Hoeveel kleding kopen jullie voor je kind of baby?

08-01-2020 14:38 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Hoeveel setjes kleding kopen jullie nu voor jullie kind(eren)? Ik vind het best lastig om te bepalen. Ik vraag het zowel voor mijn baby met maat 62-68 als mijn kleuter met maat 104-110.

Ik ben heel benieuwd naar jullie antwoorden.
Waarom vind je dat precies lastig?
Ik krijg heel veel, dus koop niet meer zoveel bij. Maar heb altijd meer op voorraad dan wat ze echt dragen, vind het wel prettig om iets meer te hebben. Maar niet overdreven veel, dat vind ik niet nodig.
Ik kocht, en koop, niet in setjes. Ook nooit geteld eigenlijk. Genoeg om niet dagelijks te hoeven wassen.

Wat vind je lastig?
Dat gaat geleidelijk meestal toch?
Je koopt wat, je krijgt wat, een andere maat past nog of al... Meestal heb ik best wel veel.
Toen ze een kleine baby was kocht ik dingen min of meer als ik bedacht dat het nodig was. Of als ik het echt heel erg leuk vond.
Nu heeft ze maat 80-86 (kleine gup), en is het min of meer hetzelfde. ‘Hmmm, de voorraad broeken is wel magertjes. Ik zal maar een nieuwe broek kopen als ik weer eens bij een winkel kom. ‘
In eerste instantie had ik niet heel veel nodig. Maar momenteel komen er kiezen door en moet ik kind soms 2x per dag omkleden. Dan heb je wat meer nodig :facepalm: .

Ik heb nooit bedacht dat ze een bepaald aantal broeken moet hebben of zo. En aan setjes doe ik al helemaal niet. De meeste dingen kunnen wel bij elkaar, en zo niet, jammer dan. Ze is 1, als het schoon is, is het goed. Ze hoeft voorlopig nog geen fashion-shows te lopen of zo.
nausicaa schreef:
08-01-2020 14:46
Toen ze een kleine baby was kocht ik dingen min of meer als ik bedacht dat het nodig was. Of als ik het echt heel erg leuk vond.
Nu heeft ze maat 80-86 (kleine gup), en is het min of meer hetzelfde. ‘Hmmm, de voorraad broeken is wel magertjes. Ik zal maar een nieuwe broek kopen als ik weer eens bij een winkel kom. ‘
In eerste instantie had ik niet heel veel nodig. Maar momenteel komen er kiezen door en moet ik kind soms 2x per dag omkleden. Dan heb je wat meer nodig :facepalm: .

Ik heb nooit bedacht dat ze een bepaald aantal broeken moet hebben of zo. En aan setjes doe ik al helemaal niet. De meeste dingen kunnen wel bij elkaar, en zo niet, jammer dan. Ze is 1, als het schoon is, is het goed. Ze hoeft voorlopig nog geen fashion-shows te lopen of zo.
Ik vond setjes ook niet nodig. Op een effen broekje past alles. En bij een effen truitje passen dan weer de.meeste broekjes.
Bovendien kun je als het truitje vies is, dat in de was doen en de broek aanlaten, en andersom.
Ik denk niet in setjes. Ik vind het wel belangrijk dat er heel veel ondergoed, rompers, sokken en pyama’s aanwezig zijn. Heb in ieder geval zo enorm veel kleding dat het eigenlijk te gek is maar soms wel nodig ivm kledingwissels. En was enorm veel maar ik vouw dan niet zo snel dus dan blijft er gelukkig nog genoeg over in de kasten.
Eens met Nausicaa.
nausicaa schreef:
08-01-2020 14:46

Zelfde. Als je wast en ook zelf je kind aankleed zie je precies wat er mist of wat je teveel hebt
Als ik nodig vond kocht ik bij. Voor het eerste jaar ging bij beiden vrij goed op dat ze iedere maat dubbel zo lang aanhadden als de maat ervoor:

Maat 50: 1 week
Maat 56: 2 weken
Maat 62: 1 maand
Maat 68: 2 maanden
74: 4 maanden
80: 5-6 maanden
Met hun eerste verjaardag de eerste dingetjes in 86.
En ja, ik had 'Hollands welvaren' kinders. :-D
Ik zorg ervoor dat we maar 1 dag per week hoeven te wassen. Dus minimaal 7 truien, 7 broeken, 15 onderbroeken en 7 hemdjes. Daarnaast nog een paar jurkjes en leggings.

Helaas koop ik blijkbaar net voor een groeispurt nieuwe kleren. Dus vaak past het een maand later niet meer. Koop nu dus ruim in de maat.
Quincy2 schreef:
08-01-2020 14:41
Waarom vind je dat precies lastig?
Lastig is een groot woord en ik bedoel ook niet letterlijk setjes, maar ik heb het idee dat de kasten van mijn kinderen niet zo vol zitten als die van anderen. Dus vandaar dat ik het hier eens vraag.
Het is vooral zo gekomen sinds hier minder fysieke kinderkledingzaken zijn. Ik hou niet van online shoppen omdat mijn zoontje nogal mager is en dingen heel vaak niet passen en ik het dan weer kan terugsturen. Daardoor heeft hij ook weinig.
Hecamel schreef:
08-01-2020 14:57
Ik zorg ervoor dat we maar 1 dag per week hoeven te wassen. Dus minimaal 7 truien, 7 broeken, 15 onderbroeken en 7 hemdjes. Daarnaast nog een paar jurkjes en leggings.

Helaas koop ik blijkbaar net voor een groeispurt nieuwe kleren. Dus vaak past het een maand later niet meer. Koop nu dus ruim in de maat.
:-O Ik heb meer dan 10 wassen per week, dat zou ik echt nooit op 1 dag gedaan krijgen. Mijn kinderen hebben ook een bijzonder talent voor een maat grotere schoenen nodig hebben 3 weken nadat je een nieuw paar hebt aangeschaft trouwens.
Bonnieux schreef:
08-01-2020 14:58
Lastig is een groot woord en ik bedoel ook niet letterlijk setjes, maar ik heb het idee dat de kasten van mijn kinderen niet zo vol zitten als die van anderen. Dus vandaar dat ik het hier eens vraag.
Het is vooral zo gekomen sinds hier minder fysieke kinderkledingzaken zijn. Ik hou niet van online shoppen omdat mijn zoontje nogal mager is en dingen heel vaak niet passen en ik het dan weer kan terugsturen. Daardoor heeft hij ook weinig.
Zolang je niet regelmatig mis grijpt maakt het toch niet uit?
RegretteRien schreef:
08-01-2020 14:53
Als ik nodig vond kocht ik bij. Voor het eerste jaar ging bij beiden vrij goed op dat ze iedere maat dubbel zo lang aanhadden als de maat ervoor:

Maat 50: 1 week
Maat 56: 2 weken
Maat 62: 1 maand
Maat 68: 2 maanden
74: 4 maanden
80: 5-6 maanden
Met hun eerste verjaardag de eerste dingetjes in 86.
En ja, ik had 'Hollands welvaren' kinders. :-D
Dan heb jij idd grote kinders!!!

Maat 62 gaat hier nog prima met vier maanden. En de stretchrompers van de Hema in maat 56 passen nu zelfs nog🙈😁
Bonnieux schreef:
Als het maar genoeg is en dat merk je toch?
Zeker als je al een ouder kind hebt weet je toch wel hoe vaak je wast en wanneer de bodem van de stapel in zicht komt?

Wat andere mensen in hun kast hebben is niet belangrijk.
Ik heb geen vaste setjes maar wel veel kleding per kind. Tussen mijn kinderen zit nog geen 13 maanden leeftijdsverschil en sommige kledingstukken met een beetje vreemde maatvoering kunnen ze allebei aan. Voor mijn oudste heb ik nu een hee stapel zwarte leggings in de kast liggen, die combineren met bijna alles. Ik koop nieuwe kleding als ik iets écht heel leuk vind of de oudste weer een groeispurt gehad heeft.
"Nee" is ook een antwoord.
Sodalite schreef:
08-01-2020 14:52
Ik denk niet in setjes. Ik vind het wel belangrijk dat er heel veel ondergoed, rompers, sokken en pyama’s aanwezig zijn. Heb in ieder geval zo enorm veel kleding dat het eigenlijk te gek is maar soms wel nodig ivm kledingwissels. En was enorm veel maar ik vouw dan niet zo snel dus dan blijft er gelukkig nog genoeg over in de kasten.
Wat is voor jou heel veel ondergoed/rompers, sokken en pyjama’s?

Zoonlief heeft op dit moment twee pyjama’s bijvoorbeeld.
Bonnieux schreef:

Spaanse merken zitten hier fijn!
Hecamel schreef:
08-01-2020 14:57

Dat herken ik😆
RegretteRien schreef:
08-01-2020 15:00
Zolang je niet regelmatig mis grijpt maakt het toch niet uit?
Maar dat doe ik dus wel! Dus vandaar mijn topic. Ik doe het toch niet helemaal goed...
Bonnieux schreef:
08-01-2020 15:03
Maar dat doe ik dus wel! Dus vandaar mijn topic. Ik doe het toch niet helemaal goed...
1) een of twee extra items kopen
2) iets eerder wassen
Opgelost :-)
Star² schreef:
08-01-2020 15:02
Spaanse merken zitten hier fijn!
Welke merken bedoel je dan bijvoorbeeld? Dan iig voor de tip!!!
Quincy2 schreef:
08-01-2020 15:01
Als het maar genoeg is en dat merk je toch?
Zeker als je al een ouder kind hebt weet je toch wel hoe vaak je wast en wanneer de bodem van de stapel in zicht komt?

Wat andere mensen in hun kast hebben is niet belangrijk.
Nou om eerlijk te zijn niet echt..😬😬

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven