Het Grote Babyvragentopic deel 4

07-11-2018 07:42 2609 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel je vragen en deel je ervaringen, iedereen is welkom in alweer het vierde deel van het babytopic!

Of je nu nog moet bevallen of al een of meerdere babies in huis hebt, iedereen is welkom om met ons mee te praten over luiers, slapen, hapjes, stapjes en andere mijlpalen!
Ik heb geen idee hoe zwaar en lang baby is. Vanavond eens op de weegschaal.
Vanavond ga ik mee in bad. Missch vindt baby dat fijn
Goed idee teckel.

Ik douche ook vaak samen met peuter en baby, we hebben helaas geen bad. Wel maar 1 tegelijk haha.
Baby vind het ook heerlijk om te douchen (maar is nog erg jong natuurlijk) en peuter ook, die heeft speelgoed in de douche.
Peuter is dól op water, in elke vorm. Plassen, emmers, zwembad, bad, douche, regen. Baby not so much Dus.
Alle reacties Link kopieren
Hier 74cm en 10.2kg met 9 maanden :mrgreen:. En dan is ie nog lijntje gezakt sinds 4 maanden. Ofja op de lijn bij cb is hij lijntje gedaald met gewicht, op de who curve is hij in verhouding minder afgebogen. Lengte is wel afgebogen maar dat vind ik in die ligbak toch wat selectief meten.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een +2 meisje. Bijna 4 maanden en 7,5 kilo. Gister zag ik een prachtig meisje op de opvang, kleiner dan mijn dochter en 9 maanden oud. Ach, als ze maar op hun eigen manier groeien. Toch ben ik wel blij dat ik nooit een ielige baby heb gehad.

Toen verkouden dochter vanmiddag met een hoestniesboerbui haar met moeite gedronken kwart fles er met volle kracht uitmikte, hebben we samen even heel hard gehuild. Slopend zeg. Het gesnotter is helemaal niet erg, maar dat gevecht om haar aan het eten te krijgen...
Alle reacties Link kopieren
Meandyou :hug:
Komt goed hoor!

Even 2 vraagjes;

Vanaf wanneer gingen jullie baby's in de kinderstoel mee aan de tafel? Dochter vindt het newborn kuipje van de tripp trapp niet meer leuk, maar ik twijfel of ze al wel stevig genoeg zit voor de babyset. Ze zit nog niet los.

En ik merk dat dochter snel koude handen heeft. 's Nachts zijn ze ook ijskoud als ze wakker is. Ik denk eigenlijk niet dat ik daar iets aan kan doen of hebben jullie ideeën?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties! Ik ga kijken of mijn hydrofiele doeken groot genoeg zijn.

En ik heb geen idee hoe ze hier aan die lengte komt! Ik ben dan wel 1.70 m maar mijn vriend is ook 1.70m. De Italiaanse baby’s hier zijn allemaal zo klein bij geboorte! 2500 gram en onder de 50 cm meestal. Het zal wel het Nederlandse DNA zijn :P. Ze is dan wel lang maar slank.

Ah meandyou :redrose:. Hier drinkt ze juist als een gek met verkoudheid met veeeeel onderbrekingen ..zal wel keelpijn hebben want dat heb ik ook..

Maud, gezien ons meisje al lang was heb ik de buggy al in gebruik sinds 4,5 maand. Ook het stoeltje! Ze kon eigenlijk al vrij vroeg zelf zitten. Toen zat ze bijna zelfstandig. Ze vindt zitten echt geweldig. Is ook zo schattig als je dan achter op dat koppie kijkt.

En ze trekt zich op sinds vorige week en kruipt al bijna! Ze is zo snel!!! :cheer:

Oh en haar slaapzak heeft wanten. Ik heb een andere als reserve en die heeft dat niet. Ik doe haar dan wanten aan.
principessa3 wijzigde dit bericht op 13-12-2019 19:27
13.48% gewijzigd
Ach meandyou rot hoor. Maar ze heeft genoeg reserve zo te horen.
Dochter vanavond gewogen en kom op 8.8kg bij 9 maanden. Lengte weet ik niet dat kan ik thuis natuurlijk niet meten. Maar volgende laatste meting bij 6 maanden was ze 68cm. Qua lengte zit ze op +2 en qua gewicht zat ze ook op +2 maar door veel ziekte en slechte drinken van de reflux is ze gezakt naar gemiddeld. Ach ze ziet er super gezond uit. Sinds vandaag probeert ze zich op te trekken aan het Keulen krukje en ze tijgert nu sinds een week het huis door. Zat even rustig op de wc, maar mevrouw komt gewoon de hele gang door hoor. Als ze maar bij mama is... Ze jammert nu ook echt mammamamma als ze huilt en opgepakt wil worden.

Maud, koud handjes, heb je een dikke slaapzak met mouwen? Hier helpt sokjes aan 's nachts voor de kou. Ook ligt ze gewoon onder een deken. Ze blijft daar goed onder liggen (wat mij verbaast).

Zitten in de kinderstoel vanaf ongeveer 6 maanden. Nog maar kort per keer, max 10 min in begin. In de Stokke met een ikea kussentje. Of in de ikea stoel met kussen zat ze gewoon goed. In begin ging ze wel snel hangen in de stoel. De baby set was zeet 6,5 maand echt op uitgekeken.
Ze kan nog niet zelf gaan zitten maar zit wel heel goed los inmiddels. Ze zit nu zo een half u in de kinderstoel. Heel fijn.
Zat me er vanmorgen nog over te verbazen dat deze baby zo kalm is. Ben van peuter gewend dat het 's ochtends altijd brullen was tot ie z'n flesje pap had. Deze baby zit gewoon rustig in haar stoeltje of speelt op de grond en wacht tot ze een flesje krijgt. Wat een verschil he.
Oh en baby vond samen in bad gaan heeeeerlijk. Tante tuttebel.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij zijn koude handjes niet erg als ze er zelf geen last van hebben. Doorbloeding is zo klein nog niet optimaal zover ik weet. Hier vanaf 5 maanden in kinderstoel ongeveer. In buggyzit al met 3,5 maand.
Alle reacties Link kopieren
Wat heerlijk, die kruipende en tijgerende baby's! Wij zitten in de fase dat ze continu op haar buik rolt en dan begint te huilen. Ik kan niet wachten tot deze fase voorbij is.

Baby was vandaag om 5.00 wakker, echt voor het eerst. Normaal is het minstens 7.30. Ze bleef echt krijsen dus ik heb haar in bed een flesje gegeven en daarna is ze weer gaan slapen. Ik was nog tot laat aan het werk dus ben erg gaar vandaag :yawnee:

Baby en peuter zijn nu herstellende van de hand- voet- en mondziekte, maar ze hebben nog wel blaasjes. We moeten maandag naar de CB, weten jullie of dat gewoon mag i.v.m. besmettelijkheid?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties. Ik ga het toch maar eens proberen met de babyset. Ze zit wel tegen zitten aan, dus voor korte momenten zal het wel kunnen. De kinderwagen bouwen we na de feestdagen om. Die moet nog even als bedje gebruikt worden tijdens die dagen ;). Pff.. ik vind het maar dubbel, afscheid nemen van al die dingen. Al komen er natuurlijk ook weer veel leuke dingen voor terug.

Handschoentjes in bed is niet handig, dan kan ze haar knuffeltje niet vastpakken. Ik weet eigenlijk niet of ze er echt last van heeft. Ze is wel regelmatig wakker, maar geen idee of het daardoor komt. Maar overdag zijn ze ook regelmatig paars, van de kou denk ik. Ze slaapt inderdaad wel in een warme winterslaapzak met mouwen.

Haha Teckeltje, lekker samen badderen dan maar.

Pff.. das vroeg Fiona. Sterkte vandaag! Hopelijk is jouw dochter snel weer helemaal fit en uit de frustratie. Ik ken die ziekte eigenlijk niet, dus geen idee hoe dat zit met besmettelijkheid.
Alle reacties Link kopieren
Pfff de baby is weer zo aan het poken en huilen, ik heb nog geen oog dichtgedaan :( Ik ben zo moe..
Alle reacties Link kopieren
Ah Fiona wat rot! Hier even wakker voor eerste nachtvoeding.

Wat helpt hier als ze hysterisch is, is een filmpje laten zien aan haar van zichzelf in bad. Dan moet wordt ze rustig en moet ze lachen en krijg ik de speen er in. Dan geef ik haar knuffeltje en gaat ze snel slapen. Maar soms moet ik het filmpje heeeel vaak afspelen voordat ze in slaap valt.. ik kan in elk geval mijn stem dromen die in dat filmpje zegt:’Lekker in bad!’ :P

Hopelijk is het niet nodig en slaap je al. Ik ga op zoek naar een keel snoepje want die doet zeer. Buonanotte!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 3,5 uur geslapen, ik ben kapot.

Sterkte met je keel principessa.
Alle reacties Link kopieren
Wat shit Fiona! Hier was het ook een nacht van niks.

Vervelend van je keel Principessa!

Wat zijn jullie plannen voor vandaag? Baby gaat een paar uur naar m'n ouders, zodat wij met peuter kunnen gaan zwemmen. Even de handen helemaal vrij voor hem. Zwemmen is echt z'n grote hobby, dus dat wordt genieten. En misschien na het middagslaapje nog even naar de kerstmarkt in het dorp. Als ik nog energie heb. Hoewel bezig blijven meestal het beste werkt na een slechte nacht vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Arme Fiona... :hug: en Principessa, sterkte met je keel! Niet leuk. Hopelijk vandaag ruimte om een beetje te hangen, zoals ik nu zit te doen.

Die verkoudheid van mini wordt alleen maar erger. Nu ook enorme hoestbuien, soms in combinatie met veel overgeven. En nog steeds belabberd drinken. Gister heeft ze de hele middag gehuild, vandaag hopelijk beter. Het klinkt zo sneu, dat gesnotter. Hopelijk even lekker naar buiten en verder uitzieken.

Maud, veel plezier!!
Alle reacties Link kopieren
Leuke plannen Maud! Ik ga in de overlevingsstand tot mijn man vanmiddag wakker wordt. Ik ben zo moe, ik denk dat als ik de deur uit ga met beide kinderen, ik het water in waai. Hier is ook een kerstmarkt(je), misschien gaan we daar vanmiddag met zijn allen nog even heen. Veel plezier Maud!
Alle reacties Link kopieren
Ah wat vervelend meandyou, nog steeds zo ziek.. Mijn peuter heeft al 6 weken hoestbuien, vooral 's nachts. Het gaat maar niet over. Hopelijk knapt je baby snel op!
Ach fiona, sterkte vandaag. Laatste dag toch, dat je man nachtdienst had? Dat is in ieder geval een goed vooruitzicht.
Voor nu, koffie!

Leuk maud, even qualitytime met peuter. Is soms ook echt hard nodig!

Meandyou, wat vervelend van het gesnotter en ziek zijn. Hopelijk snel weer beter! Is zo sneu voor die kleintjes.

Principessa, wat goed al van baby, dat optrekken! Maakt je zo trots he :D

Wij zijn gister naar vrienden geweest, baby ook mee. Dat ging hardstikke goed, super leuk. Dat kon met peuter niet toen hij baby was, hij was zoveel aan het huilen. Dit is echt een verademing.
Alle reacties Link kopieren
Ja, hij is vandaag en morgen vrij maar heeft komende week weer vier nachtdiensten. Tot begin januari zullen de nachten en ochtenden voor een groot deel op mij neerkomen. Omdat mijn man deze maand zoveel werkt en ik ook mijn uren wil maken, ben ik elke avond aan het werk. Dat begint me nu een beetje te slopen dus ik denk dat ik vanavond maar vroeg naar bed ga.

Wat fijn dat het goed ging met de baby! Hoe oud is je baby nu ook alweer? Zijn jullie al een beetje gewend inmiddels?
Ik hoop voor je op rustigere nachten fiona!

Baby is nu 5 weken. Er is weer wat rustiger vaarwater in huis en wat meer ritme. Ik ken baby al beter en weet meer wat hij fijn vind, dus dat gaat makkelijker. En ben minder moe als de eerste weken.
Moe zijn is zo naar. Je gaat er echt gek van doen.
Zware nachten Fiona en dan ook nog een zwaar vooruitzicht
Sterkte!

Meandyou arme baby. Hopelijk knapt ze snel op.

Hier redelijk rustig vaarwater sinds de 2 3 4. Ze is alleen een vroege vogel (rond de klok van 6) maar dat vind ik niet zo erg omdat de nachten nu goed gaan.
Man is met peuter naar opa en oma, ik ben lekker thuis met baby die nu slaapt
En het was mijn uitslaapochtend. Om half 9 (vroeger zou ik nooit gezegd hebben dat half 9 uitslapen is) en peuter kwam mij wakker maken met de mededeling dat hij Croissants voor me gebakken had :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Sterkte voor jou Fiona!

Fijn weer beetje rustig vaarwater sneeuwbal

Hoer vannacht baby wakker van 2 tot 3.30. Toen fles en weer in bed gelegd (hij had ook geen avondeten gehad omdat hij echt aan het spugen was)

Zoontje probeert nu echt los te staan. Soms lukt het en soms schrikt hij echt heel erg van zichzelf.
Merk dat ik het niet erg vindt dat de babytijd langzaam overgaat in dreumestijd. Komt hier ook geen 3e bij. Vind het heerlijk zo met een 3,5 jarige en baby van 10 maanden
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat het bij jullie beter gaat Teckeltje en wat lief van peuter!

Snowgirl, ik snap je helemaal. Baby is overmorgen 6 maanden en ik vind het zo fijn dat we dan alweer halverwege dat eerste ellendige jaar zijn. Het babybadje en de cosleeper zijn alweer de deur uit, de kinderwagen is omgebouwd, heerlijk. Het kan mij niet snel genoeg gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven