Hoofdstuk 629

25-09-2009 19:57 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
And so on....
quote:Morrie schreef op 16 oktober 2009 @ 22:39:

We zien eruit als lijken, onze kinderen hoeven niet eens meer naar Fata Morgana .

Morning,

Ik heb ook genoten van Gooische Vrouwen. Ik keek het voorheen nooit, maar nu Sjaak op vrijdagavond moet trainen en ik jullie er iedere keer over hoorde dus wel, en is inderdaad erg leuk. Ik moest ook zo hard lachen om Martin die tijdens de tirade van Roelien maar met zijn glaasje jus stond te bungelen.

Nathje, de Efteling klinkt super! En wat lief dat Aap en Apie samen naar Disney gaan. Ik ga denk ik met mijn schoonzusje naar de Wintererfteling. Sjaak en ik hebben het erover gehad om de vrijdag voor de herfstvakantie te gaan, maar het is echt niet handig met Poppetje. Die slaapt nog drie keer op een dag, maar stronteigenwijs als ze is, alleen in haar bed. Heel af en toe in de auto (maar dan moeten we echt lang rijden), en nooit in de kinderwagen, en al helemaal niet als er zoveel indrukken zijn natuurlijk. En toevallig belde mijn schoonzusje gisteren en begon er over. Voor 1 november gaat het niet lukken, maar winterefteling ook leuk, en dan is toch alles waar je met kleine kinderen heen wil ook open.

En leuk Schorrie en KW die weer gaan logeren.

Ik heb een lekker rustig dagje voor de boeg. Sjaak gaat straks met de jongens naar A'dam om zijn auto om te ruilen (zat een storing in) en gaat dan even bij nichtje en/of neefje langs. Vanavond eten we bij schoonouders, die zijn weer terug van vakantie op reis, en dan zien we elkaar daar weer. Dus een lekker dagje met alleen Poppetje.
Wat een onwijs mooie hakken heeft Georgina aan zeg. Is dat nou een tattoo op haar been? Ik hou helemaaaaal niet van tattoos maar vind deze eigenlijk wel grappig.
lilalore wijzigde dit bericht op 17-10-2009 08:08
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Ja dat is een tattoo. Op overige is een topic over het meisje op de achtergrond (lees ik altijd) en daar wordt tattoo behoorlijk afgekraakt. Er schijnt een naam van een exvriendje onder te staan ofzo. Ik vind het ook best grappig, in die zin dat ze vooral moet doen wat ze zelf wil.

Verbouwingen zijn altijd vermoeiend en killing Morrie!

Pebblo heeft op de zaak trappengat dat we niet gebruiken dichtgemaakt met zijn vader en dus grote vloer daar en heel veel wand. Daar komen panelen met buitenverlichting. In 'nieuwe' ruimte boven een rek gemaakt om lampen aan te hangen. In oude ruimte boven gaat hij het kamertje dichtmaken en daar kantoor houden en zich te kunnen afzonderen. En dan ook daar wand waar panelen opkomen met de spotjes per familie gegroepeerd.

Lekker belangrijk. Maar zo zitten wij op de zaak al zo ongeveer vanaf de start, ruim 2 jaar geleden, in -stukje bij beetje- verbouwing.

Ik ga DVD box(en) Gooische Vrouwen lenen van vrienden voor in kraamtijd. Maar zou ze u al wel willen hebben eigenlijk. Kijk dus niet op tv omdat ik begin nooit heb gevolgd.

Heel goed Wind, en heel professioneel. Maar vind het wel heel leuk te horen dat jij het ook een leuk kaartje en naam vindt. Kaartje is inderdaad in een avond gemaakt en ik ga echt wel wat kaartjes voor jullie maken (want ik vond het leuk) voortbordurend op deze maar dat is wel op wat langere termijn. Sowieso 2010 denk ik.

Wind, ik vind het wel goed van je dat je nu 2 weken rustiger aan gaat doen. En van bedrijfsartsen heb ik geen verstand, maar als je merkt dat dit je heel erg goed doet kun je dat toch over 2 weken aankaarten als dé oplossing bij bedrijfsarts en zo je zwangerschap doorkomen? Ga je nu niet druk maken om je leidinggevende hoor!
Ik ben zo blij met mijn witgoedsectie op zolder.

Heb wasmachine, droger en vriezer op een rij en er komt ook nog een koelkast naast omdat we met feestjes of etentjes te weinig ruimte in de koelkast hebben. Daaroverheen gaan we een werkblad maken en wat planken aan de muur erboven.

Wat wel jammer is, ik ben als een dolle aan het wassen drogen, maar moet nog wel zelf vouwen...

En ik heb weer ultra zachte handdoeken!
Zijn hier mensen die Skype gebruiken?
Grappig, ik dacht inderdaad al dat het best eens een soort cover-up tattoo zou kunnen zijn. Maar ik vind Georgina sowieso altijd wel leuk,dat scheelt ook.

Ben benieuwd naar de naam van je mini-pebbeltje Pebbles! Zijn jullie al uit de namen Wind? Geboortekaartje hier heb ik ook altijd zelf 'ontworpen' (groot woord in dit geval) naar voorbeeld van mijn eigen geboortekaartje dat ik heel leuk vond. Samen met mijn zusje, en ons trouwkaartje was ook in dezelfde stijl. Maar eigenlijk ben ik alleen met het kaartje van Sum echt heel erg blij, die van Dim vind ik (achteraf gezien) te klein, en die van Poppetje te groot/niet goed ingedeeld, ik weet het niet precies. Kan ik echt van balen, vooral van die van poppetje, want ze zijn op basis van foto's en die heb ik van het begin af aan niet goed gevonden. Maar heb me beetje laten omkletsen door zusje die ze in photoshop bewerkt tot het uiteindelijke kaartje, en kan ik achteraf niet uitstaan van mezelf. Nou ja, gelukkig zijn de kinderen wel goed gelukt .

Oh Poppetje wakker, tot later!
Moge.

Ik zie dat been niet van Georgina. Jammer.

Harrie is naar IKEA, ik zal mijn mobiel zo is aanzetten .

Jouw witgoedsectie klinkt super Pebb!! Het lijkt me zo heerlijk om een extra vriezer te hebben. Ik heb in dit huis te weinig vriesruimte omdat de vorige bewoners maar een klein vriezertje in de keuken hebben laten plaatsen. Heb ook niet echt ruimte voor een los kastje helaas.

Ik wil Skype gaan gebruiken, maar ben er nog niet aan toe gekomen.

Vanochtend ben ik Schorries zwemles vergeten.....
Maar is je was ook echt schoner Pebb??
Weet ik eigenlijk niet.

Heb wel net 3 tafelkleden met gewassen met extra inweektijd, zal eens kijken.

Wij hebben een grote zolder, met dus 1 grote kamer (waar wij uiteindelijk gaan slapen en waar dan ook nog bureau komt) en daarvoor een grote overloop waar dus witgoed staat en veel opbergruimte. Zolder heeft ook nog hoge punt, sommige buren hebben daar een vliering in gemaakt maar dat vind ik zonde.

Ik val iedere keer in slaap als ik Sudoku's maak op DS.
Harrie kwam zonder kast thuis uit IKEA. Hij trok het niet meer. Is nu weer terug samen met een vriend om een tweede poging te wagen.

Ik was bij de Gamma met twee kinderen, rijen tot zover je kon zien. Knorrie had geen zin meer en ging wurmen en janken in het wagentje. Schorrie klom in het wagentje en ging overal op springen en luisterde niet.

Zo'n dag is het dus hier .

O ja, de lichtknopjes waren ook nog op, nu heb ik alleen stopcontactdozen.
Mijn tafelkleden zijn nog nooit zo schoon geweest.

Oh Morrie, wat een drama. Wel goed dat Harrie tóch weer gegaan is. Hoop dat hij nu wel met kast thuiskomt.
Oei Morrie dat klinkt niet best! Was het ook zo druk bij IKEA?

En heeft Harrie IKEA overwonnen en een kast mee naar huis genomen?

Wij hadden ook zo'n dagje. Ik moest werken tot 15 uur en we gingen daarna naar Delft om de boodschappen voor mijn verjaardag (morgen) te doen. Overal giga druk! En toen we terugreden was echt elke weg afgesloten. Uiteindelijk via R'dam teruggereden. Wat een drama!

Lekker Peb dat je was zo schoon is! Dat je daar gewoon plezier aan kunt beleven, he?

Ik gebruik Skype trouwens hoezo?

Hoe was je dagje met poppetje LLL?
Harrie ging vanochtend naar IKEA, en moest natuurlijk weer eerst naar die kasten afdeling omdat ik het formulier kwijtgeraakt was met waar alles lag. Daar heeft hij een uur op zijn beurt moeten wachten. Daarna kon hij naar eigen zeggen het zelfbedieningsmagazijn niet vinden en toen hij er eindelijk was was hij zo opgefokt dat dat lijstje met waar je alles moet pakken duizelde voor zijn ogen. Hij is in een soort paniek weer naar huis gekomen.

Vanmiddag samen met een vriend nog een keer gegaan, en nu staat de kast, weliswaar nog in de verpakkingen, in onze slaapkamer. Ik heb het er nog niet over gehad hoe we het in elkaar zetten gaan aanpakken. Ik denk dat ik hulp van buitenaf moet gaan vragen daarvoor . Jammer genoeg kan het niet in je eentje.

Harrie zei dat als ik van hem af wilde, ik hem nog een keer naar IKEA moest sturen....

Maarrrrrr, Knorrie ligt weer in zijn eigen kamer. Welliswaar nog zonder gordijn oid, zonder licht, en zonder deur, maar hij ligt er weer. Wel met kast, commode en ledikant.

En Harrie is een filmpje aan het halen. We gaan relaxen. Ik heb toastjes en filet en zalmsalade enzo gehaald, dus dat gaat wel lukken.

Nathje, morgen jarig dus. Ga je het uitgebreid vieren?

En Pebb, wat heerlijk, schone was!
Trouwens Wind, gefeliciteerd met GW! Veel jarigen hier in oktober zeg.

Ik

Nathje,

GW

Harrie

Is er ook niet een Pebbletje jarig in oktober?
En als er iemand nog interesse heeft in een garderobekast, ik heb er een over die op MP gaat een dezer dagen. Echt een fijne kast, het is dat de kleur niet bij onze slaapkamer past, anders had ik hem niet weggedaan.

Twee brede hanggedeeltes met een plank erboven, en in het midden een leggedeelte met ik dacht 4 vakken en daaronder 4 lades. Indien geinteresseerd kan ik de maten uitvogelen (ik schat hem op 2 meter breed en 2.20 meter hoog) en een foto van de kast (al uit elkaar) opsturen.
quote:Morrie schreef op 17 oktober 2009 @ 20:08:

Trouwens Wind, gefeliciteerd met GW! Veel jarigen hier in oktober zeg.

Ik

Nathje,

GW

Harrie

Is er ook niet een Pebbletje jarig in oktober?

Nog niet Morrie, maar wie weet gaat Pebbles de 31e wel bevallen

Pebbletjes zijn allebei van september, net als Mini en Maxi.

Wind, toch maar langs bedrijfarts dan? Iemand die je eens in de maand ziet kan dat idd. niet echt goed inschatten. Wel heel goed van je dat je het in elk geval aangekaart hebt, en dus een beetje losgelaten hebt dat je maar stoer moet blijven doen!

Dagje Efteling klinkt leuk Nathje, en Ikea-expedities van jullie en Harrie stukken minder. Millenium en ik gaan morgen, aanvullende keukenzooi inslaan. Ben benieuwd hoe gruwelijk druk het is..
En nu ga ik nog even gezellig doen, Millenium heeft thee gezet. Mini en Maxi logeren bij mijn moeder en het is echt ongelooflijk rustig, maar een kind ineens! Wat een rust met eten en bedritueel enz!
Ja, mijn Grote Pebbeltje wordt op 29 oktober alweer 8.

Ik word toch wel een beetje nerveus. Ik ben over ruim 2,5 week uitgerekend en dat is toch best snel. Heb nog geen klossen (VK heeft het er nog niet over gehad dus als ik nu beval hebben zij pech), weet niet eens waar ik ze moet halen.

Ga ook maar tasje voor ziekenhuis klaarzetten zo. Kan maar klaarstaan. En Pebblo telefoonnummers geven.

Ik heb skype geïnstalleerd nu Nath, om goedkoop met mijn broertje te kunnen bellen, Maar snoer webcam is erg kort en ding ligt dus op bureau. Maar heb hem vanmorgen even gesproken zonder video. Waar gebruik jij het voor? Ook vor bellen met buitenland?
Oh Morrie, ik moet echt heel hard moest lachen om je verhaal over die arme Harrie bij Ikea. Hahaha, het zelfbedieninsmagazijn niet kunnen vinden, echt heel erg grappig. Ik ben er vandaag ook geweest, weliswaar een andere vestiging, maar was ook zo achterlijk druk. Oh, Sjaak vindt me heeeeel irritant omdat ik de hele tijd zit te lachen. Gamma klinkt echt als drama, heb ik een keer precies zo gehad bij de Praxis. En dan gaat iedereen je aankijken alsof je een hele slechte moeder bent, irritant is dat.

Ik heb een heerlijk dagje gehad met mijn poppetje Nathje . Ze heeft maar weinig geslapen maar was zo gezellig en schattig, heerlijk kind is het. Onderin de kast nog een superschattig oilillyjurkje gevonden dat ik helemaal vergeten was, en dat past nu precies en staat haar om op te vreten. Altijd leuk.

Bij schoonouders was het gezellig, die zijn op afstand altijd een stuk irritanter dan 'in het echt', dus irritaties zijn weer (even) weg. Jongens gaan er volgend weekend logeren dus hebben wij lekker rustig weekendje met alleen Poppetje. Denk dat we een dagje naar Antwerpen gaan ofzo.

Kan me voorstellen dat je nerveus wordt Pebbles! Vind je het nog steeds leuk dat we komen de 31ste? Ik heb een tijdje geskyped met mijn moeder, maar mijn laptop liep er de hele tijd op vast. Dus nu webcammen we via msn, net zo makkelijk.
Huh, oh, ik was er van overtuigd dat de Pebbletjes allebei van september waren. Hoe kom ik daar dan bij, en nog zo stellig ook

LLL, je klinkt altijd helemaal verliefd als je over Poppetje schrijft Ze ziet er ook schattig uit, en die leeftijd is idd. ook wel heel gezellig!

Skype gebruikt Millenium om met zijn zus in Spanje te bellen. En dan eigenlijk ook meestal gewoon zonder beeld, tenzij ze de kinderen wil zien ofzo.

En nu braaf naar de Ikeasite, want daar ging ik eigenlijk nog even op kijken
Ik vind de schoenen van Georgina ook heel mooi trouwens, maar ja, met zulke benen ziet het er al snel mooi uit. Tattoo is wel erg groot. Dat zou ik dan persoonlijk wel een beetje zonde van mijn benen vinden, als ik zulke benen had
Succes morgen Mille, bij IKEA .

Harrie is er ook gewoon echt het type niet voor. Kan sowieso niet tegen grote mensenmassa's, en het gevoel dat hij geen kant op kan. Daarnaast fokt hij zichzelf bij voorbaat al helemaal op, ook niet handig.

Ik ga slapen. Morgen weer drukke dag. Schorrie naar vriendje brengen, klussen, Schorrie ophalen en dan naar housewarming en kraamborrel. En dan Schorrie naar mijn ouders brengen omdat hij daar gaat slapen.
Ik ben meteen na het schrijven van mijn berichtje naar boven gegaan, en bedacht me terwijl ik Poppetje de fles zat te geven dat het misschien wel helemaal niet grappig bedoeld was, je verhaal over Harrie. Maar het stond er zo grappig, moest er echt hardop om lachen.

Ik ben denk ik ook wel echt verliefd op Poppetje Mille . Ze is zo schattig nu en na die twee druktemakers vind ik een meisje zo grappig en anders! Maar op Dim en Sum ben ik ook nog steeds verliefd hoor , alleen nu Sjaak thuis is is het best vaak zo dat hij iets met de jongens gaat doen en ik met Poppetje, dus waarschijnlijk schrijf ik daarom meer over haar hier.

Ik heb van half tien tot negen geslapen, voel me als herboren!
Ik niet... gisteren verjaardag van GW gevoerd met de ouders en broertje + vriendin en gekookt voor 10 man. Het was heel gezellig Met best wat stevige gesprekken over DSB bank, Geert Wilders en de verhoging van de AOW leeftijd, maar altijd op een leuke manier. Ook al zijn we het niet eens. Uiteindelijk gingen ze om 01.00 uur weg en werden de jongens om 07.45 uur wakker. Ze sliepen weer bij elkaar en werden daarom tegelijk wakker. Lekker spul

Nathje gefeliciteerd

GW is ook vandaag jarig.

Peb, ik vind de naam heel leuk en goed bij jullie passen ( en bij GP en KP), maar vooral bij de achternaam. Het klopt gewoon..

En leuk dat je, op termijn, kaartjes wil maken. Ik vind hem echt heel leuk en een mooie aanvulling op ons assortiment. Jij bent nu met GW aan het mailen over de enveloppen hé? Want hij wist niet welke kleur je wilde.

Leuk dat Schorrie komt logeren. Ik heb het net tegen KW verteld en hij werd er helemaal blij van. Denk je dat Harrie hem vrijdagochtend wil brengen? Dan hebben de jongens nog wat aan de dag.

LLL, ik heb ook zo moeten lachen om Martin (Gooische vrouwen) met zijn glaasje jus d’orange. De sukkel...

Hier geen skype. Ik zou niet weten waarom en wanneer (en vooral bij wie) ik het moet gebruiken?

Nee, we zijn nog niet uit de namen, LLL. De meisjesnaam wel, maar de jongensnaam écht niet. Gewoon geen één naam die we allebei leuk genoeg vinden.

Nathje, hoe is het vorige week op mijn werk gegaan?

Morrie, ik heb ook moeten lachen om de hel die IKEA heet voor Harrie. Ben benieuwd wanneer de kast staat. En het ZBM niet kunnen vinden? Hoe is het mogelijk...

Ik zie geen benen van Georgina. Dus ook geen schoenen en tattoo.

Hier is het verder gezellig en knus. Ik zit nog in mijn badjas en GW en BRS staan onder de douche. Met Guusje N. op de achtergrond zitten KW en ik woorden te schrijven. Hij is ineens helemaal geïnteresseerd in woorden/schrijven. Dus pakken we boeken erbij en dan gaat hij woorden overschrijven. Echt knap

En nu naar de IKEA site. Wij moeten er ook even heen.

Mille, gaan wij naar dezelfde?
Daar begonnen de Pebbeltjes ook mee, in hun interesse naar lezen/schrijven Wind, met woorden overschrijven. Als ze eenmaal in groep 3 zitten gaat het zo snel, ongelooflijk wat KP al kan lezen na 8/9 weken school.

GP kon natuurlijk al lezen voordat hij naar gorep 3 ging. Hij leest heel soepel en vlot. Geen idee welk AVI niveau want in thuis boeken lezen is hij niet geïnteresseerd. Ik las als basisschool kind al ontzettend veel, dus vind het maar gek dat hij geen boek wl lezen. Maar Pebblo ging ook pas na middelbare school écht graag lezen (en leest nu enorm veel).

GP schrijft nu wel verhaaltjes, op de computer. Is ook erg schattig, ik knip en plak (en verander wat namen):

De geheimen schatkamer

het was miden in de nacht GP het dapere jongentje en zijn broertje KP

gingen samen op pat en het was zo hart aant sneuuwen ze

waren zo wat bevroren ze kwamen bij een kabelbaan die ging overeen heel diep ravijn we moesten heel verzichtig doen want anders vielen we in het ravijn

eindelijk kwamen we aan de overkant toen kwam er een draak die vrat ons op

we vielen in de draaks ze lijf en op eens zagen ze alemaal goud en toen kwam

BabyPebbel der aan met zijn zwaart en sneet de draakse kop er af

einde

Het geseligen draakje

Er was is een heel grapig draakje En een keer kwam dat draakje naar het kamp

En dat nam GP en KP mee naar draaken werelt en daar stont zo

Veel speelgoed en we mochten de hele dag speelen

En toen gaf het draakje ons een rondlijding

En daarna bracht hij ons weer trug naar het kamp

Einde.

Verder heb ik veel weeën achtige krampen in buik en vooral onderrug, echt van gistermiddag tot vannacht. Lag er wakker van (vond het zo spannend) maar er zat heel veel tijd tussen en het werd natuurlijk niets.

Maar dankzij die pijn staat nu wel tasje klaar, heeft Pebblo telefoonnummers en ga ik morgen maar snel klossen halen. Ik heb 1 nieuwe kruik gekocht en ben op zoek gegaan naar de 2e die ik nog moet hebben. Maar die kan ik niet vinden. En de was is zo goed als helemaal weg en opgeruimd!

Vanmorgen bij mijn vader geweest die helemaal blij was met pannetje groentensoep. Probeer elke keer wat eten voor hem mee te nemen dat hij dan alleen nog hoeft op te warmen. Hij kan koken hoor, maar vind er niets aan voor zichzelf alleen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven