Hoestende baby, tips?

09-09-2009 07:09 32 berichten
Hi,

Mijn zoon hoest. Al 9 weken. Het is begonnen in de vakantie, en dan denk je dat het vast gauw overgaat en dan zijn de slapeloze nachten nog niet zo erg. Helaas. Het duurt nu al 9 weken, en we worden steeds sjacherijniger. We komen flink slaap te kort. Vanaf 03.00 uur begint het, ieder nacht. Hij heeft echt hele erge hoestaanvalle (dat je denk dat hij er niet meer uitkomt) en gewoon kuchjes. Maar het stopt gewoon niet.

Hij is een nachtje opgenomen geweest na week 3, maar toen hebben ze niets kunnen vinden. Na week 5 zijn we weer doorverwezen naar de kinderarts, daar is toen bloed geprikt. Uit het bloed kwam niets, alleen waren er verhoogde witte bloedcellen. Alles wijst op een virus, dat kost tijd, het duurt alleen al zo verrekte lang! En tegen een virus kan geen medicatie gegeven worden.. Mijn zoontje heeft pijn bij het hoesten. Ik kan me er iets bij voorstellen als je al 9 weken hoest. Wat kan ik daar nu voor geven? Tussikind is al geprobeerd, slaat niet aan. Hoestdrank op recept, ook niet. Hij heeft al zo'n pompje gekregen waar hij bij moet inademen, helpt ook niet. Onderhand weet ik het ook niet meer. Ik geef nu bij de drie melk voedingen die hij nog heeft, een lepel honing, omdat ik hoop dat het zijn keel een beetje verzacht. Hebben jullie nog tips? Tegen hoesten en tegen de pijn?

Hij is onderhand 1/3 van zijn leven al aan het hoesten.

Groetjes, Toffifee
Nou, we zijn eruit hoor. Vanmorgen longfoto's gemaakt en er zit een longontsteking...
Alle reacties Link kopieren
Hej Toffifee

Oei da´s minder, maar wel fijn dat weet je nu wat het is.

Krijgt je dochter nu medicijnen, en/of wordt ze opgenomen?

Veel succes!!!
Hij krijgt nu antibiotica. Ben allang blij dat we weten wat het is. Hij heeft zeven verschillende artsen gezien en niemand heeft dit opgemerkt. Niemand bedacht om een foto te maken omdat je sommige longontstekingen alleen op die manier kunt ontdekken... GRRR.
Ach wat sneu, al 9 weken. Hopelijk slaan de AB gauw aan, vast wel.

Niets erger(lijker) dan een hoestend kind 's nachts. Je gaat dan gewoon liggen wachten tot het volgende kuchje.
Zo toffifee een longontsteking bij zo'n klein mannetje. Ik hoop dat de AB snel werkt. Hou hem maar goed in de gaten!
Jee toffifee wat zielig! Maar idd wel fijn dat er nu iets aan gedaan wordt, dan zal het wel snel over zijn.

Iets anders:

quote:Belbe schreef op 11 september 2009 @ 10:45:

uiteindelijk hebben we haar (na 7 weken) naar mijn schoonmoeder gebracht zodat we zelf eens twee nachten konden slapen. zij heeft toen, op aanraden van een bevriende verpleegkundige, een kwart pilletje daro voor kinderen gegeven door een flesje melk. Belbe, begrijp ik nou goed dat je schoonmoeder dat zonder overleg met jullie heeft gedaan? Was je niet des duivels?
Jemig toffifee dat is schrikken! Hoe gaat het nu met hem? Is het hoesten nu over/minder?

Hier hoest dochter ook nog steeds. Niet meer 's nachts maar wel flink bij het wakker worden. Heb twee weken geleden bloed laten prikken en hierin werd geen ontsteking aangetroffen. Weet jij of ze een longontsteking alleen op foto's kunnen zien of ook in bloed? Of iemand anders ervaring?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven