Hoeveel kunstvoeding max per keer

26-02-2020 16:48 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel kv mag ik per keer geven maximaal? Kan alleen vinden hoeveel max per dag.
Mijn zoontje drinkt namelijk zijn avondfles altijd helemaal leeg en zuigt dan nog. Hij krijgt 210+7 en rijstebloem erin.

Rest van zijn flessen (3, los van avondvoeding) drinkt hij overigens maar 1 vaak leeg, de ochtend fles, de andere 2 de helft ongeveer.

Hij is net 8 maanden.
Alle reacties Link kopieren
Misschien gewoon nog zuigbehoefte?
Mijn zoon was altijd erg verdrietig als die avondfles op was. Als ik snel erna de speen gaf wanneer die leeg was, was het ok. Dan was die niet meer verdrietig en/of hongerig. Het was zuigbehoefte.
Alle reacties Link kopieren
Wat krijgt hij nog meer 's avonds? (Vaste voeding) Kun je daar niet iets mee?
Alle reacties Link kopieren
Hij krijgt savonds groentehap. De ene keer eet hij veel/alles op, de andere dag maar een paar hapjes. Hoe hij de avondfles drinkt maakt daarin niks uit. Ik denk niet dat het zuigbehoefte is. Vandaar mijn vraag, mag ik evt 30 meer aanbieden? Of is 210 echt de max?
Alle reacties Link kopieren
En waarom denk je dat het geen zuigbehoefte is? Hier werd er ook altijd nog flink getut na de fles. Echter geen honger maar echt zuigbehoefte. Honger zag er anders uit.
Alle reacties Link kopieren
JustMeDaan schreef:
26-02-2020 17:13
En waarom denk je dat het geen zuigbehoefte is? Hier werd er ook altijd nog flink getut na de fles. Echter geen honger maar echt zuigbehoefte. Honger zag er anders uit.
Ik denk dat omdat hij op het einde van de fles gewoonweg goed doordrinkt, en niet dat de frequentie van het zuigen/slikken afneemt op het laatst. Dat merk ik wel aan de flessen van overdag, zodra hij bijna genoeg heeft drinkt hij minder vlot door, begint wat te kauwen/spelen met de speen.

Ik hoop dat iemand mij kan zeggen of het ook 240 mag zijn, want dat is mijn vraag hierin.
Alle reacties Link kopieren
Bij voorkeur niet meer aanbieden dan 210+7 is mij altijd verteld. Dit kan er namelijk voor zorgen dat zijn maagje “oprekt”. Zeker omdat er rijstebloem inzit zou hij genoeg moeten hebben aan 210. Je kunt eventueel granenpap proberen?
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang doet hij over de fles in de avond?
Alle reacties Link kopieren
Roanna1991 schreef:
26-02-2020 17:23
Bij voorkeur niet meer aanbieden dan 210+7 is mij altijd verteld. Dit kan er namelijk voor zorgen dat zijn maagje “oprekt”. Zeker omdat er rijstebloem inzit zou hij genoeg moeten hebben aan 210. Je kunt eventueel granenpap proberen?
Dat heb ik idd al wel eens geprobeerd, maar gaat niet door de speen (nr 4 van dr Brown, misschien een nog grotere proberen, geef die fles al zonder dat trechtertje erin trouwens).

Dus granen pap geef ik weleens maar dan echt met een lepeltje, dat vind ik niks zo voor het 't slapen.
Wij hebben op aanraden van de kinderarts 240 gegeven (avondfles). Was geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon dronk op die leeftijd ook wel eens 240+8 in de avond. Als zijn buikje niet vol was, dan ging hij niet slapen. We hebben hem zelfs wel eens 270ml gegeven, dit was wel incidenteel. Ik deed er geen rijstebloem door. Na een tijdje ging hij vanzelf minder drinken. Overdag dronk hij flessen van 180ml.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou meer rijstebloem toevoegen zodat hij harder moet zuigen om te drinken.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat echt een reusachtige fles voor een kindje. Maar overleg gewoon even met het consultatiebureau. Kan me zo voorstellen dat het er ook nogal van afhangt wat hij qua ml totaal binnenkrijgt en wat er ernaast gegeten wordt of kan worden aangeboden. Maar honger lijkt me stug..
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter kreeg nooit meer dan 210 4 flesjes, maar had haar duim, die van mijn vriendin vroeger kreeg wel eens tegen de 300, was als baby echt een propje, als tiener magere lat. Kreeg ook meer flessen, geen pijl op te trekken...
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Wow mijn hemel! Wat een megaflessen! Onze dochter (8,5 maand) krijgt niet meer dan 150ML per keer (4x per dag) naast groente en fruit.
Ik zou echt niet meer geven; je rekt de natuurlijke maaginhoud alleen maar op en dan kun je blijven ophogen. 210 met granenpap zou ik proberen, ipv rijstebloem.
Alle reacties Link kopieren
Wordt hij 's nachts wakker met honger?
Alle reacties Link kopieren
Hoelang doet hij over de fles? Welke maat speen gebruik je? Ken je therapeutisch voeden?

Ik vind dit echt een gigantische fles en al helemaal voor 8 maanden. Hier bv dus vaker per dag maar met bijna 1 maar flesjes van 100cc.
Alle reacties Link kopieren
210+7 met granen zou ik dan proberen. En neem de y speen van dr Brown. Daar gaat dat namelijk allemaal wel doorheen. Dat krijgt ons mannetje hier namelijk ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou op 210 blijven en dan granen pap. En dan haal je een goedkope speen waar je een iets groter gaatje in knipt.

Ik heb hier een speen van MAM maat 3 en dat gaat prima.( niet in geknipt maar gewoon zo)

En na de fles direct de speen geven.
05-2019 wijzigde dit bericht op 26-02-2020 21:16
17.31% gewijzigd
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Oh ik gaf gerust nog bij. Heb wel eens 270 gegeven. Honger is honger. Zolang je over de hele dag maar niet over de max gaat maar zelfs dat schijnt achterhaalt te zijn. In veel landen hanteren ze geen maximum per dat, laat staan per fles.
Alle reacties Link kopieren
Je moet trouwens niet elke dag rijstebloem geven hoor, daar zit arceen in (aldus mijn huisarts).

Ik snap sowieso niet waarom je rijstebloem geeft? Dat vult toch niet? Dat is meer verdikking vanaf 4 maanden. Ik gaf alleen maar tarwepap ( Vanaf 4 maanden van Holle).
Alle reacties Link kopieren
Due-scimmie schreef:
26-02-2020 20:00

Ik vind dit echt een gigantische fles en al helemaal voor 8 maanden. Hier bv dus vaker per dag maar met bijna 1 maar flesjes van 100cc.
Maar dan voedt je 8-10x per dag? Ik ken aardig wat borstvoedingsbaby’s maar geen een die 8-10 x per dag gevoed wordt. Wanneer slaapt je kind dan?
Bij flesvoeding is 210 bij 8 maanden heel standaard.
Alle reacties Link kopieren
Dubbeljus schreef:
26-02-2020 21:16
Maar dan voedt je 8-10x per dag? Ik ken aardig wat borstvoedingsbaby’s maar geen een die 8-10 x per dag gevoed wordt. Wanneer slaapt je kind dan?
Bij flesvoeding is 210 bij 8 maanden heel standaard.
Ik lees (denk ik) dat haar kind bijna 1 is, dus die hoeft geen liter moedermelk meer te drinken op een dag.
Alle reacties Link kopieren
Ik gaf vanaf 6 maand granenpap, daar hebben ze wat aan qua voedingsstoffen. We zijn van 210 met 7 en 3 schepjes pap terug naar 150 met 2 omdat de kleine overdag steeds beter eet. Rijstepap is alleen “gebakken lucht” met misschien wel arseen dus dat heb ik nooit gebruikt.
En waarom wil je een groot gat? Wil je niet juist een gat wat klein is zodat het lang duurt maar wel zo groot dat de pap er door komt?
Hier gebruikten we een 3 standenspeen voor gewone melk en onze kleine had al snel door dat ze m zelf kon dicht en openmaken door er in te bijten. Dat regelde zichzelf dus, misschien nog een idee?
Een zebra is geen paard met strepen
Alle reacties Link kopieren
Dubbeljus schreef:
26-02-2020 21:16
Maar dan voedt je 8-10x per dag? Ik ken aardig wat borstvoedingsbaby’s maar geen een die 8-10 x per dag gevoed wordt. Wanneer slaapt je kind dan?
Bij flesvoeding is 210 bij 8 maanden heel standaard.
Maar ja ik haalde de eerste maanden de 12 keer per dag ook nog wel ;-). Slaapt Gewoon ertussendoor. Ow en hij krijgt ook nachtvoedingen op verzoek. Denk dat hij nu keer of 6 drinkt per dag als ik thuis ben.

Ik ben groot voorstander van voeden op verzoek en volgen van mijn kind, wat overigs ook met kv gewoon kan. En daarnaast hou ik rekening met natuurlijke maaginhoud. Mijn borsten krijgen geen grotere gaatjes of inhoud, dus waarom zou ik dat met fles wel doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven