Het grote speelgoedtopic 2017

09-08-2016 08:41 3001 berichten
De zomervakanties zijn nog in volle gang.

Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.

Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.

Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.

Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.

Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.

Wees welkom!
Voor de mensen met Kapla in huis: hoeveel plankjes heb je redelijkerwijs nodig om wat leuke bouwsels te kunnen maken?

Ik had bedacht dat zoon misschien voor zijn verjaardag een basisdoos blanke plankjes krijgt, en dan van Sint een doos van 100 gekleurde plankjes (en evt een voorbeeldenboekje). Maar voor de basisdoos twijfel ik tussen de kartonnen doos met 200 plankjes, en de houten kist met 280 plankjes. Het prijsverschil is enorm, maar bij de grote set betaal je natuurlijk ook voor die mooie opbergkist. Kun je met 300 danwel 380 plankjes (dus inclusief gekleurde plankjes van Sint) leuk bouwen? En passen de gekleurde plankjes er nog bij in de doos of kist of zit die al tjokvol met de blanke plankjes als je hem koopt? Als een aanvulling er niet meer bij past vind ik het zonde te betalen voor die mooie kist als het vervolgens toch allemaal samen in een grote curverbox gaat...
Had geen idee wat een wobbel was, maar heb het nu eindelijk opgezocht. Slecht idee want nu wil ik hem ook

Lijkt me echt iets voor onze jongens, maar we hebben al zoveel speelgoed....
quote:paper-note schreef op 13 augustus 2016 @ 08:33:

Had geen idee wat een wobbel was, maar heb het nu eindelijk opgezocht. Slecht idee want nu wil ik hem ook

Lijkt me echt iets voor onze jongens, maar we hebben al zoveel speelgoed....

Bij ons hebben ze ook veel speelgoed maar dit is iets wat ze samen gaan krijgen voor sinterklaas. Tot 80 kg kun je hem gebruiken dus wij ouders kunnen ook mee doen.

Ik vond het vroeger geweldig ondanks dat ik zoiets vanuit mijn 'bijles' voor dyslexie.

Je kunt hem nu met 15 euro korting kopen voor sinterklaas. Ik wacht even tot 15 augustus zodat je ook de kleuren versie heb
Smart jij had nog gevraagd tot hoe uit die smart max was en ik heb geen idee. Ik denk tot dat ze met knex kunnen spelen.
Alle reacties Link kopieren
Onze jongste wordt binnenkort 4 en ik weet echt niet wat ik voor haar moet kopen. Ze heeft een oudere zus, dus we hebben al heel veel meisjesspeelgoed. Iemand een leuk idee? Het is een echte poppenmoeder, maar ook in de poppenuitzet zijn we al ruimschoots voorzien....
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
quote:mamavanf schreef op 13 augustus 2016 @ 09:50:

Onze jongste wordt binnenkort 4 en ik weet echt niet wat ik voor haar moet kopen. Ze heeft een oudere zus, dus we hebben al heel veel meisjesspeelgoed. Iemand een leuk idee? Het is een echte poppenmoeder, maar ook in de poppenuitzet zijn we al ruimschoots voorzien....

- gezelschapsspel

- step

- bureautje + stoel

- bakset: kookboekje, schort, handschoenen, bakmix, bakvormen

- cd-speler en een paar luisterboeken (nu bij boekenvoordeel voor 2,98 veel Disney, zit ook een boekje bij om mee te lezen)

- badpak + zwemkaart

- kaartjes voor pretpark/binnenspeeltuin

- verkleedkleding
Moeders is weer blut.

Mijn kinderen, 5 stuks even verwend. De oudste 4 zitten nu nog midden in een zware periode. Gaat om 3 jongens van 16 en 1 van 15. Heb 2 PlayStation spellen voor ze gekocht. Het grote kind,lees partner speelt even hard mee.

De jongste heeft een electrische auto gekregen, waar 20% korting op zat.
quote:Shannel schreef op 13 augustus 2016 @ 10:35:

Moeders is weer blut.

...

De jongste heeft een electrische auto gekregen, waar 20% korting op zat.Een elektrische auto voor een 15-jarige? Ik heb geen beeld. Heb je een plaatje? Ik ben nieuwsgierig! Ik ken wel elektrische auto's voor jonge kinderen.
quote:appeltjesgroen schreef op 13 augustus 2016 @ 10:53:

[...]

Een elektrische auto voor een 15-jarige? Ik heb geen beeld. Heb je een plaatje? Ik ben nieuwsgierig! Ik ken wel elektrische auto's voor jonge kinderen.

Sorry verkeerd omschreven. De jongste is een peuter.

De 15 jarige wenst dat hij een electrische auto krijgt!

Voor de kerst krijgen ze trouwens een nieuwe quad. Maar zo moeilijk om dat nu nog geheim te houden. Helemaal als ze weer eens staan te vloeken op de oude quad, die echt helemaal op is door het vele verbruik en plezier wat ze er van gehad hebben.

Ze doen aan motorcross en quad cross.
quote:Bibi1973 schreef op 13 augustus 2016 @ 10:15:

[...]

- gezelschapsspel

- step

- bureautje + stoel

- bakset: kookboekje, schort, handschoenen, bakmix, bakvormen

- cd-speler en een paar luisterboeken (nu bij boekenvoordeel voor 2,98 veel Disney, zit ook een boekje bij om mee te lezen)

- badpak + zwemkaart

- kaartjes voor pretpark/binnenspeeltuin

- verkleedkledingBureautje is idd leuke! Gezelschapsspel ook! Heb je nog suggesties voor een gezelschapsspel? We spelen vaak crocoloco en uno Junior. Ze krijgt van mijn zus Bunny Hop.
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
quote:mamavanf schreef op 13 augustus 2016 @ 11:17:

[...]

Bureautje is idd leuke! Gezelschapsspel ook! Heb je nog suggesties voor een gezelschapsspel? We spelen vaak crocoloco en uno Junior. Ze krijgt van mijn zus Bunny Hop.

Hier een vierjarige jongen die graag Labyrinth (gewone versie, niet de junior) en het Buurman-en-Buurman-bordspel speelt. Beide eigenlijk vanaf 6 jaar maar met wat hulp gaat het prima. Als ze al een beetje interesse in letters heeft is het Rompompom-kwartetspel ook leuk.

Mijn zoon heeft pas een bureautje gekregen (toen de commode naar de aanstaande babykamer verhuisde) en dat is een groot succes. Plakbandapparaatje erbij met gekleurde plakband, een pennenbeker met wat gekleurde penne, doos knutselpapier, schaartje... Helemaal 'echt'! Zeker nu in de zomervakantie érg fijn: hij gaat 's ochtends eerst op zijn kamer lekker knutselen aan zijn bureau voordat hij begint te zeuren dat hij met ons naar beneden wil ;) .
tvp
@ appeltjesgroen.

Met 300 plankjes kun je al heel leuk bouwen. Een voorbeelden boek hebben wij ook, maar wordt niet gebruikt. Ervaring met de grote kist heb ik niet. Hier 2 kartonnendozen van 200 stuks in huis.
We hebben bakken vol duplo, een kist vol auto's, klei, strijkkralen etc. Maar zoon is een fysiek kind. Kan uren door het bos banjeren, stokken zoeken, rennen etc. Wil niet alleen spelen, vind zelf iets bedenken lastig. Maar kan met zijn 4 jaar op alles met wielen racen, voetbal tennis etc vind hij mooi om te doen èn te kijken. Wil het liefst een skelter. Maar helaas, we wonen in de stad en een skelter is zo ongeveer het meest onhandige wat je kunt hebben.

Ik moet dus echt even gaan bedenken waar we hem nou ècht blij mee maken straks met sinterklaas.
Pavot, een step of een space step? deze

Of als hij echt een buitenkind is, een insecten doos. Waar je dus allerlei insecten in kan bewaren die je buiten gevonden hebt.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
quote:leoni schreef op 13 augustus 2016 @ 09:23:

Smart jij had nog gevraagd tot hoe uit die smart max was en ik heb geen idee. Ik denk tot dat ze met knex kunnen spelen.Dank je. Het ziet er zo leuk uit en lijkt me inderdaad makkelijk bouwen.
quote:Pavot schreef op 13 augustus 2016 @ 22:26:

We hebben bakken vol duplo, een kist vol auto's, klei, strijkkralen etc. Maar zoon is een fysiek kind. Kan uren door het bos banjeren, stokken zoeken, rennen etc. Wil niet alleen spelen, vind zelf iets bedenken lastig. Maar kan met zijn 4 jaar op alles met wielen racen, voetbal tennis etc vind hij mooi om te doen èn te kijken. Wil het liefst een skelter. Maar helaas, we wonen in de stad en een skelter is zo ongeveer het meest onhandige wat je kunt hebben.

Ik moet dus echt even gaan bedenken waar we hem nou ècht blij mee maken straks met sinterklaas.

Is een wobbel niet een idee? Kan hij op schommelen en balanceren, maar ook gebruiken voor andere bouwsels.

Of misschien rolschaatsen/skeelers. Heb je gelijk meerdere pakjes, want dan kan je apart een helm en overige valbescherming geven.
quote:weegschaal68 schreef op 13 augustus 2016 @ 19:54:

@ appeltjesgroen.

Met 300 plankjes kun je al heel leuk bouwen. Een voorbeelden boek hebben wij ook, maar wordt niet gebruikt. Ervaring met de grote kist heb ik niet. Hier 2 kartonnendozen van 200 stuks in huis.Thanks, hier kan ik ook wat mee. Wij hebben dezelfde dozen als jij dus dat moet goedkomen.
@pavot: misschien een echt werkende mini-kabelbaan of katrol voor op zijn kamer?

Kabelbaan

Katrol

Adviesleeftijd is vanaf 8 jaar, maar dat is denk ik gebaseerd op het zelf in elkaar kunnen zetten (is namelijk uit een serie met experimenteer-speelgoed enzo). Ik denk dat als je helpt met opbouwen een jonger kind er prima mee kan spelen.

Ik denk dat mijn vierjarige hier eindeloos blokken mee van de ene naar de andere hoek van zijn kamer zou brengen .
quote:weegschaal68 schreef op 13 augustus 2016 @ 19:54:

@ appeltjesgroen.

Met 300 plankjes kun je al heel leuk bouwen. Een voorbeelden boek hebben wij ook, maar wordt niet gebruikt. Ervaring met de grote kist heb ik niet. Hier 2 kartonnendozen van 200 stuks in huis.Dank voor de info!
Die kabelbaan vind ik fantastisch! Hij heeft al wel een grote hijskraan waar hij niet heel veel mee doet, maar dit kan wel stimuleren.

Step is ook leuk, maar eerder voor een verjaardag denk ik?

Wobbel.....wat doen ze daar dan mee? Ik vind het altijd gewoon een kromme plank.

En beestjes vind hij niet perse heel interessant. Hij is ook niet heel dapper, als in klimmen en klauteren hij raust gewoon veel
Voor mijn dochter ook iets bedenken:

Sint, kerst en verjaardag begin januari. Ze wordt dan 1. Voor de verjaardag wil ik zoef zoef dieren geven. Nu nog iets voor sint en kerst. We hebben al een loopkar en een simpele loopfiets. Heb nog iets staan vam my little people, geef ik misschien voor kerst.

Nog ideetjes voor sint? Dacht zelf iets van blokken, boek en puzzel.
quote:appeltjesgroen schreef op 14 augustus 2016 @ 07:26:

@pavot: misschien een echt werkende mini-kabelbaan of katrol voor op zijn kamer?

Kabelbaan

Katrol

Adviesleeftijd is vanaf 8 jaar, maar dat is denk ik gebaseerd op het zelf in elkaar kunnen zetten (is namelijk uit een serie met experimenteer-speelgoed enzo). Ik denk dat als je helpt met opbouwen een jonger kind er prima mee kan spelen.

Ik denk dat mijn vierjarige hier eindeloos blokken mee van de ene naar de andere hoek van zijn kamer zou brengen .Die kabelbaan ziet er leuk uit. Ik vraag me alleen af hoe je die moet bevestigen. Ik heb niet zo'n zin om gaten in de muur of plafod temoeten boren.
quote:han1987 schreef op 14 augustus 2016 @ 08:35:

Sint, kerst en verjaardag begin januari. Ze wordt dan 1. Voor de verjaardag wil ik zoef zoef dieren geven. Nu nog iets voor sint en kerst. We hebben al een loopkar en een simpele loopfiets. Heb nog iets staan vam my little people, geef ik misschien voor kerst.

Nog ideetjes voor sint? Dacht zelf iets van blokken, boek en puzzel.

Fisher Price theeservies of fisher price boodschappentas?

Dochter speelt er al 2 jaar mee. Sluit ook Leuk ook aan bij een keukentje.

Aanvulling; little people, trek hondje, telefoon, afstandbediening van fisher price, speelgoed voor in bad.
anoniem_91317 wijzigde dit bericht op 14-08-2016 09:18
Reden: Aanvulling
% gewijzigd
quote:han1987 schreef op 14 augustus 2016 @ 08:35:

Nog ideetjes voor sint? Dacht zelf iets van blokken, boek en puzzel.Duplo, mooi voorleesboek, pop?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven