Houten treinset Hema
dinsdag 22 november 2011 om 13:12
Vorig jaar heb ik voor mijn zoontjes een houten treinset van Hema gekocht. Er is nog niet mee gespeeld, maar nu lees ik (o.a. op deze site) dat er klachten zijn. De houten rails zou splinteren en de magneten van de trein roesten. Wie heeft de houten treinset van Hema en hoe zijn jullie ervaringen?
Ellen
Ellen
dinsdag 22 november 2011 om 14:11
nee bij mij is dit ook onbekend. Ik heb de set vorig jaar gekocht, maar de kinderen hebben zoveel speelgoed dat ik de treinset even heb weggelegd en er dus niet veel mee gespeeld is.
Ik ben net naar een Hema vestiging gegaan en er is hier niets over bekend... Maar ik las klachten in een ander forum. Er zou ook een terugroepactie zijn geweest...
Ik ben net naar een Hema vestiging gegaan en er is hier niets over bekend... Maar ik las klachten in een ander forum. Er zou ook een terugroepactie zijn geweest...
dinsdag 22 november 2011 om 14:25
Hoe oud zijn je kinderen?
Als ze al een jaar of 5 en ouder zijn zou ik mij niet druk om maken eigenlijk...
De speelgoed keuring is altijd heel streng, bijna Amerikaans, alsof ze bang zijn voor claims oid.
Het ergste wat er kan gebeuren is dus een splinter in je hand of een roestplek in je kleding? Beetje overdreven eigenlijk...
Mijn kinderen hebben hem trouwens ook, ruim 2 jaar, geen roestplekje of splinter te vinden.
Als ze al een jaar of 5 en ouder zijn zou ik mij niet druk om maken eigenlijk...
De speelgoed keuring is altijd heel streng, bijna Amerikaans, alsof ze bang zijn voor claims oid.
Het ergste wat er kan gebeuren is dus een splinter in je hand of een roestplek in je kleding? Beetje overdreven eigenlijk...
Mijn kinderen hebben hem trouwens ook, ruim 2 jaar, geen roestplekje of splinter te vinden.
dinsdag 22 november 2011 om 16:09
zo te lezen valt het dus wel mee allemaal. En Hema heeft idd. een strenge controle.
@sterre: dus je kan deze Hema set ook met de Ikea set combineren? Past de rails goed in elkaar en komt de kleurstelling overeen?
Dan is het leuk om de set uit te breiden!
Tot welke leeftijd spelen jullie kinderen ermee (mijn kids zijn 1 en net 3 jaar).
En weet iemand of de houten treintjes van Thomas er ook op kunnen rijden?
Alvast bedankt voor jullie reactie!
@sterre: dus je kan deze Hema set ook met de Ikea set combineren? Past de rails goed in elkaar en komt de kleurstelling overeen?
Dan is het leuk om de set uit te breiden!
Tot welke leeftijd spelen jullie kinderen ermee (mijn kids zijn 1 en net 3 jaar).
En weet iemand of de houten treintjes van Thomas er ook op kunnen rijden?
Alvast bedankt voor jullie reactie!
dinsdag 22 november 2011 om 23:57
Wij hebben houten rails van Hema, Ikea, brio, bigjigs (geloof ik) en een bak van een rommelmarkt waarvan ik geen idee heb waar het vandaan komt. Past allemaal op elkaar, en er rijden ook Thomastreintjes over.
Het is heel lang (vanaf ongeveer anderhalf) het favoriete speelgoed geweest van onze zoon van bijna vier. Nu verliest hij een beetje de interesse, dus kan binnenkort zijn kleine broertje ermee aan de slag - of hij zelf, als er weer een railbouwfase komt.
Nooit problemen gehad met de Hema rails, die tussen de drie en één jaar oud zijn.
Het is heel lang (vanaf ongeveer anderhalf) het favoriete speelgoed geweest van onze zoon van bijna vier. Nu verliest hij een beetje de interesse, dus kan binnenkort zijn kleine broertje ermee aan de slag - of hij zelf, als er weer een railbouwfase komt.
Nooit problemen gehad met de Hema rails, die tussen de drie en één jaar oud zijn.
woensdag 23 november 2011 om 12:21
Ikea en het echte merk (Brio? Weet ik niet eens) past hier ook prima op. Maar de rails van Ikea zijn iets donkerder, wat trouwens niet stoort. Ook zijn de verbindingsstukjes van Ikea van plastic en die passen wel maar niet altijd heel soepel. Ik zou er geen Ikea-spul meer bijkopen, vind dat minder goed.
Mijn dochter is 2,5 en speelt er wel mee, maar het is best lastig spelen omdat de baan vrij snel uit elkaar valt. Mijn vriend speelt er nog het meest mee
. We hebben best veel spullen om de baan uit te breiden (bergen, station, elektrische treintjes, enz) en dat maakt het wel nog leuker. Als je losse dingen (ook rails) bij wilt kopen, is even snuffelen op internet een aanrader, de Hema is daar niet goedkoop in.
Geen idee of Thomas ook past. Volgens mij heeft mijn neefje een aparte Thomasbaan, dus misschien niet?
Mijn dochter is 2,5 en speelt er wel mee, maar het is best lastig spelen omdat de baan vrij snel uit elkaar valt. Mijn vriend speelt er nog het meest mee
Geen idee of Thomas ook past. Volgens mij heeft mijn neefje een aparte Thomasbaan, dus misschien niet?