mijn voedingen duren gelukkig maar zo’n 8 minuten. Soms s’nachts iets langer omdat ze half slaapt. Ik vind het ook niet vervelend maar is meer dat ik eens iets langer wil slapen :)
Bij mijn peuter bleek stoppen met nachtvoedingen helaas geen garantie voor betere nachten. Slaapt nu met bijna 3 denk ik helft van nachten door.
Alle reacties Link kopieren
Zwaar principessa, nog steeds zoveel voedingen.

Beterschap voor de zieke kinderen.

Hier gaat het nog niet zo lekker helaas. Na de hand- voet- en mondziekte heeft peuter nu koorts en de baby begint te hoesten. Baby heeft alweer 5 nachten een nachtfles (na maanden zonder) en ik ben er vannacht zeker 20x uitgeweest, voor beide kinderen. Mijn man draait vrijwel alleen maar nachtdiensten deze maand dus ik ben gesloopt. Ik ga vanavond tegelijk met de kinderen naar bed.

Sorry voor de egopost, ik heb geen energie om bij te lezen :|
Alle reacties Link kopieren
Hier is het ook niet veel soeps. Peuter aan het spugen. Baby ook niet fit. Flink diarree, niet goed willen eten en heeft vanmorgen 2 uur geslapen en vanmiddag 3 uur (doet hij echt nooit)
Man is ook ziek en ik voel mezelf ook niet lekker.
Sterkte Fiona en snowgirl.

Meandyou er is ook een slaapzak van fedde en Kees met een soort ritsen aan de armen die je aan het lijfje ritst. Misschien is dat wat. Geen ervaring mee maar lijkt mij veiliger dan een veiligheidsspeld.
Alle reacties Link kopieren
Ohhh, jongens. Wat een nacht. Tussen 1-5 spoken. Uiteindelijk sliep ze bij ons in bed weer door tot 8 uur, maar het voelt helemaal niet goed om haar tussen ons in te leggen. Sprong, hoesten, slaapregressie (4 maanden was ze gister), pfffff. Ik weet het niet meer! :-[
Alle reacties Link kopieren
Ik houd het even niet bij hier, enorm hectisch op het werk.

Een reactie op de dingen die ik onthouden heb;

Due, Snowgirl, jullie gaan echt alweer naar het einde van de babytijd. Wat gaan ze snel! Ik snap dat bepaalde dingen dan ook weer makkelijker worden. En de dreumestijd vond ik bij zoon ook zó leuk!

Fiona; ik heb echt met jou te doen. Het klinkt enorm pittig voor jou zo, met een man die veel aan het werk is en kinderen die niet goed slapen. Houd je het nog een beetje vol?

Snowgirl; jullie zitten ook al lang met een ziekenboeg he. Hopelijk komt daar binnenkort eindelijk verbetering in.

Meandyou; sterkte met je slaapgebrek! Waarom voelt het niet goed om baby tussen jullie in te leggen? Vanwege veiligheid of bang om patronen te ontwikkelen? Dat eerste snap ik en misschien kun je wat aanpassingen doen, waardoor het toch veilig is. Dat tweede zou ik loslaten, als dat speelt. Al snap ik het wel hoor. Maar slaap is toch echt heel fijn.

Ik lees dat veel van jullie een duidelijk gevoel hebben voor wel of geen tweede/derde. Ik zou willen dat ik dat ook had. Ik kan daar zó over blijven nadenken. Terwijl ik eigenlijk helemaal geen twijfelkont ben en normaal gesproken heel goed weet wat ik wil. Ik denk dat ik er wel meer naar neig dat ik nog een derde wil. Maar we hebben het nu heel goed met z'n vieren en ben ook bang dat te 'verstoren' ofzo. Klinkt vaag, dat besef ik me. Ik neem me steeds voor om het te laten rusten, maar dat lukt me maar niet.
Alle reacties Link kopieren
Maud, ja begin februari wordt hij alweer 1. Je merkt ook echt dat peuter en baby al samen beginnen te spelen, met uiteraard wat Due aangeeft ook het nodige gemopper en geduw van grote broer. Dit is van mij, daar mag jij niet mee spelen.

Ja, baby neemt elk virus mee naar huis en is er ziek van. Ach ja, bouwt hij weerstand mee op zullen we maar zeggen 🙈

Hier is de keuze ook niet zo moeilijk nog een kindje of niet. Naast dat het lichamelijk weer zeer zwaar zou kunnen worden (wil dat niet nog eens, na de tweeling en de moeilijke zwangerschap van baby) wil man ook niet nog een kindje.
Hier komt ook echt geen derde meer. Heb nog even getwijfeld maar weer die slapeloze nachten, ik kan dat niet nog een x.

Verder blijft baby hier een probleem met vv hebben. Sommige dingen gaan super goed, zoals brood, rijst wafeltjes, maïs vingers, peer, banaan, Appelmoes. Sperziebonen gingen ook redelijk maar moet ze nu ook niet meer. We zijn gestopt met gepureerd geven omdat ze liever zelf eet. Dus ze krijgt nu via rapley. Man zegt dat ik het los moet laten en dat ze vanzelf wel gaat eten, maar dat ze gewoon hele duidelijke voorkeuren heeft. En hoewel ik weet dat hij gelijk heeft, ben ik ergens toch bang dat dit wel eens heel lang kan duren voor baby meer gaat eten...
Alle reacties Link kopieren
Zware nacht meandyou, hopelijk slaapt ze vannacht wat beter.

Maud, lief dat je het vraagt, de kinderen zijn nog steeds ziek. De baby heeft gisteren een uur ontroostbaar gehuild (gekrijst) voordat ze eindelijk in slaap viel, dat is echt niets voor haar. We hebben gelukkig wel een goede nacht gemaakt. Mijn man werkt veel 's nachts maar is daardoor overdag veel thuis, dat scheelt. Maar die avondspits en nachten alleen, ik blijf het zwaar vinden.

Over een derde: je hoeft nu nog geen keuze te maken toch? Misschien wordt het vanzelf duidelijker voor je. Hoe denkt je man erover? Hier komt zeker geen derde. Mijn man had het ook prima gevonden om het bij één kind te houden en door de twee jaar slapeloze nachten met de oudste hebben we lang getwijfeld. Toen we voor een tweede gingen was het direct dus al duidelijk dat het de laatste zou zijn. En ik vind het heerlijk dat we stukje bij beetje afscheid kunnen nemen van het babytijdperk.

Teckeltje, wat lastig toch dat eten bij je dochter. Zolang ze genoeg binnenkrijgt en goed groeit zou ik het proberen te laten rusten. Mijn oudste heeft heel lang geen brood gegeten, heeft maandenlang geleefd op hutspot en mango en dronk pas uit een glas toen ze 2,5 was. Ik heb me daar toen lang druk over gemaakt maar het is vanzelf goedgekomen.
Hier ook meandyou die 4 maanden slaapregressie. Overdag gaat wel prima maar die nachten. Hij eindigt vaak in de cosleeper en dat gaat wel redelijk gelukkig. Ik heb dan in ieder geval het gevoel dat ik wat beter slaap.

Teckel, ik zou me echt niet zo druk maken over eten. Onze dochter is intussen een peuter en zij heeft eigenlijk nooit een echt goed gegeten. Ja brood, dat eet ze wel. Maar verder... Fruit ook wel redelijk. Tja ze doet t verder prima.

Bij de gastouder gaat t nog steeds niet. Ze had aangegeven tot eind januari te proberen maar t lijkt erop dat ze daar op terug gaat komen.. we gaan volgende week ik gesprek dan kan mijn man er ook bij zijn. Ik baal hier zo van, ik heb niet het gevoel dat ze het voldoende tijd heeft gegeven zo.. als het na eind januari niet beter gaat kan ik het begrijpen. Ik weet niet zo goed wat we nu moeten. Onze voorkeur ligt bij een gastouder vooral vanwege dochter. Maar als ook die het niet genoeg tijd geeft kan ik daarna weer op zoek naar wat anders..
Dank voor de relatieverende woorden. Ik vind het lastig maar volgens mij groeit ze prima. Genoeg spekjes, ontwikkeling gaat prima motorisch en cognitief. Dus ze overleeft het wel? Ze heeft vanmiddag 2 (!!!) boterhammen gegeten. Bizar kind. En ze zegt mama :heart:

Jee Naniene wat onwijs klote van die gastouder. Heb er geen andere woorden voor. Vooral ook heel lastig voor je dochter. Sterkte, zal een pittige kluif worden.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, Naniene, wat stom. Over een tijdje loopt alles weer goed en kun je erop terug kijken, maar ik kan me voorstellen dat dat punt even ver weg lijkt. Ik weet niet hoe jullie wonen, maar is het een optie om toch je dochter bij de gastouder te laten? En je zoon eventueel naar een (kleinschalig) kinderdagverblijf voor een paar maanden? Wie weet verandert hij gauw, is er minder slaap nodig en kan hij gewoon terug. Of kan je moeder nog wat meer invallen? Lastig, veel sterkte in ieder geval.

Hier was de nacht wat beter. Omdat ze al dagen minder drinkt, geven we nu snachts ook weer kleine flesjes. Daarna komt ze lastig in slaap. @ Maud, ik weet dat dit misschien 'gek' klinkt, maar mijn bed voelt echt als het domein van mijn vriend en mij. Ik heb dat echt nodig om te kunnen slapen. Heerlijk om er lekker te kroelen met mijn meisje, maar de nachten, nee. Klopt daarbij ook dat ik het een onveilig gevoel vind. Maar na 40 keer heen en weer lopen en al vier uur niet slapen, gaf ik het op. Ze sliep binnen een minuut weer verder... Heb helaas de co-sleeper de deur al uitgedaan (iets met opruimwoede), anders was dat nog een oplossing geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven