Het grote speelgoedtopic 2017

09-08-2016 08:41 3001 berichten
De zomervakanties zijn nog in volle gang.

Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.

Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.

Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.

Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.

Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.

Wees welkom!
Alle reacties Link kopieren
Onze jongens zijn twee en vier en hebben de garage van plantoys. We hebben er twee wegensets bij en heeeeeel veel houten auto's. Zoons spelen er echt veel mee, ook wel met auto's die er niet bij horen..
We hebben ook de kleine garage van de ikea. Daar wordt ook echt veel mee gespeeld.
Hoe is het hier? Nog leuk speelgoed gekocht of op het oog?

Gister een tasje gekocht voor de kidizoom. Was een mooie aanbieding.

Afgelopen weekend kreeg ze van oma een doos met mini vormpjes voor de strijkkralen. Helemaal happy is ze ermee.
anoniem_91317 wijzigde dit bericht op 15-08-2017 12:10
17.32% gewijzigd
Dochter wordt eind November 8 jaar.....
Voor het eerst hebben we geen kado ideeen....
Haar kamer staat vol met barbie, lego, my little pony etc, maar we merken dat het "echte" langdurig spelen langzaam weg begint te gaan... jammer, maar niets aan te doen.
Het is geen knutselkind, dus hoef niet aan te komen met ministeck etc..
Normaal maak ik elk jaar op lijstje.nl een hele lijst met kadootjes voor de verjaardagsvisite. Dit om te voorkomen dat ze dingen krijgt waar ze niets mee doet (ik vind het echt zonde als iemand met goede bedoelingen bijv een doos strijkkralen koopt en die hier staat te verstoffen in de kast omdat ze dat niks vindt)
Maar dit jaar vind ik het heeeeeel erg lastig...
Iemand tips?
@fanatic:
- boeken
- Puzzels
- Spelletjes
- Dekbedovertrek
- Bioscoopbon
- Iets voor haar hobby
- Haarspulletjes
- Kookspullen of bakspullen
fanatic schreef:
15-08-2017 09:56
Dochter wordt eind November 8 jaar.....
Voor het eerst hebben we geen kado ideeen....
Haar kamer staat vol met barbie, lego, my little pony etc, maar we merken dat het "echte" langdurig spelen langzaam weg begint te gaan... jammer, maar niets aan te doen.
Het is geen knutselkind, dus hoef niet aan te komen met ministeck etc..
Normaal maak ik elk jaar op lijstje.nl een hele lijst met kadootjes voor de verjaardagsvisite. Dit om te voorkomen dat ze dingen krijgt waar ze niets mee doet (ik vind het echt zonde als iemand met goede bedoelingen bijv een doos strijkkralen koopt en die hier staat te verstoffen in de kast omdat ze dat niks vindt)
Maar dit jaar vind ik het heeeeeel erg lastig...
Iemand tips?
Weet ze dan zelf niets?
reisa1978 schreef:
15-08-2017 10:41
Weet ze dan zelf niets?
Nee, dit jaar niet (was het maar zo)
han1987 schreef:
15-08-2017 10:38
@fanatic:
- boeken
- Puzzels
- Spelletjes
- Dekbedovertrek
- Bioscoopbon
- Iets voor haar hobby
- Haarspulletjes
- Kookspullen of bakspullen
Dank je Han.
Misschien de haarspulletjes.
boeken heeft ze al zat (en ze vindt lezen nog niet leuk genoeg om zelf in een hoekje te gaan zitten met een boek)
Puzzels houdt ze niet van. Spelletjes hebben we al (en enigst kind dus niet altijd leuk om een spelletje te doen)
een hobby heeft ze nog niet (haar hobby was altijd spelen hahaha).
Met koken en bakken heeft ze ook niet veel. Maar de haarspullen is een goed idee. Dat vindt ze dan weer wel leuk
@fanatic:
-fototoestel
-zitzak voor op haar kamer
-radio/cd speler al dan niet met luisterboeken en cd's
-abonnement op Donald Duck of ander blad
smart79 schreef:
15-08-2017 12:09
@fanatic:
-fototoestel
-zitzak voor op haar kamer
-radio/cd speler al dan niet met luisterboeken en cd's
-abonnement op Donald Duck of ander blad
Smart, het gaat voornamelijk over de kado's voor de visite.
Ze wil van ons graag een lichtbak met aanvullende letters.

Weet trouwens niet of dat we nog sint gaan doen... we doen ook kerst (dan krijgt ze meestal iets groots, vorig jaar een playmobil hotel, jaar ervoor grote lego doos) Ze wordt 8 en heeft geen broertje/zusje om het nog voor te doen... dus moet er even over nadenken
fanatic schreef:
15-08-2017 12:58
Smart, het gaat voornamelijk over de kado's voor de visite.
Ze wil van ons graag een lichtbak met aanvullende letters.

Weet trouwens niet of dat we nog sint gaan doen... we doen ook kerst (dan krijgt ze meestal iets groots, vorig jaar een playmobil hotel, jaar ervoor grote lego doos) Ze wordt 8 en heeft geen broertje/zusje om het nog voor te doen... dus moet er even over nadenken
Ah ok. Dat had ik niet zo snel uit he tekst gehaald.

Bij ons leggen opa en oma en ooms en tantes vaak geld bij elkaar om iets groots/groters te kopen. Is dat misschien mogelijk?

Met 8 gelooft ze niet meer in sinterklaas, toch? Als je de nadruk op kerst wil leggen, zou je op sinterklaasavond een adventkalender kunnen geven.
Dan krijgt ze toch iets en kan ze elke dag een vakje openen tot kerst.
Je hebt hele leuke van lego, playmobil, nagellakjes noem maar op.

Je kan ook een bladcadeau vragen. Die zijn er in verschillende bedragen. Dan kan ze een tijdelijk abonnement nemen op een blad.
smart79 schreef:
15-08-2017 14:06
Ah ok. Dat had ik niet zo snel uit he tekst gehaald.

Bij ons leggen opa en oma en ooms en tantes vaak geld bij elkaar om iets groots/groters te kopen. Is dat misschien mogelijk?

Met 8 gelooft ze niet meer in sinterklaas, toch? Als je de nadruk op kerst wil leggen, zou je op sinterklaasavond een adventkalender kunnen geven.
Dan krijgt ze toch iets en kan ze elke dag een vakje openen tot kerst.
Je hebt hele leuke van lego, playmobil, nagellakjes noem maar op.

Je kan ook een bladcadeau vragen. Die zijn er in verschillende bedragen. Dan kan ze een tijdelijk abonnement nemen op een blad.
Bladcadeau heb ik aan gedacht maar vind ik zonde.
Er is niet echt een tijdschrift wat ze heel leuk vindt en ze leest ook niet voor de lol
Dus even doorbladeren en weer neergooien.

Normaal heb ik echt hele lijsten met kadootjes. Meestal krijgt ze aardig wat kado's omdat er veel visite komt maar ja dit jaar dus lastig
fanatic schreef:
15-08-2017 14:44
Bladcadeau heb ik aan gedacht maar vind ik zonde.
Er is niet echt een tijdschrift wat ze heel leuk vindt en ze leest ook niet voor de lol
Dus even doorbladeren en weer neergooien.

Normaal heb ik echt hele lijsten met kadootjes. Meestal krijgt ze aardig wat kado's omdat er veel visite komt maar ja dit jaar dus lastig
Dat gaat de komende jaren alleen maar erger worden!

Hier een kind van 10 jaar, dat is ook zo ontzettend lastig. Gelukkig kan je hem juist met een boek van de Grijze jager blij maken.
smart79 schreef:
15-08-2017 14:55
Dat gaat de komende jaren alleen maar erger worden!

Hier een kind van 10 jaar, dat is ook zo ontzettend lastig. Gelukkig kan je hem juist met een boek van de Grijze jager blij maken.
Ik hoop dat ze in de loop van de jaren gaat ontdekken hoe heerlijk lezen is.
Of dat ze echt een hobby gaat krijgen.
Ik heb deze doos net meegenomen bij de Wibra. Geen idee of het wat is, maar voor 3 euro wilde ik de gok wel wagen.

Afbeelding
Volgende maand gaan we met onze dochter op vliegvakantie. Nu ben ik op zoek naar iets leuk tijdens de reis. Ik dacht aan bambino loco of bunny boo. Iemand ervaring mee? Is het te spelen op een vliegtuig? Wat is het leukste voor een meisje dat eind dit jaar 3 wordt?
Schaamteloze tvp 🙋
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Fanatic buitenspeelgoed? Zoals rolschaatsen, skeelers, een stuntstep. Een eigen fototoestel, eventueel eentje die ook onder water kan. Een dagje uit naar een zwembad, museum, dierentuin oid? Kleding, een bikini, leuk jurkje?
Vanaf welke leeftijd is een speelkeukentje leuk? Kan dat al met 1,5?
Elifantje schreef:
16-08-2017 11:04
Ja hoor, leuk juist!
Hier kreeg ze op haar 1e verjaardag de Ikea keuken. Groot succes.
momo1980 schreef:
15-08-2017 21:48
Fanatic buitenspeelgoed? Zoals rolschaatsen, skeelers, een stuntstep. Een eigen fototoestel, eventueel eentje die ook onder water kan. Een dagje uit naar een zwembad, museum, dierentuin oid? Kleding, een bikini, leuk jurkje?
Dochter is absoluut geen buitenkind. Kan pas net sinds een maand zonder zijwielen fietsen.
Ze is motorisch niet zo goed, kan ze niets aan doen, mee geboren
Maar dat zorgt er dus ook voor dat ze alles wat met evenwicht te maken heeft dood en doodeng vindt....
Elifantje schreef:
16-08-2017 11:04
Absoluut! Op die leeftijd deed mijn zoon niks anders op het kdv dan alleen maar met het keukentje spelen. Eerder ook al trouwens.
Spelen hield in: honderd keer kastje open en dicht doen, wasbak erin en eruit, spulletjes er in en eruit en aan knopjes draaien. Nu met ruim twee wordt er ook echt gespeeld alsof hij aan het koken is.
Dankje! Dat wordt een leuk sintcadeau.
Hebben jullie advies voor ontwikkelingsgericht materiaal op kleuterniveau, maar dan wel speels?
Zoontje van 2 jaar en 4 maanden is echt uitgekeken aan het raken op al zijn speelgoed. Volgens mij omdat het ook niet meer uitdagend voor hem is. Gevolg is dat hij uit verveling de boel steeds op zijn kop aan het zetten is thuis.
Qua cijfer/letter/kleur/vorm herkenning zit hij op kleuterniveau. Zijn interesse gaat daar ook sterk naar uit. Maar datgene wat ik kan vinden vraagt een behoorlijke taakgerichtheid of fijne motoriek, en wat dat betreft is het nog wel echt een jonge peuter. Bijv het beurtnemen bij een kleuterspelletje is nog echt heel moeilijk en leuke werkbladen ga ik niet eens proberen gezien zijn prille fijne motoriek.
Dus ik zoek iets wat er tussenin zit. Zoals je met een vormstoof speels leert over de vormen zeg maar, zou het mooi zijn om ook wat materiaal te hebben waar hij mee kan spelen maar waar hij wel zijn uitdaging in vindt. Ik om niet verder dan puzzels.
Misschien kennen jullie toevallig leuk materiaal!
(Los van ontwikkelingsmateriaal speelt hij ook gewoon lekker als ecte peuter met zijn zandbak, keukentje, bal, etc hoor!)
Ik snap niet zo goed naar wat je precies op zoek bent kwartje. Ik heb wel een kind wat graag met zn hersens bezig is, dus misschien heb ik wel ideetjes waar je wat mee kan. Hij speelde graag met elektro, (bambino) loco, hubelino, spelletjes zijn misschien ook al leuk, zoals boomgaard, domino, memory. Ik had ook wat voorbeelden van duplo uitgeprint die hij dan kon namaken, vond hij ook erg leuk.
Snap ik Pucker, misschien weet ik zelf ook niet zo goed wat ik zoek ;-)
Maar dat Hubelino ken ik nog niet, net als boomgaard. Ga ik eens opzoeken!
Electro en loco ken ik wel, maar hebben we nog niet. Ook leuke opties dus!
En dat duplo idee ook en nog makkelijk te proberen ook. Bedankt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven