Ik ben zwanger...

11-11-2010 23:17 202 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo vaak verhalen gelezen of gehoord over ongewenst zwangere vrouwen... en altijd had ik een oordeel erover... hoe krijg je het zover? Waarom kijk je dan niet beter uit? etc.

En nu ben ik het die ongewenst zwanger is...

De feiten op een rijtje..

Ruim een maand geleden onbeschermde seks gehad,

volgende dag een morning afterpil.

Na de morning after pil een paar dagen een soort van ongesteldheid.

Daarna meteen opnieuw begonnen met de pil slikken.

Meerder keren seks gehad(ook onbeschermd).

Afgelopen dagen, wel ongesteld moeten worden... maar het bleef uit.

Na een paar dagen mezelf ervan overtuigd te hebben dat een verandering in de ongesteldheid na de morning after pil wel logisch is, en mijn ongesteldheid heus wel zou komen, vanmorgen toch maar een zwangerschapstest gehaald...

De minuut die hij volgens de verpakking nodig had bleek niet nodig, al binnen 10 sec kon de test mij vertellen waar ik bang voor was. Zwanger...

OMG! Wat moet ik nou.. Ik ken de opties... Maar wat is voor mij en optie... :S

Een abortus is een 'makkelijke' uitweg... Ik ben tenslotte nog maar 21, woon op een studentenkamer, heb geen vaste relatie, geen geld... plus wat moet mijn omgeving ervan denken... ik zit bij een kerk, waar men best wel traditioneel is over seks voor het huwelijk, en mijn familie... die zitten volgens mij ook nog niet op een kleine te wachten.

Maar... het is wel een kind dat in mij groeit.. En ik hou van kinderen. Mijn grootste wens voor de toekomt is om een moeder te worden. En als ik het echt zou willen, dan zijn er altijd wel oplossingen voor de mogelijke problemen toch?

Ik ben momenteel zo vol gedachtes en emoties.. En ik weet niet met wie ik het moet delen.. Heb wel morgenochtend een afspraak bij de huisarts... Dat eerst maar afwachten. En verder tobben...
Onbeschermde seks, morning after pil, pil, opnieuw onbeschermde seks en dan nu ongewenst zwanger? Waarom in hemelsnaam zorg jij niet beter voor je eigen lichaam? Je hebt er maar 1 hoor.

Tip: www.siriz.nl
Jeetje, echt heftig hoor.. !

Snap je dilemma heel goed, heb wel een vaste relatie en heb het er vaak over met mijn vriend,wat als je zwanger bent..

Aan de ene kant is het natuurlijk een kindje, ik ben ook dol op kinderen en wil ook graag moeder worden..maar aan de andere kant is je toekomst bepaald..

Ik heb zelf in mijn naaste familie hetzelfde meegemaakt ,kindje is gehouden. Het is een schat van een kindje ,echt waar,maar haar eigen toekomst is weg. Ze kan niet werken, gestopt met opleiding en leeft van de bijstand... kortom, toekomst weg. Maar natuurlijk kan het ook anders...

ik zou je graag willen helpen, maar ik zou he took echt niet voor je weten, je weet wie de vader is ? ga je het tegen hem zeggen?
Allereerst een dikke voor jou!

Kan me voorstellen dat het schrikken was.

Ik mis alleen de vader in jouw verhaal.

Wat voor mening heeft hij hierover?

En als je besluit het te houden, heb je dan mensen die je kunnen helpen?

Ik heb verder weinig tips voor je, maar ik hoop dat je eruit komt.

veel succes.
Heel veel sterke en succes met het beslissen..

het is wel iets heel moois.. en je mag dankbaar zijn dat je kinderen mag krijgen..wat een dilemma!!
Op dit moment is het nog geen kind, het zijn cellen. Je bent 21 studeert, leeft een fijn leven en werkt aan een mooie toekomst. Hoe de toekomst eruit ziet, tsja de tijd zal het leren.

Wat je moet doen in natuurlijk een hele persoonlijke vraag, die niemand voor jou kan beantwoorden.

Besef wel, dat je nog een heel leven voor je hebt.

Heel veel sterkte de komende tijd.
Contact opnemen met het VBOK.

En wel morgen

Verder, over de vader, hem inlichten.

Als je het echt zou willen is het idd een optie om dit kindje gewoon te laten komen. En het eventueel samen met de vader op te voeden. ( Co-ouderschap bijv. als jullie een relatie niet zien zitten. )

Je zit bij een kerk ? Ben je zelf gelovig, geloof je in God, de bijbel ect. ? Ga eens met een ouderling praten, of een pastoraal medewerker.

Sterkte.
Wij hebben allemaal last van Jouw stemmingswisselingen !
Ik weet wie de vader is, 1 mogelijkheid maar. Ik twijfel of ik het hem moet vertellen. We zijn wel iets aan het opbouwen, maar nog niet heel serieus.

@ NevankaLetonja, Ik snap je reactie. Maar ik ben juist heel bewust met mijn lichaam omgegaan, nadat ik de morning after pil heb geslikt ben ik begonnen met de pil, om een zwangerschap te voorkomen. Ik heb de bijsluiter gelezen en aan de dame bij de apotheek gevraagd of ik nu veilig onbeschermde seks kon hebben, dit was het geval volgens haar.
quote:malam schreef op 11 november 2010 @ 23:26:

Ik heb de bijsluiter gelezen en aan de dame bij de apotheek gevraagd of ik nu veilig onbeschermde seks kon hebben, dit was het geval volgens haar.

Veilig onbeschermde seks? Ik geloof dat je nog wat moet bijleren.

Ik wens je oprecht veel sterkte met je keuze en check mijn link eens, daar kan je zeker wat aan hebben.
malam, zeker als je iets op aan het bouwen bent is het heel erg belangrijk dat je wel met hem gaat praten. Jullie hebben samen seks gehad, samen niet voor voldoende bescherming gezorgd ( Condoom erbij is zeker in het prille begin van een relatie geen overbodige luxe )

Ik vind dat je het niet kan maken om hem hier buiten te laten. ( Plus dat niet alleen jij, maar jullie allebei verantwoordelijk zijn voor jouw zwangerschap )
je hoeft je niet te verdedigen, whats done is done en je kan er alleen maar van leren. Haal zoveel mogelijk uit de adviezen die je krijgt. Wens je veel success.
Veilig onbeschermde seks bestaat niet.
Neem geen overhaaste beslissing. Zet de voors en tegens op een rijtje, praat er over (kan alvast met je huisarts) met deskundigen, mensen die je vertrouwt en neem dan de beslissing het te houden of abortus te laten doen. En onthoud, welke beslissing je ook neemt, de wereld vergaat niet. En er is ook heus wel een toekomst met een kindje. Je studeert nu, als het kindje geboren is kan het naar de creche en kun jij verder studeren. Als jij straks werkt is er ook kinderopvang. Dat moet het probleem niet zijn. Het is onzin dat je standaard in de bijstand zou moeten belanden.
quote:NevankaLetonja schreef op 11 november 2010 @ 23:27:

Veilig onbeschermde seks? Ik geloof dat je nog wat moet bijleren.

Ik wens je oprecht veel sterkte met je keuze en check mijn link eens, daar kan je zeker wat aan hebben.Ze bedoelt toch gewoon seks met pil en zonder condoom?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Oke, over het inlichten van de vader ben ik het mee eens, dat ga ik dus ook doen. Heb morgen met hem afgesproken, 's middags... Jemig, wat ontzettend moeilijk.
quote:malam schreef op 11 november 2010 @ 23:30:

Oke, over het inlichten van de vader ben ik het mee eens, dat ga ik dus ook doen. Heb morgen met hem afgesproken, 's middags... Jemig, wat ontzettend moeilijk.Natuurlijk is dat heel erg moeilijk, maar 2 weten meer dan 1 Malam. Samen over een oplossing gaan praten en denken is beter dan het alleen op te moeten lossen.
quote:Susan schreef op 11 november 2010 @ 23:30:

[...]

Ze bedoelt toch gewoon seks met pil en zonder condoom?Dat bedoel ik inderdaad. Onbeschermd tegen ziektes, beschermd tegen zwangerschap.
quote:heleen1234 schreef op 11 november 2010 @ 23:24:

Op dit moment is het nog geen kind, het zijn cellen.

Heel veel sterkte de komende tijd.

hier ben ik het niet mee eens, wist je al dat het hartje al klopt??

Wanneer is het dan een klompje cellen en wanneer wordt het ''meer''?
Malam,

Wil je vertellen of en hoe jij geloofd in God ?

Wat voor een kerk kom je uit ( Zwaar gereformeerd , of juist pinkstergemeente ) ?

Kan je met een ouderling gaan praten ?
quote:SharryK schreef op 11 november 2010 @ 23:22:

[ ] maar haar eigen toekomst is weg. Ze kan niet werken, gestopt met opleiding en leeft van de bijstand... kortom, toekomst weg. Dit vind ik dus echt onzin............
quote:Boro schreef op 11 november 2010 @ 23:31:

[...]

Natuurlijk is dat heel erg moeilijk, maar 2 weten meer dan 1 Malam. Samen over een oplossing gaan praten en denken is beter dan het alleen op te moeten lossen.

Ik ben het hierin niet met je eens. Ik denk dat het belangrijk is eerst zelf na te gaan wat je zou willen. Het is nl, jouw buik waar de bevruchte cellen inzitten en het is bepalend voor de rest van jouw leven.

Wat als jouw gevoel zegt weg laten halen en zijn gevoel zegt houden of vice versa. Dan wordt het juist alleen ingewikkelder.
quote:Dammes schreef op 11 november 2010 @ 23:34:

[...]

Dit vind ik dus echt onzin............Gelukkig wel ( dat het onzin is ) ook met een klein kindje kan je studeren of werken.
quote:heleen1234 schreef op 11 november 2010 @ 23:35:

[...]

Ik ben het hierin niet met je eens. Ik denk dat het belangrijk is eerst zelf na te gaan wat je zou willen. Het is nl, jouw buik waar de bevruchte cellen inzitten en het is bepalend voor de rest van jouw leven.

Wat als jouw gevoel zegt weg laten halen en zijn gevoel zegt houden of vice versa. Dan wordt het juist alleen ingewikkelder.

En het is met Zijn sperma bevrucht. Ik vind echt niet dat je het buiten hem om kan doen.

Mag zij zelf beslissen of ze abortus wil ? Ja. Maar ze mag dat imo niet doen zonder medeweten van de vader.
ik denk niet dat ik de vader nu al zou inlichten. Ik denk dat de beslissing dan alleen maar moeilijker wordt. Stel hij wil het kindje houden en TO niet..............wat dan? Het is toch TO die bepaalt wat er gebeurt.
En hoe denk je dat een vader zich achteraf hoort als zijn vriendin , die hij vertrouwd, achter zijn rug om abortus heeft laten plegen ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven