Het Theehuis

22-08-2007 12:06 12553 berichten
Alle reacties Link kopieren

Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
quote:Laluna schreef op 29 november 2007 @ 22:36:

Na Inads' bevalling zijn de doula's uitgevonden.
Vk gebeld rond 7 uur, toen ze kwam 3 cm ontsluiting, weeen waren ondertussen zeer pijnlijk en snel en kon haar dus wel schieten.

Ze zou rond de middag terugkomen. Ze meldde me nog vrolijk dat ik waarschijnlijk rond een uur of 3 's middags mijn kind in mijn armen zou hebben.
Truste Mille!

Jij had gewoon een bevallingsplan, jij übermoeder! Stond zeker ook in dat je pertinent níet aan de CTG wilde?
quote:Laluna schreef op 29 november 2007 @ 22:45:

Nee, normaal thuis, maar had diverse bevallingsplannen en in 1 daarvan stond dokter Twan.Bij babyboom had er ook eentje een bevallingsplan. Wát een bitch, die vrouw. Super negatief over alles wat er op voorhand toch al wel fout zou gaan. Als ik haar gyn was, had ik haar doorverwezen naar een ander. Getver, wat een naar typje.
Loretta is De Mol. Punt.
quote:Kess schreef op 29 november 2007 @ 22:47:

[...]

Bij babyboom had er ook eentje een bevallingsplan. Wát een bitch, die vrouw. Super negatief over alles wat er op voorhand toch al wel fout zou gaan. Als ik haar gyn was, had ik haar doorverwezen naar een ander. Getver, wat een naar typje.Ik meen iemand op dit forum te herkennen....
Slaap lekker Mille. Dank voor je schitterende bijdrage vanavond!
Loretta is De Mol. Punt.
De ochtend doorkomen is al zuchtend en steunend gelukt (ik had rugweeen), toen om 12 uur de vk weer kwam: 4 cm.

Vliezen gebroken en jawel mijn aanstaande kind had in het vruchtwater gepoept dus op naar Twan. (Eerst evengoed gejankt, want mijn ideaal (thuisbevallen) ging dus niet door.)
Luun deurtiepen. Ik vind het retespannend maar nagellak is droog en wil langzamerhand naar bed
Tuurlijk had ik een bevallingsplan, nl. kind er zo snel mogelijk uitwerken.
Snel nog even bevallingsplan B uitgeprint en meegenomen?
Loretta is De Mol. Punt.
Ach, balen dat ie in het vruchtwater had gepoept
Kut zeg, bedenk me nu dat een ochtend van 7 tot 12 echt láng duurt als je die weg moet zuchten en steunen . Of was je niet zo bezig met de tijd Luun?
Niet zo ongeduldig Pep. Een bevalling laat zich niet opjagen. Ook niet bijna 2,5 jaar na dato.
Loretta is De Mol. Punt.
Zitten blijven Pep!

Bij Twan aangekomen aan de toeters en bellen en hoppa.

Rond een uur of 3, niks baby (vk is liegebeest) en 5 cm ontsluiting. Weeen deden niks meer.

Aan het infuus dan maar. Vanaf toen verschillende keren dat ik 'flauwviel'.

Rond 7 uur 's avonds 10 cm, persen ging goed tot ik er plots genoeg van had.
Jij wilde dus ook opstaan en de bus pakken?
Loretta is De Mol. Punt.
Toen mijn beruchte 'ik stop ermee' uitspraak, incl. van de wereld.

Eindelijk Twan erbij die vk van het ziekenhuis gigantisch op haar donder geeft. Nog 3 mannen in witte jassen.

Hartslag van oudste daalde ondertussen steeds verder. Twan kwam dichter en dichter en heeft toen oudste als het ware er uit geduwd. Om 19u35 was mijn mannetje geboren (met navelstreng dus rond zijn nekje).
Lunaman was trouwens kwaad op Twan omdat Twan zo hard op mijn buik had geduwd. Achteraf gezien wel terecht. Was ook erg bruut hoe hij dat deed.
Woehaa, wat een ontlading!

Ik zit hier helemaal op het puntje van m`n stoel!
Heeft hij het benauwd gehad, Luun? Of had hij gewoon niet later geboren moeten worden?
Loretta is De Mol. Punt.
Ja maar als ie niet geduwd had.... Toch?
Owwww

Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Achteraf vertelde de gyn dat het geen 10 minuten langer had moeten duren. Daarom was hij ook zokwaad op die vk. Ze had veel te lang gewacht om hem te roepen.

Dat vond ik dus zelf ook al, maar weet ik veel.
Ha inad.

Wat zit er pit in jou zeg.

Zo leer je iemand nog eens kennen.
Ik word er trouwens helemaal en van, van bevallingsverhalen. Ik vraag me ook ernstig af wanneer dat ooit overgaat. En nu met de naderende Kerst en dan januari merk ik dat ik er gewoon niet aan wil denken dat ik vorig jaar nog zwanger was en dat ik met de Kerst in NL was en dat de sfeer zo kut was. En dan straks januari en bevallingsdatum.... Pfff, het doet me echt pijn allemaal!

Zo, ander onderwerp! Laat ik eens naar bed gaan!
Inad, kom binnen joh

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven