Het grote speelgoedtopic 2017

09-08-2016 08:41 3001 berichten
De zomervakanties zijn nog in volle gang.

Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.



Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.



Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.



Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.



Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.



Wees welkom!
Bedankt NYC, nu wil mijn man er ook 1 "voor dochter"
quote:smart79 schreef op 11 augustus 2016 @ 22:44:

Bedankt NYC, nu wil mijn man er ook 1 "voor dochter" Haha!
Alle reacties Link kopieren
Oh wat heerlijk dat dit topic er alweer is. Ik heb al een schoencadeautje klaarliggen Snel bijlezen!
Hallo?!
Haha die rups klinkt echt als mijn peuter's ergste nachtmerrie! Bouwen, geluid, beweging en licht - als losse elementen soms nog net acceptabel, maar alles bij elkaar Geeft gegarandeerd paniek. En dan ook nog in de vorm van een 'vies beestje' haha



Hoop dat jouw zoontje er wel blij mee is!
NYC laat weten wat hij er van vind. Ik heb er ook naar zitten kijken voor onze jongens. De oudste is net iets jonger dan de oudste van jouw en de jongste net iets ouders, dus als je nog leuke dingen weet hoor ik het graag.



De auto van de vorige pagina gaat ook op de lijst. Ze zijn beide gek van auto's.
quote:smart79 schreef op 09 augustus 2016 @ 09:27:

[...]





Ik wil dan inderdaad ook de grote versie. Maar ik heb hem nog nooit in het echt gezien, dus ik weet niet hoe groot die dan precies is.

Lastig lastigWij waren laatst ergens waar ze hem hadden en onze tweeling van 3,5 jaar ging er meteen enthousiast mee aan de slag. Ik was dus ook meteen enthousiast, maar wat zijn die krengen duur! Aan de andere kant is het mooi spul en kun je er met een beetje fantasie heel veel mee.
Iemand tips voor als ze 4 jaar worden in november? Lastige is dat ze kort voor sinterklaas jarig zijn. Wat is nu echt leuk? Mag ook wat duurder zijn, dan vragen we een bijdrage van de opa's en oma's. We hebben al een treinbaan, keukentje, fietsjes, poppenspul, Duplo, allerlei muziekinstrumenten, boeken en knutselspullen. Zoon is niet zo van de auto's.
quote:Frutje schreef op 12 augustus 2016 @ 07:28:

[...]

Wij waren laatst ergens waar ze hem hadden en onze tweeling van 3,5 jaar ging er meteen enthousiast mee aan de slag. Ik was dus ook meteen enthousiast, maar wat zijn die krengen duur! Aan de andere kant is het mooi spul en kun je er met een beetje fantasie heel veel mee.Op mp staan er een paar voor 10,-.
quote:Frutje schreef op 12 augustus 2016 @ 07:41:

Iemand tips voor als ze 4 jaar worden in november? Lastige is dat ze kort voor sinterklaas jarig zijn. Wat is nu echt leuk? Mag ook wat duurder zijn, dan vragen we een bijdrage van de opa's en oma's. We hebben al een treinbaan, keukentje, fietsjes, poppenspul, Duplo, allerlei muziekinstrumenten, boeken en knutselspullen. Zoon is niet zo van de auto's.Playmobil, hubelino (knikkerbaan die op duplo past), luisterboeken met cd speler (en koptelefoon haha). Zoiets?
als ze bouwers zijn is smart max ook erg leuk.
Smartmax is inderdaad ook heel leuk! Maar héél veel wordt er niet mee gespeeld. Ik vermoed dat het misschien leuker is als ze meer onderdelen hebben, ik heb nu alleen zo'n basis set (9 ballen, 4 lange en 8 korte staafjes)
Magformers is voor een vierjarige misschien ook leuk. Ik weet niet of mijn bijna driejarige daar al aan toe is.







En Moov, om zelf allerlei fietsen in elkaar te zetten:



En als tip voor kleinere, minder dure kadootjes: mijn zoon was laatst bij een vriendin van mij (met iets oudere kinderen) onder de indruk van speelgoed slangen en dinofiguren:







Volgens mij liggen deze soms ook wel bij de Action.
quote:leoni schreef op 12 augustus 2016 @ 08:20:

als ze bouwers zijn is smart max ook erg leuk.Tot welke leeftijd is dat leuk?
Alle reacties Link kopieren
Wat ik zo irritant vind: dan gaan ze ergens anders helemaal los op nieuw speelgoed. Dan koop je dat, want eindelijk iets wat je kind tof lijkt te vinden. Dus je geeft het en het ligt tot in de eeuwigheid stof te happen omdat het thuis blijkbaar niet interessant is
Hallo?!
quote:Frutje schreef op 12 augustus 2016 @ 07:41:

Iemand tips voor als ze 4 jaar worden in november? Lastige is dat ze kort voor sinterklaas jarig zijn. Wat is nu echt leuk? Mag ook wat duurder zijn, dan vragen we een bijdrage van de opa's en oma's. We hebben al een treinbaan, keukentje, fietsjes, poppenspul, Duplo, allerlei muziekinstrumenten, boeken en knutselspullen. Zoon is niet zo van de auto's.

Is het een bouwer? Dan is Baufix misschien leuk (of een vergelijkbaar constructiespeelgoed van een ander merk, Eichhorn heeft ook zoiets meen ik). Als je even oplet vaak ook wel in een flinke partij op marktplaats te scoren. Het is wel vooral leuk als je een wat grotere hoeveelheid hebt dan een klein basisdoosje want daar kun je niet zo veel van maken behalve het voorbeeldje. Wij hebben een flinke bak vol en daar wordt vanalles van gemaakt, van ufo's tot garages tot treintjes (zoon is pas 4 dus je hebt soms wat fantasie nodig om erin te zien wat hij erin ziet, maar hij is er in ieder geval lekker mee bezig). Je moet ze in het begin wel helpen met ontdekken hoe het werkt en wat er mee mogelijk is (en de bouwtekeningen namaken is voor een vierjarige ook wat lastig, er zitten erg veel stappen in 1 plaatje), maar zoon heeft nu echt de smaak te pakken en zit dan echt een uur in opperste concentratie te prutsen om het te krijgen zoals hij het in zijn hoofd heeft.



Let wel op welk merk je kiest: ze passen helaas niet op elkaar!
Daar hebben we hier tot nog toe geen last van. Met het een wordt meer gespeeld dan met het ander, dat wel, maar er is eigenlijk niks dat compleet onaangeraakt blijft. Alleen het babypopje dat ik zoon ter gelegenheid van de geboorte van zijn broertje gaf. Mijn eigen babypop van vroeger die hij op zolder heeft ontdekt vindt hij wel leuk, ik denk omdat die meer het fomaat van een echte baby heeft, maar zo'n ding van 30cm, hij ziet er de lol niet van in. Maar ik vond dat ik het hem moest aanbieden
Smart, ik duik mp op!

Smart max en Hubelino zien er ook leuk uit. Dank dames!
Verkeerd gelezen
@smart

Ik zoek op regenboog, Grimm, Grim etc maar zie hem niet. Waar zoek jij op?
quote:Frutje schreef op 12 augustus 2016 @ 10:13:

@smart

Ik zoek op regenboog, Grimm, Grim etc maar zie hem niet. Waar zoek jij op?Miscommunicatie! Ik dacht dat je de Bilibo bedoelde
O vandaar . Toch bedankt
Zwanger van een zoon.Heb al een dochter. Er is al veel (buiten)speelgoed aanwezig. Idem dito met duplo, playmobil.

Veel vragen wat ik voor kraamkado wil hebben. Kleertjes vanaf maat 68 prima. Maar heb liever ook wat jongensspeelgoed.



Maar hoe leuk is de Vtech ToetToet collectie ? Is dat leuk om te hebben ? Van opa & oma zal zoon voor zijn 1e verjaardag een traptractor krijgen. Maar wat is verder leuk om te vragen/krijgen voor een jongen ?
quote:SuperWijf schreef op 12 augustus 2016 @ 11:02:



Maar hoe leuk is de Vtech ToetToet collectie ?

Voor jou: verschrikkelijk. Spul is nu 2 jaar de deur uit en ik kan nog alle liedjes in mijn hoofd afspelen.



Voor kind: geweldig! Ook goed op marktplaats te scoren, want het is heel slijtvast.
Alle reacties Link kopieren
Toettoet is vreselijk, mijn neefje speelt daarmee. Ik krijg er hoofdpijn van. Bij ons komt V-tech er niet meer in. Standje hard en standje keihard.



Die auto's zingen, als ze over bepaalde kruispunten komen gaan er geluiden af en er zitten ook nog knoppen op.
Hallo?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven