Hoofdpijn dochter 15
donderdag 31 mei 2012 om 18:26
Hoi
Vraagje aan jullie,misschien dat jullie herkenning zien of tips hebben voor ons...
Mijn dochter klaagt nu al bijna een jaar over hoofdpijn dagelijks...
We zijn al bij de huisarts geweest en die constateerde dat haar schouders en rug/nek vastzaten,dus heeft ze een aantal weken therapie gehad,wat geen effect heeft gehad..helaas voor haar...
We zijn nu ook bij de opticien geweest en een oogmeting gedaan ( vroeger had ze al een lui oog,afgeplakt en een bril gehad) nu had ze bij haar rechteroog dus een sterkte van +2,25 en links +0.5 dus nu heeft ze een lens voor haar rechteroog....
Maar nog steeds heel erg hoofdpijn...:(
Ook is ze met vlagen misselijk en duizelig....
Zou ze migraine kunnen hebben en kan dit elke dag...?
Ik maak morgen sowieso een afspraak bij de huisarts...
Maar misschien herkent iemand mijn verhaal...
Ik reageer weer na 22.00 moet naar een verjaardag....
Alvast bedankt.. Gr hallozo
Vraagje aan jullie,misschien dat jullie herkenning zien of tips hebben voor ons...
Mijn dochter klaagt nu al bijna een jaar over hoofdpijn dagelijks...
We zijn al bij de huisarts geweest en die constateerde dat haar schouders en rug/nek vastzaten,dus heeft ze een aantal weken therapie gehad,wat geen effect heeft gehad..helaas voor haar...
We zijn nu ook bij de opticien geweest en een oogmeting gedaan ( vroeger had ze al een lui oog,afgeplakt en een bril gehad) nu had ze bij haar rechteroog dus een sterkte van +2,25 en links +0.5 dus nu heeft ze een lens voor haar rechteroog....
Maar nog steeds heel erg hoofdpijn...:(
Ook is ze met vlagen misselijk en duizelig....
Zou ze migraine kunnen hebben en kan dit elke dag...?
Ik maak morgen sowieso een afspraak bij de huisarts...
Maar misschien herkent iemand mijn verhaal...
Ik reageer weer na 22.00 moet naar een verjaardag....
Alvast bedankt.. Gr hallozo
donderdag 31 mei 2012 om 18:32
Is het tijdelijk minder geworden toen er aan haar houding en nek/schouder gewerkt werd?
Ik heb ook veel hoofdpijn, zit voornamlijk rond mijn voorhoofd en wordt veroorzaakt door een "band"die over je voorhoofd naar je nek en rug loopt. Als ik hoofd pijn heb, dan komt dat omdat mijn nek te veel verkrampt is en mijn houding slecht is (veel beelschermwerk en turen). Ik ga er voor naar fysio en shiatsumassage, dan neemt het aanzienlijk af.
Misselijkheid en duizeligheid herken ik niet als klachten van spanningshoofdpijn. Dat zou meer bij migraine passen denk ik.
Ik heb ook veel hoofdpijn, zit voornamlijk rond mijn voorhoofd en wordt veroorzaakt door een "band"die over je voorhoofd naar je nek en rug loopt. Als ik hoofd pijn heb, dan komt dat omdat mijn nek te veel verkrampt is en mijn houding slecht is (veel beelschermwerk en turen). Ik ga er voor naar fysio en shiatsumassage, dan neemt het aanzienlijk af.
Misselijkheid en duizeligheid herken ik niet als klachten van spanningshoofdpijn. Dat zou meer bij migraine passen denk ik.
donderdag 31 mei 2012 om 18:58
Ik kan alleen even reageren op het gedeelte hoofdpijn door vaste spieren in nek/rug. Ik heb hier ook veel last van en loop al 2,5 jaar bij fysio om de boel in ieder geval zo soepel mogelijk te houden en hopelijk ook zo ver te komen dat ik niet meer zo vaak fysio hoef. Bij mij is dit ook begonnen rond mijn 15e, maar waarschijnlijk door een val (waarbij ik een herschenschudding en gebroken neus opliep) Ik had niet dagelijks hoofdpijn, maar er waren veel periodes met weken van hoofdpijn.
Heeft ze ook last/pijn in haar nek en/rug, als dat zo is, zorg dan dat ze goede fysio (of manuele therapie) krijgt. Het hoeft natuurlijk niet hetzelfde te zijn. Ik hoop dat jullie snel de oplossing vinden! Succes
Heeft ze ook last/pijn in haar nek en/rug, als dat zo is, zorg dan dat ze goede fysio (of manuele therapie) krijgt. Het hoeft natuurlijk niet hetzelfde te zijn. Ik hoop dat jullie snel de oplossing vinden! Succes
donderdag 31 mei 2012 om 19:03
Misselijk en duizelig? Braakt ze ook? Dat is namelijk een alarmsymptoom. Misschien toch eens terug gaan naar huisarts en verwijzing vragen voor de neuroloog. Snap eigenlijk niet dat ze daar nog niet heen gestuurd is, na al die tijd met hoofdpijn. Ik loop nu vijf weken dagelijks met hoofdpijn en kreeg bij drie weken non stop koppijn namelijk een verwijzing.
Verder heb ik geen tips eigenlijk.
Sterkte.
Verder heb ik geen tips eigenlijk.
Sterkte.
donderdag 31 mei 2012 om 19:13
Dit dus, het kan niets zijn maar ook van alles. Als ik jou was zou ik het uitgezocht willen hebben. Ik ken ook zo'n verhaal. Uiteindelijk had het te maken met een verstoorde hormoonhuishouding door een mini tumor (niet kwaadaardig) in de hypofyse. Bleek in dit geval goed te behandelen met medicijnen. Ik schrijf dit niet om je bang te maken, maar laat je niet zo maar met een kluitje in het riet sturen. Stijve spieren in de nek kunnen ook onstaan omdat je je zo'n zorgen maakt over de hoofdpijn. Beetje kip en ei verhaal dus.
Heel veel sterkte ermee voor zowel jou als je dochter.
donderdag 31 mei 2012 om 20:24
Hoe gaat het verder met je dochter? Heeft ze misschien last van stress? Heeft ze het leuk op school? Zouden er redenen kunnen zijn waardoor ze niet lekker in haar vel zit? Hoofdpijn is in de meeste gevallen toch echt een psychosomatische klacht die vaak het gevolg is van psychische (emotionele) spanningen. Dat zou ik ook zeker meenemen, zeker als ze ook een stijve nek heeft.
donderdag 31 mei 2012 om 20:44
Ik heb jarenlang last gehad van hoofdpijn en duizeligheid. Ook naar de opticien geweest, op mijn 14e. Ik bleek ook een + sterkte te hebben (dat komt niet zoveel voor) en kreeg toen lensjes van +0.50. Dat lijkt dus een verwaarloosbare sterkte, maar bij mij scheelde het veel. Hoofdpijn verminderde, maar de duizeligheid bleef. Vooral als ik lang op school zat / huiswerk maakte stak de hoofdpijn de kop op.
Na een stuk of 5 keer naar verschillende opticiens en oogartsen te zijn gegaan, heb ik zelf (ik was geloof ik 15) eens voorgesteld of ze mijn leessterkte niet konden testen (bij een normale ogentest moet je alleen in de verte kijken, ze testen je dichtbij-zicht niet standaard). Het was me opgevallen dat ik vooral hoofdpijn kreeg van huiswerk/leren/lezen. De opticien wilde dat niet doen, want hij zei dat dat echt alleen nodig was bij oudere mensen. Zoiets bestaat gewoon niet bij jonge mensen. Uitgesloten. Na veel aandringen hebben ze het toch gemeten. Ik bleek een leessterkte te hebben van +1.75 in beide ogen. Dit is ook nog nagemeten bij de oogarts (op aandringen van mij, want die vond het ook onzin om de leessterkte van een jong persoon te testen).
Ik ben van mijn 8e tot mijn 16e hoofdpijnleider geweest en heb hierdoor eindeloos problemen gehad met mijn school (die altijd zei dat ik maar alsof deed). Nu heb ik geen enkele klacht meer. Al die jaren gedoe... terwijl het zo opgelost was! Dus TO... het is maar een suggestie, maar omdat je dochter ook een + sterkte heeft dacht ik... misschien zou het dat kunnen zijn. Het testen ervan is maar een heel kleine moeite (al zul je wel moeten aandringen). Nogsteeds als ik bij een oogarts/opticien ben hoor ik "maar dat kan helemaal niet!" Ja hallo, ik zit hier toch echt hoor.
Na een stuk of 5 keer naar verschillende opticiens en oogartsen te zijn gegaan, heb ik zelf (ik was geloof ik 15) eens voorgesteld of ze mijn leessterkte niet konden testen (bij een normale ogentest moet je alleen in de verte kijken, ze testen je dichtbij-zicht niet standaard). Het was me opgevallen dat ik vooral hoofdpijn kreeg van huiswerk/leren/lezen. De opticien wilde dat niet doen, want hij zei dat dat echt alleen nodig was bij oudere mensen. Zoiets bestaat gewoon niet bij jonge mensen. Uitgesloten. Na veel aandringen hebben ze het toch gemeten. Ik bleek een leessterkte te hebben van +1.75 in beide ogen. Dit is ook nog nagemeten bij de oogarts (op aandringen van mij, want die vond het ook onzin om de leessterkte van een jong persoon te testen).
Ik ben van mijn 8e tot mijn 16e hoofdpijnleider geweest en heb hierdoor eindeloos problemen gehad met mijn school (die altijd zei dat ik maar alsof deed). Nu heb ik geen enkele klacht meer. Al die jaren gedoe... terwijl het zo opgelost was! Dus TO... het is maar een suggestie, maar omdat je dochter ook een + sterkte heeft dacht ik... misschien zou het dat kunnen zijn. Het testen ervan is maar een heel kleine moeite (al zul je wel moeten aandringen). Nogsteeds als ik bij een oogarts/opticien ben hoor ik "maar dat kan helemaal niet!" Ja hallo, ik zit hier toch echt hoor.
vrijdag 1 juni 2012 om 07:45
Bedankt voor de reacties..
Ze vind het op school erg leuk en heeft naar mijn weten geen stress daarvan,heeft veel vriendinnen en is vrolijk!
Tuurlijk spookt er van alles engs door mijn hoofd,maa wil haar en niet mee belasten,ik ga zo bellen voor een afspraak en wil graag dat er nu iets aan gedaan word,ze is nog te jong om alleen maar op de bank te liggen als ze uit school komt omdat ze hoofdpijn heeft..
Ze gebruikt wel pilletjes ervoor,maar paracetamol helpt niet,nu heeft ze panadol,maar ben niet erg blij dat ze medicijnen slikt. Maar hoop voor haar elke x weer dat het gaat helpen :(
Ik heb ook gedacht dat het van de ongesteldheid kan komen,dus hormonen..maar elke dag ??
Ze vind het op school erg leuk en heeft naar mijn weten geen stress daarvan,heeft veel vriendinnen en is vrolijk!
Tuurlijk spookt er van alles engs door mijn hoofd,maa wil haar en niet mee belasten,ik ga zo bellen voor een afspraak en wil graag dat er nu iets aan gedaan word,ze is nog te jong om alleen maar op de bank te liggen als ze uit school komt omdat ze hoofdpijn heeft..
Ze gebruikt wel pilletjes ervoor,maar paracetamol helpt niet,nu heeft ze panadol,maar ben niet erg blij dat ze medicijnen slikt. Maar hoop voor haar elke x weer dat het gaat helpen :(
Ik heb ook gedacht dat het van de ongesteldheid kan komen,dus hormonen..maar elke dag ??
vrijdag 1 juni 2012 om 10:18
Raar toch altijd, dat iemand zo'n post begint met die zin. Want je wilt TO juist wel bang maken, zodat ze een doorverwijzing haalt.
Een huisarts kan ook neurologisch onderzoek doen en dan een inschatting maken van het risico dat er iets ernstigers aan de hand is. Aangezien TO al bij de huisarts geweest is, neem ik maar aan dat de huisarts heus wel verder gekeken heeft.
Appreciate the little things in life. They're all you'll ever achieve.
Week 32 van de Extremely Demotivational Calendar
Week 32 van de Extremely Demotivational Calendar
vrijdag 1 juni 2012 om 10:36
Ik heb gebeld en maandagmiddag om half 3 hebben we een afspraak....,ik word niet snel bang
maar tuurlijk ga je an alles denken,als ze zon hoofdpijn heeft heel vaak.
Maar wat je zegt ook de huisarts kan neurologische testen doen,ik zal er ook op hameren dat hij dat doet en anders wil ik zeker een doorverwijzing naar het zhuis.
Ze nam vanmorgen al een pilletje mee naar school,want als ik nu hoofdpijn krijg :( ik vind het vervelend dat het haar zo beinvloed ze is nog jong en dan al zoveel pijn....
Ik hou jullie op de hoogte
Maar wat je zegt ook de huisarts kan neurologische testen doen,ik zal er ook op hameren dat hij dat doet en anders wil ik zeker een doorverwijzing naar het zhuis.
Ze nam vanmorgen al een pilletje mee naar school,want als ik nu hoofdpijn krijg :( ik vind het vervelend dat het haar zo beinvloed ze is nog jong en dan al zoveel pijn....
Ik hou jullie op de hoogte
vrijdag 1 juni 2012 om 21:33
Wat kan helpen is een (lichte) pil. Het schijnt een fabeltje te zijn dat je aankomt van de pil maar het fijne weet ik er ook niet van. Ik heb het op die leeftijd ook gehad, aantal verschillende pillen geprobeerd en Lovette werkt bij mij het beste. Sterkte voor je dochter TO, hopelijk vinden ze snel de oorzaak.
Today is life, tomorrow never comes.
maandag 4 juni 2012 om 15:40
Nou we komen net van de huisarts af,en blijkt toch dat de nek rug en schouders helemaal vol zitten met knopen
dit kan komen door aanleg,zware tassen tillen of door verkeerde houding...
Hij drukte precies op haar zere plekken.
De eerste x dat we daar therapie voor hebben gehad heeft het niet geholpen,nu gaan we naar een andere therapeut die iets doet met naaldjes ??? Heeft iemand hier ervaring mee..?
Ze zei gelijk al nee mam dat wil ik niet hihi lijkt eng denk ik..
Hij zei ook dat een paracetamol niet helpt tegen deze hoofdpijn,je weet als je zoveel neemt niet of het een bijwerking is of van de echte hoofdpijn....
Ze heeft het aan haar slapen en boven de ogen..
Het was geen migraine daar kloppen de symptomen niet voor,omdat het elke dag aanwezig is zodra ze opstaat dan word het erger,juist doordat ze in beweging komt..
En ik heb ook gevraagd of het niet iets engs kon zijn,nee hij zei als ze een tumor of iets dergelijks zou hebben zou ze zeker ook andere klachten moeten hebben,pfff gelukkig....
Hij drukte precies op haar zere plekken.
De eerste x dat we daar therapie voor hebben gehad heeft het niet geholpen,nu gaan we naar een andere therapeut die iets doet met naaldjes ??? Heeft iemand hier ervaring mee..?
Ze zei gelijk al nee mam dat wil ik niet hihi lijkt eng denk ik..
Hij zei ook dat een paracetamol niet helpt tegen deze hoofdpijn,je weet als je zoveel neemt niet of het een bijwerking is of van de echte hoofdpijn....
Ze heeft het aan haar slapen en boven de ogen..
Het was geen migraine daar kloppen de symptomen niet voor,omdat het elke dag aanwezig is zodra ze opstaat dan word het erger,juist doordat ze in beweging komt..
En ik heb ook gevraagd of het niet iets engs kon zijn,nee hij zei als ze een tumor of iets dergelijks zou hebben zou ze zeker ook andere klachten moeten hebben,pfff gelukkig....