Hoofdhuid van kind stinkt

dinsdag 3 maart 2020 om 10:40
Controleer je dochter's haren en hoofdhuid voor het douchen op onregelmatigheden zoals schilfertjes, rode plekken of korstjes. Roos of schimmel kan de boosdoener zijn, alhoewel ik het niet waarschijnlijk acht (anders had je het al wel gemerkt).
Gooi er verder een gewone milde shampoo tegenaan en eventueel een cremespoeling na afloop. Lekker in laten trekken, uitspoelen en het haar droogdeppen met een handdoek. Niet fohnen, dat is nergens voor nodig.
Gooi er verder een gewone milde shampoo tegenaan en eventueel een cremespoeling na afloop. Lekker in laten trekken, uitspoelen en het haar droogdeppen met een handdoek. Niet fohnen, dat is nergens voor nodig.
dinsdag 3 maart 2020 om 10:44

dinsdag 3 maart 2020 om 10:54
zoals iedereen al zegt, verander van shampoo, en was minder vaak met shampoo en stop met het haar föhnen. Waarschijnlijk is ze hormonaal aan het veranderen, waardoor lichaamsgeur gaat veranderen.
Bespreek dit ook met de kapper van je dochter. En stoort het je echt, maak dan een afspraak bij de huisarts.
Bespreek dit ook met de kapper van je dochter. En stoort het je echt, maak dan een afspraak bij de huisarts.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
dinsdag 3 maart 2020 om 11:00
Hier ook, stiefdochters en eigen dochter hadden dat en mijn jongste dochter van 10, die zelfs na een week geen haren wassen met shampoo nog heerlijk rook, heeft het nu ook sinds kort. Wat vaker wassen of droogshampoo gebruiken die lekker ruikt en niet föhnen, dat maakt het erger en is sowieso niet goed voor het haar.
Naar de huisarts gaan zou ik echt heel erg raar en overdreven vinden voor dit.
dinsdag 3 maart 2020 om 16:27
Gebruik je milde shampoo?
Mijn kinderen gingen op een gegeven moment ook ruiken op de hoofdhuid met Zwitsal of andere ‘kindershampoo’ destijds. Lekker voor verse baby’s maar niet agressief genoeg als ze ouder zijn. Het werd hier meteen beter met andere shampoo.
En föhnen is ook niet al te best voor het haar.
Mijn kinderen gingen op een gegeven moment ook ruiken op de hoofdhuid met Zwitsal of andere ‘kindershampoo’ destijds. Lekker voor verse baby’s maar niet agressief genoeg als ze ouder zijn. Het werd hier meteen beter met andere shampoo.
En föhnen is ook niet al te best voor het haar.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

dinsdag 3 maart 2020 om 22:06
İk gebruik de prinsessen shampoo van andrelon, was het 2x, daarna gaat er veel conditioner in, ze heeft lang zwaar haar.
İk fohn het alleen even in de nek of puntjes, dat wilt ze zelf graag, wilt niet met nat haar gaan slapen.
İk moet zeggen dat haar vader het zelfde heeft, misschien genetisch.
Ga toch maar van shampoo wisselen.
İk fohn het alleen even in de nek of puntjes, dat wilt ze zelf graag, wilt niet met nat haar gaan slapen.

woensdag 4 maart 2020 om 07:54
Je kan toch ook eerder douchen, in de ochtend of na het avondeten bv?kreefje schreef: ↑03-03-2020 22:06İk gebruik de prinsessen shampoo van andrelon, was het 2x, daarna gaat er veel conditioner in, ze heeft lang zwaar haar.

vrijdag 6 maart 2020 om 19:39
Ik zou andere shampoo gaan proberen. Een milde variant en gewoon 1x wassen. En conditioner alleen op het lange haar doen en niet dicht bij de hoofdhuid.kreefje schreef: ↑03-03-2020 22:06İk gebruik de prinsessen shampoo van andrelon, was het 2x, daarna gaat er veel conditioner in, ze heeft lang zwaar haar.
En max 2x per week wassen.
Blijf in jezelf geloven !