Hoeveel kinderen en waarom?

vrijdag 30 januari 2009 om 20:40
vrijdag 30 januari 2009 om 20:42
We hebben 2 kinderen, en ik vind dat genoeg. Vóórdat we kinderen hadden, wilden we er graag vier. Maar toen we ervaarden hoeveel tijd en energie een kind vraagt, was vier wel erg veel. Mijn man zou nog wel een derde kind willen, maar het lijkt me te zwaar. De meeste gezinnen die drie of vier kinderen hebben, hebben veel mensen in de buurt die kunnen inspringen als het nodig is. Wij hebben geen familie dichtbij, dus doen alles met z'n tweeën. En twee is ook erg leuk, we hebben een jongen en een meisje, dus zijn ook "klaar". Daarnaast zijn de praktische omstandigheden niet ideaal en ben ik bang om nog meer bekkenklachten te krijgen bij nog een zwangerschap.
vrijdag 30 januari 2009 om 20:46
Vroeger wilde ik er twee, misschien drie. Nu ik na twee eerdere miskramen eindelijk 18 weken zwanger ben van de eerste ben ik dolblij dat het nu goed lijkt te gaan. Maar... Ik vraag me af of ik nu nog wel zin heb om nog een keer dat hele zwanger worden traject wil in gaan. Het is gewoon niet leuk, vind ik!!!
Misschien komt het wel weer hoor, dat het ooit begint te kriebelen later. Maar voor nu wil ik eerst volop gaan genieten van de kleine die er hopelijk aan gaat komen. En ben ik straks denk ik even helemaal klaar met zwanger worden/zijn.
(Ik denk dat we uiteindelijk wel voor een nummer 2 zullen gaan hoor, maar niet snel in ieder geval.)
Misschien komt het wel weer hoor, dat het ooit begint te kriebelen later. Maar voor nu wil ik eerst volop gaan genieten van de kleine die er hopelijk aan gaat komen. En ben ik straks denk ik even helemaal klaar met zwanger worden/zijn.
(Ik denk dat we uiteindelijk wel voor een nummer 2 zullen gaan hoor, maar niet snel in ieder geval.)
vrijdag 30 januari 2009 om 21:19
Ik heb er twee, en ik heb nog een idee of dat er meer gaan worden of niet. Zou best nog wel een kind willen, maar dan pas over een jaar of 2/3 en of ik het dán nog wil is weer een ander verhaal, en misschien wil ik er dan wel gewoon nog 3 erbij. We zien het wel, heb nog zo'n 15 jaar voor de boeg voordat het niet meer lukt.
vrijdag 30 januari 2009 om 21:28
vrijdag 30 januari 2009 om 21:47
vrijdag 30 januari 2009 om 21:54
vrijdag 30 januari 2009 om 22:02
Wilde er altijd 5, mijn redenatie (die totaal nergens over gaat) als kind was altijd:
1 is zielig, omdat ie dan alleen is,
2 zag ik als burgelijk
3 valt er eentje buiten
4 vond ik alsnog te weinig en dus wilde ik er 5.
Heb er nu 2 en vind het wel goed zo op dit moment.
Ergens in mijn achterhoofd klinkt er wel een stemmetje... zou nog wel leuk zijn een derde...
Maar is niet slim gezien huisvesting, geld, opvang, leeftijd partner.... En ik zit eigenlijk niet te wachten op weer een jaar babytijd. Erg lief hoor baby's, maar ik vind het wel zwaar.
1 is zielig, omdat ie dan alleen is,
2 zag ik als burgelijk
3 valt er eentje buiten
4 vond ik alsnog te weinig en dus wilde ik er 5.
Heb er nu 2 en vind het wel goed zo op dit moment.
Ergens in mijn achterhoofd klinkt er wel een stemmetje... zou nog wel leuk zijn een derde...
Maar is niet slim gezien huisvesting, geld, opvang, leeftijd partner.... En ik zit eigenlijk niet te wachten op weer een jaar babytijd. Erg lief hoor baby's, maar ik vind het wel zwaar.