Hoelang na miskraam nog hcghormoon in bloed?
zaterdag 24 januari 2009 om 10:43
zaterdag 24 januari 2009 om 12:01
Hoi Jessie,
Wat jammer joh, hoe voel je je eronder?
In februari 2008 had ik ook met een kleine 6 weken een miskraam, ik kon het toen goed plaatsen, omdat het nog zo vroeg was (hoe vervelend ook natuurlijk, maar ik was blij dat mijn lichaam het zo op tijd had opgemerkt). Ik heb mijn cyclus afgewacht, dus mijn lijf een maand 'rust' gegeven. In die tijd is het hcg-hormoon ook wel uit je lichaam. Na die menstruatie zijn we er weer voor gegaan en werd ik gelijk die maand zwanger. In december ben ik bevallen van onze gezonde zoon!
Ik wens je heel veel geluk en hoop dat je snel weer zwanger wordt.
Groetjes,
Madelief
Wat jammer joh, hoe voel je je eronder?
In februari 2008 had ik ook met een kleine 6 weken een miskraam, ik kon het toen goed plaatsen, omdat het nog zo vroeg was (hoe vervelend ook natuurlijk, maar ik was blij dat mijn lichaam het zo op tijd had opgemerkt). Ik heb mijn cyclus afgewacht, dus mijn lijf een maand 'rust' gegeven. In die tijd is het hcg-hormoon ook wel uit je lichaam. Na die menstruatie zijn we er weer voor gegaan en werd ik gelijk die maand zwanger. In december ben ik bevallen van onze gezonde zoon!
Ik wens je heel veel geluk en hoop dat je snel weer zwanger wordt.
Groetjes,
Madelief
zaterdag 24 januari 2009 om 13:17
Ik had ook een miskraam met 6 weken en daarna bleef ik zelfs langere tijd nog zwangerschapskwaaltjes houden door de HCG. Geen idee meer hoelang dat duurde maar voor mijn gevoel wel echt nog een week of 6 hoor. Ben er toen ook mee naar de dokter geweest en die zei dat het vanzelf wel weer ging dalen.
Je kunt dus niet echt weten wanneer het uit jouw lichaam is, iedereen is weer anders. Ik zou wat testjes via internet bestellen en daarmee elke week/om de week kijken of je nog positief test. Ik heb goede ervaring met die testen en ze zijn lekker goedkopie. Had er toen 3 voor 7,50 ofzo. Bij de dure merken betaal je toch alleen voor het merk.
Je kunt dus niet echt weten wanneer het uit jouw lichaam is, iedereen is weer anders. Ik zou wat testjes via internet bestellen en daarmee elke week/om de week kijken of je nog positief test. Ik heb goede ervaring met die testen en ze zijn lekker goedkopie. Had er toen 3 voor 7,50 ofzo. Bij de dure merken betaal je toch alleen voor het merk.

zaterdag 24 januari 2009 om 14:50
Jessy, ik heb rond de kerst ergens een miskraam gehad, in de 4e of 5e week waarschijnlijk.Op 12 januari zagen ze bij de echo dat mijn baarmoeder al weer helemaal schoon was en op 20 januari had ik voor het eerst weer een positieve ovulatietest. Ik vond het vrij snel gaan allemaal, maar waarschijnlijk is het bij ieder lichaam weer anders.
zaterdag 24 januari 2009 om 16:58
Jessy, Ik heb een positieve zwangerschap test gedaan op 10 december. 13 december ben ik begonnen te vloeien en behoorlijk heftig. Volgens arts en verloskundige een miskraam (helaas ook al mijn 2e). Afgelopen week naar huisarts geweest omdat ik niet ongesteld werd. Een positieve test weer gehad. Doorverwezen naar een echoscopiste voor echo. Nu blijkt dat in mijn baarmoeder een vruchtzakje zit met daarin het vruchtje. Nu weten ze niet of het dus het vruchtzakje is van mijn miskraam die er nog zit dus ook nog eventuele hormonen die een positieve test aangaf, of een eventuele nieuwe zwangerschap. Moet komende week weer terug voor een echo. Allemaal erg spannend dus, maar ook verwarrend. Volgens de verloskundige kon het hcg hormoon tot nog wel 8 weken in je lichaam aanwezig zijn.

zaterdag 24 januari 2009 om 17:50
jessie, ik had in november een mk met precies 7 wk. Mijn 2e zwangerschap en 1e mk, vond het tamelijk schokkend allemaal, ook omdat ik er helemaal niet op gerekend had.
Maargoed, ik testte 7 dagen en 10 dagen na verlies van het vruchtje (dus in totaal 14 dagen na start mk) nog positief op Hcg. Ook vervelend, want ik had op de controleecho mijn lege baarmoeder gezien en op de digitale test die ik nog had stond vrolijk: zwanger!
Ergens in de week daarna is het Hcgdenk ik goed gedaald, want na 5 weken (na start mk) kreeg ik weer mijn menstruatie. Helaas ook nog niet weer zwanger geraakt tot nu toe.
Sterkte en succes!
Maargoed, ik testte 7 dagen en 10 dagen na verlies van het vruchtje (dus in totaal 14 dagen na start mk) nog positief op Hcg. Ook vervelend, want ik had op de controleecho mijn lege baarmoeder gezien en op de digitale test die ik nog had stond vrolijk: zwanger!
Ergens in de week daarna is het Hcgdenk ik goed gedaald, want na 5 weken (na start mk) kreeg ik weer mijn menstruatie. Helaas ook nog niet weer zwanger geraakt tot nu toe.
Sterkte en succes!
zaterdag 24 januari 2009 om 19:02
Wat hoor je toch vaak dat vrouwen dit meemaken he...En in veel van de gevallen weet de vrouw niet eens dat ze zwanger was als ze later 'ongesteld' werd dan anders. En ook al was het nog vroeg, het is gewoon heel naar. Je wordt van je roze wolk geschopt en het kost tijd om daarvan weer op te krabbelen vind ik. Bij ons duurde het ook nog eens 2 jaar voordat ik daarna zwanger werd (inclusief jaar aan de hormonen, wat geen zwangerschap tot gevolg had).
Alle meiden hier heel veel sterkte!
Alle meiden hier heel veel sterkte!

donderdag 29 januari 2009 om 20:48