Hitteaanvallen na bevalling

26-05-2011 14:58 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is dit herkenbaar?? Ik ben bijna 7 maanden geleden bevallen en heb sindsdien ontzettende hitteaanvallen. Maar op het moment is het echt verschrikkelijk. Bij het minste of geringste breekt het zweet mij uit,

Ik weet dat hormonen rare dingen kunnen doen, maar zolang na de bevalling nog?
Overgang?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Huisarts? Ik herken dit niet.
-
Thuisbasis: vrouwenpeil.nl
Ik heb het tot circa een half jaar na mijn bevalling gehad. Misschien even de huisarts bellen voor controle?
na 7 maanden had ik het niet meer, maar eerder na de bevalling wel.

Heb je het al 7 maanden lang of is het ineens komen opzetten?

Als je het niet vertrouwd toch maar even naar de huisarts.
Overgang lijkt me niet voor de hand liggen. Ik ben regelmatig ongesteld en bovendien heel makkelijk zwanger geworden.

Ik zat ook al te denken aan mijn schildklier of stress misschien? (2 kleine kinderen, baan, altijd druk)
Ik heb het na de vorige bevalling ook gehad, maar niet zo erg als nu. En na deze bevalling heb ik het ook altijd gehad.

Ik ben ook bang dat ik er nooit meer vanaf zal komen.
ik herken het voor een deel wel. Ik heb het niet vaak meer, maar soms had ik dat ook, kreeg ik het erg warm en het zweet brakme uit. Heb ook vaak gegrapt dat het de overgang was. Gelukkig niet zo

Ben gewoon elke maand ongesteld (of nou ja, sinds mij spiraal in oktober niet meer dan) en had tot op die spiraal gewoon mij eisprong, en dat weet ik omdat ik mijn eisprong altijd ontzettend goed voel. Ben er niet mee naar de dokter geweest, dus kan het je niet 100% garanderen, kan ik ook niet voor mezelf, maar mijn gok is toch hormonen. Mijn zoontje is inmiddels 2,5 en heb er sinds de spiraal geen last meer van gehad. Heb overigens dit wel vaker in de omgeving gehoord dat mensen er na een bevalling last van hadden.
geef je nog borstvoeding?
Heb dat destijds ook heel lang gehad, ben er mee naar de huisarts geweest, om schildklier te laten controleren. Niks aan de hand, is uiteindelijk ook weer vanzelf weggegaan (weet niet meer wanneer, wel dat het heel lang geduurd heeft.)

Sterkte!
Nee, geen borstvoeding. Ook helemaal niet gegeven.

Ach het zal vanzelf overgaan, alleen het is wel vervelend.

Kan je nagaan hoe erg de overgang moet zijn.
Ik heb het ook af en toe.

6 maanden geleden bevallen en tussen 3 en 5 maanden daarna heb ik er het meeste last van gehad, gelukkig nu veel minder maar het gebeurt nog wel..
Ja dat is herkenbaar! Ik zou toch maar even bloed laten prikken om je schildklier te testen.

Bij mij kwamen die opvliegers doordat die veel te snel werkte. Heel vervelend. Het is bij mij wel vanzelf over gegaan trouwens maar dat heeft zeker een jaar geduurd.
Yep, heel herkenbaar helaas. Ik ben acht maanden geleden bevallen en ik zweet er nog van. Mijn cyclus is heel regelmatig en mijn eisprongen voel ik ook, dus niet de overgang in ieder geval. Schildklier was in orde, dus is het ook al niet. Heb de hele winter zelfs gezweet als een otter, geen winterjas nodig gehad.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Zit hier glimmend en stinkend na borrel op werk net . Heel herkenbaar dus. Ben 5,5 maand geleden bevallen en ook nog last van helaas. Heb het altijd warm, ook als anderen klagen over kou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven