Hoe vaak vier jij Sinterklaas?

07-11-2019 14:00 52 berichten
Alle reacties Link kopieren

Totaal aantal stemmen: 106

1x (54%)
2x (28%)
3x (12%)
4x (6%)
jonesboro wijzigde dit bericht op 07-11-2019 14:31
0.00% gewijzigd
per jaar?
Waarom wil je dat weten? En trap eerst zelf eens af.
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.
Eigenlijk geen dit jaar, kinderen te oud, kleinkinderen te jong. Dus een keertje niet echt vieren. Natuurlijk brengt de Sint iets bij de kinderen, maar geen feest.
juffiejuf wijzigde dit bericht op 07-11-2019 17:23
1.23% gewijzigd
Mijn optie staat er niet bij. Nul keer. Wij volwassenen doen er niet meer aan en kleinkind is nog te jong.
Niet.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Een keer per jaar.
Het liefst 0 keer, maar i.v.m. mijn werk ontkom ik er niet altijd aan. Dit jaar werk ik (helaas) op die dag. Ik ben totaal niet dol op dit feest. Jarenlang had ik ontzettende enthousiaste/fanatieke collega’s die wel erg van Sinterklaas houden. Zij werkten dus standaard op 5 december. Nu werk ik niet meer met hen, dus ik offer mezelf dit jaar op. Aangezien er collega’s zijn die het thuis graag willen vieren met hun eigen kids. Natuurlijk ga ik er alles aan doen om het leuk en gezellig te maken voor de kinderen, want ik ben wel dol op hun. :heart:
Minimaal 10x.
ik geef mn bek ook maar een douw
Sorry... per jaar. Ik vier het zelf twee keer, althans dat ben ik van plan. Vanuit mijn andere topic kwam de opmerking 1 x is toch wel genoeg. En zodoende vroeg ik me af hoe doen andere gezinnen dat.

0x kan natuurlijk ook. Helaas weet ik niet hoe ik die poll nog kan aanpassen.

Dus bij deze; als je Sinterklaas viert dit jaar, hoe vaak vier jij (of je kind) dit dan?
1x bij opa en oma en 1x bij beppe. M'n vriend wil het thuis ook nog vieren met z'n 3tjes, maar dat vind ik echt onzin.
Op het KDV is ook nog Sinterklaas.
1x, peuter is 2.5 en krijgt er nog niet veel van mee. Hij mag wel 1x zijn schoentje zetten en dan krijgt hij wat leuke schoencadeautjes. Met kerst doen we met z'n allen cadeaus en wij vinden dit ook leuker dan Sinterklaas.

Verder vind ik het raar dat mensen meerdere keren Sinterklaas per jaar vieren. Dat is toch gewoon 1x per jaar op pakjesavond (of de volgende ochtend).
Veel mensen die ik ken vieren het met de familie en dan is een doordeweekseavond als je wat verder moet rijden niet handig. Dus vaak in het weekend ervoor.
Hier 2 keer, 1 keer per kant van de familie.
Heerlijk feest. We gaan ook naar activiteiten rondom het feest. Het is maar een paar jaar dat ze geloven en het echt snappen. Dus daar genieten we vol van.
Als ze niet meer geloven gaan we iig surprises doen.
1x, met puberdochters en schoonfamilie
Ik ben (vorige eeuw) gaan meedraaien in man's familietraditie, en dat doen we nog.
We hebben dus Nooit, als gezin sinterklaas gevierd. Vond ik dubbelop.

Mijn familie vierde toen al lang geen sinterklaas meer (deden we echt alleen toen we klein waren), en stapten ooit over op kerst (want dat vierde de engelse tak toch ook al)

En na een keer sinterklaas met zijn werk en mijn werk in 1 jaar, hebben we dat allemaal maar een hal t toegeroepen.
1x.

Mijn oma is op 4 december jarig en wilde graag dat de kinderen en ik er zouden zijn met haar verjaardag (wij wonen ruim 600 km verderop).
Ik maak er samen met mijn dochters dus gewoon een weekje vakantie van want hier in Duitsland wordt niet echt iets aan Sinterklaas gedaan. Na die week gaan mijn opa en oma mee deze kant op om te kerstshoppen en ook een mini-vakantie te houden.
"Nee" is ook een antwoord.
1x thuis op 5 december, 1x bij mijn ouders, 1x bij schoonouders.
Verder op mijn werk, van mijn mans werk en in het dorp. En ook nog voor beide kinderen op de sportvereniging.
Dit is allemaal met cadeautje, Sinterklaas komt ook nog op school, dan is het een snoepzak geloof ik, of iets voor in de klas.
Ons gezin met m'n ouders in 1 x in het weekend.

M'n schoonouders wouden ook mee doen, maar ze hebben een hekel aan gedichten en surprises. Terwijl dat bij mijn familie juist de traditie is. Nu komen schoonouders altijd een dag later met "Sinterklaas heeft 1 cadeautje verkeerd bezorgd!". Dat is prima. Maar dat laatste is dus niet echt vieren.
Sinds een paar jaar niet meer, maar Lon krijgt meestal nog wel een kleinigheidje. Maar ik ben het jaar nog niet vergeten dat zij vier was.
Sint op school.
Sint in de stad.
Sint bij werkgever Man.
Sint bij opa en oma.
Sint bij andere opa en oma.
Sint bij peettante & man.
Sint bij peetoom & vrouw.
Sint bij opa van Man.
Sint bij opa & oma van mij.
Sint bij mijn zus & man.
Sint thuis.

Was een éénmalige actie hoor. Dat hebben we het jaar erop anders aangepakt.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Hahahah Ceylon, dat lijkt me echt de hel voor zowel jou als je man en dochter. In godsnaam, hoe kun je nog doen alsof je blij bent met het zoveelste prul als je zovaak Sint viert? :O

Hier vieren we het 1 keer met familie (al sinds mensenheugenis met de familie van mijn vader, inclusief een berg kleinkinderen nu). Ik boycot andere vieringen behalve die van opvang/school/vereniging: wij hebben 1 keer pakjesavond, en dat is het. Ze mogen bij de andere opa en oma gaan logeren en schoen zetten, maar no way dat ik twee keer pakjesavond ga doen.
BO2punt0 schreef:
07-11-2019 15:15
Hahahah Ceylon, dat lijkt me echt de hel voor zowel jou als je man en dochter. In godsnaam, hoe kun je nog doen alsof je blij bent met het zoveelste prul als je zovaak Sint viert? :O

Hier vieren we het 1 keer met familie (al sinds mensenheugenis met de familie van mijn vader, inclusief een berg kleinkinderen nu). Ik boycot andere vieringen behalve die van opvang/school/vereniging: wij hebben 1 keer pakjesavond, en dat is het. Ze mogen bij de andere opa en oma gaan logeren en schoen zetten, maar no way dat ik twee keer pakjesavond ga doen.

Nou, gelukkig hebben we het nu over een kleuter die maar één wens had; roze. Dus iedereen vroeg waar ze haar een plezier mee deden en het antwoord was altijd: maakt niet uit, als het maar roze is. Ze werd in alle eerlijkheid blijer van een pakje roze glitterspeldjes dan van donkerblauwe (dure) schoenen. Dus ze kreeg dat jaar boekjes, pyama´s, speldjes, sokken, barbies, barbiespulletjes, stiften, kleurpotloden, muts/sjaal/wanten en een hoop klein spul, zoals gummetjes, klei, strijkkraaltjes en van haar peettante een tafel met twee stoeltjes (ikea). Gelukkig van hout, wat voor de woonkamer bestemd. Maar wel met roze kussentjes voor de stoeltjes.
Als je een foto uit die tijd ziet van haar kamer en klerenkast.... Roze bestaat in 267 verschillende tinten. Lila met glitter mocht trouwens ook nog wel.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Dit jaar 1x bij de ene opa en oma en 1x bij de andere opa en voor de jongste 1x op dansles en beide kids op school. Vier keer dus. Voorgaande jaren ook nog op werk van man. Dit jaar op mijn werk maar daar gaan we niet heen.
0
1x mijn familie
1x schoonfamilie
1x werk man
En heel misschien nog hier in t dorp maar dat ligt echt aan hoe het die dag is qua weer, humeur van zoon en of ik er zelf wel zij in heb haha anders mag man zelf met zoon.

Zoon is 1,5 dus krijgt er nog niet veel van mee.
Sint bij de families is ook surprises met de volwassenen. Aan mijn kant is zoon enig kleinkind, bij schoonfam al nr 11 en de jongste. De oudere kinderen vanaf 8 doen met de volwassenen mee dus maar 3 kindjes die cadeautje uit de zak krijgen.
En dat is geen groot cadeau festijn. Aan beide kanten 3 cadeautjes.
Tralalalala
1x thuis met de opa’s en oma’s erbij

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven