Het grote speelgoedtopic 2017

09-08-2016 08:41 3001 berichten
De zomervakanties zijn nog in volle gang.

Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.



Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.



Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.



Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.



Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.



Wees welkom!
quote:Verkademeisje schreef op 10 augustus 2016 @ 12:35:

Dit vinden onze jongens ook een leuk spel:

]

Wij hebben Trucky3, is ook van Smart Games, ook met autootjes en ook erg leuk. Eerst speelde zoon er vooral gewoon mee, beetje bouwen met die blokjes en uitproberen wat waarin past. Toen maakte hij ze na van de oplossingen, en nu maakt hij echt de puzzeltjes.



Voor zijn verjaardag zat ik nog te denken aan Penguins on Ice, is ook zo'n puzzelspel; weet iemand hoe dat zit qua moeilijkheidsgraad? Er staat bij vanaf 6 jaar, zoon wordt 5 maar heeft (voor zover ik het kan beoordelen) een goed ruimtelijk inzicht. Is dat te doen of wordt dat frustratie?
quote:NYC schreef op 09 augustus 2016 @ 21:29:

Worden jullie zélf niet heel erg hebberig van al dat leuke speelgoed dat er op de markt is? Of is dat echt een beetje een tic van mij? Héééél hebberig . Hele lijstjes hou ik bij in mijn favorieten, van leuke producten en leuke online winkeltjes. Ik zou wel tien kinderen willen, alleen maar om met goed fatsoen al dat leuke speelgoed te kunnen kopen .
Appeltjesgroen, dank voor de tips! Nooit van Mentari gehoord, maar het is precies wat ik voor ogen had!



Een onverwachte hit voor zoon (10 mnd) hier: 10 kartonnen kubussen van Nijntje. Samen een hele hoge toren bouwen, die niet direct omvalt als je hem aanraakt en dus uitgebreid onderzocht kan worden De kubussen op hun kant zijn opeens een autootjesgarage of extra stal voor de little people dieren. En de plaatjes zijn lekker groot en herkenbaar.
Alle reacties Link kopieren
dat soort kubussen verkopen ze nu op de hema site (zonder nijntje.. met andere plaatjes) voor maar 1 euro!

(hier waren ze ook een hit, ik heb dus een nieuw setje nu besteld :-))
Alle reacties Link kopieren
quote:smart79 schreef op 09 augustus 2016 @ 09:13:

[...]





Jij zit met Duplo waarschijnlijk sowieso goed.



Dat denk ik ook... maar we hebben al een grote bak vol

Binnenkort internet maar even afstruinen.

En inderdaad... kruidvat is ook een goeie. Regelmatig kom je daar leuk spul tegen voor weinig.
quote:pimpelmeesje123 schreef op 09 augustus 2016 @ 21:45:

[...]



Ik vind het ook heel leuk... Dus misschien verwen ik iig mijn oudste nu teveel.... Aan andere kant denk ik nu alles wat hem stimuleert kopen we

Maar goed ik probeer me wel in te houden en dat lukt enigszins...



Haha zo herkenbaar! Ik hou ook hele 'verlanglijstjes' bij en heb een kist vol toekomstige cadeautjes die ik bv. in de uitverkoop heb gekocht. Zoonlief is echter alleen geïnteresseerd in voertuigen en buitenspelen en heeft weinig oog voor prachtige pedagogisch verantwoorde bouwsystemen, knutselspulletjes, spelletjes, puzzels etc.



ik koop ook regelmatig mooie Brio sets, voor prijzen die nauwelijks boven de budgetmerken liggen. Is echt mooi spul, en als je oplet hoeft het dus niet duur te zijn.
quote:pimpelmeesje123 schreef op 09 augustus 2016 @ 10:38:

Ik zit nog een beetje te denken... Dochter wordt over 3 maanden 1.... En vind dit veel lastiger dan bij zoon... Toen had ik nl geen speelgoed maar nu hebben we al best veel. Zoon is momenteel echt van de playmobil kinetic sand en LEGO al speelt hij ook veel met duplo trein. Op zijn kamer speelt hij met zijn toettoet auto... Ik vind het beneden te vol. Hij puzzelt ook. Maar dat is het dat heb ik dus allemaal al. Toen zoon 1 werd vroeg ik duplo maar ik heb al stapels... Zoon heeft op eerste verjaardag een wishbone Nike gehad waar hij nu nog op rijdt... Dochter is stuk kleiner en kan nog niet zelf zitten en zich optrekken dus vind het zonde om er nu nog 1 te kopen. Playmobil gebruik ik momenteel bij zindelijkheidstraining maar daar speelt ie echt mee dus daar of van de LEGO een grote doos is wel een idee. Ik koop ook liever een groot kado dan een heleboel kleintjes eigenlijk. En voor de schoen is richtprijs 5 euro maar soms is het ook meer maar onder de 10 en schoen zetten doen we hier 1 keer in de week dus das 3 kado's.



voor de eerste verjaardag/Sinterklaas van mijn jongste heb ik het volgende bedacht: rvs besteksetje, muzieklamp voor in bed (die wil hij altijd van grote broer afpakken), toet toet setje (jongste is gek op herriespeelgoed, oudste haat het, vandaar dat we dat nog niet echt in huis hebben.) Leuke badspons & handdoekponcho, prentenboek. Op die leeftijd snappen ze er toch nog niets van, dus het hoeven geen dure cadeaus te zijn en je kunt ook iets semi-praktisch geven of iets waar ze eigenlijk allebei mee kunnen spelen.



Voor een meisje zou ik iets doen zoals een pop, wagentje of keukentje, als je dat nog niet hebt?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een leuk boek voor een jongetje dat 2 jaar wordt. Hij 'leest' graag voor aan al zijn knuffels en wordt ook graag zelf voorgelezen. Omdat hij zoveel van (voor)lezen houdt heeft hij de meest voor de hand liggende boeken al.



Iemand nog een origineel idee?
quote:eenhoorn schreef op 10 augustus 2016 @ 22:49:

Ik ben op zoek naar een leuk boek voor een jongetje dat 2 jaar wordt. Hij 'leest' graag voor aan al zijn knuffels en wordt ook graag zelf voorgelezen. Omdat hij zoveel van (voor)lezen houdt heeft hij de meest voor de hand liggende boeken al.



Iemand nog een origineel idee?



- De Speeltuin van Mies van Hout, op een gegeven moment kunnen ze dat zelf 'voorlezen', erg leuk om de route op de pagina te volgen met de vingers.



- Grote zoekboek van Dikkie Dik, geen echt voorleesboek, maar heel groot en is van alles in te zien.



- Het stoute-dingen-boek van Marianne Busser en Ron Schröder
quote:appeltjesgroen schreef op 10 augustus 2016 @ 12:53:

[...]



Wij hebben Trucky3, is ook van Smart Games, ook met autootjes en ook erg leuk. Eerst speelde zoon er vooral gewoon mee, beetje bouwen met die blokjes en uitproberen wat waarin past. Toen maakte hij ze na van de oplossingen, en nu maakt hij echt de puzzeltjes.



Voor zijn verjaardag zat ik nog te denken aan Penguins on Ice, is ook zo'n puzzelspel; weet iemand hoe dat zit qua moeilijkheidsgraad? Er staat bij vanaf 6 jaar, zoon wordt 5 maar heeft (voor zover ik het kan beoordelen) een goed ruimtelijk inzicht. Is dat te doen of wordt dat frustratie?Wij hebben heel veel smartgames en Penguins on Ice vind ik niet de leukste. Je kunt op Youtube allerlei filmpjes van de spelletjes vinden, dus dan krijg je een idee hoe het werkt. Penguins is wel te doen, want zeker de eerste levels zijn niet zo moeilijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou ook van speelgoed Vooral van Playmobil, dat wilde ik vroeger al graag, maar kreeg ik niet, omdat mijn moeder het niet leuk vond. Vriendinnetje had het wel, dus daar ging ik graag spelen. Heel frustrerend als zij er dan niet mee wilde spelen

Zoontje vind Playmobil gelukkig ook leuk. Met duplo heeft hij weinig gespeeld. Volgens mij is hij niet zo'n bouwer. Al vindt hij de duplo trein nu wel leuk om mee te spelen.



Ik koop ook gaandeweg het jaar (kleine) cadeautjes bij o.a. Kruidvat en Bol heeft soms ook hele mooie aanbiedingen. Vorig jaar zomer bij bol het kersthuis van Playmobil gekocht voor €15 (vooral omdat ik die zelf zo leuk vind) en net na Sinterklaas bij AH de playmobil sinterklaasadventkalender.

Zowel met verjaardagen als sinterklaas koop ik de meeste cadeautjes die oma's geven. Vindt vooral mijn schoonmoeder prettig en mijn moeder komt anders ook met allerlei prullen aan.



Hij wordt begin september 5 en ik ben nog op zoek naar cadeautjes voor de visite. Zelf geven we de playmobil brandweer kazerne (daar vraagt hij nu al een jaar om). Met Sinterklaas heeft hij een brandweerauto gekregen en speelt hij veel mee. Zijn oma's hebben ook al een cadeautje om te geven (het bordspel La cucaracha en van de ander een fiets). Maar ooms en tantes willen ook cadeautjes meebrengen. Budget van hun is €15 en €30 Iemand tips? Hij heeft echt al vanalles, dus ik vind het echt heel moeilijk.

Er wordt veel gespeeld met zijn keukentje, Playmobil(maar daar heeft hij echt al veel van), spelletjes vindt hij leuk(maar ook daar al heel veel van). Hij vindt het moeilijk om alleen te spelen, dus als iemand en tip heeft voor speelgoed om dat te stimuleren, graag.
quote:eenhoorn schreef op 10 augustus 2016 @ 22:49:

Ik ben op zoek naar een leuk boek voor een jongetje dat 2 jaar wordt. Hij 'leest' graag voor aan al zijn knuffels en wordt ook graag zelf voorgelezen. Omdat hij zoveel van (voor)lezen houdt heeft hij de meest voor de hand liggende boeken al.



Iemand nog een origineel idee?'Het grote poepconcours' van Guido van Genechten. Heel mooi getekend, en natuurlijk lekker vies omdat het over poep gaat .
quote:Pientjexxxx schreef op 11 augustus 2016 @ 00:14:

[...]

Wij hebben heel veel smartgames en Penguins on Ice vind ik niet de leukste. Je kunt op Youtube allerlei filmpjes van de spelletjes vinden, dus dan krijg je een idee hoe het werkt. Penguins is wel te doen, want zeker de eerste levels zijn niet zo moeilijk.

Ah, dank voor de tip, zal eens even op youtube kijken naar de verschillende spellen.



We hebben al een aantal Magnetic Travel Games uit de serie, die vindt hij ook leuk, maar ik vind het niveau zo wisselend. Ene keer wordt het na de eerste paar puzzeltjes al snel te moeilijk, een andere keer staat er op vanaf 6 jaar en kan hij er prima mee uit de voeten.
Alle reacties Link kopieren
quote:paper-note schreef op 10 augustus 2016 @ 22:08:

[...]





Haha zo herkenbaar! Ik hou ook hele 'verlanglijstjes' bij en heb een kist vol toekomstige cadeautjes die ik bv. in de uitverkoop heb gekocht. Zoonlief is echter alleen geïnteresseerd in voertuigen en buitenspelen en heeft weinig oog voor prachtige pedagogisch verantwoorde bouwsystemen, knutselspulletjes, spelletjes, puzzels etc.



ik koop ook regelmatig mooie Brio sets, voor prijzen die nauwelijks boven de budgetmerken liggen. Is echt mooi spul, en als je oplet hoeft het dus niet duur te zijn.Mag ik vragen waar je Brio koopt voor een mooie prijs?
Alle reacties Link kopieren
@smart, mijn dochter van 4,5 heeft een Bilibo. Ze heeft hem nu een paar maanden en is nog steeds enthousiast. Het ding wordt gebruikt om in te zitten, op te zitten, in te staan, als mand om playmobil in te vervoeren, poppenstoel. Vrienden, neefjes en nichtjes gaan ook altijd gelijk in dat ding zitten. Leuk om te zien is dat jongens hem gelijk als helm op hun hoofd zetten.

Af en toe wordt er een op Mp aangeboden.

Ik raad hem in ieder geval aan
verdwaald op het nieuwe forum
quote:floflo schreef op 11 augustus 2016 @ 08:36:

@smart, mijn dochter van 4,5 heeft een Bilibo. Ze heeft hem nu een paar maanden en is nog steeds enthousiast. Het ding wordt gebruikt om in te zitten, op te zitten, in te staan, als mand om playmobil in te vervoeren, poppenstoel. Vrienden, neefjes en nichtjes gaan ook altijd gelijk in dat ding zitten. Leuk om te zien is dat jongens hem gelijk als helm op hun hoofd zetten.

Af en toe wordt er een op Mp aangeboden.

Ik raad hem in ieder geval aan



Dank je! Fijn om te lezen. Weer iets om over na te denken.



Denk overigens dat ik de regenboog voorbij laat gaan. Ik vind het er leuk uit zien maar kan niet goed inschatten of dochter er veel mee gaat doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bibi1973 schreef op 10 augustus 2016 @ 23:52:

[...]





- De Speeltuin van Mies van Hout, op een gegeven moment kunnen ze dat zelf 'voorlezen', erg leuk om de route op de pagina te volgen met de vingers.



- Grote zoekboek van Dikkie Dik, geen echt voorleesboek, maar heel groot en is van alles in te zien.



- Het stoute-dingen-boek van Marianne Busser en Ron SchröderHet stoute-dingen-boek lijkt me leuk. Dank voor de tip!
quote:Verkademeisje schreef op 11 augustus 2016 @ 08:10:

[...]





Mag ik vragen waar je Brio koopt voor een mooie prijs?Verschillende plaatsen. Als ik ergens ben online of in een echte winkel kijk ik altijd of er nog wat leuks in de aanbieding is. Een paar maanden geleden heb ik bij ToysRus een set in de vorm van een 8 met tunnel/berg, treintje en poppetje gekocht voor 15 euro. Later bij Wehkamp een cirkel met hijskraan en trein ook voor 15 EUR. Ik wilde eigenlijk alleen een extra treintje maar die hele set was goedkoper. In Duitsland auto's met poppetjes voor 4-5 EUR, een spoorwegovergang voor 8 EUR en ook nog wat extra rails voor een paar euro. Allemaal voor max. 50% van de normale adviesprijzen.
Alle reacties Link kopieren
Dank je! Over een week of 9 vertrekken wij naar Duitsland, dus daar gaan we zeker speuren!
Alle reacties Link kopieren
Voor de oudste een frozen koptelefoon gekocht voor 5 dec

Kan ze muziek luisteren of ipad kijken. Ook eventueel als geluidsdemper (prikkelverwerking probleem)
Zo, manlief en ik hebben vanavond het speelgoed uitgezocht. 1 vuilniszak vol Duplo en een halve vuilniszak met de Duplo treinbaan gaan we doorgeven aan een neefje. We houden ongeveer dezelfde hoeveelheid over voor smartje.



Ik ga toch maar geen nieuwe Duplo sets meer vragen denk ik haha.
quote:queenfan25 schreef op 11 augustus 2016 @ 17:33:

Voor de oudste een frozen koptelefoon gekocht voor 5 dec

Kan ze muziek luisteren of ipad kijken. Ook eventueel als geluidsdemper (prikkelverwerking probleem)Leuk idee! En nuttig, dus 2 vliegen in 1 klap
Durf bijna niet te schrijven wat wij nu weer hebben besteld want eigenlijk is het zwaar over the top, maar we vonden hem zoooo cool:







Deze Fisher-Price Co-de-Rups bestaat uit 9 gemakkelijk aan elkaar te koppelen delen die peuters steeds anders kunnen ordenen om het speelgoed in een bepaalde richting te laten bewegen. Hij kan vooruit, naar links, naar rechts, wiebelen, dansen of een paar seconden wachten voordat hij weer gaat bewegen. Kleintjes kunnen de delen zo ordenen dat Co-de-Rups naar doelwitten loopt die zij in de kamer hebben neergezet. De gemotoriseerde kop met lichtjes, geluidjes en knipperende ogen brengt Co-de-Rups tot leven!

Klaar... instellen... coderen!



Deze omschrijving sprak mij heel erg aan en past ook zo bij wat mijn oudste interessant vindt. Nu maar hopen dat het in de praktijk niet tegenvalt, want het duurt nog even voor hij hem zal krijgen (verjaardag waarschijnlijk, oktober).
Leuk ding hoor, NYC.



Hier weer bezig met grote opruiming, er liggen dingen die ze nooit gebruiken. Dochter kreeg bijvoorbeeld vorig jaar allerlei meidenspeelgoed op haar kinderfeestje (strijkkralen, glitterstickers, prinsessenspullen). Tot nu toe nog geen prinsessenfase gesignaleerd, ze blijft trouw aan auto's, transformers en dieren. Ik wil het dus eigenlijk wegdoen (het zijn twee trofastbakken vol namelijk).



Zouden jullie zoiets bewaren, eventueel in een krat op zolder ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Oh NYC die had ik ook gezien.... En vind hem leuk.... Maar denk dat ik hem leuker vind dan zoon.... En daar vind ik hem te duur voor... Maar laat weten of het een hit is tzt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven