Het grote speelgoedtopic 2019!

04-09-2019 16:05 1839 berichten
Buiten lijkt het wel herfst, dus het buiten speelgoed maakt langzamerhand weer plaats voor het binnen speelgoed.

Tijd om weer eens te inventariseren wat nog gebruikt wordt, wat naar een speelgoedbank/kringloopwinkel/marktplaats kan.

Maar ook tijd om weer vooruit te kijken naar bijvoorbeeld de gezellige december maand.

Bij deze dus een nieuw speelgoed topic!
Voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes en iedereen die verder maar op zoek is naar speelgoed ideeën!

Wees welkom!
Alle reacties Link kopieren
Wij willen ook een trampoline, maar die Avyna vind ik dan weer te duur.
Alle reacties Link kopieren
Letten op draagvermogen is een goede tip voor de aankoop van een trampoline!

En voor een trampoline geldt denk ik ook wel hoe groter, hoe leuker. Zeker als er met meerdere kinderen op gespeeld wordt. En om goed truckjes te kunnen oefenen is ruimte ook handig. Ik zou voor de grootste gaan die je kwijt kunt in je tuin / kan kopen met je budget.

Wij hebben zelf een hele grote tuin en hebben een trampoline van ruim 4 meter doorsnee. Een afmeting die veel mensen niet kwijt kunnen in de tuin. De kinderen uit de buurt die zelf een kleinere trampoline hebben, zeggen dat ze die van ons veel leuker vinden omdat hij zo lekker groot is.

En wij hebben hem ingegraven. Dat vinden we mooier staan dan een trampoline met zo'n net. En de allerkleinsten kunnen er dan ook zelf opklimmen, hoewel deze fase natuurlijk maar kort duurt.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de smartmax tips sleutelhuis en caro :)
Hoeveel kadootjes geven jullie van het wensenlijstje?
Afgelopen jaren kocht ik dingen die niet op het lijstje stonden, maar waarvan ik wist dat ze er blij mee zouden zijn.

Nu staan er dingen op het lijstje waarvan ik mij afvraag of ze er wel mee gaan spelen. Dus waarschijnlijk 1 ding van het lijstje en de rest weer zelf bedacht.
Alle reacties Link kopieren
Hier zijn ze gelukkig nog niet uitgesproken genoeg voor een wensenlijstje :-D
Hebben jullie tips voor speelgoed of andere cadeaus voor een pasgeboren baby? Voor een klein prijsje..
We gaan sinterklaas vieren en de baby die dan net geboren is, mag ook niet vergeten worden!

We hebben nog veel van zoon. Dus ik kwam niet verder als een bijtring en sokjes..

Ik vind lijstjes voor andere kinderen wel altijd handig, ik weet nooit zo goed met welke leeftijd, ze wat leuk vinden.
Mijn zoon (3) is nog te jong om zn eigen lijstje te maken. Al zei hij bij zo'n speelgoedboekje wel, mama die wil ik hebben, bij een helikopter :D
Rubble schreef:
24-10-2019 07:50
Hoeveel kadootjes geven jullie van het wensenlijstje?
Afgelopen jaren kocht ik dingen die niet op het lijstje stonden, maar waarvan ik wist dat ze er blij mee zouden zijn.

Nu staan er dingen op het lijstje waarvan ik mij afvraag of ze er wel mee gaan spelen. Dus waarschijnlijk 1 ding van het lijstje en de rest weer zelf bedacht.
Hier een combinatie van dingen van het wensenlijstje en dingen die wij zelf bedenken. Ik denk dat ik ze 10 dingen laat opplakken maximaal. En dan maar even kijken. Er wordt waarschijnlijk veel Lego gevraagd en dat zit er altijd wel bij. Een boek en een spel ook altijd, al wordt dat niet altijd gevraagd.

Voor de jongste heb ik gisteren 3 dingen bij Kruidvat gekocht:
- houten koffiezetapparaat
- houten broodrooster
- houten taart

Ik denk dat die eerste twee Sintkadootjes zijn en de taart een verjaardagskadootje wordt.

Voor de oudste heb ik ook nog wel dingen in de "kadokast" op voorraad.
Alle reacties Link kopieren
Gaat het dan niet vooral om het feit dat er een cadeautje is voor de kleine? Dan kan je toch ook wegkomen met een pak luiers? ;-)

Wij hebben trouwens wel een knuffeldoekje gekocht voor dochter toen ze net geboren werd, zodat zoon haar daar zachtjes mee over haar buikje kon wrijven. Toen voelde hij zich ook het mannetje :love:

Zoiets: https://www.hema.nl/baby/babyspeelgoed/ ... 83813.html
Is er iemand bekend met de nagelstudio van Go Clam of Clementoni?
Ik vind zelf het spul van Clementoni altijd goed maar ik hoor graag meningen van ouders die er ervaring mee hebben.
Ja gaat inderdaad om dat er een cadeautje is. We vieren het met familie en sintgelovendende kinderen (bestaat dat woord? :P) dus iedereen krijgt een cadeautje. En familie wil graag een lijstje.

Dus inderdaad simpeler denken, bedankt maartje!

Zo'n knuffeldoekje is inderdaad leuk!
Alle reacties Link kopieren
sneeuwball schreef:
24-10-2019 09:56
Hebben jullie tips voor speelgoed of andere cadeaus voor een pasgeboren baby? Voor een klein prijsje..
We gaan sinterklaas vieren en de baby die dan net geboren is, mag ook niet vergeten worden!

We hebben nog veel van zoon. Dus ik kwam niet verder als een bijtring en sokjes..

Ik vind lijstjes voor andere kinderen wel altijd handig, ik weet nooit zo goed met welke leeftijd, ze wat leuk vinden.
Mijn zoon (3) is nog te jong om zn eigen lijstje te maken. Al zei hij bij zo'n speelgoedboekje wel, mama die wil ik hebben, bij een helikopter :D
Hier hetzelfde probleem, al is de baby tegen die tijd bijna 6 maanden. Worden dus vooral nuttige dingen: bestekje, tuitbeker, sokjes, maar ook een voelboekje, knisperboekje, tuimelding. Verder weet ik het ook nog niet.

En voor zoon (wordt 3 in januari) heb ik o.a.:
Getallendino en Boerderij vol bengels van haba
Quizzy paw patrol
Paw patrol blaaspennem
Paw patrol horloge met projector (van Ali)
Baufix starter 10
Houten puzzels (geen steekpuzzels, maar gewone legpuzzels van hout, karton is helaas niet stevig genoeg)
Traptractor met voorlader
Ambulance helikopter
Een boek voor kleine handjes van Herve Tullet
Dora kwartet

Nu is mijn zoon gek op spelletjes en mag het wel wat uitdagender dan boomgaardje of nijntje stoelendans. En hij houdt van bouwen en voertuigen en paw patrol, dus ik weet vrij zeker dat dit allemaal in de smaak gaat vallen.
Alle reacties Link kopieren
Rubble schreef:
24-10-2019 07:50
Hoeveel kadootjes geven jullie van het wensenlijstje?
Afgelopen jaren kocht ik dingen die niet op het lijstje stonden, maar waarvan ik wist dat ze er blij mee zouden zijn.

Nu staan er dingen op het lijstje waarvan ik mij afvraag of ze er wel mee gaan spelen. Dus waarschijnlijk 1 ding van het lijstje en de rest weer zelf bedacht.
Meestal maar een paar (2 of 3), terwijl ze wensenlijsten hebben van hier tot Tokyo, waar ze heel intensief en serieus mee bezig zijn. Ik vind dat ook wel lastig.

Voor mijn zoon valt het wel mee: hij speelt met alles, weet goed wat hij in de praktijk leuk vindt en zet kwalitatief goed speelgoed op zijn lijstje. Hij vraagt Kapla en veel Lego en daar geven we graag wat van. Al heeft hij pech bij al die sets van 50 tot 200 euro die hij heeft uitgeknipt en aangekruist, het worden 3 kleinere setjes. Verder heb ik bij hem ook altijd wel andere ideeen nog over wat leuk of nuttig voor hem zal zijn. Bijv. een puzzel of spel die weer een graadje moeilijker is dan hij al heeft, of dingen waarvan hij het bestaan niet weet, maar die hij wel super vindt als hij ze krijgt. Dus hij krijgt ook bijna altijd wel dingen die hij niet gevraagd heeft en ik zet voor de familie ook een paar dingen op zijn lijstje die hij niet zelf gevraagd heeft.

Met dochter is het lastiger. Zij speelt bijna nergens mee, maar wil wel vanalles hebben. Knuffels die na een week al uit de gratie zijn, waardeloze grabbeltoncadeautjes uit de Lobbes gids en van die pratende en bewegende knuffelbeesten waar je volgens mij na 10 minuten wel op uitgekeken bent (ze is gebrand op een tijger uit de Bol.com gids van 140 euro o_o, nou echt: no way). Wat ik bij haar doe is dat ik uit haar wensen een paar dingen haal die 'het minst erg' zijn. Bijv. iets waarvan ik denk dat ze er nog wel mee zal spelen of iets waarvan ik denk dat ze ze snel zat is, maar wat wel goedkoop is. Op die manier heeft ze hopelijk wel het idee dat de Sint haar wensen gezien heeft. Verder bedenk ik het bij haar zelf en worden het meer dingen als een boek, spel, puzzel, nieuwe stiften, nieuwe klei of iets voor op haar kamer, want met gewoon speelgoed speelt ze toch niet. Maar ik vind het wel lastig. Ze is 4 en echt nog bezig met het begrijpen van het concept verlanglijstje en vraagt dan bijv. aan mij terwijl ze door zo'n gids bladert: "Krijg ik dit voor Sinterklaas?" En dan zeg ik: "Misschien, dat weet je nu nog niet, maar zet het maar op je lijstje." terwijl ik al 100% zeker weet dat ik dat prutsding echt niet voor haar ga kopen. Maar ik wil ook niet al haar wensen afkraken.
Alle reacties Link kopieren
sneeuwball schreef:
24-10-2019 09:56
Hebben jullie tips voor speelgoed of andere cadeaus voor een pasgeboren baby? Voor een klein prijsje..
We gaan sinterklaas vieren en de baby die dan net geboren is, mag ook niet vergeten worden!

We hebben nog veel van zoon. Dus ik kwam niet verder als een bijtring en sokjes..
Wij gaven/geven in zo'n geval dingen als een speen, kleding/slofjes en andere nuttige dingen. Voor broer zal het niet uitmaken wat het is, al is het een pak luiers inderdaad. Heb je geen dingen waarbij je bij je oudste achteraf dacht: dat is iets wat niet per se nodig was, want ik kon best zonder, maar het zou wel fijn/leuk/luxe zijn geweest? Of iets wat bij de oudste nog niet bestond? Ik had dat bijv. bij een Dooky (om zonlicht uit de kinderwagen te houden) en bij de newborn set op de Tripp Trapp kinderstoel. Die hebben we bij de derde alsnog (tweedehands) aangeschaft en als dat rond Sinterklaastijd was geweest waren het prima cadeaus geweest.
Alle reacties Link kopieren
Krabbeltje123 schreef:
17-10-2019 20:17
Is een trampoline iets voor een 2,5 jarige? Ze wil er héél graag een.
En zo ja, iemand tips voor een goede? Het liefst een die het hele jaar buiten kan staan. Alvast bedankt.
Wij kregen hem toen de jongste net 2 was, maar hij vond het toen al leuk. Hij is tegen zijn derde echt gaan springen.
Wij hebben een ingegraven model van Berger. Is ook niet goedkoopste. Hij ziet er na drie jaar buiten nog bijna nieuw uit. Verder hoor je tijdens het springen de veren niet ofwel hij geeft niet dat typisch geluid van een trampoline.
Alle reacties Link kopieren
Rubble schreef:
24-10-2019 07:50
Hoeveel kadootjes geven jullie van het wensenlijstje?
Afgelopen jaren kocht ik dingen die niet op het lijstje stonden, maar waarvan ik wist dat ze er blij mee zouden zijn.

Nu staan er dingen op het lijstje waarvan ik mij afvraag of ze er wel mee gaan spelen. Dus waarschijnlijk 1 ding van het lijstje en de rest weer zelf bedacht.
Hier staan er zoveel dingen op dat ik keuze genoeg heb.
Alle reacties Link kopieren
nicole123 schreef:
24-10-2019 13:47
Wij gaven/geven in zo'n geval dingen als een speen, kleding/slofjes en andere nuttige dingen. Voor broer zal het niet uitmaken wat het is, al is het een pak luiers inderdaad. Heb je geen dingen waarbij je bij je oudste achteraf dacht: dat is iets wat niet per se nodig was, want ik kon best zonder, maar het zou wel fijn/leuk/luxe zijn geweest? Of iets wat bij de oudste nog niet bestond? Ik had dat bijv. bij een Dooky (om zonlicht uit de kinderwagen te houden) en bij de newborn set op de Tripp Trapp kinderstoel. Die hebben we bij de derde alsnog (tweedehands) aangeschaft en als dat rond Sinterklaastijd was geweest waren het prima cadeaus geweest.
Wij vieren Sinterklaas met mijn nichtje van 7 maanden maar die moet wel 1 of 2 speeltjes krijgen anders zijn mijn kinderen(4 en 5 nu) boos. Hun merken echt op dat hun nichtje geen speelgoed heeft gehad. Zelfs vorig jaar toen ze nog in de buik zat heeft ze een kado gehad.
Misschien heb ik aparte kinderen maar die van mij letten echt op dat iedereen wat krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Oh mijn zoon van 3,5 destijds merkte dat echt niet op. Baby kreeg inderdaad zo’n Dooky, een regenhoes voor de kinderwagen en maxi cosi, een nieuwe speen en een slaapzak. Zoon vond het alleen maar leuk voor baby en lieten trots zien: kijk eens, een nieuwe slaapzak voor jou, mooi hè!!
Dit jaar is baby dus net 1 straks en gaat ze weer zulk soort spullen krijgen. Vooral kleertjes, haardingen etc.

Smartmax hebben we hier ook. Vrij veel, tweedehands. Maar tot dusver is er nog weinig naar omgekeken.
Alle reacties Link kopieren
Handbal schreef:
24-10-2019 16:30
Wij vieren Sinterklaas met mijn nichtje van 7 maanden maar die moet wel 1 of 2 speeltjes krijgen anders zijn mijn kinderen(4 en 5 nu) boos. Hun merken echt op dat hun nichtje geen speelgoed heeft gehad. Zelfs vorig jaar toen ze nog in de buik zat heeft ze een kado gehad.
Misschien heb ik aparte kinderen maar die van mij letten echt op dat iedereen wat krijgt.
Ik ben er vrij zeker van dat mijn zoontje (bijna 3) dat ook opmerkt. Daarom krijgt zijn zusje van 6 maanden ook wel speeltjes. En dus opvulling in de vorm van gebruiksartikelen omdat hij een groot verschil in aantal cadeaus ook ziet.
Alle reacties Link kopieren
Mijn oudste zou ook wel zeggen als jongste alleen nuttige dingen kreeg... vorig jaar dus speelgoed gecombineerd met slabben en dat soort nuttige dingen.... ze moest natuurlijk schoen zetten maar had nog geen schoenen dus hoe slim van sinterklaas bij schoen zetten had hij schoenen gebracht.... en een week later sokken ;-)
Nu is ze 1,5 in december en kom ik daar bin de andere 2 echt niet meer weg.... dus ben nog zoekende.... wel inmiddels wat schoenkado’s gevonden
Alle reacties Link kopieren
Iemand ervaring met enchantimals en dan met name het hertenhuis? Is het een beetje "mooi" plastic zoals bijvoorbeeld de Sylvanian families huizen of is het slappe meuk? En is het makkelijk uit elkaar te halen en in een expedit bak te stoppen of is het iets dat in elkaar moet blijven staan? Dochter van 3 is helemaal gek op de poppetjes en zag in een boekje het huis staan en was meteen verkocht. Ik twijfel of ik het aan haar opa en oma zal vragen voor Sinterklaas.
Alle reacties Link kopieren
Ienand ook nog een leuk idee voor een bijna 2 jarige? Mijn neefje is binnenkort jarig en ik ben een beetje inspiratieloos.
Ik lees wel mee maar kan niet op alles reageren.
Zoon +andere kinderen merken het ook wel als de baby straks niets krijgt, maar denk niet dat het perse speelgoed hoeft te zijn.
Bedankt allemaal voor de tips en ideeen!

Toen mijn zoon 2 was heeft hij veel duplo gekregen, speelt daar ook echt veel mee. En autootjes.
Alle reacties Link kopieren
Positivevibes schreef:
25-10-2019 13:30
Ienand ook nog een leuk idee voor een bijna 2 jarige? Mijn neefje is binnenkort jarig en ik ben een beetje inspiratieloos.
Houten treinbaan, keukenspulletjes, pop (ja, ook voor jongens, waarom niet?), Duplo, bal, badspeelgoed, zandbak speelgoed, Play Doh klei, simpel spel zoals Mijn Eerste Boomgaard. Ik vind het een lastige leeftijd, mijn kinderen speelden met 2 jaar bijna nergens mee, die hingen altijd aan ons. En veel ouders hebben al veel in huis van bovengenoemde dingen. Dus ik zou ook even bij de ouders informeren wat hij leuk vindt en nog niet heeft.
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand hier ervaring met stickerboeken met herbruikbare stickers, die je ook op het raam kunt plakken? Ik heb die suggestie een tijdje terug hier gehad en ben nu aan het rondkijken wat er te koop is en leuk zou zijn voor mijn dochter van 4.

Wat ik zoek zijn (raam)stickers met een boek met verschillende achtergronden, minstens 4 of 5 pagina’s A4 of groter. En dat je die stickers dus in dat boek kunt plakken of op het raam en dit steeds weer kunt veranderen. Wat ik niet zoek zijn de stickers van SES en Totum, want die hebben maar 1 achtergrond om het op te plakken en ik vind de afbeeldingen aan de kinderachtige kant voor een meisje van al bijna 5.

Wat wel leuk eruit ziet zijn de boeken van Melissa en Doug, maar daar zie ik een paar slechte recensies bij dat de stickers niet goed (her)plakken, en de boeken van StickerZ, maar daar kan ik maar weinig recensies van vinden. Iemand hier die er ervaring heeft met dit soort boeken of die ze ergens in een winkel heeft zien liggen waar ik ze in het echt kan bekijken?

Afbeelding

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Ligt een beetje aan wat voor stickers het zijn, maar over het algemeen vind ik het nooit echt een succes.

Sommige 'herbruikbare' stickers zijn echt van die plastic raamstickers, die na een tijdje toch niet meer goed plakken. iig niet in het boek, met wat geluk/vocht nog wel op het raam.

Je hebt ook stickers met een soort 'post-it' lijm om het zo maar te zeggen, laten dus makkelijk weer los maar na 2-3x herplakken gaan ze krullen en blijven ze ook niet goed meer zitten.

Ik zou gewoon een leuk (goedkoop) boek kopen waarin je stickers kunt plakken, maar niet met het idee datr je ze eindeloos kunt herplakken.

Volgens mij kun je die stickerboeken overal vinden: Action, Bruna, Kruidvat, speelgoedwinkel, boekhandel...

Je hebt ook magneetboeken, misschien is dat wat - als het echt gaat om telkens opnieuw gebruiken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven