Hoofdpijn dochter 15

31-05-2012 18:26 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Vraagje aan jullie,misschien dat jullie herkenning zien of tips hebben voor ons...

Mijn dochter klaagt nu al bijna een jaar over hoofdpijn dagelijks...

We zijn al bij de huisarts geweest en die constateerde dat haar schouders en rug/nek vastzaten,dus heeft ze een aantal weken therapie gehad,wat geen effect heeft gehad..helaas voor haar...

We zijn nu ook bij de opticien geweest en een oogmeting gedaan ( vroeger had ze al een lui oog,afgeplakt en een bril gehad) nu had ze bij haar rechteroog dus een sterkte van +2,25 en links +0.5 dus nu heeft ze een lens voor haar rechteroog....

Maar nog steeds heel erg hoofdpijn...:(

Ook is ze met vlagen misselijk en duizelig....

Zou ze migraine kunnen hebben en kan dit elke dag...?

Ik maak morgen sowieso een afspraak bij de huisarts...

Maar misschien herkent iemand mijn verhaal...

Ik reageer weer na 22.00 moet naar een verjaardag....

Alvast bedankt.. Gr hallozo
Dan is het dus toch spanningshoofdpijn. Heeft de huisarts haar doorgestuurd naar de acupuncturist of hebben jullie daar zelf contact mee opgenomen? De acupuncturist zal de naaldjes plaatsen op energiebanen, dat doet niet zeer. Dezelfde energiebanen gebruikt de shiatsumasseur ook, daar ga ik naar toe als mijn hoofdpijn weer periodes erg heftig is.

Paracetamol helpt bij mij ook niet tegen spanningshoofdpijn, het enige wat helpt is een bepaald type neurofen, maar dat kan voor iedereen anders zijn. In de weken als ik hoofdpijn heb scoor ik ongeveer een 7 op een schaal van 10. Ik neem dan geen medicatie, want dan kan ik elke dag wel wat slikken. Pas als ik een 8 of hoger scoor, of iets heb waar ik voor mijn werk mijn aandacht er bij moet houden of een leuke dag in de planning ofzo, neem ik een neurofen. Maar ik probeer er echt zo minimalistisch mee om te gaan als ik kan, want ik wil er niet afhankelijk van zijn. Maar goed, praktisch gezien loop ik dan bijna elke dag met hoofdpijn rond.

Mijn advies zou zijn dat ze bijhoud hoe vaak en wanneer ze hoofdpijn heeft en hoe hoog dat scoort op een schaal van 10. Is het een erg slechte dag of is het gewoon licht aanwezig? Daarnaast kan ze beter even gaan liggen als ze hoofdpijn heeft, zodat haar nekspieren kunnen ontspannen. En verder vooral met die spieren en houding aan de slag!
Mijn huisarts heeft me doorverwezen,bij ons in de buurt zit iemand die goed is,dus nu net gebelt en kan ze woensdag al naar toe.

Ze leest hier ook mee op dit topic,misschien dat ze het nu aaneemt dat teveel slikken niet goed is ;) hihi maar ik kan wel een neurofen proberen als het heel erg word en niet te houden is....

We zullen zeker een dagboekje bijhouden wat je zegt dat kan nooit kwaad...bedankt voor de tip,ik hou jullie op de hoogte,mochten jullie dat willen..
Nou we zijn vandaag bij de fisio geweest,ze heeft dry needles gehad,acupuntuur maar dan zonder vloiestof.

Hij heeft 4 triggerpoints aangepakt waren helemaal dicht en gespannen,dus je zag haar samentrekking toen hij het punt had gevonden...ze is nu heel moe en dat was heel goed zei hij dan heeft het effect,dit krijgt ze 4 wkn en dan zal het bijna of helemaal weg moeten zijn.....ik hoop dat het werkt voor haar en lekker zonder hoofdpijn door het leven kan als 15 jarige..
Ik hoop het ook voor haar.

Dit klinkt iig al erg goed!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven