hoofdluis
zaterdag 23 juni 2012 om 22:12
Jaja we hebben er wat nieuwe huisdieren bij
Van de week kwam dochter thuis met een brief dat er luis was geconstateerd op school(toen niet bij haar trouwens).Toen kam gekocht en het direct nagekeken.2 dagen later zag ik niks meer.Nu heb ik het nog nooit bij de hand gehad dus dacht er van af te zijn.
vandaag had dochter een feestje en een van de moeders melde dat haar dochter het had.Een andere moeder die kapster was heeft de andere 5 meisjes gecontroleerd en 4 ervan hadden ze,waaronder die van mij.
Nu vertelde die moeder dat er dus behandeld moest worden met shampoo/lotion en ook jassen en beddengoed gewassen moesten worden.Dit vind ik ook allemaal wel logisch ,maar ze zei ook dat beklding banken en bekleding auto helemaal gereinigd moest worden en alle elastiekjes ,borstels en dergelijke vervangen moesten worden.
Hoe nauw ligt dat.?
Heb wel mijn eigen en man zijn haar gedaan met lotion en dochter ook en jassen en bedden goed dus maar wat is jullie ervaring?
Want hoe gaat dat dan? als je zelf alles netjes doet en er zijn op school aantal ouders die er niet zo heel nauw mee zijn dan kom je er toch nooit van af?
En s het bepaalde tijd van het jaar?
Heb nu echt overal jeuk haha
Van de week kwam dochter thuis met een brief dat er luis was geconstateerd op school(toen niet bij haar trouwens).Toen kam gekocht en het direct nagekeken.2 dagen later zag ik niks meer.Nu heb ik het nog nooit bij de hand gehad dus dacht er van af te zijn.
vandaag had dochter een feestje en een van de moeders melde dat haar dochter het had.Een andere moeder die kapster was heeft de andere 5 meisjes gecontroleerd en 4 ervan hadden ze,waaronder die van mij.
Nu vertelde die moeder dat er dus behandeld moest worden met shampoo/lotion en ook jassen en beddengoed gewassen moesten worden.Dit vind ik ook allemaal wel logisch ,maar ze zei ook dat beklding banken en bekleding auto helemaal gereinigd moest worden en alle elastiekjes ,borstels en dergelijke vervangen moesten worden.
Hoe nauw ligt dat.?
Heb wel mijn eigen en man zijn haar gedaan met lotion en dochter ook en jassen en bedden goed dus maar wat is jullie ervaring?
Want hoe gaat dat dan? als je zelf alles netjes doet en er zijn op school aantal ouders die er niet zo heel nauw mee zijn dan kom je er toch nooit van af?
En s het bepaalde tijd van het jaar?
Heb nu echt overal jeuk haha
zaterdag 23 juni 2012 om 22:17
Het advies van alles wassen en stofzuigen is verouderd. Dat hoeft nu niet meer, het advies van het rivm is nu kammen, kammen en kammen.
http://www.rivm.nl/Onderwerpen/Onderwerpen/H/Hoofdluis
http://www.rivm.nl/Onderwerpen/Onderwerpen/H/Hoofdluis
zaterdag 23 juni 2012 om 22:18
quote:truffelmaffia schreef op 23 juni 2012 @ 22:15:
Luizen houden niet van vies haar. Dus even een paar daagjes niet wassen (ja is ff vies, maar wel voor een goed doel).
Dit slaat dus echt nergens op!
Luis hoort erbij!
Gewoon kleren en beddegoed wassen. Knuffels in de vriezer. Kammen reinigen en nieuwe elastiekjes.
En reken er maar op dat het de komende jaren nog wel eens terug komt.
Luizen houden niet van vies haar. Dus even een paar daagjes niet wassen (ja is ff vies, maar wel voor een goed doel).
Dit slaat dus echt nergens op!
Luis hoort erbij!
Gewoon kleren en beddegoed wassen. Knuffels in de vriezer. Kammen reinigen en nieuwe elastiekjes.
En reken er maar op dat het de komende jaren nog wel eens terug komt.
zaterdag 23 juni 2012 om 22:21
Het klopt wel hoor, dat je alles goed moet reinigen. Alleen deed ik altijd borstels, kammen en haarstieken in een zakje en een nacht in de vriezer. Kleding die niet op 60 gr gewassen kan worden in vuilniszakken en dicht gebonden en 1 week wegzetten. Ik roeide die luizen uit met Priodermlotion, dat werkte bij mijn dochters als een tierelier. Ik deed ook wat prioderm in een spuitflacon wat aangelengt met water en dat sprayde ik op de bank, gordijnen en op de autobekleding.
Oww, en na het behandelen kamde ik nog een week 2x per dag hun haren.
Oww, en na het behandelen kamde ik nog een week 2x per dag hun haren.
zaterdag 23 juni 2012 om 22:23
quote:Zuigstengel schreef op 23 juni 2012 @ 22:21:
Het klopt wel hoor, dat je alles goed moet reinigen. Alleen deed ik altijd borstels, kammen en haarstieken in een zakje en een nacht in de vriezer. Kleding die niet op 60 gr gewassen kan worden in vuilniszakken en dicht gebonden en 1 week wegzetten. Ik roeide die luizen uit met Priodermlotion, dat werkte bij mijn dochters als een tierelier. Ik deed ook wat prioderm in een spuitflacon wat aangelengt met water en dat sprayde ik op de bank, gordijnen en op de autobekleding.Serieus?
Het klopt wel hoor, dat je alles goed moet reinigen. Alleen deed ik altijd borstels, kammen en haarstieken in een zakje en een nacht in de vriezer. Kleding die niet op 60 gr gewassen kan worden in vuilniszakken en dicht gebonden en 1 week wegzetten. Ik roeide die luizen uit met Priodermlotion, dat werkte bij mijn dochters als een tierelier. Ik deed ook wat prioderm in een spuitflacon wat aangelengt met water en dat sprayde ik op de bank, gordijnen en op de autobekleding.Serieus?
zaterdag 23 juni 2012 om 22:23
Jo: tja denk ook idd dat dit niet de laatste keer zal zijn.Vind het ook geen eeeeenorme ramp en weet dat het iedereen kan overkomen. maar wist ff niet wat nou wel en niet noodzakelijk is.
Hoorde trouwens dat als de kinderen op school gecontroleerd werden en er werd luis bij ze gevonden dat je je kind op moet komen halen
Hoorde trouwens dat als de kinderen op school gecontroleerd werden en er werd luis bij ze gevonden dat je je kind op moet komen halen
zaterdag 23 juni 2012 om 22:24
Luizen komen idd op schoon haar af. En als je een stoffen bank hebt, dan moet je die echt wassen. Net als alle jassen aan de kapstok, alle knuffels in bed en sjaaltjes etc. En ik hoop dat je niet iets dat al gedragen was, hebt teruggehangen in de kledingkast.
Wij hebben twee jaar geleden een luizenplaag gehad. Gek werd ik er van. Gelukkig vroor het toen zo erg dat ik uiteindelijk alles (zelfs de zitkussens van de bank) een paar nachten in zakken buiten heb laten staan.
Sinds die tijd was ik het haar van de kinderen hooguit 2 maal per week.
Wij hebben twee jaar geleden een luizenplaag gehad. Gek werd ik er van. Gelukkig vroor het toen zo erg dat ik uiteindelijk alles (zelfs de zitkussens van de bank) een paar nachten in zakken buiten heb laten staan.
Sinds die tijd was ik het haar van de kinderen hooguit 2 maal per week.
zaterdag 23 juni 2012 om 22:26
quote:rusly schreef op 23 juni 2012 @ 22:23:
Jo: tja denk ook idd dat dit niet de laatste keer zal zijn.Vind het ook geen eeeeenorme ramp en weet dat het iedereen kan overkomen. maar wist ff niet wat nou wel en niet noodzakelijk is.
Hoorde trouwens dat als de kinderen op school gecontroleerd werden en er werd luis bij ze gevonden dat je je kind op moet komen halenKlopt, dat is hier op school ook het geval.
Jo: tja denk ook idd dat dit niet de laatste keer zal zijn.Vind het ook geen eeeeenorme ramp en weet dat het iedereen kan overkomen. maar wist ff niet wat nou wel en niet noodzakelijk is.
Hoorde trouwens dat als de kinderen op school gecontroleerd werden en er werd luis bij ze gevonden dat je je kind op moet komen halenKlopt, dat is hier op school ook het geval.
zaterdag 23 juni 2012 om 22:29
zaterdag 23 juni 2012 om 22:31
quote:rusly schreef op 23 juni 2012 @ 22:29:
heb net de jassen gewassen maar op 40 gr. zitten namelijk ook nieuwe bij( is dit dus niet warm genoeg?
En ikke : tja ban bang van wel dat ik iets ongewasse terug heb gehangen.Shit nu moet de rest dus ook?
grrr had rustig weekendje in gedachtte hahaJe kunt niet echt alles gaan wassen natuurlijk, maar wat je gedragen hebt en terug gehangen, 1 week niet meer dragen, een luis leeft van bloed en na 1 week geen bloed te hebben gezogen, gaan ze dood.
heb net de jassen gewassen maar op 40 gr. zitten namelijk ook nieuwe bij( is dit dus niet warm genoeg?
En ikke : tja ban bang van wel dat ik iets ongewasse terug heb gehangen.Shit nu moet de rest dus ook?
grrr had rustig weekendje in gedachtte hahaJe kunt niet echt alles gaan wassen natuurlijk, maar wat je gedragen hebt en terug gehangen, 1 week niet meer dragen, een luis leeft van bloed en na 1 week geen bloed te hebben gezogen, gaan ze dood.
zaterdag 23 juni 2012 om 22:32
mijn dochter heeft het vroeger ook heel erg gehad. Ik snapte maar niet dat het bij haar niet overging. Alles was gewassen, haar haren werden vaak gekamd en ik had haar al een paar keer behandeld. bleek ze dus op school naast een meisje te zitten die thuis niet behandeld werd. Ik heb mijn dochter toen in overleg met leraar een paar dagen thuis gehouden, die toestand duurde namelijk al weken.
Overigens heeft zij op de lagere school een keer of 5 hoofdluis gehad terwijl mijn 2 zonen er nooit last van hebben gehad, mijn man en ik trouwens ook niet.
Overigens heeft zij op de lagere school een keer of 5 hoofdluis gehad terwijl mijn 2 zonen er nooit last van hebben gehad, mijn man en ik trouwens ook niet.
zaterdag 23 juni 2012 om 22:34
Wij hebben zelf 5 katten en vanwege de vlooienmogelijkheid worden bank, kussens, gordijnen enz. ingespoten met anti-vlooienspul. Wel góed spul overigens, geen bolfo.
Op een dag merkte ik dat vliegen wel erg snel doodgingen. Was dus met het inspuiten van de gordijnen ook wat op de ramen terecht gekomen. Puur gif. En toen er eens een heul dikke spin zat heb ik die rechtstreeks bespoten. Erg gemeen eigenlijk, maar ik ben zooooooooo bang voor spinnen. Na een half uurtje was de spin wijlen.
Ik denk dus dat, mocht je huisdieren hebben en vlooizooi gebruiken, je daarmee de luizen ook wel klein krijgt. En anders is het misschien een optie om het spul te kopen.
Een goede tip om van hoofdluis af te komen; zorg dat je kinderen ziek worden. Als ze koorts krijgen vallen de luizen zo van het hoofd af. De wetenschap is dan ook bezig met de ontwikkeling van een warmteapparaat waarmee luizen gedood kunnen worden. Alles wassen in achterhaald, al zou ik, puur vanwege de psychische kriebels, kussenslopen, beddengoed en jassen wel even in de wasmachine mikken.
Op een dag merkte ik dat vliegen wel erg snel doodgingen. Was dus met het inspuiten van de gordijnen ook wat op de ramen terecht gekomen. Puur gif. En toen er eens een heul dikke spin zat heb ik die rechtstreeks bespoten. Erg gemeen eigenlijk, maar ik ben zooooooooo bang voor spinnen. Na een half uurtje was de spin wijlen.
Ik denk dus dat, mocht je huisdieren hebben en vlooizooi gebruiken, je daarmee de luizen ook wel klein krijgt. En anders is het misschien een optie om het spul te kopen.
Een goede tip om van hoofdluis af te komen; zorg dat je kinderen ziek worden. Als ze koorts krijgen vallen de luizen zo van het hoofd af. De wetenschap is dan ook bezig met de ontwikkeling van een warmteapparaat waarmee luizen gedood kunnen worden. Alles wassen in achterhaald, al zou ik, puur vanwege de psychische kriebels, kussenslopen, beddengoed en jassen wel even in de wasmachine mikken.