Hoofdstuk 629

25-09-2009 19:57 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
And so on....
quote:Wind schreef op 16 oktober 2009 @ 11:54:

[...]

Ja, dat weet ik inderdaad en dat is ook de reden dat ik me groot houd. Omdat ik in mijn werk veel vrouwen zie die misbruik maken van het feit dat ze zwanger zijn (zwanger = ziek) wil ik juist laten zien dat het leven prima door kan gaan als je zwanger bent. En dat si me twee keer gelukt en nu dreigt het dus niet te lukken.Misschien maken die vrouwen er toch iets minder misbruik van dan je dacht . En hoe ver ben je, je bent toch ook al best ver in de zwangerschap? En tot nu toe heb je het werken nog volgehouden.
En Wind, jij bepaalt zelf niet of je wel of niet kunt werken,he?

Jij vertelt je klachten en de BA bepaalt of minder werken de oplossing is. Als ik jou zo hoor en de ervaring die ik heb in dat werk zou ik denken dat minder werken wel goed zou zijn. Bespreek het eens met de BA. De VK zegt niet voor niets dat je moet terugschakelen, toch? Je maakt er dan geen misbruik van want anderen bepalen het.

Het staat er een beetje streng maar je snapt wel wat ik bedoel.

Ik heb bij Japie in precies dezelfde situatie gezeten en kreeg toen op mijn donder van mijn collega's wat achteraf heel goed was. Anders was ik gewoon doorgegaan.

En Peb ik sluit me helemaal bij Morrie aan. Die baby pakt wel wat hij nodig heeft. Bij de laatste echo zag het er toch allemaal goed uit?

Nu even Japie naar PSZ brengen. Kom later weer even aanwaaien!
Ik had hetzelfde Wind, vond het altijd zo´n gepiep van die vrouwen. Maar bij Poppetjes ben ik toen ik iets van 30 weken was door mijn leidinggevende naar huis gestuurd. Ze riep me bij zich, zei dat ik er zo vreselijk moe uitzag en vroeg of het allemaal nog wel ging, en ik begon spontaan te janken . Vanaf toen heb ik iedere dag 2 vakantieuren opgenomen (ik had er nog heel veel en wilde me niet ziekmelden, voelde verkeerd) en ben ik steeds om 15 uur naar huis gegaan. Dan meteen mijn bed in, slapen tot kwart voor vijf en dan de jongens ophalen. Scheelde echt een heleboel.

Ben jij de herfstvakantie vrij Wind? Want volgens mij gaat een weekje met je jongens aanrommelen je heel veel goed doen. Je klinkt zo gelukkig als je over al die leuke dingen schrijft die jullie doen, heel leuk om te lezen .

En Pebbles ik ben het ook met Morrie en Nathje eens. Een vriendin van mij die ook begin november uitgerekend is is ook nog bijna niks aangekomen. Heeft ook echt haar eigen figgur nog, maar dan met een voetbal onder haar trui . VK maakte zich zorgen en dacht dat de baby dan wel heel klein zou zijn, dus ze moest een groeiecho laten maken. En wat denk je, helemaal niks mis met het gewicht van de baby, lag prima op schema.

Ik heb zo'n leuke ochtend gehad! Had samen met een andere klasseouder een snoepspelletjesochtend georganiseerd voor Dim zijn klas. In het kader van het boekenweekthema lekker lezen. Was echt geweldig! Het liep allemaal goed, kinderen vonden het super (duh), en superleuk om te zien hoe Dim is in de klas. Nu lekker thuis met twe moeie jongetjes die Mickey Mouse kijken, en straks komt het buurjongetje spelen. Gezellig dus.
Ik had maandag de echo en was dinsdag bij vk. Die had nog geen uitslagen. Dat de baby niet in stuit lag kon ik zelf wel zien, maar groei en hoeveelheid vruchtwater (ook aangegeven op formulier) kon ik niet beoordelen. Zag die man wel meten, maar dan trok hij het door naar de zwangerschapstermijn die ik op dat moment had. Nouja, ik zal het dinsdag wel horen en eventueel even aankaarten.
Als er iets niet in orde is dan bellen ze dat meestal gelijk door naar de vk. En die belt jou dan weer.

Wat leuk LLL, was je daarvoor gevraagd? En wat doe jij dan met Poppetje op zo'n moment? Ik vind dat altijd onhandig als ik gevraagd wordt voor iets op school, dat ik dan altijd met Knorrie zit. Of ik moet werken, dinsdag gingen ze hier in het kader van de boekenweek naar de markt maar ik kon niet mee. Jammer want het had me leuk geleken. Schorrie was heel trots want hij had het beste idee zei hij. Bleek dat ze per groepje iets mochten bedenken om te kopen op de markt en hij had een ananas bedacht!
Ik nam KP altijd mee als ik iets op school ging doen bij GP. Wel in overleg natuurlijk.

Hier hebben ze ook van alles met eten gedaan in kader boekenweek. KP koekjes gemaakt en GP fruitspiezen.
Ik denk dat een paar dagen vrij Wind ook goed doen. Toen ik besloot niet meer naar de zaak te gaan heb ik 2 weken ook niets meer gewerkt (of nauwelijks). Nu dan weer wat meer en met plezier, kennelijk had ik 2 weken nodig om bij te komen.
Nee, ik heb me in het begin van het jaar opgegeven als klasse-ouder, omdat me dat zo leuk leek, en handig nu Sjaak thuis zit.

Haha, poppetje is echt een meisje, die staat hier te huilen omdat ze gepoept heeft, doet ze altijd. Poepen en dan meteen huilen. Right back dus.
En dat was dus ook zo makkelijk vanochtend, ik kon Sum en Poppetje gewoon bij Sjaak laten. Heel relaxt vind ik het, zo'n meehelpende man thuis . Ben ik niet gewend, maar gaat waarschijnlijk wel tijdje zo blijven. Hij probeert de klussen die hij nu aanneemt wel zo te plannen dat hij in ieder geval kan helpen met wegbrengen 's ochtends en liefst ook op tijd voor eten thuis te zijn. Hij heeft het zelf toch ook wel gemist geloof ik .
O ja, jij was klasseouder!

Knorrie meenemen is lastig omdat hij nog slaapt, 's ochtends en 's middags, en hij is te groot om hem in de kinderwagen te laten slapen. Daarnaast lijkt het me ook heel irritant want dan moet ik steeds op hem letten, hij zit overal aan natuurlijk.

Schorrie heeft ook nog appeltaart gemaakt inderdaad. Lekker.

LLL, Poppetje wordt vast snel zindelijk.
Wat grappig die Schorrie die een ananas wil kopen !
Ja he, ik snapte ook wel dat hij 'gewonnen' had, de juf was natuurlijk positief verrast dat hij met ananas op de proppen kwam. Ze hebben hem daarna in de klas ook nog opgegeten .
Hier gaan ze volgende week koken, ze hebben steeds een boven- en een onderbouwklas aan elkaar gekoppeld, en die gaan dan voor elkaar koken, zo schattig. Op deze school hebben ze dus een project van drie weken dat helemaal om de kinderboekenweek draait, echt niet normaal wat ze allemaal doen. Dim heeft tot nu toe: een schort gemaakt en geverfd, een placemat gemaakt en geplastificeerd, een kunstwerk van snoepjes geknutseld, een kunstwerk van houten bestek getimmerd, een speurtocht gedaan met eten in gekke kleuren, en ruikspelletjes enzo, cakejes gebakken en versierd (en opgegeten) ze gaan volgende week op bezoek bij een restaurant met de hele klas, en ze gaan maandag naar het museum waar een speciale tentoonstelling over eten is samengesteld. En dan dus de snoepspelletjesochtend van vaochtend, voor elkaar koken volgende week en er wordt iedere ochtend door een ouder (steeds een andere) een verhaal over eten voorgelezen.

Veel toch? Ik vind het echt zo leuk, Dim is er ook helemaal mee bezig de hele tijd, echt schattig.

Oh, buurjongetje is er!
Wij aten bloemkool van de week. Ik dien het op en Schorrie roept: 'Dat hebben wij ook, dat witte!'

Ik denk: waar heeft hij het over, dat hebben wij ook?

Bleek dat hij bedoelde dat ze ook bloemkool op school hadden in de marktkraam. Ze hebben een marktkraam gemaakt en iedereen moest een groente of fruitsoort meenemen. Elke dag mogen twee andere kindjes 'in de marktkraam' en dan doen ze net of ze het eten aan elkaar verkopen.

Schorrie at ook best veel bloemkool, net of hij dat nu ineens een leuke groente vond.

Bij jullie doen ze wel heel veel LLL. Moeten er dan ook steeds ouders helpen?
Leuk Morrie, kan best dat hij idd. daarom bloemkool ineens extra lekker vond. En best knap bedacht, een ananas!

Wind, Nathje zegt het ook al; ga anders idd. eens met de bedrijfsarts praten! Jij kan wel vinden dat je moet werken, maar als hij vindt van niet is het gewoon klaar hoor
Wat lief dat marktkraampje. En heel grappig dat hij nu graag bloemkool eet. Dim en Sum hadden dat laatst met selderij. Dat eten die beestjes van wonderteam kennelijk, want het zat in de soep, en ze vroegen wat het was, dus ik zei selderij. Riepen ze: selderij?! Ooooh dat vind ik lekker!! Tsssk, hebben ze nog nooit bewust geproefd. Wat hier ook zo grappig is aan tafel is dat zeals ze beginnen met eten en het lekker vinden zeggen: 'heerlijk schatje'. Hahaha, dat zeg ik natuurlijk steeds tegen Sjaak omdat hij nu altijd kookt.

En ja, het is wel zo dat er vaak een beroep op ouders gedaan wordt voor die extra activiteiten. maar dat vertellen ze er ook wel bij als je voor het eerst komt kijken. Maar heel erg veel werk is het ook niet, en iedereen schrijft zich ook wel in voor al die activiteiten, we hebben (als klasseouder) voor niet een activiteit hoeven leuren.
Dat is hier ook wel zo, dat er eigenlijk altijd wel genoeg ouders zijn om te helpen en de klassenouders niet hoeven te leuren. Dan kan je tenminste ook activiteiten organiseren!

Oh, er komt visite binnen!
Jullie zijn lief!

Vanmiddag onderweg naar huis leidinggevende gebeld en gezegd dat ik naar huis ging. Ik had haar gisteren nog gezien tijdens een training dus ze wist dat ik niet zo lekker in mijn vel zit/zat. Meteen aangekaart bij haar (vanmiddag) dat ik langs de bedrijfsarts wil om eea formeel regelen. Maar dat hield zij dan weer tegen. Ik moet eerst maar twee weken kijken of eerder naar huis gaan helpt en dan eventueel langs de bedrijfsarts. Onwijs goede bedoelingen van haar maar omgekeerde wereld en ben er verder niet op ingegaan omdat dit 1 van mijn frustraties is to leidinggevende. Lastige van mijn werk is is dat geen vast team om mij heen heb die signalen op kunnen pikken en mijn leidinggevende zie ik max. 1 keer per maand.

Vanmiddag geslapen en voel me goed. Zo DWDD kijken en lekker met GW op de bank.

Morgen koken voor morgenavond (vieren we GW's verjaardag klein) en appeltaart bakken met de jongens.

Net de nieuwsbrief gelezen van de school van KW en er staat een heel leuk stuk in over KW zijn klas. Wat ze allemaal hebben gedaan deze week. Ook bij ons het thema 'eten en drinken'. Ze hebben deze week in de klas pannenkoeken gebakken en groentesoep gemaakt en gegeten. Zo leuk! En ook tafelmanieren geoefend. Handigggggg

Grappig om te lezen dat Schorrie ineens bloemkool interessant vindt en Dim (of was het Sum?) wilde weten welke groente er in de soep dreef Zo zie je ook dat de kinderen groeien en wijzer worden. Leuk.

Peb, ik vind het kaartje en de naam heel leuk! Past helemaal bij jullie. Ik ging er verder niet op in omdat ik het niet gepast vind ofzo. Geen desinteresse dus maar beroepsprofessie

En vandaag en gisteren van twee ontwerpers kaartjes binnen gekregen voor op onze site. Wat zijn ze leuk! En daarom gooide ik hem er bij jou ook weer even in Peb. Als ik zie hoe snel je jullie geboortekaartje hebt gemaakt (en hoe leuk hij is) dan zie ik wel kansen Ik hoop dat je uiteindelijk voor ons wat ontwerpen kan en wil ontwerpen, maar ook bij jou eerst rust in de tent. First things first.

De jongens logeren vanavond bij elkaar en het is natuurlijk dolle pret. Zo schattig!

Nu DWDD want wil DSB ontwikkelingen volgen. Hoop zo dat bank gered wordt, maar daarin ben ik (voor mijn gevoel) 1 van de weinigen.

Laterrrrr
Leuke schoolactiviteiten zeg! Onze school doet ook leuke dingen. Het is sowieso themagericht onderwijs dus dan kan je een hoop leuke kanten op. De week na de HV gaat Aap mee op excursie, Apie was helemaal trots!

Dagje Efteling was dus helemaal geslaagd. Superweer, beetje koud maar met warme choco goed te doen. Erg rustig want we hoefden nergens te wachten. Droomvlucht vond Apie het leukst. Japie vond fata morgana NIET leuk, zei hij Kan ik me goed voorstellen want ik wist eigenlijk niet dat hij zo eng was. Was dat altijd al zo of ben ik veranderd in een sissy? Trein maakte een hoop goed dus de kids waren helemaal in de gloria van de dag. Opa en oma waren bekaf maar ook hadden ook zichtbaar genoten. Aap en ik wilde nog in de vliegende hollander (met zijn tweeën) maar juist daar stond wel een rij. Jammer! Nu hebben we afgesproken met Apie dat als Japie 4 is dat we weer gaan en dan een nachtje blijven slapen.

Aap en Apie gaan waarschijnlijk in het voorjaar/zomer met zijn tweeën met de trein naar Eurodisney en daar ook 1 nachtje slapen. Mijn schoonzus werkt bij een reisbureau en heeft regelmatig aanbiedingen. Dus als de gelegenheid zich voordoet, gaan ze op stap. Lijkt me zo leuk voor ze. En zelf lijkt het me leuk om gezellig met Japie thuis te zijn.

Nu even de woonkamer opruimen en pot thee maken. Ik kruip lekker op de bank en ga avondje relaxen. Aap is lekker de hort op...
De jongens slapen al!

Nathje, moest vandaag nog aan je denken. Dat je er (heel) goed aan hebt gedaan gisteren het dagje Efteling te doen ipv vandaag. Wat een herfstweer vandaag! Jullie dagje klinkt leuk

Door ons dagje Efteling van de zomer lijkt het me opeens ook leuk om met de jongens naar Eurodisney te gaan.

Ik zit ook lekker met dekentje, thee en een mandarijntje op de bank.
Ik zou het ook fijn vinden als DSB gered werd hoor Wind. Vooral voor werknemers en voor dat dorp.

Ben bij IKEA geweest, heb kast samengesteld maar.....ben de bon kwijt waarop staat waar Harrie morgen alles moet halen. Volgens mij heb ik hem in de winkel laten liggen, lekker handig....

Nu GV kijken. Goed he, ik ben het niet vergeten
Fata Morgana is ook eng. Toen wij er van de zomer waren heb ik alleen maar op Schorrie ingepraat en ik hoorde vriendin achter mij op haar dochtertje inpraten: kijk, een tijger daar, terwijl er aan de andere kant een enge kerel in een kerker half onder water verdween. We waren alleen maar aan het zorgen dat die kinderen niet naar die enge dingen keken.
Wind, Schorrie bij jullie logeren vrijdag is goed! Harrie komt hem dan brengen bij GW, moeten we nog even een tijd afspreken. En dan gaat Knorrie bij mijn ouders slapen en kunnen Harrie en ik op mijn verjaardag lekker naar de sauna 's avonds!
Dus dat wordt morgen weer de hel voor Harrie in IKEA

Wij hebben de kinderen tijdens de vaart door de Fata Morgana ook af moeten leiden. En dat is gelukt want ze vonden het niet eng. Wij hebben elkaar wel een paar keer aangekeken van "waar zijn we aan begonnen en zie jij het eind al?".

Leuk dat Schorrie vrijdag komt logeren. En wat fijn dat jullie daardoor lekker naar de sauna kunnen op je verjaardag! Harrie vond het dus ook een goed idee? Dan brengen wij Schorrie in de ochtend wel alweer thuis omdat we de poes zaterdagochtend al moeten halen in Almere.

Net Gooische Vrouwen gekeken en gelachen om Martin ("ik voel een drukkend gevoel op mijn hartstreek en steken naar mijn leuter") en om Roelien tijdens de modeshow.

Daarna met GW 24 gekeken en we gaan nu op bed nog een aflevering kijken want het is zó spannend!
Ja, Roelien bij die modeshow, vooral voor het begin toen ze uit haar dak ging omdat ze te dik zouden zijn. En ik vind Anouk altijd zo leuk, hoe zij die kleding showde, heerlijk!

Ja, Harrie vond het een heel goed idee van mij! En het doet ons ook goed denk ik want die 'verbouwing' gaat je niet in de koude kleren zitten. We zien eruit als lijken, onze kinderen hoeven niet eens meer naar Fata Morgana .

Ik zal Harrie wel vragen dan om Schorrie een beetje op tijd naar jullie te brengen, dan hebben de jochies nog wat aan de dag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven