Iedere zwangerschap is anders?
vrijdag 8 augustus 2008 om 21:01
Dat zegt 'men' in ieder geval, toch?
Aangezien ik sinds een week of 6 van mijn tweede zwangerschap geniet met nog geen enkele klacht - in tegenstelling tot mijn eerste zwangerschap- (ik ben gelukkig helemaal niet ongeduldig, verder ) vroeg ik me af of meer moeders hierover kunnen meepraten.
Ik heb namelijk helemaal geen zin om me druk te gaan maken 'of alles wel goed is met dit kindje omdat ik geen pijnlijke borsten-misselijkheid etc. heb'.
Dus, wie wil me vertellen over haar zwangerschapervaringen?
Aangezien ik sinds een week of 6 van mijn tweede zwangerschap geniet met nog geen enkele klacht - in tegenstelling tot mijn eerste zwangerschap- (ik ben gelukkig helemaal niet ongeduldig, verder ) vroeg ik me af of meer moeders hierover kunnen meepraten.
Ik heb namelijk helemaal geen zin om me druk te gaan maken 'of alles wel goed is met dit kindje omdat ik geen pijnlijke borsten-misselijkheid etc. heb'.
Dus, wie wil me vertellen over haar zwangerschapervaringen?

vrijdag 8 augustus 2008 om 21:21
Eerste was een hele makkelijke zwangerschap en bevalling. Tweede minder; 4 maanden overgeven, moe moe moe moe (tot 30 weken en toen vanaf 34 weken weer), vanaf 15 weken heel veel harde buiken, ik sliep niet en stond soms te huilen van vermoeidheid. Man, wat was ik het beu! En toen hij eindelijk kwam werd het een spoedkeizersnede omdat hij verkeerd lag.
Gezellig verhaal nietwaar
Gefeliciteerd trouwens, hopo dat het bij jou zo van een leien dakje blijft gaan!
Gezellig verhaal nietwaar
Gefeliciteerd trouwens, hopo dat het bij jou zo van een leien dakje blijft gaan!

vrijdag 8 augustus 2008 om 21:27
vrijdag 8 augustus 2008 om 22:40
quote:pixymama schreef op 08 augustus 2008 @ 21:01:
Aangezien ik sinds een week of 6 van mijn tweede zwangerschap geniet met nog geen enkele klacht - in tegenstelling tot mijn eerste zwangerschap- vroeg ik me af of meer moeders hierover kunnen meepraten.
Bij mij wees het ontbreken van misselijkheid (i.t.t. eerdere zwangerschap) op een niet meer levend vruchtje, zo bleek tijdens de eerste echo. Maar dit soort ervaringen wil je geloof ik juist niet horen...
Hopelijk is het bij jou anders! Moet je nog lang wachten tot de eerste echo?
Aangezien ik sinds een week of 6 van mijn tweede zwangerschap geniet met nog geen enkele klacht - in tegenstelling tot mijn eerste zwangerschap- vroeg ik me af of meer moeders hierover kunnen meepraten.
Bij mij wees het ontbreken van misselijkheid (i.t.t. eerdere zwangerschap) op een niet meer levend vruchtje, zo bleek tijdens de eerste echo. Maar dit soort ervaringen wil je geloof ik juist niet horen...
Hopelijk is het bij jou anders! Moet je nog lang wachten tot de eerste echo?
vrijdag 8 augustus 2008 om 22:47
De eerste zwangerschap was één grote roze wolk: tot week 16 was ik wel erg moe maar daarna voelde ik me op mijn best, ik kwam maar 7 kilo aan in totaal en de bevalling was ook een eitje.
Nu 2 jaar later ben ik 35 weken zwanger van nummer 2 en de roze wolk is alleen maar grijs geweest: ik ben alleen maar moe, in het begin veel misselijk geweest, rond 28 weken kwam de misselijkheid terug incl. braken (nu nog last van), ik heb nergens zin in, vind weinig eten nog lekker, en zo kan ik nog wel ff doorgaan...
Nu 2 jaar later ben ik 35 weken zwanger van nummer 2 en de roze wolk is alleen maar grijs geweest: ik ben alleen maar moe, in het begin veel misselijk geweest, rond 28 weken kwam de misselijkheid terug incl. braken (nu nog last van), ik heb nergens zin in, vind weinig eten nog lekker, en zo kan ik nog wel ff doorgaan...
zaterdag 9 augustus 2008 om 00:30
Mijn eerste zwangerschap was heerlijk, heerlijk, de tweede....daar begon ik een keer te vloeien met 3 maanden dus ik schrok me wezenloos....ik kwam veel sneller en meer aan, waar ik me best zorgen over maakte want de eerste had ik geworpen zonder inscheuren of hechtingen, en tja, dat wilde ik wel weer. (is ook gelukt) aan het einde van mijn tweede of eigenlijk als vanaf 6 maanden, was ik hondsmoe....tja, die eerste liep al rond, maar was nog niet zindelijk (2 jaar) en die til je ook nog vaak op dus is het niet gek als je pijn in je rug krijgt! Ik moet zeggen, van die tweede herstelde ik langzamer ging me eigenlijk pas weer mezelf voelen toen ik na 6 maanden met bv stopte.
Maar nu denk, ach wat een heerlijke tijd, zou het zo nog wel es mee willen maken.
Maar nu denk, ach wat een heerlijke tijd, zou het zo nog wel es mee willen maken.
zaterdag 9 augustus 2008 om 08:38
quote:Java schreef op 08 augustus 2008 @ 22:40:
[...]
Hopelijk is het bij jou anders! Moet je nog lang wachten tot de eerste echo?Wat erg, Java! Ik hoop zelf inderdaad op ander nieuws... Over anderhalve week krijg ik waarschijnlijk wel een echo los van de verloskundige. Tot die tijd (en hopelijk na die tijd nog meer) gewoon maar genieten, dus!
[...]
Hopelijk is het bij jou anders! Moet je nog lang wachten tot de eerste echo?Wat erg, Java! Ik hoop zelf inderdaad op ander nieuws... Over anderhalve week krijg ik waarschijnlijk wel een echo los van de verloskundige. Tot die tijd (en hopelijk na die tijd nog meer) gewoon maar genieten, dus!
zaterdag 9 augustus 2008 om 08:41
quote:AnAn schreef op 08 augustus 2008 @ 22:47:
De eerste zwangerschap was één grote roze wolk: tot week 16 was ik wel erg moe maar daarna voelde ik me op mijn best, ik kwam maar 7 kilo aan in totaal en de bevalling was ook een eitje.
Nu 2 jaar later ben ik 35 weken zwanger van nummer 2 en de roze wolk is alleen maar grijs geweest: ik ben alleen maar moe, in het begin veel misselijk geweest, rond 28 weken kwam de misselijkheid terug incl. braken (nu nog last van), ik heb nergens zin in, vind weinig eten nog lekker, en zo kan ik nog wel ff doorgaan...Wat balen! 'Genieten van je zwangerschap' is soms ook maar relatief, hè?
Nu 2 jaar later ben ik 35 weken zwanger van nummer 2 en de roze wolk is alleen maar grijs geweest: ik ben alleen maar moe, in het begin veel misselijk geweest, rond 28 weken kwam de misselijkheid terug incl. braken (nu nog last van), ik heb nergens zin in, vind weinig eten nog lekker, en zo kan ik nog wel ff doorgaan...Wat balen! 'Genieten van je zwangerschap' is soms ook maar relatief, hè?
zaterdag 9 augustus 2008 om 08:55
Bij mijn eerste zwangerschap was ik kotsmisselijk, had gierende dorst, had borsten a la dolly parton, verloor geen haar op mijn hoofd meer, hield heel veel vocht vast en na 10 weken bleek dat het vruchtje bij 7 weken al gestopt was met groeien. Bij de tweede zwangerschap was (ben: ik ben 14 weken zwanger) ik alleen de eerste weken wat misselijk en pas ik nog steeds mijn bh's. Ik was zo ontzettend zenuwachtig bij de echo omdat ik echt dacht dat het mis zou zijn. En alles gaat zo goed al je maar wensen kunt! En buiten vermoeidheid de eerste 12 weken en wat lichte misselijkheid heb ik nergens last van.
zaterdag 9 augustus 2008 om 13:43
De oma van mijn ex heeft 17 levende kinderen gebaard en is (geloof ik) 20 keer zwanger geweest. Zij vertelde altijd dat elke zwangerschap en ook elke bevalling compleet anders waren.
Ik ben zelf 1x zwanger geweest maar op een megabuik en brandend maagzuur na nooit echte zwangerschapskwaaltjes gehad.
Ik ben zelf 1x zwanger geweest maar op een megabuik en brandend maagzuur na nooit echte zwangerschapskwaaltjes gehad.
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
zaterdag 9 augustus 2008 om 14:01
De eerste zwangerschap was ik misselijk en zo moe. Deze zwangerschap ging heel vroeg mis. De tweede zwangerschap was er geen vuiltje aan de lucht. Totaal niet misselijk moe of dan ook maar iets terwijl mijn hcg door een rare placenta woekering veel hoger dan normaal bleek. Ook deze zwangerschap ging niet goed. Misschien zit je wel helemaal niet op mijn verhaal te wachten. Maar wat ik maar wil zeggen is dat ook bij een hoog hcg, wat vaak een goede zwangerschap betekend kan je je goed voelen.
zaterdag 9 augustus 2008 om 21:05
zaterdag 9 augustus 2008 om 21:17
Bij mijn tweede zwangerschap was ik misselijker dan bij de eerste, en had ik meer rug- en bekkenklachten. Ben nu voor de derde keer zwanger, en dit is eigenlijk de beste zwangerschap tot nu toe. Ik ben nu 32 weken zwanger, nog hartstikke actief (vorige week op vakantie nog 30 km gefietst en 10 km gewandeld) en maar 4 kilo aangekomen. Hopelijk wordt het ook de makkelijkste bevalling van de drie .
zaterdag 9 augustus 2008 om 21:21
Bij mij geldt dat wel ja, dat iedere zwangerschap anders is.
De eerste zwangerschap had ik werkelijk nergens last van, behalve de bekende moeheid aan het begin.
Deze zwangerschap ben ik vanaf week 7 misselijk geweest, de piek lag rond 17 weken, daarna werd het iets beter maar de misselijkheid is nooit helemaal verdwenen. Nog steeds moet ik regelmatig overgeven (en ik ben nu 36 weken). De moeheid van de eerste maanden is wel weggegaan na een maand of 4.
Bij beide zwangerschappen ongeveer even veel aangekomen (20 +)
De eerste zwangerschap had ik werkelijk nergens last van, behalve de bekende moeheid aan het begin.
Deze zwangerschap ben ik vanaf week 7 misselijk geweest, de piek lag rond 17 weken, daarna werd het iets beter maar de misselijkheid is nooit helemaal verdwenen. Nog steeds moet ik regelmatig overgeven (en ik ben nu 36 weken). De moeheid van de eerste maanden is wel weggegaan na een maand of 4.
Bij beide zwangerschappen ongeveer even veel aangekomen (20 +)
zondag 10 augustus 2008 om 22:54
1e zwangerschap ging als een trein, ik voelde me super en ging toen ik bijna 42 weken was nog lekker stadten.
Ik was wel heel dik (en veel vocht) maar dat mocht de pret niet drukken.
2e zwangerschap was but; ik geloof dat ik de hele zwangerschap verkouden ben geweest, incl. ooronsteking, voorhoofd-en bijholteonsteking en erg benauwd. Verder nog 2 x griep met veel spugen en diarree en allemaal losse klachten.
Wat was ik blij toen hij geboren was!
Ik was wel heel dik (en veel vocht) maar dat mocht de pret niet drukken.
2e zwangerschap was but; ik geloof dat ik de hele zwangerschap verkouden ben geweest, incl. ooronsteking, voorhoofd-en bijholteonsteking en erg benauwd. Verder nog 2 x griep met veel spugen en diarree en allemaal losse klachten.
Wat was ik blij toen hij geboren was!

zondag 10 augustus 2008 om 23:04
Eerste geen kwaaltjes, bijna niet misselijk geweest, wel vanaf 26 weken hoge bloeddruk, geeindigd in een spoedkeizersnede.
Tweede zwangerschap véél en lang missleijk, zeker tot 6 maanden. Veel bekkenpijn en geeindigd in een geplande keizersnede.
Kortom: ja! Elke zwangerschap is anders
Maar geniet er toch maar van
Tweede zwangerschap véél en lang missleijk, zeker tot 6 maanden. Veel bekkenpijn en geeindigd in een geplande keizersnede.
Kortom: ja! Elke zwangerschap is anders
Maar geniet er toch maar van
zondag 10 augustus 2008 om 23:19
Beide zwangerschappen zo goed als niet misselijk geweest. Dat was ook de enige overeenkomst, onee nog een overeenkomst, beide zwangerschap de gehele periode blaasontsteking gehad.
Verder bij de eerste zwangerschap gewoon he-le-maal nergens last van gehad qua moeheid of rugpijn of wat dan ook. Wel vaak bloedverlies, maar ik was op en top fit, 7 dagen na de uitgerekende datum danste ik nog de polka! Haha!
Tweede zwangerschap was ik moe, moe en nog eens moe. Rond de 13 weken van de trap gemieterd doordat ik veel te volle handen had, echo's gehad en hele rataplan.
Vrij vaak aangegeven dat het me allemaal niet meeviel in vergelijking met de eerste zwangerschap, maar ala, je hebt al een kindje rondlopen en dat hoort er nu eenmaal bij. Toen ik 32 wkn zwanger was was ik weer zooo moe en duizelig, op een gegeven moment weer van de trap gevallen, ambulance erbij, naar Groningen gebracht en daar bleek ik een hb van 4.1 te hebben. Verloskundigen waren het vergeten te checken... Geen wonder dat ik zooo moe was!
Eerste zwangerschap tonnetje rond, moddervet, hield vocht vast en zag er niet uit.
Tweede zwangerschap mooi puntbuikje, wel een beste punt, maar ik was in mijn taille niks breder geworden.
Beide keren bevallen 10 dagen na de uitgerekende datum, beide keren een vrij makkelijke snelle bevalling gehad, en beide keren kwam er een meisje uit! Puntbuik of ronde buik zegt dus niks.
Verder bij de eerste zwangerschap gewoon he-le-maal nergens last van gehad qua moeheid of rugpijn of wat dan ook. Wel vaak bloedverlies, maar ik was op en top fit, 7 dagen na de uitgerekende datum danste ik nog de polka! Haha!
Tweede zwangerschap was ik moe, moe en nog eens moe. Rond de 13 weken van de trap gemieterd doordat ik veel te volle handen had, echo's gehad en hele rataplan.
Vrij vaak aangegeven dat het me allemaal niet meeviel in vergelijking met de eerste zwangerschap, maar ala, je hebt al een kindje rondlopen en dat hoort er nu eenmaal bij. Toen ik 32 wkn zwanger was was ik weer zooo moe en duizelig, op een gegeven moment weer van de trap gevallen, ambulance erbij, naar Groningen gebracht en daar bleek ik een hb van 4.1 te hebben. Verloskundigen waren het vergeten te checken... Geen wonder dat ik zooo moe was!
Eerste zwangerschap tonnetje rond, moddervet, hield vocht vast en zag er niet uit.
Tweede zwangerschap mooi puntbuikje, wel een beste punt, maar ik was in mijn taille niks breder geworden.
Beide keren bevallen 10 dagen na de uitgerekende datum, beide keren een vrij makkelijke snelle bevalling gehad, en beide keren kwam er een meisje uit! Puntbuik of ronde buik zegt dus niks.
zaterdag 23 augustus 2008 om 10:27