Hoeveel kleding kopen jullie voor je kind of baby?
woensdag 8 januari 2020 om 14:38

woensdag 8 januari 2020 om 15:06
Zolang je er maar schone hebt (ook als je net volle wasmanden hebt en kind spuitluiers) is het genoeg. Of je zet een maatje groter klaar voor het grijpen als je in dat soort uitzonderingssituaties misgrijpt

woensdag 8 januari 2020 om 15:08
Dochter heeft ook maar twee pyjama’s. Maar die slaapt dus in een hele dikke slaapzak, dus pyjama’s alleen nodig als het écht heel koud is. Als je een kind hebt dat onder een deken slaapt, is het al weer heel anders.
woensdag 8 januari 2020 om 15:10
Jammer dat ze niet voorspelbaar willen zijn
Voor de oudste had ik bv minder pyjama's nodig dan voor de jongste, omdat de laatste langer in bed plaste. Zo kon ik het af met 2 pyjama's voor de oudste, maar moest ik er echt wel 4 hebben voor de jongste.
En die veegde ook nog eens alles aan zijn trui af, dus die moest ook iedere dag in de was.
Dus die waren redelijk voorspelbaar in hun behoefte aan schone kleding.
woensdag 8 januari 2020 om 15:10
woensdag 8 januari 2020 om 15:15
Zo, dat zijn inderdaad grote kinders. Die van mij is niet bijzonder groot of klein en draagt nu hij net 2 is ook maat 86 (-92). Maat 80 is pas sinds kort echt te klein.RegretteRien schreef: ↑08-01-2020 14:53Als ik nodig vond kocht ik bij. Voor het eerste jaar ging bij beiden vrij goed op dat ze iedere maat dubbel zo lang aanhadden als de maat ervoor:
Maat 50: 1 week
Maat 56: 2 weken
Maat 62: 1 maand
Maat 68: 2 maanden
74: 4 maanden
80: 5-6 maanden
Met hun eerste verjaardag de eerste dingetjes in 86.
En ja, ik had 'Hollands welvaren' kinders.![]()
OT: ik krijg veel kleding (uit de omgeving of van opa's en oma's) dus koop vrij weinig zelf. Wel loop ik vrij regelmatig een rondje door de Hema en als ik iets leuks zie neem ik het mee. Rompers en sokken koop ik bij als een paar keer (bijna) misgrijp / als er weinig in de kast ligt terwijl ik kort geleden gewassen heb. Beetje op gevoel dus.
woensdag 8 januari 2020 om 15:31
Ja, is zo! Misschien dat ik het daarom nu ook vraag. Zo van ik moet nu eindelijk eens wat structuur aanbrengen in mijn aankopen voor de kids.Banba schreef: ↑08-01-2020 15:10Ik zou dan toch een keer in de zoveel tijd een shopdag inlassen in een stad wat verderop. Bij voorkeur tijdens de uitverkoop, nu dus![]()
Als je eenmaal weet welke merken goed (smal) vallen, kun je deze ook online bestellen. Ik heb ook twee van die sprieten, dus ken het probleem.
Wat zijn jouw favoriete merken voor je sprieten?
woensdag 8 januari 2020 om 15:35
Dat is idd wel een goede voor ondergoed.borboletas schreef: ↑08-01-2020 15:15Zo, dat zijn inderdaad grote kinders. Die van mij is niet bijzonder groot of klein en draagt nu hij net 2 is ook maat 86 (-92). Maat 80 is pas sinds kort echt te klein.
OT: ik krijg veel kleding (uit de omgeving of van opa's en oma's) dus koop vrij weinig zelf. Wel loop ik vrij regelmatig een rondje door de Hema en als ik iets leuks zie neem ik het mee. Rompers en sokken koop ik bij als een paar keer (bijna) misgrijp / als er weinig in de kast ligt terwijl ik kort geleden gewassen heb. Beetje op gevoel dus.

woensdag 8 januari 2020 om 15:36
8 broeken en 8 truien of shirts, daarnaast een stuk of 15 onderbroeken, hemden en sokken. Ik was 1 keer per week en er ligt niets ongebruikt in de kast. Alle broeken passen bij alle truien. superhandig! Ik heb wel al grotere kids...een zoon van 11 en een dochter van 8. Dochterlief draagt ook alleen maar broeken en truien.
woensdag 8 januari 2020 om 15:40
Teveel haha. Dochter heeft een stapel leggings zeeman en dan een stuk of tien/12 jurkjes zes rokjes drie spijkerbroeken een stuk 12 shirts drie dikke truien
Drie paar schoenen laarzen van enfant.
Ik koop veel online bij wehkamp. Ze is ook smal en dun maar ik weet dat name iT en tumble en dry bijna altijd past.
Drie paar schoenen laarzen van enfant.
Ik koop veel online bij wehkamp. Ze is ook smal en dun maar ik weet dat name iT en tumble en dry bijna altijd past.
where ever you go, go with your heart
woensdag 8 januari 2020 om 15:48
Begin van het seizoen/nieuwe maat koop ik ongeveer 5 setjes, dwz 5 broeken en 5 bovenstukken. Dan kunnen we in elk geval even vooruit en daarna Koop ik nog extra wat nodig is om.ca een week door te komen zonder te wassen.
Ik heb ook altijd wat basics in grotere maat op voorraad, iets simpels als joggingbroek, longsleeve, thirts, ondergoed en sokken. Voor een absoluut noodgeval als alles op is, of ze ineens niks meer passen.
Voor zowel baby als oudere kinderen. Babykleding kreeg ik zoveel dat ik eigenlijk niets hoefde te kopen, alleen als ik echt iets heel leuk vond of speciaals wilde, maar niet uit noodzaak.
Ik heb ook altijd wat basics in grotere maat op voorraad, iets simpels als joggingbroek, longsleeve, thirts, ondergoed en sokken. Voor een absoluut noodgeval als alles op is, of ze ineens niks meer passen.
Voor zowel baby als oudere kinderen. Babykleding kreeg ik zoveel dat ik eigenlijk niets hoefde te kopen, alleen als ik echt iets heel leuk vond of speciaals wilde, maar niet uit noodzaak.
nootboek wijzigde dit bericht op 08-01-2020 15:49
1.72% gewijzigd

woensdag 8 januari 2020 om 15:49
Zoontje heeft ongeveer 12-15 pyjama’s gok ik, ruim 20 onderbroeken en 20 hemden. Dochtertje gok ik zo een 50 rompertjes en nog een hele partij broekjes waarmee ze slaapt en pyjama's denk een stuk of 10. Sokken net zo denk ongeveer 15 -20 paar per kind.
woensdag 8 januari 2020 om 16:02
Joggingbroeken zijn hier echt een crime!! Ze passen vaak pas in de breedte tegen de tijd dat hij hoogwater heeft. Ik heb echt al veel merken geprobeerd en dan zitten er tegenwoordig vaak van die stiksels bij de knieën en dan worden ze helemaal geweigerd, want dat zit niet lekker (snap ik ook wel).nootboek schreef: ↑08-01-2020 15:48Begin van het seizoen/nieuwe maat koop ik ongeveer 5 setjes, dwz 5 broeken en 5 bovenstukken. Dan kunnen we in elk geval even vooruit en daarna Koop ik nog extra wat nodig is om.ca een week door te komen zonder te wassen.

woensdag 8 januari 2020 om 16:08
Neem je leggingbroekjes, die vallen dan meer als joggingbroekje. Tenminste.. je had het net over 4 maanden. Weigeren van kleding kwam hier iets later.Bonnieux schreef: ↑08-01-2020 16:02Joggingbroeken zijn hier echt een crime!! Ze passen vaak pas in de breedte tegen de tijd dat hij hoogwater heeft. Ik heb echt al veel merken geprobeerd en dan zitten er tegenwoordig vaak van die stiksels bij de knieën en dan worden ze helemaal geweigerd, want dat zit niet lekker (snap ik ook wel).

woensdag 8 januari 2020 om 16:10
Dat klinkt als best veel! Of zijn ze nog klein?
woensdag 8 januari 2020 om 16:14
Die van vier maanden die heeft spekbeentjes en zit op de gemiddelde curve. Haar grote broer van vier (jaar!) is het ‘scharminkel’ en dat is ook de weigeraar... een lastige combi, want er valt al weinig te kiezen door zijn slanke postuur en dan weigert ie ook nog eens de helft ervan. Dat heeft me veel plezier gegeven in kleding kopen. Als baby was het een stuk makkelijker, toen was hij ook vrij gemiddeld en protesteerde ook niet echtRegretteRien schreef: ↑08-01-2020 16:08Neem je leggingbroekjes, die vallen dan meer als joggingbroekje. Tenminste.. je had het net over 4 maanden. Weigeren van kleding kwam hier iets later.![]()
woensdag 8 januari 2020 om 16:14
Dat is weinig. 1 aan, 1 in de was, 1 in de kast, dat is toch wel het minimale.
Van broeken 10? Idem van shirtjes en truitjes. Rompertjes minimaal 10.
ik geef mn bek ook maar een douw

woensdag 8 januari 2020 om 16:16
Ach ja. Zoontje vind pyjama's heel fijn. En ik was wel veel maar laat het na het drogen liggen dus genoeg van alles in de kast.RegretteRien schreef: ↑08-01-2020 16:09Ik vind 15 pyjama's een absurde hoeveelheid trouwens, ze slapen er in, hoe vies kan het worden, je draagt toch geen 2 pyjama's per nacht?
anoniem_392827 wijzigde dit bericht op 08-01-2020 16:17
2.22% gewijzigd

woensdag 8 januari 2020 om 16:22
Ja, die twee vind ik zelf ook te weinig.Madeliefjees schreef: ↑08-01-2020 16:14Dat is weinig. 1 aan, 1 in de was, 1 in de kast, dat is toch wel het minimale.
Van broeken 10? Idem van shirtjes en truitjes. Rompertjes minimaal 10.
Van boxers en shirtjes/hemdjes heeft ie er ook meer. Dus nu nog scoren in de uitverkoop.

woensdag 8 januari 2020 om 16:29
Voor mijn gemiddelde kind (qua BMI, hij is heel lang) met lange benen koop ik vaak meisjesskinnies, die zijn smaller gesneden. De extra skinny variant van WE past ook vaak goed. Bepaalde modellen joggingbroekjes vallen smaller. H&M, de meisjesbroekjes van de Hema en C&A bijvoorbeeld.
Zulke:
https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0791490003.html
Zulke:

woensdag 8 januari 2020 om 16:32
Perse met sokken aan al de zomerschoenen aan en als het eenmaal blotevoetenweer is schoenen stuk, of ineens maat groter. Idem sneeuwschoenen en spullen : oudste zwijmelt in de herfstvakantie 'oh ik hou zo van de winter' en gaat bij 15 graden alvast gekleed alsof ze naar syberie moet, muts op alles.RegretteRien schreef: ↑08-01-2020 14:59:-O Ik heb meer dan 10 wassen per week, dat zou ik echt nooit op 1 dag gedaan krijgen. Mijn kinderen hebben ook een bijzonder talent voor een maat grotere schoenen nodig hebben 3 weken nadat je een nieuw paar hebt aangeschaft trouwens.
Bij eerste echte koude dag alles stuk of kwijt of te klein.
En zo komt het dan dat ze de rest van de winter een lelijke muts van 30 euro ophebben, uit paniek na gehuil over bevroren oren op de fiets snel gekocht.
En ik in de lente in allerlei vergeten tassen en van vriendinnetjes etc ineens de leuke mutsen en spullen terugkomen.
En dan weer repeat.
woensdag 8 januari 2020 om 16:51
Dank voor je tips! Ik ga eens kijken of dat beter past.RegretteRien schreef: ↑08-01-2020 16:29Voor mijn gemiddelde kind (qua BMI, hij is heel lang) met lange benen koop ik vaak meisjesskinnies, die zijn smaller gesneden. De extra skinny variant van WE past ook vaak goed. Bepaalde modellen joggingbroekjes vallen smaller. H&M, de meisjesbroekjes van de Hema en C&A bijvoorbeeld.
Zulke: