Hoest die overgaat in overgeven?!

06-02-2008 17:00 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon heeft al een hele tijd een heel akelig hoestje. Hij moet dan zoveel hoesten dat hij op een gegeven moment overgeeft. Heb hem nu al een aantal keer naar de dokter genomen en die zeggen dat zijn longetjes schoon zijn en dat het gewoon slijm is. Ja, dat is fijn maar ondertussen kotst hij dus meer en meer en ik weet niet meer goed wat ik nog kan doen. Verder is hij heel erg happy, maar ja, die hoest he.

Klinkt dit bekend? Hoe lang duurt het (is hier nu al anderhalve maand gaande.)? Tips wat we ertegen kunnen doen?
Hoe oud is je zoon?

Ik hoest vaak ook tot ik moet overgeven. bisolvon of andere hoestsirop met broomhexidine geeft mij wel verlichting, maar mag geloof ik niet gegeven aan kinderen jonger dan 8 jaar.

Ik krijg ook wel ens codeine tabletten, om te slapen als ik echt zoveel hoest dat mijn ribben gekneusd zijn. Niet fijn.
Een neefje van mij heeft het gehad toen hij zo'n 2 jaar was. Maar blijven hoesten totdat het uiteindelijk overgeven werd. Ik weet niet precies wat ze eraan gedaan hebben, volgens mij wel iets van medicijnen (zou homeopathisch geweest kunnen zijn).

Mijn neefje deed het eigenlijk half bewust, om aandacht te trekken, ik weet niet of dat bij jouw zoontje ook zo zou kunnen zijn? Het klonk bij hem ook niet als een vervelende hoest, maar meer een beetje aanstellerig. Alleen hadden zijn ouders dat niet door en de rest wel...
Bij dit soort klachten heeft mijn huisarts aan mijn zoon gewone neusdruppels voorgeschreven. Kennelijk genoeg slijmoplossend om ook in de mond en keel verlichting te brengen. Zoutoplossing in de neus helpt ook.

Mijn zoon geeft overigens alleen over als hij gegeten heeft en hoest.
Vraag bij de dokter om Noscapine siroop, dat heeft dezelfde werking als codeïne, het gaat de hoestprikkel tegen. Mijn zoon heeft het laatst ook voorgeschreven gekregen toen hij de griep had. Bij griep zijn de longen schoon maar heb je wel een droge hoest.
Am Yisrael Chai!
Kleine man is 1 jaar en een maand maar bij hem is het echt een hoest, hij stikt er soms bijna in, best wel akelig. Baal omdat ze het bij de dokter gewoon niet serieus nemen. Wordt het een beetje afgedaan van dat gaat wel weer over. Maar vind anderhalve maand best lang.
Zal navragen over Noscapine. Zal de zoutoplossing ook proberen.

Overigens geeft zoon ook alleen over na het eten, het is net alsof het eten zijn luchtwegen irriteert, hij dan gaat hoesten en dan alles eruit komt. Er komt dan trouwens wel slijm mee dus dat is wat hem kennelijk dwars zit..
quote:Krengiserweer schreef op 06 februari 2008 @ 17:09:

Hoe oud is je zoon?

bisolvon of andere hoestsirop met broomhexidine geeft mij wel verlichting, maar mag geloof ik niet gegeven aan kinderen jonger dan 8 jaar.

.je hebt ook speciale kindervarianten ervan...
Bloempje, Een 1jarige kind is nog niet zo rijp. Een kind kand daarom heel makkelijke overgeven, zoals bij hoest of zijn buik na het eten liggen. Ik zou me niet zo veel zorgen over maken. Als hij geen gewicht verliest en verder vrolijk uitziet, is er zeker niets aan de hand. Ik geloof niet in hoestdranken, daarom geef ik mijn kinderen niets, ook niet homeopatisch (homeopatisch zijn ook medicijnen, met alle consequeties van dien).
Soms kan hoesten ook veroorzaakt worden door maagklachten.

Overigens zijn melkproducten heel erg slijmvormend. Als ik melk drink of zuivel eet krijg ik het daar ook heel erg benauwd van. dus mss even geen zuivel geven bij het eten?
quote:bloempje797 schreef op 06 februari 2008 @ 17:23:

Overigens geeft zoon ook alleen over na het eten, het is net alsof het eten zijn luchtwegen irriteert, hij dan gaat hoesten en dan alles eruit komt. Er komt dan trouwens wel slijm mee dus dat is wat hem kennelijk dwars zit..Dat is precies zoals het bij mijn zoon gaat. Hij is nu vijf, en het is altijd zo gebleven als hij de hoest heeft. Die neusdruppels of zoutoplossing werken wel, verder laat ik hem tijdens hoest toe om minder te eten/zijn bord niet perse leeg te eten.
Mijn 2 kinderen hebben hetzelfde gehad, en heel veel kinderen hier in de buurt ook. Dat bleek kinkhoest te zijn, nou niet meteen schrikken, want het kan heel makkelijk wat anders zijn. Dat kan de huisarts via een bloedonderzoek vaststellen, maar dat is niet perse nodig omdat ze er niets aan (kunnen) doen. Kwestie van uitzieken, mijn dochter heeft wel een inhalatie medicijn gekregen dat ook bij astma gegeven wordt. Dat hielp wel tegen het hoesten/overgeven.

Grote kans dat het dit niet is maar de klachten lijken erop dus en het heeft bij mijn kinderen bij de ene 3 en bij de andere 6 maanden geduurd. Dus misschien dat het de moeite waard is om het te vragen. Behalve voor hele kleine kindjes is kinkhoest niet gevaarlijk voor zover mij verteld is en mijn kinderen waren allebei ingeënt. Ik hoop dat je zoon weer snel beter is. Nogmaals de suggesties die hierboven gegeven worden zijn waarschijnlijker, maar omdat niet alle huisartsen kinkhoest herkennen wilde ik het toch even schrijven.
Anderhalve maand? Jemigdepemig, hier al bijna 2,5 jaar

Mijn zoon krijgt pufjes (ontstekingsremmer) en daarmee houden we het redelijk onder controle maar we ontkomen niet een spuugpartijtje of wat op een dag.
quote:bloempje797 schreef op 06 februari 2008 @ 17:23:

Overigens geeft zoon ook alleen over na het eten, het is net alsof het eten zijn luchtwegen irriteert, hij dan gaat hoesten en dan alles eruit komt. Er komt dan trouwens wel slijm mee dus dat is wat hem kennelijk dwars zit..He bloem, wat vervelend zeg. Noscapine mag in Nederland officieel pas vanaf 3 jaar. Ik heb het mijn zoon echter ook weleens gegeven. Wanneer je er echter in de gewone apotheek naar vraagt, zullen ze het niet snel meegeven. Weet niet hoe het in Engeland zit. Een vriend van mij is apotheker en gaf aan dat je het (af en toe) ook rustig aan iemand van 1 kan geven.
Mijn zoontje van 3 heeft dit ook onlangs gehad. Eerst een week of 2 een normaal hoestje, daarna steeds heftiger tot het tot overgeven kwam, met name 's nachts. Mijn huisarts heeft het wel serieus genomen, en het bleek na een bloedtest om kinkhoest te gaan, ondanks de inenting. Zo'n 10% van de kinderen die ingeent zijn krijgen het alsnog, maar dan gelukkig wel een lichte variant. Ik wil niet weten hoe het geweest zou zijn als hij niet was ingeent! Kreeg het hier zelf af en toe benauwd van. We zijn nu een week of 7 verder, en gelukkig wordt het steeds minder.

Hij heeft er geen medicijnen voor gekregen, het vervelende aan kinkhoest is dat alleen de eerste 2 weken zolang de ziekte nog niet te herkennen is antibiotica helpt, zodra de typische kinkhoest verschijnselen komen is dat het teken dat het lichaam ertegen aan het vechten is, en hebben medicijnen niet echt zin meer. Het moet dan echt 'slijten' zeg maar.

Dit is niet om je bang te maken, maar mischien kun je bij de huisarts om zo'n testje vragen. Je hebt er weinig aan om het te weten voor jou en je kindje zelf, aangezien er toch weinig aan te doen is, maar wel belangrijk om te weten voor als er misschien hoogzwangeren in je buurt zijn die het opgelopen zouden kunnen hebben, voor pasgeborenen schijnt het wel erg gevaarlijk te zijn.

Nogmaals, ik wil je echt niet bang of ongerust maken, maar heb dit nu zelf meegemaakt met mijn kindje, en zit er eigenlijk nog middenin, en met name dat hoesten wat je noemt, het overgeven en de schone longen doen mij hier erg aan denken.

Heel veel succes ermee.
Ik heb hier zelf ook last van ( en ik ben bijna 21), al vanaf begin April loop ik er mee en ik word er helemaal gek van, alhoewel ik een beetje aan dat hoesten begin te wennen.

Inderdaad ook die hoestbuien en als ik er niet uit kan komen, gaat het over in over geven, soms wat gal maar soms ook hele maaltijden.

Ben hier al een paar keer voor naar de dokter geweest, de eerste keer zaten mijn longen goed vol en heb ik antibiotica gekregen. Maar na die kuur had ik er nog steeds even veel last van. Terug aangekomen bij de dokter, waren mijn longen schoon en gaf hij me een puffer mee, waar ik dus alleen maar meer van over mn nek ging omdat ik simpelweg gewoon niet diep kan inademen omdat er dan weer zo'n hoestbui aan kwam.

Ondertussen was ik al gestopt met roken en toen ik voor de 3e keer terug kwam bij de dokter kreeg ik als antwoord mee dat dit komt omdat ik ben gestopt met roken!!! (Volgens hem komt nu al het vuil dat ik heb opgerookt, er nu uit.)

Heel leuk en aardig natuurlijk, maar ik wil er van af! Ik loop hier nu al bijna een half jaar mee te tobben en de symptomen zijn er echt niet minder op geworden.

En ik kan proberen wat ik wil, maar niks wil helpen....

Ik heb ook bloedgeprikt, maar ook daar uit bleek dat ik "volkomen" gezond ben...

Heb de moed een beetje opgegeven nu...
ik ben bijna 16 en heb 3 week bloed laten prikken en heb 2 weken geleden te horen gekregen dat ik kinkhoest heb. ( ik heb al 6 weken er last van)

alleen hoor ik bij de ''extreme gevallen'' ik geef alleen maar over.

ik hou al bijna 3 weken geen eten binnen en geen drinken.

ik slik nu 8 medicijnen op een dag er tegen en pufjes voor me luchtwegen er zit nu zelfs bloed bij omdat me slok gedeelte geirriteerd is :S

terwijl ik toen ik klein was toch zown vaccinatie heb gehad.

heel veel beterschap voor de rest allemaal.
Klinkt inderdaad als kinkhoest.

Dochter heeft het ook gehad. Gaat nu al stukken beter maar is al een tijd aan de gang. Idd ook bij huisarts geweest en hetzelfde verhaal als Genova. Het moet slijten en dat kan best een paar maanden duren.

Man is ook aan de kinkhoest. Hij heeft wel een inhalator gekregen omdat het elke keer net leek of hij stikte door het slijm.

Maar bij zo'n kleintje zou ik op zeker een bloedtest vragen. Gewoon om zeker te weten dat het kinkhoest is en niet iets anders.

Kinkhoest schijnt nu echt te heersen. Hoor het steeds vaker om mij heen dat kinderen/volwassenen het hebben.

Beterschap voor je zoontje.
Misschien staat deze tip er al, maar wat hier altijd goed helpt zijn daro prikkelhoestdempende pillen! als hij ze niet heel door kan slikken kun je ze ook oplossen!
Dochter heeft ook regelmatig een hele nare hoest en als ze dan zoveel moet hoesten gaat ze vaak ook overgeven, meestal s nachts.

Geen idee wat je eraan zou moeten doen. Ik spray met zoutoplossing, tegen het slijm, en geef slijmoplossende hoestdranken. Volgens mij zijn de hoestprikkel dempende hoestdranken niet zo goed als ze ook veel last hebben van slijm, want dan hoest je dat niet meer weg. Ik geef ze iig niet (maar ik ben ook geen dokter)
ik moest steeds kokhalzen toen ik bronchitis had.
Mijn oudste is nu ook vreselijk aan het hoesten, tot overgeven aan toe. Heel sneu, want ze vind overgeven echt verschrikkelijk.

Ze heeft nu ook nog een virus erbij waardoor ze alles weer uitspuugt wat er in gaat, dus ook de hoestdrank (van de huisarts, werkt heel goed) komt er weer uit....

Iemand tips? Welk virus waart er rond, en hoe lang duurt het??
Hallo,

Ik heb geen tips, wel hetzelfde probleem al 35!! jaar!

Hier dus mijn hoest geschiedenis, misschien dat jullie er iets aan hebben.

Al van kleins afaan hoest ik me met rgelmaat helemaal kapot. Mijn moeder vond me regelmatig in bed slapend tussen de overblijfselen van het overgeven.

Op mijn 15e ongeveer werd ht steeds erger e was ik van september tot aan april verkouden. Ik was niet ziek, ik voelde me niet ziek maar bleef aan het hoesten dag en nacht tot overgeven toe. Zelfs de buren lagen er wakker van Uiteindleijk na vele huisartsbezoekjes en hoestdrankjes verder werd ik naar een longarts gestuurd. Deze man gaf me een neusspray waar ik een allergische reactie op vertoonde na 1 keer sprayen zwol ik al op en deed heel mijn hoofd pijn.Vervolgens kreeg ik codeine.. hadden ze me veel eerder moeten geven! Het haalt de hoest prikkel weg en het hoesten werd echt een heel stuk beter.. ik sliep gelukkig weer en eten en drinken kon ik ook weer binnen houden.

Het is toen een aantal jaren weggebleven tot en paar jaar geleden toen kwam het in alle hevigheid weer terug. Weer naar de huisarts weer codeine maar deze keer leek het niet e helpen. Terug naar de longarts die heeft een bronchoscopie gedaan. Dan gaan ze mte ee buis via je keel naar je longen om het van binnen te bekijken. Natuurlijk iks gevonden want elke keer als ik nar het ziekenhuis moest was de hoest weer verdwenen omdat ik te lang moest wachten voor ik daar terecht kon.

Nu heb ik laatst horen vertellen dat het met een afsluitklepje temaken kan hebben tussen de luchtpijp en de slokdarm dat niet goed afsluit dat wil ik nu dus laten uitzoeken bij de eerst volgende hoestaanval.

Het is vervelend en het put je uit je ligt nachten wakker omdat je moet hoesten je durft niet naar bed te gaan bang om te moeten hoestn en overgeven. Somss enk ik weleens... hoe moet dat al ik dadelijk een jaar of 70 ben, dan trek ik dit niet meer.

Groetjes, Sandra
Dit topic is al anderhalf jaar oud, ik mag toch hopen dat het mannetje onderhand van zijn hoest af is
dat mag ik ook hopen inderdaad. Maar blijkbaar wordt het nog wel gelezen en zijn er toch meerdere mensen met deze problemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven