Ik ben zwanger...

11-11-2010 23:17 202 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo vaak verhalen gelezen of gehoord over ongewenst zwangere vrouwen... en altijd had ik een oordeel erover... hoe krijg je het zover? Waarom kijk je dan niet beter uit? etc.

En nu ben ik het die ongewenst zwanger is...

De feiten op een rijtje..

Ruim een maand geleden onbeschermde seks gehad,

volgende dag een morning afterpil.

Na de morning after pil een paar dagen een soort van ongesteldheid.

Daarna meteen opnieuw begonnen met de pil slikken.

Meerder keren seks gehad(ook onbeschermd).

Afgelopen dagen, wel ongesteld moeten worden... maar het bleef uit.

Na een paar dagen mezelf ervan overtuigd te hebben dat een verandering in de ongesteldheid na de morning after pil wel logisch is, en mijn ongesteldheid heus wel zou komen, vanmorgen toch maar een zwangerschapstest gehaald...

De minuut die hij volgens de verpakking nodig had bleek niet nodig, al binnen 10 sec kon de test mij vertellen waar ik bang voor was. Zwanger...

OMG! Wat moet ik nou.. Ik ken de opties... Maar wat is voor mij en optie... :S

Een abortus is een 'makkelijke' uitweg... Ik ben tenslotte nog maar 21, woon op een studentenkamer, heb geen vaste relatie, geen geld... plus wat moet mijn omgeving ervan denken... ik zit bij een kerk, waar men best wel traditioneel is over seks voor het huwelijk, en mijn familie... die zitten volgens mij ook nog niet op een kleine te wachten.

Maar... het is wel een kind dat in mij groeit.. En ik hou van kinderen. Mijn grootste wens voor de toekomt is om een moeder te worden. En als ik het echt zou willen, dan zijn er altijd wel oplossingen voor de mogelijke problemen toch?

Ik ben momenteel zo vol gedachtes en emoties.. En ik weet niet met wie ik het moet delen.. Heb wel morgenochtend een afspraak bij de huisarts... Dat eerst maar afwachten. En verder tobben...
oeps ..lees nu pas verder, was nogal verontwaardig door Sharry's reactie.

Veel sterke verder!
Fijn dat je je opgelucht voelt! En blijf er over praten als je het nodig hebt. Zelf heb ik het heel lang 'verstopt' en pas jaren later de boel gaan verwerken..En dat maakte het wel lastig voor mezelf. Nu ik er zo op terug kijk is het een goede beslissing geweest.

Er is maar 1 goede beslissing en dat is als je er zelf achter staat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven