Het Grote Babyvragentopic deel 4

07-11-2018 07:42 2609 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel je vragen en deel je ervaringen, iedereen is welkom in alweer het vierde deel van het babytopic!

Of je nu nog moet bevallen of al een of meerdere babies in huis hebt, iedereen is welkom om met ons mee te praten over luiers, slapen, hapjes, stapjes en andere mijlpalen!
Waarom de meyco dan niet overdag? En een knuffel of doekje tegen het speentje aan, werkte hier echt goed :hihi:
Ja dat deed ik gewoon niet... maar dat kan ik morgen proberen.

Haha ik heb het die knuffel tegen het speentje geprobeerd... maar ik zag op de babyfoon dat hij hem er gewoon uitduwde :P

Maar voor het uit zn mond vallen, kan het wel werken!
Alle reacties Link kopieren
Hier vanmiddag baby opgehaald van de opvang, het ging niet. Verhoging, benauwd en dus de huisarts gebeld.
‘Gewoon’ verkouden, uitzieken. Zoutoplossing en als het niet gaat een zetpilletje. Zo sneu.. Hopelijk een redelijke nacht!

@slapen overdag, ik had de kinderwagenbak bij me staan waar ze in lag. In een slaapzak en met speentje in. Hydrofiel ertegenaan, zodat de speen niet direct uitvalt.
Slapen overdag ging beter vanaf een week of 11/12, vanaf 4 maanden zit er wat meer structuur in.

@snelheid baby, ik kon me bij oudste er best wel eens druk om maken, qua grove motoriek was ze niet d3 snelste (ruim 6 maanden toen ze rolde, zitten met 11 maand, lopen met 16 maand), maar ik weet nu dat het geen ene fluit uitmaakt. Ze ontwikkelde zich op hele andere gebieden, was al snel heel talig.
Over 20 jaar vraagt niemand hoe oud je was tijdens je eerste stapjes ;-) Zolang het redelijk in het gemiddelde ligt..
Zou ook overdag die meyco proberen. Baby heeft hier veel op schoot geslapen in het begin. Het idee dat t beter wordt maakte het echt wel dragelijk voor mij.
Wij hebben trouwens een speendoekje aan de speen.

Ach balen chantilly. Hopelijk snel weer beter.

Zo heel langzaam is dat toch niet chantilly? Volgens mij was dochter best vlot, maar heel eerlijk ik weet niet eens meer precies wanneer ze rolde, zat of liep. Elk kind z'n eigen tempo toch. Ik merk wel dat ik peuter soms echt overschat omdat ze zo goed praat.

En nushy dat vastgrijpen is wel vlot geloof ik. Ik weet t nu al niet meer 🙈. Baby is nu ruim 5 maanden, ik vraag me echt af wanneer dat gebeurd is haha.
Alle reacties Link kopieren
Nee, gemiddeld gezien was het prima hoor, ik zat in een groep op fb ( allemaal Viva dames) waarin alle kindjes eigenlijk sneller waren met rollen, tijgeren, kruipen, zitten, lopen.

Maar, nu ze allemaal 2 zijn geweest, zie je niets meer van wie wanneer als eerste kroop op liep ;-)

Dat overschatten gebeurd hier ook, inderdaad door haar woordenschat. Soms denk ik dat ze dan ook echt begrijpt wat ik allemaal zeg, maar dat is natuurlijk niet zo. En omdat ze zo groot is, ze draagt 104 nu, denken mensen ook dat ze ouder is en koppelen daar ook ander gedrag aan. Lastig soms! En
Alle reacties Link kopieren
Naniene schreef:
13-01-2020 21:09

En nushy dat vastgrijpen is wel vlot geloof ik. Ik weet t nu al niet meer 🙈. Baby is nu ruim 5 maanden, ik vraag me echt af wanneer dat gebeurd is haha.
Ik moest ook terugkijken op de foto's hoor ;). Zoon was/is motorisch vrij vlot, dochter gemiddeld. Bij de eerste keek ik steeds erg uit naar de mijlpalen, nu bij de tweede vind ik het ook leuk, maar mag ze vooral lekker lang klein blijven.

Oh ja, die speen die steeds maar uitviel! Overdag was dat hier niet echt een probleem, maar 's avonds en 's nachts heb ik heeel vaak dat ding teruggestopt. Ergens is dat een keer overgegaan, ik weet eigenlijk niet eens wanneer. De enige tip die ik heb, is samen/in jouw buurt laten slapen, zodat je hem zo snel mogelijk kunt terug stoppen in de hoop dat ie verder slaapt.
Dat ook ja, hier ook een groot meisje, ook 104.

En wat Maud zegt, baby is nu ruim 5 maanden, naast mij gaat t het best. Hij slaapt rustiger en ik kan m snel de speen geven. Ik denk dat ik me de meeste keren niet eens herinner s ochtends. Anders moet ik er vaak uit voor de speen.
Alle reacties Link kopieren
Hier ging peuter als baby redelijk snel vanaf begin. Die had echt hekel aan baby zijn maar gaat als peuter ook nog erg snel. Hij is bijna 3 en maat 98 maar verba sterk.

Baby deed eerste 5,5 maand weinig en toen in sprint van 2 maanden door alle stappen heen op los lopen na. En dat lijkt er nu met ruim 10 maanden aan te komen. Hij staat steeds vaker even los en zet soms 1 stapje nu. Hij is zo ondeugend. Echt prachtig.
Alle reacties Link kopieren
Qua speen kreeg ik van de kraam een goeie tip: na 15-20 min vast slapen (kon hier pas na een maand of 3), ‘m er voorzichtig uit trekken. Dat klinkt gek, maar we zijn daardoor wel zo ver dat ze de speen gebruikt om in te slapen, en verder niet meer. Nu met verkoudheid extra handig. Ze heeft de hele nacht liggen hoesten, maar wel doorgeslapen. Wij daarintegen....

Maud, ik herken wat je zegt. Ik kijk nu ook uit naar iedere mijlpaal. Voordeel is wel dat ik geen idee heb wat snel of langzaam is en het maar lekker over me heen laat komen allemaal.

In de podcast ‘ik ken iemand die’ (als je niet kent: aanrader!) ging het laatst over opvoedlifehacks. Een daarvan was: als je kindje het goed heeft, probeer het dan niet beter te maken. Vond ik zo mooi!
Alle reacties Link kopieren
@ Speen, oudste kon met een maand of 7 zelf de speen pakken. Heel handig vond ik dat!
Jongste valt ermee in slaap en rond een uur of 5 begint ze te mopperen omdat de speen voor haar nog niet te pakken is. Even teruggeven en ze slaapt weer verder.
Ik weet dat het maar een korte periode is dat we haar moeten helpen, ik kijk echt uit naar de tijd dat ze weer zelf haar speentje kan pakken :)

Ik kijk wel heel erg uit naar de periode dat ze wat meer zichzelf nog kan vermaken, dat lukt nu iedere week al wat beter gelukkig!
Ik ga dat eens proberen meandyou die speen eruit als hij diep slaapt. Ik moet er hier iedere keer uit voor dat ding. Maar inderdaad chantilly het duurt maar even en dan kunnen ze het zelf.

Ik heb vandaag de kinderen moeten ophalen bij de gastouder omdat er brand was. Ik ben me natuurlijk doodgeschrokken maar alle kinderen zijn het huis uitgehaald. Er is vooral rook- en blusschade. Dochter heeft het er de hele tijd over dat ze in de politieauto heeft gezeten. Ze vond het erg spannend. Gelukkig is het allemaal goed afgelopen.
Alle reacties Link kopieren
Ow jakkes Naniene. Is echt ultieme schrikbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Ohh, brrr. Fijn dat het goed is afgelopen maar wat ongelofelijk schrikken zeg. Weten ze hoe de brand is ontstaan?
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat een schrik Naniene! En begrijpelijk dat het zo'n impact heeft op dochter. Dat duurt wel even voordat die schade weer is opgelost natuurlijk.
Ja hou op ik moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren. Vuur is sowieso iets waar ik heel erg bang voor ben. De brand is begonnen bij een boilertje in de keuken. Maar ze heeft goed gehandeld en er was ook een stagiaire aanwezig dus ze waren met twee en er waren 5 kindjes. Morgen past mijn moeder op, hopelijk is het volgende week weer goed genoeg dat ze terug kunnen. Er kwam vandaag al een schoonmaakbedrijf voor het poeder van het blussen.
Alle reacties Link kopieren
Ik had net baby en peuter al in de gang gezet toen ik even schoenen van peuter moest pakken boven. Wil ik minuutje later naar beneden lopen, klimt baby halverwege de trap O_O. Verder dan eerste trede ging hij nog niet eerder alleen thuis.
Alle reacties Link kopieren
Wat schrikken Naniene! Hopelijk heeft je dochter er niet teveel last van.

Due, dat wordt dus opletten! Wat gaat hij snel zeg, met zijn motorische ontwikkelingen.

Wij zijn een paar dagen weg. Ik merk dat baby niet meer zo flexibel is als eerst en toch het beste in bed slaapt. We wisselen dus af, de ene met baby in het huisje en de andere met peuter op pad. Ze gaat wel eindelijk wat steviger zitten en tijgert al een beetje achteruit.
Jeetje naniene, dat is wel echt eng!
Gelukkig had ze wel goed gehandeld.

Wauw due, achter je baby aan dus!

Lekker fiona, even eruit. Hopelijk lukt het ook nog om samen dingen te ondernemen.

Slapen:
Het gaat nu ineens goed, de afgelopen 2 dagen. Of het nu de meyco is, die hij nu ook overdag aan krijgt, de grotere flessen die hij drinkt, of gewoon.. geen idee. Wel heel fijn.

Wat dan jammer is dat gisternacht en vannacht, hij wakker wordt voor een nachtfles.

En dan lachen naar me... boef.
Jeetje naniene, wat enorm schrikken maar gelukkig is het goed afgelopen!

Sneeuwbal wat fijn dat baby beter slaapt. Jammer van die nschtfles ;)

Fiona, heerlijk een weekje weg. Hoeveel slaapjes doet baby nog? Hier 2 en die doet ze eigenlijk altijd in bed. In de auto of de wagen slaapt ze echt stukken korter en snijden we onszelf in de vingers met een oververmoeide baby einde dag. Wordt weer makkelijker als ze naar 1 slaapje gaan met uitjes enz. Voor nu voelt het een beetje als uitzitten.

Baby heeft 3 nachten gespookt waarvan 2 bij ons in bed. Maar nu slaapt ze alweer 2 nachten door. Peuter ging vanmorgen om half 6 huilen en bleek uit bed gevallen. Baby was er ook wakker van (ze liggen op 1 kamer) maar is weer gaan slapen en wordt nu net wakker pas!
Alle reacties Link kopieren
Het blijft toch altijd gissen met dat slapen, waardoor het nou komt dat ze goed of slecht slapen. Hier huilt baby soms ook een uur voordat de uitgeput in slaap valt en de andere keer gaat ze gewoon liggen.

Teckeltje, ze doet 2 of 3 slaapjes. Het hangt er net vanaf hoe het uitkomt en hoe laat ze ‘s ochtends wakker wordt. ik kan inderdaad niet wachten tot ze nog maar 1x slaapt.
Hier gaat overdag slapen eigenlijk altijd heel goed. Leg haar neer en soms 5min kletsen en slaapt ze maar vaker hoor ik niks meer. 's avonds kan ze zo een half uur partyen, maar huilt dan niet. En ik kijk ook uit naar 1 slaapje idd. Alleen be ik bang dat als baby daar aan toe is dat peuter niet meer slaapt. Dus vooralsnog geniet ik er wel van dat ik tussen 13 en 15 rust heb.
Alle reacties Link kopieren
Jee, wat schrikken Naniene! Grootste angst inderdaad, brand..
Hier hebben we zelfs vluchtplannen gemaakt, hoe uit huis te komen ;-)
Tijdens mijn BHV opfriscursussen standaard onderwerp van gesprek..

@Slapen, ik mag niet klagen, ze slaapt 3x overdag. Op de opvang vaak 1 lange slaap en 2 korte slaapjes. Thuis slaapt ze soms 3x 3 kwartier, soms 2x 1,5 uur en dan nog een powernap aan het einde van de dag.

Ik zit met de bedijd 's avonds.. Ze wordt vaak 's ochtends rond 05.30 wakker en slaapt niet verder, tenzij ze een fles krijgt.
Nu vind ik dat geen probleem, maar heel handig is het niet. Een uur later moeten we er al uit om ons klaar te maken voor opvang/werk etc.
Ze krijgt nu vaak tussen 17.00 en 17.30 haar vaste voeding en een uur later een fles, die ze natuurlijk bij lange na niet opdrinkt.

Ik vind het wat lastig te bepalen wat te doen. Ze smult echt van de vaste voeding, maar het moet natuurlijk niet zo zijn dat ze overall te weinig binnen krijgt overdag.. Haar flessen worden steeds minder vaak goed leeggedronken. Ze krijgt nu 4x een fles van 180ml met 6 schepjes voeding. Daarvan laat ze tussen de 30 en 50 cc staan.. Per fles..

Daarnaast mag ik natuurlijk niet klagen met een kind van nog geen half jaar wat slaapt van 18.45 tot 05.30 en ik weet dat ze vast wel ooit gaat slapen van 19.00/19.30 tot 07.00.

Hoe doen jullie dit dames?
Chantilly: bij peuter volgde ik hem.
Supergoed juist dat die vaste voeding zo goed gaat toch! Daar gaan ze uit eindelijk toch naar over.

Ik gaf zoon nog heel lang die fles s ochtends, dat vond hij heerlijk. Maar met mijn werk toendertijd, konden we daarna ook weer gaan slapen.

Zou het helpen om de laatste fles, later te geven? Dat het programma iets verlaat wordt.

Vermoeiend teckel, zulke nachten. Maar het gespook was dus maar van korte duur, fijn. En arme peuter! Wel lekker dat jullie erna nog wel in slaap zijn gevallen!
Alle reacties Link kopieren
Zo weer even tijd om te schrijven.

Wauw Naniene gelukkig goed afgelopen!!

Oh Due dat wordt opletten. Hier ben ik op zoek naar een goed traphekje. Wij hebben granieten trappen, mooi maar levensgevaarlijk...vooralsnog nog blijft ze op het kleed om te kruipen.

Fiona lekker er even uit. Ja echt dat slapen...succes en genieten!

Ah Teckel minder maar gelukkig van korte duur.

Chantilly ik ben jaloers! Hier bijna 8 maanden en als ik geluk hebt slaapt ze nu 5 uur bij ons in bed! Haha. Afijn ik ben huismoeder dus wij slapen dan weer soms tot 9.30!! :-D

Nou hier is het dikke ellende sinds de vaccinatie maandag. Maandag had ze wat meer geslapen en ging het wel. Alleen sinds dinsdagavond geen vaste voeding willen en weer wakker om de 2 uur in de nacht. Gisteren ging het weer redelijk, korte slaapjes overdag, maar wel alles eten. Alleen vannacht om de 2 uur wakker en huilen. Ook vanmorgen huilen en niks willen. Heb haar maar weer in bed gelegd. Ze slaapt. Weet nu wel niet wat het is. Vaccinatie? Reflux? Tandjes zijn er ook nog steeds niet :'(
Alle reacties Link kopieren
@Chabtilly, ik zou niet gaan rommelen met een ritme. Het slaapje dat ze doet is al super lang voor die leeftijd en verschuift vanzelf wel. Onze peuter is nog steeds tussen Half 6 en 6 uur wakker trouwens. Baby wel later maar die slaapt dan niet voor half 9 en krijgt meerdere nachtvoedingen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven