Het theehuis

01-01-2008 09:51 24105 berichten
Alle reacties Link kopieren

.

Tssskkk.... ik ben rechts, maar dat betekent wél dat mijn línkerhersenhelft heel actief is... ben ik tenminste érgens links mee .

Nu even afspraak, dus kan pas later weer reageren op jeugdzorggebeuren. Heb er nog wel een idee over, maar dan graag eerst even antwoord op vragen daar
Peas on earth!
Star is ook links, Star roelt

En Obama ook trouwens

Heb je antwoord gegeven daar Erwteke.
Oh, en ik stem ook links.
Peas on earth!
Ik ben even thuis om spullen op te halen.

Ben en Jerry (en ik) blijven nog een nachtje logeren in ziekenhuis. Ze drinken nog te weinig om 'veilig' naar huis te kunnen. Koorts neemt nu wel af gelukkig.

Morgen wordt dan weer gekeken of ze wat vlotter aan de minimale hoeveelheid vocht komen. zolang dat niet zo is, moeten we blijven omdat ze allebei bij opname in ziekenhuis uitgedroogd waren.

Raketje logeert bij mijn moeder en die belde vanochtend met d fijne mededeling dat ze een ziek jongetje heeft met hoge koorts, die amper eet en drinkt (en z'n mama mist want al sinds zaterdag niet gezien). Hij heeft het dus ook. Had kinderarts ons al voor gewaarschuwd. Wij zelf zullen het ook we krijgen/hebben. Raketje dus ook in de gaten houden wat drinken betreft, anders mag hij erbij op de familiekamer 310.

Hoop snel weer hier te komen met beter/leuker nieuws.
Luun

Hoop dat Raketje niet ook naar het ziekenhuis moet en dat B&J snel genoeg vocht binnen krijgen en jullie naar huis mogen

Wordt er onderzoek gedaan naar de weerstand van alle drie?

Verder om Linksheid. Ier-zus is ook linkshandig, maar toen ier en zus op lagere school zaten werd hardhandig geprobeerd hen rechtshandig te maken (niet zo handig ), met resultaat dat ier-zus nu vrijwel bi-handig ( ) is en ier nog steeds linkshandig (hard hoofd ). Zus speelt dus wel met rechts gitaar (nouja, twee akkoorden kan ze ) en Ier niet. Ier merkt het ook echt met dingen als hoe keukens gebouwd zijn, hoe deuren opengaan etc. Hebben jullei dat ook?

En verder ben ik linkser dan ier in alles behalve handigheid
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Luun Wat een narigheid toch. Ik hoop echt dat Raketje gewoon thuis mag blijven.

Inad Mijn moeder ziet mijn linkshandigheid écht als handicap. Als ik in een pan sta te roeren pakt ze de lepel af omdat dat zo onhandig is met links, als ik iets sta te knippen verzucht ze 'oh, wat lástig is dat toch' Terwijl ik het zelf wel mee vind vallen, ben soms wat onhandig, maar dat heeft volgens mij meer met genen dan met linkshandigheid te maken En idd scharen, apparaten en dergelijke zijn allemaal op rechtshandig gebouwd.

Maar gitaarspelen doe ik dan óók weer met rechts, en ik heb mijn bestek ook op de rechtshandige manier vast. Ook een beetje bihandig dus
Ier gebruikte het laatst als excuus, zo van ja maar keuken is ook gebouwd op rechtshandigen en bladerbla. Maar ook bij hem is het denk ik eerder aangeboren ONhandigheid dan de linkshandigheid

En nu plaag ik hem er mee, zo van "oh, dat was zeker een rechtshandig glas", als ie glas water om laat vallen

Grappig, je moeder. Alsof t met roeren uitmaakt

Nu ik met linkshandige man ben let ik er wel meer op, want merk dan dat hij inderdaad vaak helemaal tegen de muur van de keuken aan staat als hij pan op wil tillen en dergelijke en dat apparaten voor hem verkeerd om zijn enzo. Dat van de WC bril omhoog/laag hebben wij niet, wij hebben dan weer dat de muis van de computer altijd voor allebei aan de "verkeerde" kant staat als de ander erop geweest is
Als je met een linkshandige man bent, ben je dan ook cewl?

Xan is namelijk linkshandig, maar eet net als Eow rechtshandig (dus normaal).

Je hebt toch ook linkshandige scharen?
Peas on earth!
Ik 'muis' met rechts Altijd al gedaan. Maar ik heb het op het werk met sommige apparaten zoals de gaatjesknip machine en papiersnijder, bediening zit altijd rechts terwijl je met links dus de boel vast moet houden, ik zou dat zelf andersom doen en dat is weleens lastig.
Hier eigen laptop, dus geen muisirritatie (meer).

Wel irritant:

- waterkoker staat altijd met het handvat naar links als Xan 'm gebruikt heeft
Peas on earth!
'Dus normaal' Beperkte visie Erwtje, definieer 'normaal'
Heb je die echt?

Ja, dan ben je dus ook vet cewl, Erwt. Wij roelen dus ook

Ier eet dan weer wél bi-handig, vooral als hij echt honger heeft
Ik zet altijd heel braaf Xan's kopje thee met het oor naar links neer
Peas on earth!
Linkshandige scharen zuigen. Net als linkshandige gitaren en drumstellen. Linkshandige pennen zijn ook kut. Maar normale pennen ook. Want als ik iets schrijf ga ik altijd met mijn hand over de inkt, dus vlekken (Luun heeft kaartje ter bewijs )
quote:Eowynn_ schreef op 08 december 2008 @ 15:46:

Jullie zijn um um um...."speciaal begaafd", Eow
En glazen in restaurants worden altijd aan de verkeerde kant gezet

Ik verdenk Juna ook van linkshandigheid. Duimt links (Juno eigenlijk ook) en dat deed ik ook altijd. En ze is net zo onhandig
'Manueel beperkt'
Grappig, dat je dat dus nu al weet van Juna

Chica doet wel veel met beide handen, zal er eens op letten.
quote:Eowynn_ schreef op 08 december 2008 @ 15:46:

Oh en door linkshandiggesprek vergeten, maarrrrrr:

voor Luun en kinders! Bah.... het zit écht niet mee....
Peas on earth!
quote:Eowynn_ schreef op 08 december 2008 @ 15:49:

'Manueel beperkt'

Manually challenged

*gaat ier even mailen*
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 08 december 2008 @ 15:49:

[...]

Oh en door linkshandiggesprek vergeten, maarrrrrr:

voor Luun en kinders! Bah.... het zit écht niet mee....

En jij deed nog wel zoveel met je linkerhersenhelft

Nog een voor Luun ook.
Ik heb een dillemma. Ik heb besloten niet meer zoveel te (vr)eten, maar heb nog:

- 2 chocoladeletters

- 1 doosje truffels

- 1 doos bonbons (-2 met dank aan Xan)

Wat zal ik ermee doen?
Peas on earth!
Direct opeten, dan heb je dat gehad. Of opsturen naar René F.
quote:Inad schreef op 08 december 2008 @ 15:50:

En jij deed nog wel zoveel met je linkerhersenhelft

Ik vind het soms wel lekker vanuit mijn eigen beperkte gezichtsveld (als in 'normaal' en 'niet-normaal'), hoef ik niet zoveel rekening te houden met andere visies
Peas on earth!
Ik twijfelde tussen direct opeten of aan Xan geven. Dat laatste heeft als voordeel dat ik dan op 1 januari (als we, jaja, Gezond Gaan Doen) een voorsprong heb
Peas on earth!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven