Hoe groot is de kans?

06-05-2010 14:18 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames!

Een vraagje over zwangerschap....

Dikke 3 weken geleden was ik ongesteld. Vanaf toen heb ik de pil niet meer gebruikt. Omdat ik een tijdje bij m'n vriend heb geslapen en de pil vergeten was mee te nemen. Daarna niet helemaal meer aan gedacht. Maar ik heb wel meerdere keren per week sex gehad met m'n vriend. Hoe groot bestaat de kans dat ik misschien toch zwanger ben door deze onveilige seks?

Wat denken jullie?
quote:Ainne schreef op 06 mei 2010 @ 14:47:

Volgens mij klopt dat niet Groll. Als ze 3 weken geleden ongesteld werd zou ze, bij een cyclus van ongeveer 4 weken, vorige week haar eisprong gehad hebben.Ja, klopt. Ik zat met het idee in mijn hoofd dat de morning after pill nog een dag of vijf te gebruiken was, maar dat is niet (meer) zo. Ze kan nog wel een koperspiraaltje in laten zetten, tenminste als ze meteen de goede info had gegeven de vorige week. http://www.anticonceptie-online.nl/morningafter.htm

De kans dat deze methoden lukken is ook niet 100% en neemt snel af naarmate er tijd voorbij gaat.

Curettage zou dus de volgende stap zijn.
Ja ik heb wat aan de reacties gehad. Het heeft mij een realistische kijk op de situatie gegeven. Maar goed, ik zal gewoon even afwachten of ik ongesteld wordt. En anders een test halen...
Nog een week geduld en dan een test halen. En bidden.
Wanneer je oud genoeg bent om te vrijen weet je denk ik ook wel de gevolgen wanneer je vrijt zonder bescherming?

En daarnaast is er naast dat het al eerder is genoemd niet alleen de kans van zwanger worden, maar ook een SOA, waardoor je misschien op lange termijn nooit meer zwanger kan worden!
TO, de vraag is nog het minst domme van het hele verhaal
Ik denk weinig tot geen kans ...

-kuch-
Hoe groot? 20% kans elke maand.
Stressed is just desserts spelled backwards
De kans dat je zwanger bent is in ieder geval groter dan het aantal hersencellen dat je bezit...

Haal gewoon een test en ga voor de prikpil, spiraal of zo'n staafje in je arm. Weer een zorg minder en voor iedereen beter.
quote:sunrise53 schreef op 06 mei 2010 @ 15:37:

Ja ik heb wat aan de reacties gehad. Het heeft mij een realistische kijk op de situatie gegeven. Maar goed, ik zal gewoon even afwachten of ik ongesteld wordt. En anders een test halen...O ik zie nu je andere topic. Ik zou alleeerst eens beginnen met je vriend vertellen dat je de pil niet hebt geslikt.Jezus zeg.
@star, waarom denk je dat ik haar vraag nog het meest domme van het hele verhaal vond....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven