hoofdluis

23-06-2012 22:12 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jaja we hebben er wat nieuwe huisdieren bij

Van de week kwam dochter thuis met een brief dat er luis was geconstateerd op school(toen niet bij haar trouwens).Toen kam gekocht en het direct nagekeken.2 dagen later zag ik niks meer.Nu heb ik het nog nooit bij de hand gehad dus dacht er van af te zijn.

vandaag had dochter een feestje en een van de moeders melde dat haar dochter het had.Een andere moeder die kapster was heeft de andere 5 meisjes gecontroleerd en 4 ervan hadden ze,waaronder die van mij.

Nu vertelde die moeder dat er dus behandeld moest worden met shampoo/lotion en ook jassen en beddengoed gewassen moesten worden.Dit vind ik ook allemaal wel logisch ,maar ze zei ook dat beklding banken en bekleding auto helemaal gereinigd moest worden en alle elastiekjes ,borstels en dergelijke vervangen moesten worden.

Hoe nauw ligt dat.?

Heb wel mijn eigen en man zijn haar gedaan met lotion en dochter ook en jassen en bedden goed dus maar wat is jullie ervaring?

Want hoe gaat dat dan? als je zelf alles netjes doet en er zijn op school aantal ouders die er niet zo heel nauw mee zijn dan kom je er toch nooit van af?

En s het bepaalde tijd van het jaar?

Heb nu echt overal jeuk haha
quote:eefjewentelteefje schreef op 23 juni 2012 @ 23:16:

[...]

Sommige jongens zijn best ijdel hoor!

Ik heb wel de laatste keer gezegd, nadat ik (of liever gezegd hij) weer bij de kapper werd weggestuurd dat de volgende keer ik idd een tondeuse zou pakken.

Hij had geluk...

Dat begrijp ik

Maar het is wel gif wat je op het hoofd smeert.

Bij zwangere vrouwen wordt het volstrekt ontraden.
quote:Vilma schreef op 23 juni 2012 @ 23:21:

[...]

Dat begrijp ik

Maar het is wel gif wat je op het hoofd smeert.

Bij zwangere vrouwen wordt het volstrekt ontraden.

Wat ik gebruik is XTluis. (geen aandelen )

Dat is een lotion en stinkt niet.

De werkzame stof is dimeticon en dat is een waterafstotende olie die de luis zeg maar verstikt.

Op de bijsluiter staat dat je als zwangere vrouw dit gewoon kunt gebruiken.
Dat warmteapparaat is er al. Das dus geen sprookje.... Ik zal hem even googlen. Moment.
Kan het mobiel zo snel niet vinden. Zoek morgen verder.
En ik maar wachten....

Geintje
Ik heb deze kam en daarmee krijg je ook de neten eruitgekamd: http://www.amazon.co.uk/gp/aw/d/B001PML ... 633&sr=8-1

Dergelijke kammen zijn ook wel in Nederland te krijgen, maar wel van een ander merk. Gewoon bij de apotheek navragen.

Al je spullen wassen, knuffels in de vriezer e.d. is achterhaald.

En lotion is niet alleen vies, de meeste luizen zijn allang resistent. Heeft dus ook geen zin.

Wat er al gezegd is, kammen met een goede kam!
Ze kunnen niet resistent raken voor de lotion die ik gebruik omdat ze niet gedood worden door gif maar door olie.

Klopt wel dat ze voor een boel gif resistent zijn geworden.
XTluis is het enige middel dat nog werkt. Voor prioderm enzo zijn de luizen inmiddels resistent door het vele gebruik. Maar idd, rivm raad aan om te kammen en that's it. Knuffels in een zak, alles wassen, dingen in de vriezer. Allemaal niet meer nodig. Gewoon kammen dus en klaar
Eerste keer werd ik hysterisch! hele huis op zijn kop!

Tweede keer XT luis in het haar, beddengoed en knuf en jas in de was en verder paar dagen met een electrische luizenkam gekamd.

Niks aan het handje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven