hoe kan dat nou?

04-11-2008 13:12 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
mijn kind (3 maand) wil niet zo graag overdag slapen,hij wordt altijd na een uurtje weer wakker terwijl hij echt nog wel moe is.en vervolgens slaapt ie wel nog 3 uur op je arm verder

(ben in afwachting van het boek lekker slapen zonder huilen, las dat dat ook voor overdag uitkomst biedt, want dat ene uurtje in bed en de rest op de arm schijnt vaker voor te komen en het boek biedt een oplossing... ben benieuwd)

hij wil niet zo makkelijk de speen, als ie op je arm ligt wil ie even beetje rustgevend sabbelen, je moet de speen ook altijd ff vasthouden voor ie em pakt/snapt.

's avonds en 's nachts geen bijzonderheden, inbakeren, neerleggen, slapen.

het rare is, hij wordt net wakker, na een klein uurtje, absoluut nog moe, maar ik wilde hem niet weer 3 uur op de arm, weegt inmiddels dikke 7 kilo dus ik laat hem liggen ik geef hem de speen en meneer pakt hem direct, en ligt nu half slaperig te sabbelen en ik weet voor 100% zeker dat ie zo slaapt...

kan het zijn dat ie overdag wel en 's avonds geen speen nodig heeft?

of gaat ie nou straks ook 's avonds alleen maar slapen met speen, of blijft dat gewoon goed gaan?

is het iets wat redelijk makkelijk af te leren is?

ik weet het, baby's hebben zuigbehoefte, ben zelf geen fan van spenen, en was er niet rouwig om toen bleek dat zoon er ook geen fan van was....
Baker je hem overdag ook in? Misschien dat dat anders helpt.

Verder zou ik me om die speen echt geen zorgen maken hoor, die is prima af te leren straks. Makkelijker ook dan een duim. Waarschijnlijk slaapt hij overdag gewoon lichter en geeft dat speentje net wat meer geborgenheid.
ja ik baker hem overdag ook in, zie wel dat ie dat steeds minder leuk vindt nou hij zijn handjes ontdekt, heb hem dus ipv de paccodoek ook voor het eerst in een puckababy gelegd...

vind mezelf echt een ontaarde moeder, dacht dat ie niets van een speen moest hebben, dus kreeg ie em nooit...
Haal je je zoon gelijk uit bed als hij wakker wordt.

Misschien gewoon even laten liggen?

Mijn dochter wordt ook altijd na 3 kwartier/uurtje wakker. Valt gelijk weer vanzelf in slaap.
Niets zo veranderlijk als een baby

Die van mij (nu 5 maanden) wil de ene week wel en de andere niet aan de borst drinken, dan weer niet op kdv en wel thuis slapen en dan weer wel op kdv en niet thuis, eerst wel uit de fles drinken, dan weer niet en dan weer wel...zucht...

En hij was al 1,5 week aan het rommelen voor ik eens bedacht zijn temperatuur op te nemen

Als je kindje nu lekker slaapt met een speentje overdag, gewoon geven. Over een paar weken kan het weer heel anders zijn
Gewoon nog even laten liggen in bed, valt hij vanzelf weer in slaap...

Voor je het weet is hij zo gewend aan slapen op je arm (dat slaapt natuurlijk veeel lekkerder) dat hij helemaal niet meer in bed wil! daar zit je natuurlijk niet op te wachten....dus gewoon nog even laten liggen.
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
uhm...ik haal hem niet bij de eerste kik eruit maar hoorde wel aan het huiltje dat het hem zelf niet ging lukken, waarom een uur ervoor wel weet ik niet...en nu opeens met speen dus wel...

lekker vaag....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven