Hoofdhuid van kind stinkt

03-03-2020 10:02 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het hoofd van mijn dochter van 9 ruikt heel muf, gelijk na het wassen met shampoo al. Als ik het dan droog met de föhn begint het al.
Alsof het dagen niet gewassen is. Je kunt het al ruiken als ze naast je staat. İemand tips??
Even advies vragen bij je kapper? Of wellicht toch even naar de huisarts? Misschien heeft ze een schimmel op haar hoofd?
Maak een afspraak bij de huisarts voor je kind.
Of niet fohnen en kijken of ze dan ook stinkt. Of er niet aan ruiken.
Was bij mijn kinderen het begin van de puberteit dat soort mufe luchtjes.
Waarom fohnen??
Droog het lekker af met een handdoek en laat het daarna gewoon opdrogen.
Je kunt het nog even nabehandelen me babyhaarlotion en daarna doorkammen.
PikkuMyy schreef:
03-03-2020 10:10

Ja, hier ook :)
Ik zou hiermee niet meteen naar een huisarts gaan.. verander eerst eens van shampoo en stop met fohnen.
Ik ben al lang geen 9 jaar meer, maar mijn hoofd ruikt ook naar ingedroogd leder als ik de fohn op mijn natte hoofd heb gezet.
Fohnen zou ik ook laten dat is sowieso veel gezonder voor haar en hoofdhuid. Bodyshop heeft verder een milde scrub voor de hoofdhuid.
Controleer je dochter's haren en hoofdhuid voor het douchen op onregelmatigheden zoals schilfertjes, rode plekken of korstjes. Roos of schimmel kan de boosdoener zijn, alhoewel ik het niet waarschijnlijk acht (anders had je het al wel gemerkt).

Gooi er verder een gewone milde shampoo tegenaan en eventueel een cremespoeling na afloop. Lekker in laten trekken, uitspoelen en het haar droogdeppen met een handdoek. Niet fohnen, dat is nergens voor nodig.
Ik zou beginnen met wisselen van shampoo en niet meer föhnen.
Ruikt het echt muf of ruikt het gewoon niet naar shampoo?
Je natuurlijke geur van huid en haar ruikt ook wat muf en hoort niet naar bloemetjes te ruiken.
Behalve wisselen van shampoo en stoppen met fohnen, misschien ook gewoon iets minder vaak shampoo gebruiken. Voordat ze puber zijn hebben kinderen niet veel talgproductie, dus je maakt 't al snel te droog.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
OhDeer schreef:
03-03-2020 10:43
Ruikt het echt muf of ruikt het gewoon niet naar shampoo?
Je natuurlijke geur van huid en haar ruikt ook wat muf en hoort niet naar bloemetjes te ruiken.

Dit ook.
De parfumluchtjes die wij graag overal aan geven zijn niet de norm.
Vraag het de kapper voor je zelf van alles gaat proberen.
zoals iedereen al zegt, verander van shampoo, en was minder vaak met shampoo en stop met het haar föhnen. Waarschijnlijk is ze hormonaal aan het veranderen, waardoor lichaamsgeur gaat veranderen.

Bespreek dit ook met de kapper van je dochter. En stoort het je echt, maak dan een afspraak bij de huisarts.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
PikkuMyy schreef:
03-03-2020 10:10
Hier ook, stiefdochters en eigen dochter hadden dat en mijn jongste dochter van 10, die zelfs na een week geen haren wassen met shampoo nog heerlijk rook, heeft het nu ook sinds kort. Wat vaker wassen of droogshampoo gebruiken die lekker ruikt en niet föhnen, dat maakt het erger en is sowieso niet goed voor het haar.
Naar de huisarts gaan zou ik echt heel erg raar en overdreven vinden voor dit.
Gebruik je milde shampoo?
Mijn kinderen gingen op een gegeven moment ook ruiken op de hoofdhuid met Zwitsal of andere ‘kindershampoo’ destijds. Lekker voor verse baby’s maar niet agressief genoeg als ze ouder zijn. Het werd hier meteen beter met andere shampoo.

En föhnen is ook niet al te best voor het haar.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Bij mijn dochter is dat als ze haar haren niet goed uitspoeld. Af en toe vraagt ze mij haar haren uit te spoelen. Ze heeft veel en dik haar.
İk gebruik de prinsessen shampoo van andrelon, was het 2x, daarna gaat er veel conditioner in, ze heeft lang zwaar haar.

İk fohn het alleen even in de nek of puntjes, dat wilt ze zelf graag, wilt niet met nat haar gaan slapen.

İk moet zeggen dat haar vader het zelfde heeft, misschien genetisch.

Ga toch maar van shampoo wisselen.
kreefje schreef:
03-03-2020 22:06
İk gebruik de prinsessen shampoo van andrelon, was het 2x, daarna gaat er veel conditioner in, ze heeft lang zwaar haar.

İk fohn het alleen even in de nek of puntjes, dat wilt ze zelf graag, wilt niet met nat haar gaan slapen.

Je kan toch ook eerder douchen, in de ochtend of na het avondeten bv?
Prinsessenshampoo is kindershampoo. Ik zou beginnen met overstappen op een volwassen product.
kreefje schreef:
03-03-2020 22:06

Ik zou andere shampoo gaan proberen. Een milde variant en gewoon 1x wassen. En conditioner alleen op het lange haar doen en niet dicht bij de hoofdhuid.

En max 2x per week wassen.
Blijf in jezelf geloven !
Probeer eens een anti schimmel shampoo zoals Nizoral. Dat hielp tegen mijn zoon’s muffe hoofdhuid geur. Je kan ook een shampoo met tea tree olie proberen. Dat schijnt ook te helpen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven