Hoe doen jullie dat?
donderdag 23 januari 2020 om 22:42
We hebben met drie kinderen echt zo vreselijk veel afspraken dat ik niet meer weet hoe ik of we dat allemaal moeten doen. Ik doel op afspraken met cb, ziekenhuis, fysio, school, ggd etc. En dan nog zwemles, clubjes. We zullen vast wel bovengemiddeld veel afspraken hebben (met ziekenhuis en fysio) maar dat maakt dus ook dat ik het niet meer trek.
Ik werk parttime (24 uur in 4 dagen) en man meer dan fulltime. Op elke vrije dag of dagdeel heb in wel een afspraak voor een kind. En dan moet er weer opvang geregeld worden voor de andere 2 omdat die bij veel afspraken er niet bij mogen / horen te zijn. Man neemt er ook wel vaak vrij voor maar dat zorgt er voor dat we eigenlijk nog niet eens meer de helft van zin vrije dagen gebruiken voor vakantie of leuke dingen.
Hoe doen anderen dat? Ik zou echt zo graag meer rust willen.
Ik werk parttime (24 uur in 4 dagen) en man meer dan fulltime. Op elke vrije dag of dagdeel heb in wel een afspraak voor een kind. En dan moet er weer opvang geregeld worden voor de andere 2 omdat die bij veel afspraken er niet bij mogen / horen te zijn. Man neemt er ook wel vaak vrij voor maar dat zorgt er voor dat we eigenlijk nog niet eens meer de helft van zin vrije dagen gebruiken voor vakantie of leuke dingen.
Hoe doen anderen dat? Ik zou echt zo graag meer rust willen.

vrijdag 24 januari 2020 om 09:09
Wortelsap91 schreef: ↑23-01-2020 23:13Wat ik het liefst zou willen is stoppen met werken zodat ik niet continu het gevoel heb op beide plekken de kantjes er vanaf te lopen. Maar dat gaat niet. Minder werken is ook lastig. Dan zou het sowieso pas over een half jaar kunnen en niet minder dan 20 uur.
Man minder werken is lastig. Hij is wel flexibel maar niet constant. Dus een vast vrij dagdeel ofzo zit er niet in.
Ja het hoort er natuurlijk wel bij. Het is met name ziekenhuis en fysio en audiologisch centrum wat het zwaar maakt want daar dien je enkel met het ene kind te komen.
Tuurlijk kan dat bijna altijd wel. Hij wil het gewoon niet of hij heeft zo'n uitzondelijke bijzondere baan.
Je weet zelf welke van de 2 het is.
En heeft hij voor alle drie de kinderen al zijn ouderschapsverlof op? Want dat is ook een manier om tijdelijk even minder te kunnen werken voor hem.
Als jij dan net wat meer uur draait kan je misschien de boodschappen laten bezorgen en huishouden wat meer uitbesteden. Of je blijft zelfde werken... maar in beide gevallenscheelt het als hij ook meer zorgtaken op zich neemt in de ouderschapsuren of een dagdeel tijdelijk minder dan scheelt dat voor jou ook al veel.
Jullie hebben samen kinderen. Samen. En als je de kosten/inkomsten samen kan opbrengen/delen kan je ook de zorg samen beter verdelen.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 24-01-2020 09:10
2.86% gewijzigd

vrijdag 24 januari 2020 om 09:22
Herkenbaar. Twee kinderen waarvan 1 met meerdere ‘etiketjes’ en dus bijbehorende afspraken met fysio, school, ziekenhuis, therapeut etc. De ander is qua gezondheid nogal kwakkelig dus ook daar regelmatig ziek thuis, dokters- en ziekenhuisafspraken. Daarbij allebei 2 sporten op verschillende dagen dus 4 dagen per week brengen en halen. Plus 2 verschillende scholen dus ook niet dezelfde studiedagen.
Man werkt in een hele conservatieve branche dus ouderschapsverlof of parttime werken wordt niet geaccepteerd (tot ongeloof van het forum hier waarschijnlijk... maar afdwingen leidt in dat bedrijf tot niet verlengen van contract). Zat daarbij een paar jaar lang veel in het buitenland dus kon dan niet bijspringen. Mag inmiddels wel incidenteel thuis werken of een beetje schuiven met uren, dus dat scheelt al. Opa’s en oma’s zijn dood of oud en slecht ter been/blind, dus kunnen amper bijspringen. 1 zus woont in een ver buitenland en 1 broer woont ook ver weg, dus ook geen netwerk van familie.
Ik werk zelf 2 dagen onder schooltijd en 1 lange dag (meer kan niet ivm zorgenkind), dan is er oppas aan huis. Hoe wij het verder doen is het brengen en halen naar clubjes zoveel mogelijk proberen samen met andere ouders te doen. Afspraken met dokter/therapeut/ziekenhuis etc dan moet de ander maar mee met tekenspullen/tablet/boek. Of bij een vriendje laten spelen. Investeren in een goede relatie met ouders van vriendjes van de kinderen, zodat je elkaar kunt helpen. Regelmatig logeren kinderen over en weer of vangen we elkaars kinderen op als dat nodig is. Ik probeer 1 dag in het weekend vrij te houden van afspraken, zodat we dan gewoon niks hoeven als gezin. En overdag komt bijna alles op mij neer, maar de avonden en weekenden verdelen man en ik samen. Ik doe op 1 dag alle boodschappen voor de week zodat ik tussendoor alleen even hoef aan te vullen. Je kan het natuurlijk ook laten bezorgen. Ik heb een schoonmaakster zodat ik zelf alleen hoef bij te houden. En verder gewoon goed plannen door alles op een werkplanner te schrijven. En blik op oneindig en gewoon doorgaan
Man werkt in een hele conservatieve branche dus ouderschapsverlof of parttime werken wordt niet geaccepteerd (tot ongeloof van het forum hier waarschijnlijk... maar afdwingen leidt in dat bedrijf tot niet verlengen van contract). Zat daarbij een paar jaar lang veel in het buitenland dus kon dan niet bijspringen. Mag inmiddels wel incidenteel thuis werken of een beetje schuiven met uren, dus dat scheelt al. Opa’s en oma’s zijn dood of oud en slecht ter been/blind, dus kunnen amper bijspringen. 1 zus woont in een ver buitenland en 1 broer woont ook ver weg, dus ook geen netwerk van familie.
Ik werk zelf 2 dagen onder schooltijd en 1 lange dag (meer kan niet ivm zorgenkind), dan is er oppas aan huis. Hoe wij het verder doen is het brengen en halen naar clubjes zoveel mogelijk proberen samen met andere ouders te doen. Afspraken met dokter/therapeut/ziekenhuis etc dan moet de ander maar mee met tekenspullen/tablet/boek. Of bij een vriendje laten spelen. Investeren in een goede relatie met ouders van vriendjes van de kinderen, zodat je elkaar kunt helpen. Regelmatig logeren kinderen over en weer of vangen we elkaars kinderen op als dat nodig is. Ik probeer 1 dag in het weekend vrij te houden van afspraken, zodat we dan gewoon niks hoeven als gezin. En overdag komt bijna alles op mij neer, maar de avonden en weekenden verdelen man en ik samen. Ik doe op 1 dag alle boodschappen voor de week zodat ik tussendoor alleen even hoef aan te vullen. Je kan het natuurlijk ook laten bezorgen. Ik heb een schoonmaakster zodat ik zelf alleen hoef bij te houden. En verder gewoon goed plannen door alles op een werkplanner te schrijven. En blik op oneindig en gewoon doorgaan

vrijdag 24 januari 2020 om 09:56
Dit ook ja! Wij hebben de zwemles op zaterdag, dat scheelt een hoop gesleep met de andere kinderen. In de tussentijd doet de ander boodschappen met de thuisblijvende kinderen.Hetismogelijk schreef: ↑24-01-2020 09:10Als zwemles echt een ding is, kun je ook overwegen om de diploma's in de zomervakantie te laten halen, met een spoedcursus. Of via de bso. Of les op zaterdagen.
En tandarts standaard in de kerstvakantie. Thuiskapper, zwemles pas vanaf 5,5 a 6 jaar en oppas aan huis vind ik ook een goede.
Verder lees ik dat je man niet minder kan werken maar wel flexibel, dus dat is in feite ideaal. Kan hij niet 's avonds wat werk afmaken, zodat hij niet steeds vrije dagen hoeft op te nemen? Ik heb een baas gehad met een heel zware functie, die zeker 60+ uur per week werkte, maar wel elke woensdagmiddag het voetbalteam van zijn dochter trainde. En dan werkte hij 's avonds weer verder. Kwestie van prioriteiten. Als het voor jouw man niet op een vaste dag kan dan is dat geen punt, want die medische afspraken zijn ook niet op een vaste dag. Een goede familiekalender en wekelijks of vaker de agenda van de komende tijd doorspreken zijn daarbij wel essentieel. En als je man zijn werk niet 's avonds kan doen en dus maar de helft van zijn vakantiedagen overhoudt dan is dat jammer, maar ik zou me daar gewoon bij neerleggen. Wij nemen zelf ook maar 2 weken zomervakantie en een paar dagen rond kerst en daar redden we het prima mee.
vrijdag 24 januari 2020 om 10:09
Staan wel wat goede tips bij.
Zwemles op zaterdag doen we inderdaad al. Verder heeft oudste 1 sport. De rest nog niks (kids zijn 6, 4 en 2).
Ja goed plannen dat is het ‘m denk ik. Toch maar weer op zoek naar hoe je zo’n gedeelde agenda maakt op je telefoon. Want nu hou ik steeds alles bij en dat is misschien ook wel het lastige. Man weet niet altijd wie hoe laat waar moet zijn.
En enerzijds is hij flexibel maar anderzijds moet hij regelmatig naar het buitenland en dan sta ik er dus dag en nacht alleen voor. Dat is ook de reden van geen vaste vrije dag en van ouderschapsverlof inzetten heeft weinig nut.
Ik denk dat plannen de sleutel gaat zijn.
Ik neig ook wel naar tijdje thuis zijn (heb bijna al m’n ouderschapsverlof nog, deels betaald) maar of dat de optie is. Dan is het na een half jaar thuis misschien nog erger om weer te moeten beginnen. Iemand die dat ooit zo heeft gedaan?
Zwemles op zaterdag doen we inderdaad al. Verder heeft oudste 1 sport. De rest nog niks (kids zijn 6, 4 en 2).
Ja goed plannen dat is het ‘m denk ik. Toch maar weer op zoek naar hoe je zo’n gedeelde agenda maakt op je telefoon. Want nu hou ik steeds alles bij en dat is misschien ook wel het lastige. Man weet niet altijd wie hoe laat waar moet zijn.
En enerzijds is hij flexibel maar anderzijds moet hij regelmatig naar het buitenland en dan sta ik er dus dag en nacht alleen voor. Dat is ook de reden van geen vaste vrije dag en van ouderschapsverlof inzetten heeft weinig nut.
Ik denk dat plannen de sleutel gaat zijn.
Ik neig ook wel naar tijdje thuis zijn (heb bijna al m’n ouderschapsverlof nog, deels betaald) maar of dat de optie is. Dan is het na een half jaar thuis misschien nog erger om weer te moeten beginnen. Iemand die dat ooit zo heeft gedaan?
vrijdag 24 januari 2020 om 10:13
Is het geen optie dat hij een andere baan zoekt waarvoor hij voorlopig niet hoeft te reizen?
Toen mijn man een andere baan zocht, heeft hij bewust niet gesolliciteerd op banen waarvoor hij naar het buitenland moest, omdat dat in onze gezinssituatie gewoon echt niet handig is. Nu waren er in zijn vakgebied genoeg vacatures, ik weet niet hoe dat zit met jouw man, maar als je gezinsleven door omstandigheden wat gecompliceerder is, dus zoals in jullie geval, veel ziekenhuisbezoeken en veel afspraken, dan is het niet zo gek dat hij iets inlevert op carrièregebied. Want jij zit hierdoor nu wel erg klem. Als jullie nu allebei werken, lijkt het me reëler dat hij een stapje terug doet en dan maar een iets minder leuke en uitdagende baan heeft dan dat jij helemaal moet stoppen met werken omdat je de ballen niet meer omhoog kan houden.
Toen mijn man een andere baan zocht, heeft hij bewust niet gesolliciteerd op banen waarvoor hij naar het buitenland moest, omdat dat in onze gezinssituatie gewoon echt niet handig is. Nu waren er in zijn vakgebied genoeg vacatures, ik weet niet hoe dat zit met jouw man, maar als je gezinsleven door omstandigheden wat gecompliceerder is, dus zoals in jullie geval, veel ziekenhuisbezoeken en veel afspraken, dan is het niet zo gek dat hij iets inlevert op carrièregebied. Want jij zit hierdoor nu wel erg klem. Als jullie nu allebei werken, lijkt het me reëler dat hij een stapje terug doet en dan maar een iets minder leuke en uitdagende baan heeft dan dat jij helemaal moet stoppen met werken omdat je de ballen niet meer omhoog kan houden.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
vrijdag 24 januari 2020 om 10:24
Dit ja. Ik ken een aantal mannen (die bijv ook veel in het buitenland waren of anderszins een veeleisende baan hadden) die van baan veranderd zijn vanwege het gezin en dat gaf zoveel meer rust. Waarom zouden het altijd maar de moeders moeten zijn die inleveren? Ik weet natuurlijk niet wat je man precies doet, maar ik denk dat de huidige arbeidsmarkt heel gunstig is om een switch te maken. En ja, misschien is dat niet leuk voor hem, want hij vindt zijn baan vast heel leuk enzo, maar waarom zou jij alle offers maken en hij niet?Susan schreef: ↑24-01-2020 10:13Is het geen optie dat hij een andere baan zoekt waarvoor hij voorlopig niet hoeft te reizen?
vrijdag 24 januari 2020 om 10:37
Ik heb ze van 1, 3 en 4.
- Zwemles op zaterdag (dat begint komende week althans)
- Consultatiebureau tijdens schooltijd en die van 3 gaat gewoon mee als de 1 jarige aan de beurt is en vice versa.
- Tandarts meestal op woensdagmiddag met de drie kinderen. De kleinste in de wagen en de andere twee wachten als broer(tje) aan de beurt is.
- Fysio / ziekenhuis (in de tijd dat we die afspraken nog hadden) moesten alle kinderen mee. Ik lette wel op dat ik speelgoed en fruit mee had oid, en telefoon als back up.
- Kapper op zaterdag, of doordeweeks en dan ook iedereen mee. Dan kies ik een kapper met speelhoek of laat ze gelijktijdig aan de beurt zijn. Kapper voor onszelf op zaterdag.
- Boodschappen afwisselend tijdens schooltijd (met twee kinderen), laten bezorgen, in het weekend (met 1 kind) of toch met allemaal. In het laatste geval kies ik een supermarkt met speelhoekje.
Nog geen sporten hier behalve de zwemles, dat scheelt misschien.
En schoonmaakster.
- Zwemles op zaterdag (dat begint komende week althans)
- Consultatiebureau tijdens schooltijd en die van 3 gaat gewoon mee als de 1 jarige aan de beurt is en vice versa.
- Tandarts meestal op woensdagmiddag met de drie kinderen. De kleinste in de wagen en de andere twee wachten als broer(tje) aan de beurt is.
- Fysio / ziekenhuis (in de tijd dat we die afspraken nog hadden) moesten alle kinderen mee. Ik lette wel op dat ik speelgoed en fruit mee had oid, en telefoon als back up.
- Kapper op zaterdag, of doordeweeks en dan ook iedereen mee. Dan kies ik een kapper met speelhoek of laat ze gelijktijdig aan de beurt zijn. Kapper voor onszelf op zaterdag.
- Boodschappen afwisselend tijdens schooltijd (met twee kinderen), laten bezorgen, in het weekend (met 1 kind) of toch met allemaal. In het laatste geval kies ik een supermarkt met speelhoekje.
Nog geen sporten hier behalve de zwemles, dat scheelt misschien.
En schoonmaakster.

vrijdag 24 januari 2020 om 10:41
Ik zou dan ook geen fulltime ouderschapsverlof opnemen maar 1 of 1,5 dag minder gaan werken. Dat kan je lang volhouden.Wortelsap91 schreef: ↑24-01-2020 10:09

vrijdag 24 januari 2020 om 10:42
Ik zou dan ook geen fulltime ouderschapsverlof opnemen maar 1 of 1,5 dag minder gaan werken. Dat kan je lang volhouden.Wortelsap91 schreef: ↑24-01-2020 10:09

vrijdag 24 januari 2020 om 10:51
Wortelsap91 schreef: ↑24-01-2020 10:09Staan wel wat goede tips bij.
Ga het gewoon nog een keer posten: En zijn ouderschapsverlof? Want geen nut? Hij heeft er als Nederlandse werknemer gewoon recht op. Misschien kan het niet meteen, dat moet in overleg maar dan regelt de werkgever het wat later voor hem.
En neem beiden dan wat op. Of om en om. Dus eerst jij een jaar en dan hij bijvoorbeeld. En ik zou tijdelijk minder werken en niet helemaal thuis gaan zitten.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 24-01-2020 10:54
28.07% gewijzigd
vrijdag 24 januari 2020 om 10:51
Dat klinkt pittig ja, zeker omdat man weinig kan doen (of eigenlijk: weinig doet, want het is altijd een keuze natuurlijk, er is nu werk zat). Ik zou als ik jou was overwegen om je ouderschapsverlof nu in te zetten, niet fulltime, maar gewoon een dag in de week. Dan heb je een jaar lang een extra dag, kijk je dan weer even verder.
Verder werkt hier:
- bewust maar 2 kinderen (echt, wij waren vroeger met 4 en ik herinner me niet anders dan dat we nooit samen aten en mijn moeder altijd aan het regelen was)
- clubje 1 onder bso
- vrije dag verdeeld over 2 middagen, dan ben ik een middag extra thuis (dat kan als ze allemaal op school zitten, gaat jou/jullie vast veel schelen)
- clubje 2 en 3 op dezelfde middag (zaterdag) én in de buurt, clubjes op zondag mogen niet, omdat we anders het hele weekend aan het rijden/clubjes aflopen zijn). Dus ook de keuze in clubjes beperken
- man ook een dag vrij
- schoonmaakster
- halen en brengen naar clubjes delen met anderen. Sommige hierboven geven aan dat je moet durven vragen, maar let erop dat het wel 2 kanten op gaat. Ik help met alle liefde mensen uit de brand als je andersom ook wat kan terugvragen, maar als maar 1 kant op gaat (hier eens gehad, zo'n gezin die continu vooral vroeg) ben ik er persoonlijk snel klaar mee.
Verder werkt hier:
- bewust maar 2 kinderen (echt, wij waren vroeger met 4 en ik herinner me niet anders dan dat we nooit samen aten en mijn moeder altijd aan het regelen was)
- clubje 1 onder bso
- vrije dag verdeeld over 2 middagen, dan ben ik een middag extra thuis (dat kan als ze allemaal op school zitten, gaat jou/jullie vast veel schelen)
- clubje 2 en 3 op dezelfde middag (zaterdag) én in de buurt, clubjes op zondag mogen niet, omdat we anders het hele weekend aan het rijden/clubjes aflopen zijn). Dus ook de keuze in clubjes beperken
- man ook een dag vrij
- schoonmaakster
- halen en brengen naar clubjes delen met anderen. Sommige hierboven geven aan dat je moet durven vragen, maar let erop dat het wel 2 kanten op gaat. Ik help met alle liefde mensen uit de brand als je andersom ook wat kan terugvragen, maar als maar 1 kant op gaat (hier eens gehad, zo'n gezin die continu vooral vroeg) ben ik er persoonlijk snel klaar mee.
florita wijzigde dit bericht op 24-01-2020 11:11
1.15% gewijzigd
vrijdag 24 januari 2020 om 11:04
Het is toch eigenlijk van de zotte dat jullie samen kiezen voor drie kinderen en dat je er zo vaak alleen voor staat / dingen moeten regelen. Is het niet eens tijd om met man af te spreken dat werk enorm belangrijk en interessant is, maar dat al dat buitenland gedoe niet handig is met kleine kinderen. En een vermoeide vrouw.
Je kunt, ook als man zijnde, je carrière even op een lager pitje zetten. Tot de kinderen wat groter zijn en er meer ruimte komt. Of hij kiest ervoor om een baan te zoeken waarbij hij meer kan bijdragen in het runnen van het gezin. En dan neem je een huishoudster voor alle klusjes erbij. Echt hoor, ik kan er plaatsvervangend pissig om worden dat er zoveel op jouw schouders terecht komt.
Je kunt, ook als man zijnde, je carrière even op een lager pitje zetten. Tot de kinderen wat groter zijn en er meer ruimte komt. Of hij kiest ervoor om een baan te zoeken waarbij hij meer kan bijdragen in het runnen van het gezin. En dan neem je een huishoudster voor alle klusjes erbij. Echt hoor, ik kan er plaatsvervangend pissig om worden dat er zoveel op jouw schouders terecht komt.
vrijdag 24 januari 2020 om 11:06
Man heeft inderdaad wel recht op ouderschapsverlof maar omdat hij regelmatig naar het buitenland moet zou hij dat niet op een vast moment in de week kunnen inzetten. Andere baan kijkt ie inderdaad wel voor rond, maar er is niet veel in zijn vakgebied en dan moet je eerst een jaar ergens werken voordat je ouderschapsverlof in kan zetten. Daarnaast zou je met een 9-5 baan weer inleveren op flexibiliteit...
Zelf kan ik Max een halve dag minder gaan werken. Ik moet er op 3 dagen zijn (1 daarvan maar een halve dag kan wel)
Jongste heb ik al extra naar kdv zodat ik de ziekenhuisafspraken onder schooltijd met 1 kind kan doen. Maar niet alles kan op die ene halve dag.
Het zal vast ooit beter worden. Als er al eens eentje af en toe kort alleen thuis zou kunnen blijven wordt het al een stuk makkelijker, maar dat duurt nog wel een aantal jaar.
Zelf kan ik Max een halve dag minder gaan werken. Ik moet er op 3 dagen zijn (1 daarvan maar een halve dag kan wel)
Jongste heb ik al extra naar kdv zodat ik de ziekenhuisafspraken onder schooltijd met 1 kind kan doen. Maar niet alles kan op die ene halve dag.
Het zal vast ooit beter worden. Als er al eens eentje af en toe kort alleen thuis zou kunnen blijven wordt het al een stuk makkelijker, maar dat duurt nog wel een aantal jaar.

vrijdag 24 januari 2020 om 11:09
Friezin71 schreef: ↑24-01-2020 11:04Het is toch eigenlijk van de zotte dat jullie samen kiezen voor drie kinderen en dat je er zo vaak alleen voor staat / dingen moeten regelen. Is het niet eens tijd om met man af te spreken dat werk enorm belangrijk en interessant is, maar dat al dat buitenland gedoe niet handig is met kleine kinderen. En een vermoeide vrouw.
Eens. Maar TO ziet dat niet zo. Jammer.
Of wil je eigenlijk niet werken en thuisblijfmoeder worden? In je hart. Ik vind het niks maar als je dat echt zo voelt ( en niet omdat je man keuzes maakt die het voor jou zwaar en onmogelijk maken om te blijven werken zoals het nu overkomt) moet je dat opperen thuis.
Is dat de insteek niet maar je denkt dat het beter is voor gezondheid en je gezin omdat hij geen water bij de wijn wil doen ( wil idd en niet kan, want dat kan hij wel) dan zou ik er een knetterruzie voor over hebben om dingen anders te gaan verdelen.

vrijdag 24 januari 2020 om 11:14
En deels is het ook een kwestie van accepteren, ik merk dat dat bij mij veel helpt als ik mij er weer eens veel aan erger. Hier doet man ook een aantal dingen, maar dan blijft het alsnog veel natuurlijk. Maar dit is dan ook de consequentie van veel kinderen hebben, ik ken ook veel mensen die hierom bewust voor 1 kind kiezen (of helemaal geen kinderen).
Persoonlijk vond ik de medische dingen het lastigste, toen ze klein waren. Daar is meestal weinig in te plannen en het duurt soms heel lang. Met dochter moesten we altijd naar een gespecialiseerd ziekenhuis (ver weg), wat altijd enorme uitloop had (afdeling traumachirurgie, dus altijd (terecht) spoedgevallen tussendoor). Daarnaast dan ook nog wekelijks fysiotherapie, logopedie en nog periodes met een therapiegroep, operaties met ziekenhuisopname. En naar al die dingen moeten dus 1 of beide ouders mee.
Dochter is nu "klaar" met behandelingen en dat geeft veel lucht. Er zijn nog wel clubjes e.d., maar daar heb je zelf de hand in.
Persoonlijk vond ik de medische dingen het lastigste, toen ze klein waren. Daar is meestal weinig in te plannen en het duurt soms heel lang. Met dochter moesten we altijd naar een gespecialiseerd ziekenhuis (ver weg), wat altijd enorme uitloop had (afdeling traumachirurgie, dus altijd (terecht) spoedgevallen tussendoor). Daarnaast dan ook nog wekelijks fysiotherapie, logopedie en nog periodes met een therapiegroep, operaties met ziekenhuisopname. En naar al die dingen moeten dus 1 of beide ouders mee.
Dochter is nu "klaar" met behandelingen en dat geeft veel lucht. Er zijn nog wel clubjes e.d., maar daar heb je zelf de hand in.

vrijdag 24 januari 2020 om 11:18
Maar dit heeft toch niets met haar man te maken? Hij is juist flexibel, wat een enorm voordeel is voor dit soort dingen. Ook al doet je partner de helft: het is soms gewoon veel. Mijn man had net zoveel afspraken als ik op zijn vrije dag en ik zie dat hier overal zo eigenlijk.Friezin71 schreef: ↑24-01-2020 11:04Het is toch eigenlijk van de zotte dat jullie samen kiezen voor drie kinderen en dat je er zo vaak alleen voor staat / dingen moeten regelen. Is het niet eens tijd om met man af te spreken dat werk enorm belangrijk en interessant is, maar dat al dat buitenland gedoe niet handig is met kleine kinderen. En een vermoeide vrouw.
vrijdag 24 januari 2020 om 11:19
Je schrijft dat hij geen vaste dag ouderschapsverlof kan nemen, maar kan hij dat ouderschapsverlof wel flexibel opnemen? Want in dat geval kan hij dat toch doen als hij naar een afspraak moet, in plaats van gewoon vrij nemen, en dan kost het hem niet zijn vakantiedagen?
Don't waste your time on jealousy,
vrijdag 24 januari 2020 om 11:41
Man is flexibel, maar werkt meer dan fulltime, is vaak in het buitenland, kan geen ouderschapsverlof opnemen, heeft geen idee wanneer de afspraken zijn en kan niet minder werken. Lijkt mij dat TO's gevoel van drukte nogal veel te maken heeft met haar man. En dat het soms gewoon te veel is, fair enough. Dat is het ook met twee kinderen en ook met 1 kind. Maar in de situatie van TO is er veel ruimte voor verandering en vermindering van het gevoel van drukte en vrij veel van de oplossingen liggen bij haar man.Alecta schreef: ↑24-01-2020 11:18Maar dit heeft toch niets met haar man te maken? Hij is juist flexibel, wat een enorm voordeel is voor dit soort dingen. Ook al doet je partner de helft: het is soms gewoon veel. Mijn man had net zoveel afspraken als ik op zijn vrije dag en ik zie dat hier overal zo eigenlijk.
vrijdag 24 januari 2020 om 11:44
Kan je man niet zoeken naar een andere baan waar hij sowieso maar 32 uur gaat werken? Het hoeft niet perse via ouderschapsverlof he?Wortelsap91 schreef: ↑24-01-2020 11:06Man heeft inderdaad wel recht op ouderschapsverlof maar omdat hij regelmatig naar het buitenland moet zou hij dat niet op een vast moment in de week kunnen inzetten. Andere baan kijkt ie inderdaad wel voor rond, maar er is niet veel in zijn vakgebied en dan moet je eerst een jaar ergens werken voordat je ouderschapsverlof in kan zetten. Daarnaast zou je met een 9-5 baan weer inleveren op flexibiliteit...
Dan heb je die flexibiliteit ook minder nodig want hij is dan standaard een dag extra thuis. Dat zou financieel misschien opleveren dat je minder opvang hoeft te betalen (wat kan compenseren voor die 8 uur mindering van werkuren), en het levert op dat hij de afspraken deels over kan nemen en zijn vrije dagen meer voor vakantie kan benutten.
vrijdag 24 januari 2020 om 11:46