Hoeveel kinderen en waarom?

30-01-2009 20:33 151 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel kinderen willen/hebben jullie en waarom?

Joy

Hoeveel kinderen?

Totaal aantal stemmen: 206

een (19%)
twee (35%)
drie (28%)
vier (12%)
vijf (3%)
zes (1%)
meer (2%)
quote:intiem schreef op 31 januari 2009 @ 20:12:

Fame, waarom vond je het enige kind zijn vreselijk als ik vragen mag? Waarmee had dat dan te maken?Ik ben natuurlijk fame niet maar het lijkt mij ook niet zo leuk enigst kind zijn. Dat komt denk ik omdat ik uit een groot gezin kom.
Ik heb er vier, altijd al een groot gezin gewild. Van elke soort twee erg gezellig!
Wij willen er graag 2. Is een mooi aantal naar ons gevoel.

Alleen is zo alleen. Maar als het niet lukt, dan is 1 ook al meegenomen.
Heb er 3. Waarom? Gewoon, daarom.

Het liep zoals het liep.
quote:candy15 schreef op 26 februari 2009 @ 19:16:

[...]

Ik ben natuurlijk fame niet maar het lijkt mij ook niet zo leuk enigst kind zijn. Dat komt denk ik omdat ik uit een groot gezin kom.Ik ben enig kind en heb 't altijd heerlijk gevonden! Zo fijn om exclusief te zijn voor je ouders en niet een van de velen. Veel liefde en aandacht en gezelligheid en nu nog steeds gelukkig. Ik kan ook helemaal niet goed tegen drukte dus het had mij 'n straf geleken om op te moeten groeien in 'n druk gezin. Als ik het spelen zat was kon ik vriendinnetjes/vriendjes zeggen naar huis te gaan, maar dat kan je niet doen als je met siblings opgescheept zit thuis. Ik wil geen kinderen, maar had ik dat wel gewild dan was dat er ook bij mij bewust eentje geworden en zeker niet meer.
Geen kinderen.

Zou mijn leven niet graag op willen geven voor een kind.

Wil graag de dingen blijven doen die ik nu ook nog doe, en daar past een kind niet bij.

Hou teveel van mijn vrijheid, en mijn man gelukkig ook.

En de belangrijkste reden: Ik vind kinderen gewoon niet leuk.
Bijna 3 kindjes. (ben nu 35wkn zwanger van de derde)

We zijn nog jong (25 en 27 jr) dus sluit een 4e in de toekomst niet he-le-maal uit maar aan de andere kant;

de 1e en 2e schelen maar 11 mnd,

de 2e en 3e straks 16mnd...

Lijkt me niet heel leuk als en tussen de 3e en evt 4e dan een jaar of 3 zit oid.

4 kids lijkt me ook wel erg duur vort...

Nee, weet een heel eind zeker dat ons gezin zometeen in april compleet is

En waarom?

Ehh, ja... 2 vonden we ´te weinig´ 4 is toch wel veel denken we.
ik zou graag een 4e willen. Maar ik zou het niet durven. Heb nu 3 gezonde kinderen. Vriend wordt dan te oud. Zelf wil ik dan nog 2 jaar wachten en dan vind ik mezelf te oud. Ben jong begonnen en wil geen oude moeder met jonge kinderen worden. Maar gelukkig heb ik jong voor kinderen kunnen kiezen. Heel graag zou ik een 4e willen. Maar kijk naar wat je hebt en geniet denk ik dan. Veel mensen kunnen geen kinderen krijgen en ik heb er 3. Vriend wil absoluut geen 4e. En kinderen wil ik van een man. Zou ik ooit een andere man krijgen, wat niet in de planning staat, dan is het ook klaar met kinderen. Volgende maand word ik gesteriliseerd. Ik sta al ingepland.
quote:potsiedikkie schreef op 26 februari 2009 @ 14:57:

Hier (bijna) 3 kinderen.

Ik wilde er altijd twee, kom ook uit gezin van twee, man wil(de) een elftal.

Dus nu met nr 3 bijna op de wereld zijn we al heel ver he!

Ik grapte van de week dat nr 4 dan ook maar moest komen, en schrok daarna van zijn reactie: 'is goed', oeps ik wil eigenlijk liever dat hij langs de knopendokter gaat!

3 is genoeg (denk ik nu). maar wie weet...Ja, ik ken jou met je "wie weet...."
Waartschijnlijk zwaar mosterd maar waarom is in godsnaam 0 geen optie voor de poll?
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
quote:Vl43inder schreef op 27 februari 2009 @ 15:32:

[...]

Ja, ik ken jou met je "wie weet...."Mijn 'wie weet' neigt al heel lang richting knopendokter, dat zou je toch ook wel moeten weten he!!;)
Wat vinden jullie dan van die octomom met haar 14 kinderen oeps.
Voor mij is deze vraag nog lang niet aan de orde, ben pas 22 en heb geen relatie, toch denk ik er wel eens over na. De reden is dat ik zelf de middelste ben van drie kinderen en dit absoluut niet als prettig ervaar. Het probleem met drie kinderen is dat er vaak twee zijn dit heel erg hecht zijn en dat er dan altijd één buiten valt. In mijn geval ben ik die persoon. Ik kan makkelijk met één van de twee wat doen, maar met zijn drieeën gaat niet want dan trekken ze onbewust naar elkaar toe.

Ik wil dus twee kinderen, vier lijkt me namelijk wel weer erg veel.
Ik wil graag een groot gezin, 4 of 5 kinderen. Maar dat zeg ik nu, nu het nog lang niet in de planning staat (want nog jong en single). Als ik uitgescheurd en uitgeput de eerste huilbaby stil probeer te krijgen, bedenk ik me misschien

En je moet ze maar kunnen krijgen he, dat ook.
Op dit moment 1tje...het liefst willen we graag twee kinderen, maar tussen willen en kunnen zit idd een groot verschil.

Na 2 miskramen in het laatste half jaar weet ik niet hoeveel ik nog door wil maken omdat er perse een 2e moet komen..
quote:elleinspe schreef op 26 februari 2009 @ 19:38:

Geen kinderen.

Zou mijn leven niet graag op willen geven voor een kind.

Wil graag de dingen blijven doen die ik nu ook nog doe, en daar past een kind niet bij.

Hou teveel van mijn vrijheid, en mijn man gelukkig ook.

En de belangrijkste reden: Ik vind kinderen gewoon niet leuk.

Ik heb 2 kinderen en geef 'mijn leven' niet op voor mijn kinderen, het is maar hoe je het inplant. Ik heb volledig respect voor jouw standpunt hoor, niet verkeerd begrijpen.

Een vriendin van mij wilde nooit kinderen, zonde van haar leven, zonde van haar figuur, zonde van haar tijd, etc, etc.........totdat haar relatie kapot ging en zij alleen achter bleef...........NU komt ze erachter dat ze juist WEL kinderen had willen hebben alleen NIET met hem en dus is het leeftijdtechnisch (en nee Italië is geen optie ) geen optie meer.............ze zit in rouwbegeleiding voor het verlies van iets wat ze had willen hebben maar nooit heeft gehad.

Het is zo erg om te zien hoeveel verdriet ze heeft en kan door de pijn amper kinderen om zich heen verdragen.......
Vier! De eerste twee hebben negentien maanden verschil en nu zal de derde 3,5 jaar jonger zijn dan de middelste. Met dit verschil in leeftijd denk ik dat een vierde ook leuk zou zijn. Maar... eerst maar kijken hoe het eerste jaar met de derde erbij bevalt.
Met één kindje zou ik al heel blij zijn!
Toch even reageren op Schilderspalet. Je zegt wel dat je respect hebt voor het standpunt van Elleninspe maar vervolgens lijk je het tegenovergestelde te suggereren door een heel verhaal te schrijven over jouw vriendin die nu zo vreselijk lijdt zonder kinderen.

Klinkt toch een beetje alsof je niet begrijpt dat er toch echt mensen zijn die geen kinderen willen. En dat dat niet altijd te maken heeft met het feit dat ze blijkbaar niet de juiste man hebben. En dat dat ook niet altijd is omdat ze dat zonde van hun figuur vinden of iets dergelijks. Als Elleninspe zegt dat ze kinderen gewoon niet leuk vindt, dan kan dat echt wel zo zijn hoor.

Misschien bedoelde je het niet zo, maar door met dat verhaal over die vriendin te komen, komt het bij mijn in ieder geval wel een beetje zo over (anders had je dat verhaal namelijk net zo goed weg kunnen laten, vind ik).
Ik heb er twee.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ik heb er twee en waarschijnlijk blijft het bij twee, hoewel drie ons soms ook erg leuk lijkt. Maar ook vaak weer niet. Ze worden nu eindelijk wat groter en een heel stuk makkelijker, en dat is ook wel erg lekker. De eerste was een heel bewerkelijke baby die weinig sliep....nummer twee een echt cadeautje. Ik heb genoten van beide zwangerschappen. De bevallingen vond ik niet voor herhaling vatbaar trouwens. Maar nu de ruggenprik overal wordt gegeven als je daar om vraagt, zou ik nog wel een bevalling aandurven. We laten het nog maar een tijdje op zijn beloop wat anticonceptie betreft (alleen condooms en die werken al jaren afdoende) en mocht er een ongelukje gebeuren dan is dat voor ons geen ongelukje maar een onverwacht cadeautje. Altijd welkom dus. En gebeurt dat niet, ook prima. We zijn heel dankbaar voor de twee lieve en gezonde kindjes die we hebben gekregen!
quote:mar10tje schreef op 01 februari 2009 @ 18:29:

[...]

Ben ik de enige die dit een heel rare gedachtengang vindt? Ik las het ook van iemand anders.Maar goed, "vroeger" wilde ik er altijd graag zes. We hebben nu een dochter en we zullen wel zien hoeveel kinderen er nog volgen, dit kun je niet altijd plannen. Zes zullen het er in elk geval wel niet meer worden...

Nee dat ben je niet.

Je legt toch geen voorraadje kinderen aan?! Voor het geval er eentje wegvalt. Trouwens, al heb je er 4 en er gaat er eentje dood (cru gezegd) dan is dat niet minder erg dan wanneer je er "maar" 2 had gehad. Er is een persoon weg, en niet een nummer!
quote:Laika3 schreef op 28 februari 2009 @ 15:46:

Toch even reageren op Schilderspalet. Je zegt wel dat je respect hebt voor het standpunt van Elleninspe maar vervolgens lijk je het tegenovergestelde te suggereren door een heel verhaal te schrijven over jouw vriendin die nu zo vreselijk lijdt zonder kinderen.

Klinkt toch een beetje alsof je niet begrijpt dat er toch echt mensen zijn die geen kinderen willen. En dat dat niet altijd te maken heeft met het feit dat ze blijkbaar niet de juiste man hebben. En dat dat ook niet altijd is omdat ze dat zonde van hun figuur vinden of iets dergelijks. Als Elleninspe zegt dat ze kinderen gewoon niet leuk vindt, dan kan dat echt wel zo zijn hoor.

Misschien bedoelde je het niet zo, maar door met dat verhaal over die vriendin te komen, komt het bij mijn in ieder geval wel een beetje zo over (anders had je dat verhaal namelijk net zo goed weg kunnen laten, vind ik).

Duh?

Schrijf ik Russisch? Chinees? Pools?

Als ik zeg dat ik begrip heb voor iemands mening dat meen ik dat dus ook.....................nee ik geloof Laika dat dit een kwestie is van 'zoals de waard is vertrouwt-ie de gasten'..........

Het verhaal van die vriendin van mij is puur als aanvulling op alle andere verhalen.

Misschien had ik 2 posts moeten maken, dat was wellicht duidelijker geweest, echter leg mijn geen woorden in mijn mond.
Ik wilde ook eigenlijk nooit kinderen ( dacht ik toen). Tot ik op mijn 20-ste onverwacht in verwachting bleek. Ik vond het, toen mijn dochter eenmaal geboren was, zo ontzettend leuk, dat ik er wel 6 wilde. Nu ben ik dankbaar dat we er 3 hebben mogen krijgen. Onze middelste was er 1 van een tweeling, en ik heb ook nog 2 miskramen gehad. Nog niet zo lang geleden zelfs eentje. Ik zou in mijn hart best nog 1 of 2 kindjes willen. Maar realiseer me tegelijkertijd dat het goed is zo. Praktisch, en niet praktisch.

Mijn man wordt 41 en hij vooral vindt het genoeg geweest. Iemand moet dan toch de verstandigste zijn.....
quote:Elmervrouw schreef op 28 februari 2009 @ 17:54:

Ik heb er twee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven