Hoe vaak ga je op stap met je kind (dreumes)?

24-10-2008 09:26 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi!

Wegens lastige zwangerschappen, een kind dat ontzettend veel slaap nodig had, en toen een baby die iedere dag de dag om 5.00 uur begon heb ik een paar jaar vnl. in huis gezeten/gelegen. Als ik niet thuis was, dan werkte ik.

Nu de omstandigheden ten positieve veranderen begin ik weer aan een sociaal leven. Ik merk echter dat dit sociale leven snel uit de hand kan lopen. Zo had ik gister opeens 4 bezoekers in huis en kan ik iedere dag wel naar iemand toe die het leuk zou vinden als ik langs kom (onder het mom "kinderen willen zien" of " de kinderen kunnen dan leuk met elkaar spelen" of "we hebben elkaar al zolang niet gesproken").

Nou is deze ontwikkeling tuuk erg fijn voor mijn eigenste ego (ik ben dus niet vergeten en nog welkom) maar hoeveel tijd spendeer je naast huishouden en (evt.) werk aan "bezoekjes en uitjes". Ik bedoel dan dus op werkdagen.

Zelf had ik gedacht om de donderdag te reserveren voor bezoekjes aan derden. En de rest van de week aan werk/huishouden te besteden.

Kort samengevat: Hoe vaak gaan jullie doordeweeks op bezoek bij iemand?

Geen topic voor een discussie over goed/fout. Ik ben gewoon benieuwd hoe een ander zijn/haar sociale leven doordeweeks regelt omdat ik al een paar jaar een zeer gering sociaal leven heb gehad. Ik moet er weer even in komen :-)
Ik heb nu nog 1 dochter van nu 1,5 jaar, de 2e is op komst. Ik ben nu met verlof en dochter gaat wel gewoon 3 dagen naar het kdv. De dagen dat ze thuis is probeer ik er iedere dag even op uit te gaan, sowieso even boodschappen doen, maar ook even naar de speeltuin of bijv. kinderboerderij of vriendin of mijn moeder opzoeken. Als we de hele dag binnen zitten wordt dochter stikchagrijnig. Mijn man werkt vaak in nachtdienst en als hij aan het eind van de middag wakker is gaat hij ook altijd even met haar naar buiten, naar de speeltuin (er zijn er meerdere hier in de buurt) of bijv. met de loopfiets of driewieler een stuk wandelen met haar. Als ze op het kdv is gaan ze als het weer het toelaat 2 x per dag naar buiten, 's morgens vaak met de bolderkar er opuit, bijv. eendjes voeren en 's middag spelen ze op de speelplaats. In het weekend proberen we er ook altijd op uit te gaan, dochter vindt het heerlijk om onder de mensen te zijn, dus thuiszitten vindt ze niks.
Kruimel (15 mnd) staat rond 14 uur echt naar zijn kinderwagen te wijzen als ik probeer een binnen-dagje te doen omdat hij of ik ziek is. Iedere dag dat ik of man thuis zijn (ieder 1 doordeweeksedag en het weekend) gaan we er wel meerdere keren uit. Soms alleen boodschappen doen en naar de kinderboerderij of de speeltuin, vaak de stad in (zeker 2 a 3 keer in de week) en een enkele keer naar vrienden. Dat laatste gemiddeld 1 keer in het weekend (of zij bij ons) maar door de week minder (mijn vrienden werken eigenlijk allemaal op mijn vrije dag). Opas en Omas wonen verder weg, dus daar gaan we vaak een heel weekend heen (om de paar maanden denk ik, dus iedere maand één weekend voor ouders/schoonouders). Verder doen vriend en ik heel veel zónder Kruimel: bijna iedere avond en weekend dag is wel één van ons een deel van de tijd alleen weg naar vrienden, voor werk etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven