Hoogbegaafd of autisme

12-07-2019 18:44 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Hoop dat er iemand mij wijzer kan maken.

Mijn zoontjes van 3 jaar oud, spreken nog steeds niet, het lijkt alsof ze niet alles goed begrijpen, ze kunnen wel alles heel goed nazeggen en zijn pas begonnen met woordjes, zoals drinken, eten, schoenen aan, sokken aan, dankje wel, daag, tot ziens etc. Ervoor gingen ze zelf proberen om drinken te pakken of een broodje. Of ze trokken aan ons en duwen ons voorruit richting de keuken, om ons duidelijk te maken dat ze honger hebben. Ik mis was in de communicatie.


Ze hebben ook tot hun 2.3 jaar gehoorproblemen gehad door vocht in de oren. Ze waren vooral in hun eigen wereldje en spraken niet en maakte ook niet echt oogcontact.
Na het plaatsen van de oorbuisjes zijn ze meer opengebloeid, en konden ze plots tot 100 tellen in 2 talen en ze herkennen en lezen ook echt de cijfers en dit ook met het alfabet lezen ze ook perfect, kleurtjes en vormen herkennen ze ook in 2 talen.

Ook hebben ze een super goed geheugen. Ze hoeven maar 1 a 2 x naar een filmpje te kijken en kennen letterlijk heel het filmpje naspelen tot in de details( zoals geluidjes, gebaren etc)


Week geleden heeft een van mijn zoontjes 4 letters geschreven met heel erg veel woede. Hij was al heel de week erg gefrustreerd, en toen was het opeens een opluchting.


Verder spelen ze alleen met elkaar en de zus en dat ziens een paar maanden. Totaal geen intressen in andere kindjes.

Ze maken nu ook veel meer en beter oogcontact, het fladderen is minder als voorheen.

Ook zijn er al bij een kinderpschogool geweest die spreekt over autisme, maar vind hen nog te jong om om een diagnose te stellen. Over hun slimme kant heeft ze totaal niet echt oog voor gehad, toen ik dat naar bovenhaalde sprak ze over de idiot syndroom, waar ik het totaal niet mee eens ben.




Iemand die dit herkend?
Alle reacties Link kopieren
Ghost79 schreef:
12-07-2019 20:09
Ik zie dat om mij heen. Ik werk in de gezondheidszorg en bepaalde artsen/professoren zijn heel slim maar kunnen echt niet met patiënten omgaan. Ook diverse kennissen met hoogbegaafde kinderen waar ik dat terug zie.
Ik heb klassen vol met hoogbegaafden en wat je zegt is echt kul hoor.

‘Niet met patiënten om kunnen gaan’ is niet echt een teken van sociale onhandigheid en een slimme arts zijn betekent daarnaast ook nog eens niet dat je hoogbegaafd bent.
Alle reacties Link kopieren
Amat schreef:
13-07-2019 15:35
Daarvoor moet je een lage iq hebben onder de 70 en dat hebben ze niet.
Kan je dat op 3-jarige leeftijd al meten dan?

Als jij de diagnose niet herkent zou ik dat nog eens bespreken en aangeven waarom niet, luisteren waarom zij wel en evt later nog eens testen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven