Hoe gaan jullie om met stoeiende jongens?

18-10-2020 07:37 255 berichten
Onze kleuterzoon is nogal een rauwdouwer. Hij houdt van klimmen, rennen, springen en stoeien. Hij kan ‘tegen een stootje’ en over het algemeen gaat dat ook met andere kinderen prima. Ik merk alleen dat niet iedere ouder even oké is met stoeien. En dan bedoel ik niet uit de hand lopen tot vechten, maar gewoon echt het spel stoeien; over en weer.

Ondanks dat het soms wild gaat lachen beiden net zo hard en duiken net zo hard op elkaar. En als er eentje huilt stopt de ander en biedt zijn excuses aan. In mijn beleving een goede leerschool! Ik zie alleen dat een moeder van een vriendje het stoeien vaak al wil stoppen op het moment dat ze het beiden zichtbaar leuk hebben.

Hoe gaan jullie om met stoeiende kleuterjongens?
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
20-10-2020 13:25
Ik denk eigenlijk dat wij het nog niet zo verkeerd zien.

Als ik kijk naar de officiële cijfers is het 40% mannen, 60% vrouwen als het gaat om huishoudelijke taken en zorgtaken voor de kinderen. Niet 50/50, maar als je dat afzet tegen het feit dat vrouwen vaker part-time werken is dat op zichzelf geen vreemde verdeling en al helemaal niet zo eenzijdig als hier wordt beweerd.

En ik snap dat sommigen pas tevreden zijn als alles precies gelijk is verdeeld en ik zal zeker niet zeggen dat alles al optimaal is, maar hier in Nederland zijn we toch wel heel ver als het gaat om emancipatie lijkt mij.
En hoe komt dat, denk je?
Eze schreef:
24-10-2020 21:52
En hoe komt dat, denk je?
Ik heb die vraag meermaals gesteld, maar een antwoord (laat staan een goed onderbouwd antwoord) daarop niet gekregen.
Alle reacties Link kopieren
Ik was vroeger een echte stoeier en mijn zoon is dat ook... we begrenzen hem waar nodig maar als hij ff lekker kan ravotten met zijn vader glimt hij echt van oor tot oor :D
DS1971 schreef:
24-10-2020 22:05
Ik heb die vraag meermaals gesteld, maar een antwoord (laat staan een goed onderbouwd antwoord) daarop niet gekregen.

Daar loopt nu net een discussie over:
relaties/commentaar-op-vermindering-aan ... #p32062188
Perlala_Gadeon schreef:
25-10-2020 12:54
Daar loopt nu net een discussie over:
relaties/commentaar-op-vermindering-aan ... #p32062188
Ok. En de conclusie is? En waar blijkt dat uit?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven