Hoestende baby, tips?

09-09-2009 07:09 32 berichten
Hi,

Mijn zoon hoest. Al 9 weken. Het is begonnen in de vakantie, en dan denk je dat het vast gauw overgaat en dan zijn de slapeloze nachten nog niet zo erg. Helaas. Het duurt nu al 9 weken, en we worden steeds sjacherijniger. We komen flink slaap te kort. Vanaf 03.00 uur begint het, ieder nacht. Hij heeft echt hele erge hoestaanvalle (dat je denk dat hij er niet meer uitkomt) en gewoon kuchjes. Maar het stopt gewoon niet.

Hij is een nachtje opgenomen geweest na week 3, maar toen hebben ze niets kunnen vinden. Na week 5 zijn we weer doorverwezen naar de kinderarts, daar is toen bloed geprikt. Uit het bloed kwam niets, alleen waren er verhoogde witte bloedcellen. Alles wijst op een virus, dat kost tijd, het duurt alleen al zo verrekte lang! En tegen een virus kan geen medicatie gegeven worden.. Mijn zoontje heeft pijn bij het hoesten. Ik kan me er iets bij voorstellen als je al 9 weken hoest. Wat kan ik daar nu voor geven? Tussikind is al geprobeerd, slaat niet aan. Hoestdrank op recept, ook niet. Hij heeft al zo'n pompje gekregen waar hij bij moet inademen, helpt ook niet. Onderhand weet ik het ook niet meer. Ik geef nu bij de drie melk voedingen die hij nog heeft, een lepel honing, omdat ik hoop dat het zijn keel een beetje verzacht. Hebben jullie nog tips? Tegen hoesten en tegen de pijn?

Hij is onderhand 1/3 van zijn leven al aan het hoesten.

Groetjes, Toffifee
Alle reacties Link kopieren
Als hij nog geen jaar is, zou ik toch maar stoppen met de honing. Er wordt geadviseerd om dat pas vanaf een jaar te gaan geven.

Ik weet even niet uit mijn hoofd of jouw zoontje het al mag hebben, maar bisolvon druppels voor kinderen hielp bij mijn kinderen altijd heel goed. Gewoon door de melk heen. Maar nogmaals, ik weet niet uit mijn hoofd vanaf welke leeftijd ze dat mogen hebben.

Beterschap voor je zoontje.
Dank je. Heb even gekeken en Bisolvon mag. Het is echter droge hoest, en Bisolvan helpt tegen vastzittend slijm. Zou het dan ook kunnen helpen bij droge hoest?
Voor droge hoest gebruikte ik altijd iets van Dr Vogel. Drosinuma heet het volgens mij, maar ik kan me vergissen in de naam. (Heb hier geen verpakking meer liggen).
Is er getest op RS?

Mijn zoontje heeft dit als baby gehad, werd ook radeloos van de hoestbuien 's nachts. Er is weinig aan te doen, maar wat ik deed:

- bakje water op de kamer zetten

- baby luuf op z'n borstje smeren

- voor het slapen in bad met zwitsal "slaap lekker" oid, zit een muntluchtje aan

- poten van zijn bed bij het hoofdeind iets verhogen (boek eronder)

- snel erbij zijn als de eerste hoest klinkt en speen geven

- als de hoest te hevig en niet te stoppen was, zoon uit zijn bed halen en even mee gaan zitten rechtop.

Succes
Dankje. Hij is niet getest op RS, maar hier wel al die tijd voor ingeënt (hij is te vroeg geboren en dan krijg je dit automatisch). Ik denk dat de artsen RS hebben uitgesloten.

Hij ligt al verhoogd, het trucje van de speen gebruiken we ook en luuf ook. Het bakje water en zwitsel gaan we vanavond maar eens proberen!
Toffifee, hij is dus een half aar oud? Niet zelf dokteren en teruggaan naar de huisarts/kinderarts/ etc.

Geen honing geven, dat kan heel gevaarlijk zijn, daar kan je kind zelfs dood aan gaan.

Niet zelf gaan klooien en dokteren, terug naar de profs!
In honing kan toch een bacterie zitten waaraan kindjes kunnen sterven?

Ik zou zeggen, weer terug naar de huisarts!

Sterkte er mee toffifee, slapeloze nachten zijn killing en het is zo sneu dat je niks kunt doen voor je baby!
Volgens mij is alles al gezegd. Zeker geen honing meer geven hoor, dat is echt gevaarlijk en terug naar de HA. Gewoon blijven "zeuren" hoor en niet opgeven.

Succes want die nachten zijn killing zo.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Het is Zwitsal Slaap Zacht met Eucalyptus, die ik bedoelde. Maar het zijn allemaal maar hulpmiddeltjes. Wij zijn ook regelmatig terug geweest naar de kinderarts, maar het kwam er toch op neer dat er weinig aan te doen was. Dat rechtop houden en met hem zitten, hielp eigenlijk nog het beste. En wat ik ook deed, bij mijn zoontje begon het soms al om 21 uur 's avonds, dan haalde ik hem uit bed en hield hem gewoon bij me op de bank in de woonkamer tot wij naar bed gingen. Dan sliep hij dus wel, maar dan legde ik hem met zijn bovenlijf op een kussen waardoor hij behoorlijk omhoog zat. Dekentje eroverheen, lichten flink gedimd. Was meer voor mijn eigen gemoedsrust, maar hij werd er ook rustiger en dus minder hoesterig van.
Fuck zeg, ik schrik me een hoedje van die honing. Het is pas twee keer gegeven omdat ik het gisteravond pas gekocht heb. Mijn schoonmoeder heeft dit gegeven toen hij van het weekend zo aan het hoesten was. Ik dacht, ik geef het hem ook. Het lijkt zo onschuldig. Niet dus.
Heb je al geprobeerd om (als het een hoestbui is die maar doorgaat) met hem in de badkamer te gaan zitten met de douche op heet aan? De stoom hielp bij ons mannetje wel wat. Maar uiteindelijk moet het toch vanzelf overgaan, ellendig hoor.

Sterkte ermee!
.
lilalore wijzigde dit bericht op 09-09-2009 09:29
Reden: dubbel
% gewijzigd
Toffifee; helaas geen tips voor je, sorry! Ga juist meelezen voor tips. Mijn dochterje van nu ruim 8 maanden hoest inmiddels ook al een tijdje (ruim 4 weken). Dokter zegt dat het een virus is en het vanzelf over moet gaan... Daarnaast heeft ze 's avonds verhoging. Heeft jou zoon dat ook als ik mag vragen??
Mijn zoon heeft geen verhoging. Zielig is het he?

Ik heb al een aantal x gestoomd, maar ben van het nu maar twee keer per dag te doen.

Ook ga ik het bed meer verhogen en een bak water op zijn kamer zetten. Ik hoop echt dat het zo beter gaat.

Heb net de assistente maar even gebeld i.v.m. de honing. Ze acht de kans klein dat hij er ziek van wordt, omdat het maar twee keer is gegeven. Eén keer zaterdag, en één keer gisteravond. Allebei de keren in een fles melk. Wel gaf ze aan dat ik echt moet opletten en meteen moet bellen zodra er ook maar iets verandert.
Heel zielig! Gelukkig is ze ondanks dat wel heel vrolijk en beweeglijk. Jou zoon ook? Alleen de nachten... het wordt hier wel ietsiepietsie beter (lees: ik hoef er niet meer uit). Maar werd vannacht wel 4x wakker van het hoesten. Voor haar en onze nachtrust dus niet echt prettig. Mijn dochter heeft dus wel lichte verhoging 's avonds. Weet iemand of dat bij RS ook het geval is?

Over dat stomen trouwens zijn ook weer wisselende verhalen. De een raad het aan, de ander weer af.

Goed dat je de dokter hebt gebeld!
Ik zou terug blijven gaan naar de huisarts/kinderarts Hier ook regelmatig een hoestend kind waarvan men zei het moet vanzelf weggaan met als resultaat uiteindelijk een aantal keer aan de antibiotica ivm een luchtweginfectie en 1x een longonsteking. Kortom terug blijven gaan. Als je jouw oor op zijn borstkast legt, hoe klinkt zijn ademhaling dan? Gewoon rustig, of hoor je piepen, rochelende geluiden?
Hier ook hoestende baby. Maar dan 'pas' 3 weken. Ik ga vanmiddag ook maar even naar de dokter. Als ik jou was zou ik daar naartoe blijven gaan. Alle drankjes e.d. lost het namelijk niet op. Het kan het misschien wat verzachten maar echt overgaan doet het niet.
quote:Chili schreef op 09 september 2009 @ 11:01:

Over dat stomen trouwens zijn ook weer wisselende verhalen. De een raad het aan, de ander weer af.

Volgens mij is het niet zo dat het wordt afgeraden, maar dat in sommige gevallen (zoals de pseudokroep, waarbij het altijd als doktersadvies gegeven werd) niet wetenschappelijk is bewezen dat het werkt, en dat het daarom als achterhaald gezien wordt. Maar mijn huisarts zei altijd dat het er in ieder geval niet erger van zou worden, en dat het misschien alleen al door de rust en de warmte en het op schoot zitten zou helpen.

Overigens is mijn zoon het eerste jaar van zijn leven heel erg vaak ziek geweest, altijd dit soort grieperige, verkouden dingen. Maar op de een of andere manier denk ik dat hij daardoor een fantastische weerstand heeft opgebouwd, want tot zijn vierde jaar is hij daarna niet meer ziek geweest. Misschien iets positiefs om aan te denken als je er even doorheen zit .
Hi Tofifee,

vreselijk, ik herken het helemaal!!

Mijn dochter is nu twee jaar, maar toen ze jonger was heeft ze maandenlang (echt hoor, ik denk langer dan een half jaar) een heel naar hoestje gehad, vooral 's nachts. Een paar keer was het zo erg dat er bloed op het lakentje kwam na zo'n hoestaanval. Ik ben heel vaak met haar naar de huisarts geweest, en elke keer met lege handen naar huis. Zo van het gaat weer over, de longen zijn schoon, dus er is niets aan de hand. Ja, en ondertussen ging ik elke nacht een paar keer checken of ze nog ademt na zo'n vreselijke hoestaanval. En soms deed ik nachtenlang geen oog dicht door al dat gehoest.

Uiteindelijk ben ik met haar naar een homeopaat gegaan, en na ongeveer een maand was ze hoestvrij (en nog steeds). Verder kun je in plaats van honing Echte Thijmsyroop (van Weleda) proberen. Werkt verzachtend voor de keel. Ook deed ik voordat ze ging slapen een druppeltje thijmolie op een doekje in haar bed, dat werkt ook een beetje verzachtend. De hoest verdwijnt er niet van, maar het verlicht wel een beetje.

Maar de hoemeopatische middelen hebben echt van begin ervan gewerkt. Eerst kreeg ze een middeltje die we konden inzetten bij elke aanval, waardoor de hoest echt acuut stopte, en ondertussen kreeg ze wat middeltjes om het chronische karakter van de hoest weg te halen, zodat de aanvallen niet meer terug kwamen.

Ze is dus nog steeds hoestvrij. Wat mij betreft echt een aanrader.
Ik ben na het reformhuis gegaan en heb wat gekocht om de weerstand te verhogen (zodat het virus weg gaat). Sambucol for kids. Hoop dit dit werkt...
Toffifee, heb je er al aan gedacht dat de oorzaak misschien van buitenaf komt. D.w.z. hoest als reactie op een pluizig knuffeltje dat in het bedje ligt, huisstof, verflucht, allergie op een huisdier, reactie op een bepaald wasmiddel?
Toffifee, mijn zoontje heeft flixotide(fluxotide?) gekregen met een babyhaler met ventolin. Dat flix(flux whatever)pompje dat werkteventuele infecties aan de longen tegen en ventolin verwijdt de bloedvaten. HIj was er redelijk snel vanaf.

Ik weet trouwens niet of het al gezegd is, maar onder het jaar mogen ze geen honing ivm botulismebacterie die in honing kan zitten.

Uiteindelijk kunnen kindjes onder het jaar verlamd raken of doodgaan bij complicaties wegens geen behandeling. Zou stoppen daarmee dus!

Verder zou ik wel aansturen op een onderzoek in het ziekenhuis want je kindje hoest niet zomaar, en dat al 9 weken. Ik vind het erg lang hoor.
Mijn dochter was bijna 6 maanden toen ze ook wekenlang `s Nachts lag te hoesten. ex werd niet wakker dus moest of ik er uit, of hem wakker maken. met a;s gevolg dat ik dus elke nacht een paar uur wakker werd.De artsen konden niks vinden en zeiden dat het wel vanzelf weer beter zou gaan.

uiteindelijk hebben we haar (na 7 weken) naar mijn schoonmoeder gebracht zodat we zelf eens twee nachten konden slapen. zij heeft toen, op aanraden van een bevriende verpleegkundige, een kwart pilletje daro voor kinderen gegeven door een flesje melk. En het hielp. mijn dochter sliep de hele nacht. Ik schrok me uiteraard een ongeluk want er stond op de verpakking geschikt voor kinderen vanaf 18 maanden. dus ik de kinderarts gebeld maar volgens hem was er weinig aan de hand. hij zei letterlijk: "het was een kleine hoeveelheid en het helpt. Ik zou het niet bij voorbaat geven, maar je dochter heeft wel rust nodig om beter te worden. dus als dat het enige is dat helpt en ze heeft een hoestbui waar ze niet meer uitkomt mag je best een kwart geven"

Dat heb ik toen maar gedaan, dus als ze weer lag te hoesten en ze kwam er niet meer uit (ook zitten hielp dan niet) dan gaf ik haar een kwart en dan een half uur later sliep ze. Na twee weken was het hoesten over.

Maar goed, ik zou het niet zo snel aanraden maar als bisolvon enzo allemaal niet meer helpt dan zou je het misschien eens voorzichtig kunnen opperen bij de arts?
Erger u niet, verwonder u slechts!
quote:sunlight schreef op 09 september 2009 @ 20:07:

Toffifee, mijn zoontje heeft flixotide(fluxotide?) gekregen met een babyhaler met ventolin. Dat flix(flux whatever)pompje dat werkteventuele infecties aan de longen tegen en ventolin verwijdt de bloedvaten. HIj was er redelijk snel vanaf.

Ik weet trouwens niet of het al gezegd is, maar onder het jaar mogen ze geen honing ivm botulismebacterie die in honing kan zitten.

Uiteindelijk kunnen kindjes onder het jaar verlamd raken of doodgaan bij complicaties wegens geen behandeling. Zou stoppen daarmee dus!

Verder zou ik wel aansturen op een onderzoek in het ziekenhuis want je kindje hoest niet zomaar, en dat al 9 weken. Ik vind het erg lang hoor.Mijn dochter kreeg ook fluxotide en het hielp de eerste nacht. De tweede nacht werd ze zo benauwd dat ze geen lucht meer kreeg en we uiteindelijk 112 hebben gebeld. Daarna kregen we Qvar dat werkte beter. Maar ik heb wel begrepen van de ka dat het zeldzaam is dat kinderen zo reageren of fluxotide..
Erger u niet, verwonder u slechts!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven