Hoeveel kinderen en waarom?

30-01-2009 20:33 151 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel kinderen willen/hebben jullie en waarom?

Joy

Hoeveel kinderen?

Totaal aantal stemmen: 206

een (19%)
twee (35%)
drie (28%)
vier (12%)
vijf (3%)
zes (1%)
meer (2%)
Mijn gevoel zegt drie...kom zelf uit gezin met drie kinderen, en heb dat als erg fijn ervaren. Het is een groot gezin, maar niet té groot. Heb nu 1 dochtertje van 9 maanden, dus er is nog werk aan de winkel
Eentje, lijkt me genoeg. Leuk zo'n ieniemienie-gezinnetje!
Ik wou ze vroegah nooit, toen wou ik er een, en toen 2. En dat is genoeg. Ik heb 2 handen en dus 2 kinderen. Ik was ook 'klaar', zelfs voor ik bevallen was van Jom. Ik heb met plezier gezwangerd en gevoed, maar ik ben er helemaal klaar mee

Nu aar eens opvoeden enzo.,
Ik mis de keuze-optie geen

Maar zelf heb ik op 1 gestemd.
We hebben 2 kinderen, en ik vind dat genoeg. Vóórdat we kinderen hadden, wilden we er graag vier. Maar toen we ervaarden hoeveel tijd en energie een kind vraagt, was vier wel erg veel. Mijn man zou nog wel een derde kind willen, maar het lijkt me te zwaar. De meeste gezinnen die drie of vier kinderen hebben, hebben veel mensen in de buurt die kunnen inspringen als het nodig is. Wij hebben geen familie dichtbij, dus doen alles met z'n tweeën. En twee is ook erg leuk, we hebben een jongen en een meisje, dus zijn ook "klaar". Daarnaast zijn de praktische omstandigheden niet ideaal en ben ik bang om nog meer bekkenklachten te krijgen bij nog een zwangerschap.
Drie zou leuk zijn, maar ben met eentje ook heel tevreden als het lot anders beslist.
Geen! Lekker rustig zo en ik heb nooit het gevoel gehad dat ik ze 'moest' hebben/krijgen.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Een, tweede is gewoon niet slim te nemen in onze omstandigheden.
Nul! Kinderen vind ik niet leuk, babies nog minder en ik houd mijn relatie liever leuk.
Vijf, in twee gezinnen. Als de oudsten bij me waren gebleven was het waarschijnlijk bij drie of vier hooguit gebleven.
Vroeger wilde ik er twee, misschien drie. Nu ik na twee eerdere miskramen eindelijk 18 weken zwanger ben van de eerste ben ik dolblij dat het nu goed lijkt te gaan. Maar... Ik vraag me af of ik nu nog wel zin heb om nog een keer dat hele zwanger worden traject wil in gaan. Het is gewoon niet leuk, vind ik!!!

Misschien komt het wel weer hoor, dat het ooit begint te kriebelen later. Maar voor nu wil ik eerst volop gaan genieten van de kleine die er hopelijk aan gaat komen. En ben ik straks denk ik even helemaal klaar met zwanger worden/zijn.

(Ik denk dat we uiteindelijk wel voor een nummer 2 zullen gaan hoor, maar niet snel in ieder geval.)
t plan was 2 maar ik heb 3.... soms krijg je onverwachts een kadootje
Hier was ook het plan 2 maar kregen ook nog een 3de kadootje.
Grappig, ook hier gingen we voor een tweede, en dan zou het klaar zijn.... Nr twee besloot samen te komen
Ik heb er twee, en ik heb nog een idee of dat er meer gaan worden of niet. Zou best nog wel een kind willen, maar dan pas over een jaar of 2/3 en of ik het dán nog wil is weer een ander verhaal, en misschien wil ik er dan wel gewoon nog 3 erbij. We zien het wel, heb nog zo'n 15 jaar voor de boeg voordat het niet meer lukt.
ehh geen. mag dat ook?
Hier was ook het plan 2 maar kregen ook nog een 3de kadootje.;-)
Wij hebben nu twee prachtige dochtertjes. De oudste is 2 en de jongste is 6 weekjes. We genieten volop. Ik denk wel dat het bij deze twee dondersteentjes blijft. Dit is al volop genieten, maar we weten natuurlijk nooit wat de toekomst ons brengt.
wij zijn gelukkig met één prachtige dochter... een tweede was leuk geweest maar helaas.
Eerst wilde ik er 1, en toen 2. Heb nog getwijfeld over 3 (en dan door naar 4; want wilde een even aantal) maar ik t eigenlijk wel mooi zo.

Was vandaag met 3 kinderen (onder de 4jaar) op pad en toen wist ik t zeker
Ik wilde er altijd 3

Ik heb nu 1 dochtertje van 3 en daar blijft het bij.

Vanwege fysieke reden, vanwege trauma bevalling, vanwege meer redenen.

En ik ben elke dag heel erg blij en ontzettend dankbaar dat ik deze geweldige meid toch heb mogen krijgen...
Eén dochter. De allermooiste en liefste.

Meer kinderen zit er niet in voor mij, dus mazzel dat ik meteen de hoofdprijs had

Mijn wens was ooit mijn drie kinderen aan de keukentafel, en twee reservestoeltjes over voor kinderen die het tijdelijk even nodig hebben.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Wilde er altijd 5, mijn redenatie (die totaal nergens over gaat) als kind was altijd:

1 is zielig, omdat ie dan alleen is,

2 zag ik als burgelijk

3 valt er eentje buiten

4 vond ik alsnog te weinig en dus wilde ik er 5.

Heb er nu 2 en vind het wel goed zo op dit moment.

Ergens in mijn achterhoofd klinkt er wel een stemmetje... zou nog wel leuk zijn een derde...

Maar is niet slim gezien huisvesting, geld, opvang, leeftijd partner.... En ik zit eigenlijk niet te wachten op weer een jaar babytijd. Erg lief hoor baby's, maar ik vind het wel zwaar.
een miskraam kort geleden doet mij beseffen dat tussen willen en kunnen een groot verschil kan zitten.

maar als ik het kan, dan wil ik er 2, of 3.

en als het bij onze ene liefste zoon blijft, dan ben ik uiteindelijk ook een gezegend mens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven