Hoezo eigenwijs?!?

04-08-2012 21:31 35 berichten
Mijn peuter (2,5 jaar) is zo eigenwijs als hij groot is. Net lekker in de douche geweest om vervolgens fris naar bed te kunnen, tenminste dat was mijn planning. Maar nee, zoonlief blijft lekker in het kleine badje zitten. Hij luistert niet en zwaait gewoon naar me, doeiii mama! Boos worden helpt niet, daar is hij niet van onder de indruk. Ook niet benoemen wat we nog gaan doen, tanden poetsen, verhaaltje lezen etc. Dus nu heb ik maar even een andere aanpak geprobeerd. Ik ben weggegaan. Heb uiteraard wel eerst het water uit het badje laten lopen. Ben nog een paar keer terug gaan kijken of hij nu uit het badje komt, maar meneer is onverstoorbaar: doeiiii mama!

Af en toe....peuters
Alle reacties Link kopieren
Het zijn net mensen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik heb bij mijn dochtertje wel eens de deur open laten staan em ben toen weggegaan, toen ze t echt koud had kwam ze wel gauw, daarna niet meer gedaan...
Wacht maar tot hij bijna 4 is.

Onze zoon is zo eigenwijs, er is geen speld tussen te krijgen.
Frankly my dear, I don"t give a damn

Ik leid mijn peuter af met een tractorfilmpje op mijn telefoon. Die leg ik op zijn kamertje neer, geluid hard en meneer komt vanzelf uit bad hoor.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Wordt het nog erger??

Dit is mijn jongste maar hij spant hier thuis toch wel echt de kroon. Als ik zeg 'wel' dan is zijn weerwoord standaard 'niet'. We hebben zelfs discussies of hij nu wel of niet gepoept heeft op het toilet. Das toch duidelijk te zien, lijkt mij
quote:calvijn1 schreef op 04 augustus 2012 @ 21:39:

Wacht maar tot hij bijna 4 is.

Echt Calvijn??? Hier ook zo'n eigenwijs portret van bijna 4. Niks aan te doen... tot 100 tellen en hopen dat het ooit nog goed komt

Ik ben 2 en ik zeg nee.

Is hij al uit de badkuip?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Hihi
Ja, gelukkig wel

Hij kwam zelf naar beneden gelopen: klaar!!

Had zichzelf ondertussen ook nog even af proberen te drogen. Nu ligt hij eindelijk in zijn bed.
Dan pluk je hem toch uit het badje?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ze zijn dan wel heel glibberig, noushi.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:nouschi schreef op 04 augustus 2012 @ 21:54:

Dan pluk je hem toch uit het badje?Dat heb ik idd ook al een paar keer gedaan (is niet de eerste keer dat hij blijft zitten) Maar ik wil eigenlijk gewoon heel graag dat hij naar me luistert als ik zeg dat hij uit het badje moet komen. Of is dat dan weer teveel gevraagd bij zo'n eigenwijs mannetje
quote:pieka19 schreef op 04 augustus 2012 @ 21:57:

[...]

Dat heb ik idd ook al een paar keer gedaan (is niet de eerste keer dat hij blijft zitten) Maar ik wil eigenlijk gewoon heel graag dat hij naar me luistert als ik zeg dat hij uit het badje moet komen. Of is dat dan weer teveel gevraagd bij zo'n eigenwijs mannetje Toen dochter 2.5 was, was dat idd teveel gevraagd
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Bij ons gaat het zo:

"Lieve R..., doe maar niet, dat is gevaarlijk.

"Nee hoor, wacht jij maar eens af"
Ik pluk dochter van 3,5 er na twee aankondigingen inderdaad gewoon uit. Ze luistert best goed, maar ze vindt het bad gewoon erg lekker. Als ik haar haar gang laat gaan blijft ze erin slapen.
Ik ben drie en ik heb de regie
Pieka, geef je non-keuzes? Dat wilde bij mijn eigenwijze jongens nog wel eens helpen!

Voorbeeld:

Ik: "Kom knulletje, je gaat uit bad."

Knulletje: " Neeeeee!" (werpt zich bijna onder water en is niet van plan om ook maar een beetje uit bad te komen.)

Ik: "Kom je zelf uit bad of moet ik je tillen?"

Knulletje: "Tillen."

Helaas had en heb ik 's avonds niet altijd de puf om met twee eigenwijze kleuters, een eigenwijs peutertje en een klein baby'tje te gaan onderhandelen en moeten ze "gewoon" doen wat ik zeg.
quote:calvijn1 schreef op 04 augustus 2012 @ 22:01:

Bij ons gaat het zo:

"Lieve R..., doe maar niet, dat is gevaarlijk.

"Nee hoor, wacht jij maar eens af"

De mijne (21 maanden) wil ook nooit uit bad/douche.Roept eerst keihard 'mamaaaa' als de boze papa hem eruit wil halen, en als ik dan aangesneld kom, zegt hij doodleuk wijzend op papa 'weg!'.
Hij praat nog niet zo heel lang hier, dus het blijft bij ons tot nu toe vooral bij het 'wel' en 'niet'. En af en toe hoor ik hem zeggen; denkt eraan!! (hoezo jezelf horen praten, blijkbaar gebruik ik dat zinnetje net iets te vaak )
@ spitsmuisje, dat is misschien nog wel eens een idee! Ga ik volgende keer maar eens even proberen!
De non-keuzes werken al niet meer helaas. Zegt 'ie doodleuk "nee! blijfuh zittuh."

Maar Calvijn1, kwam je zelf nog een beetje bij van het lachen? Ik moet altjd omdraaien, kom de helft van de tijd niet bij van het lachen. En man maar zeggen "ga nou niet lachen!". Zoon worstelt nog even door, en zegt dan doodleuk 'mama, nie lachuh'.
Ik moet regelmatig lachen, maar zo dat hij het niet ziet.

Vooral als hij dan ook nog met zijn armpjes over elkaar gaat staan en zo'n eigenwijs gezicht trekt
Mijn zoon is acht en krijgt op alles wat ik zeg een weer woordje het enige wat ik doe is sommige dingen echt de kop Indrukken
'ik ben bijna vier en mijn moeder zieken geeft mij het grootste plezier...'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven