Het grote speelgoedtopic 2017

dinsdag 9 augustus 2016 om 08:41
De zomervakanties zijn nog in volle gang.
Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.
Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.
Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.
Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.
Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.
Wees welkom!
Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.
Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.
Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.
Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.
Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.
Wees welkom!
woensdag 9 augustus 2017 om 09:28
Het geeft wel troep in huis en zelf hebben we het niet, maar mijn zoontje vind het bij anderen wel heel leuk. Speelt er al tijden mee en is nog geen 2, als je kindje klei en de zandbak leuk vind zal dit ook leuk zijn.

woensdag 9 augustus 2017 om 13:14
Supersand stinkt. Echt niet normaal wat een lucht daar af komt. Kreeg het ook niet weg. En inderdaad het maakt een behoorlijke troep.
Qua leeftijd kan het prima, ik zou dan wel adviseren om naar kinetisch zand te kijken. De goedkope variant van de action beviel hier ook goed. Dat plakt ook heel makkelijk weer aan elkaar als er wat op de grond valt en je het op wil ruimen.
Supersand niet, het is soort papier pulp en gaat overal tussen zitten. Een stofzuiger is dan het enige wat helpt.
woensdag 9 augustus 2017 om 13:22
Oh, wat ik zei we hebben het zelf niet dus onze zoon speelt er alleen bij andere mee en ik weet niet welk merk ze hebben. Van geur heb ik nooit iets gemerkt, dat het overal komt wel maar ik stofzuig toch iedere dag dus dat zou mij niet zo veel uitmaken. (Huisdieren en een knoeiende dreumes..)smart79 schreef: ↑09-08-2017 13:14Supersand stinkt. Echt niet normaal wat een lucht daar af komt. Kreeg het ook niet weg. En inderdaad het maakt een behoorlijke troep.
Qua leeftijd kan het prima, ik zou dan wel adviseren om naar kinetisch zand te kijken. De goedkope variant van de action beviel hier ook goed. Dat plakt ook heel makkelijk weer aan elkaar als er wat op de grond valt en je het op wil ruimen.
Supersand niet, het is soort papier pulp en gaat overal tussen zitten. Een stofzuiger is dan het enige wat helpt.

woensdag 9 augustus 2017 om 16:56
my-little-appletree schreef: ↑08-08-2017 23:27Als je op Google zoekt (meetlat done by deer) vind je hem op nog een aantal webwinkels, dus als je er over uit ben en niet wil wachten kan dat ook. Met 13,95 niet heel duur (al komen er dan misschien nog wel verzendkosten bij).
Goede tip!
Verzendkosten kunnen er evt. wel bij als de prijs zo scherp is. Zo goedkoop had ik ze nog niet gevonden.
@Han1987: hier kreeg de oudste ook zo rond 2jr van dat zand en dat was een grote hit. Lekker op de (gladde) eettafel bouwen en daarna alles terug in het bakje schuiven. Of op een dienblad met opstaande rand. De restjes en geknoeid spul op de grond gewoon in de stofzuiger. Nu ruim 2 jaar later hebben we nog voldoende zand over dus het stofzuig-verlies valt mee. En die van ons is geurloos.

woensdag 9 augustus 2017 om 17:35
Hier weer 3 schoencadeaus ingeslagen. Niet echt speelgoed maar ik plaats het toch maar hier. Alle 3 een grote fles badschuim van minions/cars, paw Patrol van de kruidvat voor 1 euro, een drinkbeker met rietje van minions/cars/paw Patrol voor 1 euro bij kruidvat. 1 etch a sketch van minions voor 2,99 bij de kruidvat en dezelfde van paw Patrol en cars bij de zeeman voor 2,50z
woensdag 9 augustus 2017 om 18:21
Wat vinden jullie van een cadeau geven aan de jongste waar die nog niet mee kan spelen en de oudste al wel? De oudste kreeg vroeger ook wel dingen 'op de groei' waar hij op het moment van krijgen nog niks mee kon. De baby zal ook spelen met de spullen van zijn grote broer alleen in dit geval zal de oudste er dan eerder mee spelen dan de jongste ook al is het aan hem gegeven. Het idee is dan wel juist duurzaam spul te geven dat ook voor de jongste nog leuk zal zijn (duplo, hout speelgoed, een boek en dergelijke) en voor sinterklaas en kerst wanneer hij pas 5 maanden is (voor een verjaardag vind ik het gevoelsmatig anders liggen).
En is een duwdier leuk? Zoiets
En is een duwdier leuk? Zoiets

woensdag 9 augustus 2017 om 18:52
Wij hebben het wel gedaan, voor de eerste verjaardag van de jongste. Een Ikea keukentje waar de eerste maanden de oudste mee speelde. Tja, jongste pakt nu ook het nieuwe speelgoed van de oudste. Ze schelen maar 1,5 jaar dus het is ook logisch dat ze elkaars speelgoed leuk vinden.
Wij hebben 2 van die trekdieren wat amper naar wordt omgekeken, terwijl ik er vroeger aan verknocht scheen te zijn. Zal dus per kind verschillen.
Wij hebben 2 van die trekdieren wat amper naar wordt omgekeken, terwijl ik er vroeger aan verknocht scheen te zijn. Zal dus per kind verschillen.

woensdag 9 augustus 2017 om 20:17
Hmm... ik zag laatst in de dierentuin leuke van die duwdieren vandaar dat ik er aan dacht, misschien bij het volgende bezoekje de oudste eens voorzichtig die kant op bewegen om te kijken hoe hij er op reageert. Om er nou een te kopen omdat ik ze leuk vond is ook zonde als de jongens er straks niet mee spelen.
Hier schelen ze iets meer dan 1,5 jaar dus zullen ze straks veel met het zelfde speelgoed spelen. De jongste al speelgoed geven voor later waar de oudste al mee kan spelen opend veel mogelijkheden, lijkt me ook een leukere optie dan oud speelgoed opnieuw inpakken. Ik ga nog even verder nadenken.
Hier schelen ze iets meer dan 1,5 jaar dus zullen ze straks veel met het zelfde speelgoed spelen. De jongste al speelgoed geven voor later waar de oudste al mee kan spelen opend veel mogelijkheden, lijkt me ook een leukere optie dan oud speelgoed opnieuw inpakken. Ik ga nog even verder nadenken.
donderdag 10 augustus 2017 om 09:03
Even een vraagje zoon vind de smart games heel leuk we hebben de drie biggetjes en Roodkapje (Classic) maar welke zou het leukst zijn? Aangezien ik alleen maar kijk wat er leuk uitziet
hij gaat richting de 5 dan je leeftijd.
Voor dochter denk ik aan bambino loco aangezien grote broer veel met gewone speelt wil ze ook... dus denk voor verjaardag of sinterklaas aangezien het zelfde periode is.... nog adviezen kwa poppenwagen wat leuk is?
Zoon zou legotrein ook geweldig vinden dus mocht ik een superaanbieding vinden denk rond sinterklaas denk ik dat ik die voor verjaardag bewaar...(die wilde ik zelf vroeger ook dus beetje sentiment )

Voor dochter denk ik aan bambino loco aangezien grote broer veel met gewone speelt wil ze ook... dus denk voor verjaardag of sinterklaas aangezien het zelfde periode is.... nog adviezen kwa poppenwagen wat leuk is?
Zoon zou legotrein ook geweldig vinden dus mocht ik een superaanbieding vinden denk rond sinterklaas denk ik dat ik die voor verjaardag bewaar...(die wilde ik zelf vroeger ook dus beetje sentiment )

donderdag 10 augustus 2017 om 10:16
Qua smartgames kan ik je niet helpen. Wij hebben ook de 3 biggetjes, meer niet.pimpelmeesje123 schreef: ↑10-08-2017 09:03Even een vraagje zoon vind de smart games heel leuk we hebben de drie biggetjes en Roodkapje (Classic) maar welke zou het leukst zijn? Aangezien ik alleen maar kijk wat er leuk uitziethij gaat richting de 5 dan je leeftijd.
Bambino loco is erg leuk. Dat wordt hier geregeld gepakt.
De kinderwagen van Quinny is handzaam en vrij klein. Wij hebben de versie dat je een bak hebt en een buggy. Te koop voor ongeveer 40,- bij speelgoed winkels. Nadeel vind ik alleen dat de voorwielen nog wel eens blijven hangen in het vloerkleed.
Leuk zo'n, jeugdsentiment. Zo wil ik een skelter voor smartje, omdat ze gek is op alles wat wielen en trappers heeft. Wilde er vroeger ook 1 en ook een crossfiets, maar omdat ik een nakomertje was/ben mocht ik dat soort dingen niet.

Manlief vindt een skelter zo groot in de tuin en teveel ruimte innemen, maar oh wat zou ik dat graag voor haar kopen.
vrijdag 11 augustus 2017 om 08:23
Vanaf hoe oud spelen ze ongeveer met de bambino loco? Ik zie dat het ongeveer vanaf 3 jaar is maar dat er ook een boekje is vanaf 2 jaar, snappen ze het dan al wel? Dochter wordt over een maandje 2 en 3 maand later is Sinterklaas natuurlijk alweer en ik heb sterk het idee dat ze toe is aan nieuw speelgoed, dus ipv alles uit te breiden wat ze al heeft ben ik een beetje op zoek naar nieuwe dingetjes. En ik vond zelf vroeger loco altijd heel leuk maar ik vraag me af of ze er niet iets te jong voor is nog.

vrijdag 11 augustus 2017 om 08:55
Zoiets was smartje qua leeftijd toen ze bambino loco kreeg.bieno schreef: ↑11-08-2017 08:23Vanaf hoe oud spelen ze ongeveer met de bambino loco? Ik zie dat het ongeveer vanaf 3 jaar is maar dat er ook een boekje is vanaf 2 jaar, snappen ze het dan al wel? Dochter wordt over een maandje 2 en 3 maand later is Sinterklaas natuurlijk alweer en ik heb sterk het idee dat ze toe is aan nieuw speelgoed, dus ipv alles uit te breiden wat ze al heeft ben ik een beetje op zoek naar nieuwe dingetjes. En ik vond zelf vroeger loco altijd heel leuk maar ik vraag me af of ze er niet iets te jong voor is nog.
In het begin moet je steeds helpen om de 6 stenen goed te leggen bij het begin maar dat gaat vanzelf beter.
De boekjes hebben moeilijke en makkelijke opdrachten door elkaar. Daardoor zijn ze lang door te gebruiken.

vrijdag 11 augustus 2017 om 11:53
Bedank Smart, ik hou er dan rekening mee dat hij niet gelijk met zijn voeten bij de grond kan als hij op de fiets zit. Hij is namelijk juist vrij klein en zit met broeken nu net tussen 80 en 86 in. Dan doe ik sowieso een fiets met zijwieltjes, dan kan hij er ook op als hij nog niet bij de grond kan.
Bambino loco gaat hier dan ook op het lijstje, de laatste tijd zijn puzzels hier een groot succes dus wie weet dit ook wel. Ik had alleen nog boekies voor van af 3 jaar gezien dus dacht dat hij er nog te jong voor zou zijn.
Bambino loco gaat hier dan ook op het lijstje, de laatste tijd zijn puzzels hier een groot succes dus wie weet dit ook wel. Ik had alleen nog boekies voor van af 3 jaar gezien dus dacht dat hij er nog te jong voor zou zijn.
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:48
zaterdag 12 augustus 2017 om 21:35
Is ze creatief? Dan misschien een tekenboek, mooie potloden, knutselset, pakket om te schilderen, haken, breien, oid.lieve_kiwi schreef: ↑12-08-2017 14:48Nou normaal gesproken heb ik al volop inspiratie wat te kopen maar momenteel heb ik geen idee wat te kopen voor dan 10 jarige dochter. Is nu nog dol op lego en playmobil maar wil eigenlijk iets anders kopen, een boek krijgt ze sowieso...
Iemand nog tips?
Andere suggesties: nagellakjes met mooie bewaarkist, zo'n dansprogramma voor op een spelcomputer oid, bioscoopbon voor haar met een vriendin, kleding of schoenen doet het denk ik ook wel goed, iets om buiten te spelen? waveboard, eenwieler, skeelers, oid. mp3-speler, telefoon, tablet of iets anders elektronisch. Iets leuks voor op haar kamer? Een bakset als ze van koken houdt, of een kookboek voor kinderen. Klok, wekker, portemonnee, schooltas, of iets anders praktisch. Heeft ze een hobby/sport? Heeft ze daar nog iets voor nodig?
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:42
Ik zou fietsjes echt gaan passen. Mijn jongste was ook niet zo lang en ik wilde voor hem een 12 inch fietsje kopen voor zijn derde verjaardag en ik kon nergens een fiets vinden waarbij hij met zn tenen op de grond kwam. Sommige modellen zijn wel lager dan andere dus gewoon eens langs een paar winkels gaan.my-little-appletree schreef: ↑11-08-2017 11:53Bedank Smart, ik hou er dan rekening mee dat hij niet gelijk met zijn voeten bij de grond kan als hij op de fiets zit. Hij is namelijk juist vrij klein en zit met broeken nu net tussen 80 en 86 in. Dan doe ik sowieso een fiets met zijwieltjes, dan kan hij er ook op als hij nog niet bij de grond kan.
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:48
Hier ook 2 jongens van 4 en 6. En ook ervaring met garages. We hebben een simpele van little people, dat is de meest favoriete, die heeft een 'lift' waarmee auto's omhoog kunnen dus dat is het leukste. Ook een andere van little people met al die banen die naar beneden gaan, daar is in verhouding weinig mee gespeeld. Ik zou er op deze leeftijd geen 1 meer kopen trouwens. (Hooguit op de rommelmarkt, ik heb de simpele voor 3,50 gekocht)Verkademeisje schreef: ↑12-08-2017 21:36Zijn er hier jongensmoeders die een garage thuis hebben en hun ervaringen willen delen? Onze jongens zijn 4 en 6 jaar.

zondag 13 augustus 2017 om 09:34
Mijn 2 jarige zou ik er niet mee laten spelen. Die zou er alleen maar mee gooien om mij te testen. Daar bedank ik voormy-little-appletree schreef: ↑09-08-2017 09:28Het geeft wel troep in huis en zelf hebben we het niet, maar mijn zoontje vind het bij anderen wel heel leuk. Speelt er al tijden mee en is nog geen 2, als je kindje klei en de zandbak leuk vind zal dit ook leuk zijn.

zondag 13 augustus 2017 om 10:02
Wij hebben van toet toet de parkeergarage en de parkeertoren. De garage wordt niet naar omgekeken maar de parkeer toren vinden ze geweldig en nog een garage van abrick maar dat is zulk goedkoop spul. En met 4 en 6 zou ik geen garage meer gaan kopen.Verkademeisje schreef: ↑12-08-2017 21:36Zijn er hier jongensmoeders die een garage thuis hebben en hun ervaringen willen delen? Onze jongens zijn 4 en 6 jaar.